Keresés

Részletes keresés

ÁsítóSárkány Creative Commons License 2023.03.24 0 0 26508

Nem mondanám, hogy minden részletben egyetértek vele, de a kérdésfelvetései kifejezetten jók és az érdemi, professzionális párbeszéd irányába mutatnak:

https://index.hu/velemeny/2023/03/24/feluljaro-gepjarmu-forgalom-lanchid-fomterv/

ÁsítóSárkány Creative Commons License 2023.03.24 0 1 26507

Ennyire sok a főváros és az ország pénze, hogy ennyi metróról álmodozunk?

A magam részéről az olcsóbb, egyszerű de nagyszerű fejlesztéseket priorizálnám, amik tömegeknek segítenek.

 

Ide sorolnám a fonódó villamoshálózat bővítését...

De a korábbi javaslatomat is a hűvösvölgyi villamosvonal meghosszabbítását az Ördögárok utcán át a Nagyrét utcáig, hogy az intermodális csomóponthoz ne kelljen a buszoknak dugózni a reggeli csúcsban.

P+R-re meg fel kell készülni, hogy ne legyen az új csomópont dugózóna egyből... de legalább a belváros irányába tartó "tranzit" nem lesz dugó tényező.

 

Ami metrókat illeti, első körben megnézném, mit lehet elérni kisföldalatti meg felszíni hidak segítségével. Mélyfúrást meg ott, ahol nagyon indokolt, a csepeli/ráckevei HÉV metróhoz hosszabbítása persze megüti ezt a szintet.

Előzmény: Szellem Ikarus (26506)
Szellem Ikarus Creative Commons License 2023.03.23 0 0 26506

A körmetróval kapcsolatos kérdések:

Hogyan merült fel az ötlete?

Bevallom addig, amíg nem olvastam a Budapesti Mobilitási Tervet soha korábban, de miután többször beleolvastam ihletet kaptam hozzá, és más metró fejlesztéshez is.

A BKK-nak is beadtam a BMT-hez, ez ahhoz képest egy módosított változat a Rákoskeresztúri szárnyvonalat le sem írtam, csak a BKK-nak.

Összesen hány metróval fejlesztést adtál be?

Több mint 10-et a kísérleti autóbusszal együtt, de a körmetró megváltoztatásával kevesebb lett.

Mik voltak ezek?

5 új vonal és 2 szárnyvonal, a 3-as metrót Újpalota kapta volna, és egy új metrót Nyírpalota út - Budatétény között. A 4-es metrót Káposztásmegyernek adtam. A 4-6-os villamost szintén metróval tehermentesítettem volna. Azért csak tehermentesítést írok mert, a forgalma akkora, hogy se a metró, se a villamos egy maga nem képes elvinni, a vonal amúgy Hűvösvölgy és Kamaraerdő között közlekedne, ritkább megálló kiosztással, mint a villamos. Egy másik vonal Solymár és Csepel között közlekedne, az 1-es villamos vonalát követve bár attól helyenként eltérve pl: Mexikói út, vagy Margit-sziget, és szintén igyekeztem ritkább megálló kiosztást kitalálni, mint a villamosnál. Az utolsó egy a szentendrei HÉV-hez kötődő fejlesztés. Mivel a HÉV felsővezeték alatt megy nevezhetjük budai földalattinak, ami Kaszásdűlő HÉV állomás után válik el a mai vonaltól, és Budaörsig közlekedne, jellemzően kéreg, vagy mély vezetésű vasútként, a Széll Kálmán tér érintésével. Ehhez egy szárnyvonal tartozik, ami lényegében a Fogaskerekű átalakítása, földalattivasúttá.

Mi változott a körmetró újra tervezésével?

Az önálló Palotai metró kikerült, helyét a Földalatti meghosszabbítása Újpalota felé veheti át a 69-es villamos vonalát követve, az alábbi megállókkal: Kassai tér; Nagy Lajos király útja/Czobor utca; Rákos patak utca; Öv utca; Tóth István utca; Rákospalota, MÁV-telep; Szerencs utca/Bánkút utca; Sárfű utca; Vásárcsarnok; Újpalota, Nyírpalota út, végállomás.

Mi lesz a 3-as, és 4-es metróval?

A 3-as metró csak két megállónyi hosszabbítást kap az eredeti tervekhez képest, Rózsa utca, és Rákospalota-Újpest vasútállomás, végállomás.

A 4-es metrót továbbra is Káposztásmegyernek adnám, de ezt is módosítva. A hivatalos terveknek megfelelően közlekedne a Bosnyák térig, utána Angyalföld felé fordul, majd a Reitter Ferenc utca vonalát követve a Magyar Vasúttörténeti Parkig, aztán Angyalföld vasútállomás érintésével, Tél utca - Rózsa utca - Árpád út vonalat követve, a vasútállomást követve irány Káposztásmegyer. A megállói: Reiner Frigyes Park; Stefánia út/Thököly út; Zugló vasútállomás; Tisza István tér; Bosnyák tér; Nagy Lajos király útja/Czobor utca; Rákosrendező vasútállomás; Szegedi út; Futár utca; Magyar Vasúttörténeti Park; Angyalföld vasútállomás; Tél utca/Pozsonyi utca; Újpesti erőmű; Árpád üzletház( Rózsa utca); Rákospalota-Újpest vasútállomás; Óceánárok utca; Bőröndös utca; Káposztásmegyer, Megyeri út, végállomás.

A korábban leírthoz képest a körmetrón is érdemes egy picit változtatni, hogy találkozzon a 4-es metróval a Bosnyák téren, aztán az Egressy tér következik, majd utána egy megálló erejéig a Vezér utca.

Szellem Ikarus Creative Commons License 2023.03.22 0 0 26505

Közúti kapcsolatok javítása a IV. és a XV. kerület között.

Alul, vagy felüljáró kellene az Elem utca és a Szerencs utca között, illetve aluljáró az Árpád út és a Fő út között. Ezekre az átkelőkre azért van szükség, mert az a legfőbb kapcsolat az Árpád úti felüljáró belátható időn belül felújításra szorul, és nincs olyan alternatíva, ami elbírja a teljes forgalmat. A tervezett Aquincumi híd jelentette többlet forgalomról nem is beszélve. A felüljáró állapota egyenlőre csak a gyalogos részen, de elég lesújtó. A festék több helyen lepattogott, így jól látható a korlát tiszta rozsda, a felső része kezd eltűnni jó pár helyen, a vasút felett már szinte teljesen eltűnt néhány centiméteren. A gyalogos járda göröngyös, több helyen megáll a víz.

Szellem Ikarus Creative Commons License 2023.03.21 -5 0 26504

Körmetró: Óbuda, Bogdáni út - Budatétény vasútállomás

Ennek a metrónak a lényege, hogy összeköti a perem kerületeket. Lehetővé téve a belváros elkerülését.

Megállói: Filatorigát hévállomás; Óbudai-sziget; Gyöngyösi utca; Angyalföld vasútállomás; Tél utca/Pozsonyi utca; Újpest-központ; Újpesti rendelőintézet; Rákospalota-Újpest vasútállomás; Széchényi tér; Illyés Gyula utca/Szentmihályi út; Rákos úti szakrendelő; Szerencs utca/M3-as bevezető; Bánkút utca; Vásárcsarnok; Apolló utca; Újpalotai vasútállomás; Miskolci utca/Csömöri út; Egressy út/Vezér utca; Vezér utca/Fogarasi út; Örs vezér tere; Élessarok; Kőbánya alsó vasútállomás; Fertő utca/Bihari utca; Ecseri út; Valéria tér; Nagykőrösi út/Határ út; Tátra tér; Pesterzsébet városközpont; Pesterzsébet felső hévállomás; Védgát utca; Szent Imre tér hévállomás; Savoyai Jenő tér; Budafok vasútállomás; Háros vasútállomás; Jókai Mór utca; Budatétény vasútállomás.

Szellem Ikarus Creative Commons License 2023.03.21 -2 0 26503

122E meghosszabbítása a Deák Ferenc térig.

Első lépés, a 122E, és a 196A végállomást cserél. Ez hosszabbítás nélkül is szükséges lenne, mert a 122E mostani végállomásáról mozgáskorlátozott, kerekesszékes utasoknak nem elérhetőek a 3-as metró új liftjei. A 122E a Temesvári utca - Berda József utca - Mártírok útja - Újpalotai út - Göncöl utca - Röppentyű utca - Petneházy utca - Béke utca - Béke tér - Szegedi út - Dévényi utca - Vágány utca - Dózsa György út - Andrássy út - Bajcsy-Zsilinszky út útvonalon közlekedik, visszafelé a 32-es hasonlóan éri el a Röppentyű utca csak az ellenkező irányba fordul, illetve az Aradi utca - Árpád út útvonalon közelíti meg Újpest-városkaput. Megállói: Aradi utca (Deák Ferenc tér felé), Csányi László utca (Káposztásmegyer felé), Gyöngyösi utca, Frangepán utca (Deák Ferenc tér felé), Fáy utca (Káposztásmegyer felé), Béke tér, Szegedi út, Rákosrendező vasútállomás, Vágány utca/Róbert Károly körút, Hősök tere, Vörösmarty utca, Oktogon, Opera, Deák Ferenc tér.

Szellem Ikarus Creative Commons License 2023.03.19 -1 0 26502

20E, 126E autóbusz:

A 20E egy jó kis járat, de túlterhelt, azon kívül lassú, mert a IV. kerületben alapjáratként működik. Az újpestieknek jó, de a káposztásmegyerieknek, nem a legkedvezőbb, ezért találtam ki a 126E járatot. Mogyoródi patak, és Szilas patak között változat, ezért a megállóit csak Szilas patak és Keleti pályaudvar között írom le. A megállói: Rákospalota-Újpest vasútállomás, Víztorony, Árpád kórház,  Rózsa utca (Keleti felé), Árpád üzletház (Káposztásmegyer felé), Tél utca/Pozsonyi utca, Angyalföld vasútállomás, Futár utca, Szegedi út, Vágány utca/Róbert Károly körút, Hősök tere, Keleti pályaudvar.

Mivel a Reitter túlterhelt, ezért a 20E-t áthelyeztem a Tatai utcába, két új megállója a Magyar Vasúttörténeti Park, és Rákosrendező vasútállomás. Bevallom, gondoltam arra, hogy  a 126E megy inkább a Tatai utcában, de a Vasúttörténeti miatt döntöttem másképp. Ezzel a módosítással jóval több ember számára válna könnyebben megközelíthetővé, mert a 20E több helyen áll meg, azon kívül a 126E már érinti a váci vasútvonalat Rákospalota-Újpest vasútállomásnál.

Szellem Ikarus Creative Commons License 2023.03.19 -1 0 26501

A 12-es amit villamossal kapcsolatban kihagytam:

Tisztában vagyok vele, hogy az 1-es,14-es villamos között, csak egy vágányos az üzemi kapcsolat, de a BKV megtudja oldani, mindkét irányban a két vágányos kapcsolatot. Hiszen csinált, már hasonlót a Nagy Lajos király útja/Czobor utca kereszteződésben, csak ott három irányból érkeznek a sínek, de miután a 3-as villamost meghosszabbítják, pont olyan lesz a kereszteződés, mint amilyet az 1-es, és 14-es villamos között javaslok. A 3-assal kapcsolatban pedig sehol nem olvastam, hogy nem lehet, vagy bontani kell bármelyik irányban a síneket.

A 28-as, és 37-es villamosokkal kapcsolatban kihagytam, a belső végállomást, habár a Blaha túlzsúfolt, a Keleti még szóba jöhet, és bár kicsit erőltetett a Közvágóhíd is.

Gordon Zsigmond Creative Commons License 2023.03.18 -1 1 26500

Ha és amennyiben a 72-es troli hosszabbodik az Orczytól Kőbánya alsó vasútállomásig, úgy a 9-es buszt a Kálvintól az Üllőin kellene továbbvezetni, ahol fájóan hiányzik a felszíni tömegközlekedés, a metró ezt, a nagy állomástávolságok miatt, teljesen kiváltani nem tudja.

Tehát 9 - Óbuda, Bogdáni út <> József Attila ltp.

Szellem Ikarus Creative Commons License 2023.03.18 -2 0 26499

Rendben és ehhez mit szólsz?

232E Újpest-központ - Kőbánya-Kispest

 A megállói:

Munkásotthon utca; Tél utca/Pozsonyi utca; Angyalföld kocsiszín; Angyalföld vasútállomás; Fiastyúk utca; Béke tér; Szegedi út; Rákosrendező (csak a KőKi felé); Róbert Károly körút/Vágány utca; Mexikói út; Szőnyi út (csak Újpest felé); Nagy Lajos király útja/Czobor utca; Bosnyák tér; Szugló utca; Egressy tér; Pongrácz Gergely tér; Örs vezér tere; Sörgyár; Kocka utca; Bajcsy-Zsilinszky kórház; Új köztemető; Felsőcsatári út; Gyömrői út 132.; Kőbánya-Kispest, végállomás. Remélem ennek már több létjogosultsága van.

Előzmény: Jim1987 (26497)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2023.03.18 0 2 26498

A Lehel téri hosszabbítás sose kötött össze átszállás nélkül a Móricz Zsigmond körtérrel meg tovább.

Szerény véleményem szerint ráhordó/feltáró céllal megfér a felszíni közlekedés a metró mellett... (apropó, ha ez szempont lett volna, akkor nem a Szabadság híd alatt megy át az M4 és megy végig a Bartók Béla út alatt...)

A kisérleti autóbuszjárat amúgy nem hülyeség, tesztellni, volna-e kereslet. Buszsávval, ahol lehet. A Lehel tértől a Nyugatiig amíg a felüljáró még megvan, a belső sávból lehetne busz sávot csinálni, járdaszigetes megállóval a Radnóti Miklós utcánál pl., és az egyből tesztelné, mi történik, ha eggyel kevesebb a sáv.

 

Előzmény: Szellem Ikarus (26496)
Jim1987 Creative Commons License 2023.03.18 0 1 26497

egy temetői villamosjáratnak mikor lenne jogosultsága??

évi 1 napon maximum

amúgy még fél óránként sem jönne össze egy fél villamosnyi utas erre a viszonylatra...

a 28-as is kihasználatlan a külső szakaszon

Előzmény: Szellem Ikarus (26496)
Szellem Ikarus Creative Commons License 2023.03.17 -4 0 26496

12-es villamos fejlesztése.

Ez a villamos vonal jelen formájában szinte teljesen felesleges, de mivel a XV. kerületi önkormányzat nem engedte megszüntetni, és mert kedvelem ezt a nyúl farknyi vonalat, belegondoltam, hogy lehetne megmenteni, és értelmet adni neki. Íme pár lehetőség:

A Lehel téri meghosszabbítás értelmetlen, mivel a múltban kihasználatlan volt, de adott egy másik ötletet, méghozzá az 1-es, és a 14-es villamos közötti üzemi kapcsolatok felhasználásával, a Kelenföld vasútállomásig történő meghosszabbítás lehetőségét. Persze az 1A villamos megszűnne.

Ugyanezt az üzemi kapcsolatot felhasználva az 1-es vonalán keresztül össze lehetne kötni az 51-es villamossal.

Még ugyanebbe az irányba van egy harmadik lehetőség, a 28-as, vagy a 37-es villamossal történő összekötés az Új köztemető irányába. Ennek azaz értelme, hogy fél Budapest itt temetkezik, de a temető megközelítése, meglehetősen nehézkes, azon kívül, bár a hírek a Megyeri temető esetében a szóróparcella, közeljövőben történő engedélyezéséről szóltak, a valóság ezzel szemben az még évekig nem kap engedélyt. Ezt másodkézből, egy bennfentestől tudom, tehát lenne igény a közvetlen temetői járatra nem csak mindenszentekkor.

Üzemi kapcsolat az óbudai irányba, is van, így az 1-es villamos másik végállomása felé hosszabbítható, és összeköthető a 17-es, vagy 19-es villamossal is.

Lehetőség még a fejlesztésre, a 14-es és a 24-es villamosok összekötése a Dózsa György út - Thököly út - Keleti pályaudvar útvonalon.

Felmerül a 12-es villamos északi végállomásának áthelyezése Rákospalotáról Újpalotára a 196-os busz kiváltásával Újpalota, Erdőkerülő utca és Újpest-központ között.

Mivel azonban az utóbbi két lehetőség esetében, az autós forgalom, meglehetősen nagy, kérdéses a megvalósíthatóság.

Felmerül a 12-es villamos Tél utca - Elem utca - Szerencs utca útvonalon történő vezetése, összekötve a 62-es, 69-es villamosokkal. Azonban itt is sok problémát kellene megoldani, azonban a 62-es villamos is meghosszabbodna, és javítani lehetne a közlekedési kapcsolatokat IV., XIV, és XV. kerület között.

Illetve a harmadik lehetőség a 12-es villamos rákospalotai szakaszát kötni össze a 69-es villamossal.

Végére maradjon a budapesti közlekedés egyik legfontosabb kérdése, ami érinti a 12-es, és 14-es villamost is. Megfér-e egymással párhuzamosan a felszíni, és a felszín alatti kötöttpályás közlekedés? Más szóval mehet ugyanazon útvonalon egymás mellett a villamos, és a metró? Erre nincs válasz csak találgatások, elméletek, ezért egy kísérleti autóbusz járatot javaslok, amely a 3-as metróval párhuzamosan közlekedik Angyalföld kocsiszín, és Kőbánya-Kispest között, az alábbi megálló kiosztással: Tél utca/Pozsonyi utca; Munkásotthon utca; Újpest-központ; Újpest-központ (Állami áruház); Újpest-városkapu; Váci út; Újpest-városkapu (Váci út); Szobor utca; Gyöngyösi utca; Fiastyúk utca; Forgách utca; Göncz Árpád városközpont; Véső, vagy Apály utca; Dózsa György út; Dévai utca; Lehel tér; Radnóti Miklós utca; Nyugati pályaudvar; Báthory utca/Bajcsy-Zsilinszky út; Arany János utca; Szent István Bazilika; Deák Ferenc tér; Astoria; Kálvin tér; Köztelek utca; Corvin negyed; Semmelweis klinikák; Nagyvárad tér; Népliget; Ecseri út; Pöttyös utca; Száva kocsiszín; Határ út; Corvin körút; Lehel utca; Vak Bottyán utca; Kőbánya-Kispest, végállomás. Amennyiben beválik, lehetőség van, Káposztásmegyerről, vagy Rákospalotáról, Pestszentlőrinc, Béke térig vezetni a villamost, persze igény szerint.

Ezeket a lehetőségeket tudtam összeszedni, a 12-es villamossal kapcsolatban. Mielőtt valaki megkérdezné, ezzel a hozzászólással csak gondolatokat akartam ébreszteni, esetleg vitát indítani, egy fontos kérdésről.

ÁsítóSárkány Creative Commons License 2023.03.10 0 0 26495

Friss hír:

https://index.hu/belfold/2023/03/10/budapest-feluljaro-forgalom-vasbeton-mutargy-nyugati-bontas/

 

Miközben a civilek céljaival alapból egyetértek, szerintem ha van esély meghosszabbítani a felüljáró élettartamát, annak lenne értelme, különösen, ha menetközben bármelyik módon sikerül bezárni az M0 körgyűrűt.
Az egyetlen variáció, aminél támogatnám a felüljáró elbontását, ha egy füst alatt összekötnék a 47/49 villamosokat a 12/14 villamosokkal.

18-09 Creative Commons License 2023.02.25 -3 5 26494

Jaj a huncutkodó külföldieket azért ne sajnáljuk már, amikor a 100E jeggyel végigbliccel itt 3 napot a negyediken meg "meglepődik", hogy megbüntetik. És 1 jegyre négyen vannak. Vagy a 350 forintos vonaljeggyel kitölt egy hétvégét... az ICS-ken meg van matrica a jegykezelő használhatóságáról. 

 

Hagyjuk már a sajnáltatásukat, undorító ahogy viselkednek. Otthon nem merné a legtöbb azt megtenni, amit itt. Azt hiszi eljön keletre, aztán neki mindent is lehet. 

Előzmény: laszlo86 (26493)
laszlo86 Creative Commons License 2023.02.25 0 4 26493

Azt el kell ismerni, hogy a BKK igencsak magas színvonalon járul hozzá az ország megítéléséhez a külföldiek körében. A 2-es villamos és a 47-49 (a kiskörúton) minden nap tele van ellenőrökkel. Látványosan a külföldiekre utaznak és minden apróságért megbüntetik őket. Mert ki gondolná hogy az applikációban megvett jegyet még külön a villamos külső oldalán érvényesítsék. A legkedveltebb mikor régi Ganz jön és a külfdiek nem értik hogy a jegykezelőbe nem volt elég betenni a jegyet hanem azt még fizikailag meg is kellett volna húzni. Persze az ellenőrt nem érdekli, csak mutogatja hogy 12 ezer forint lesz. És olyat is láttam, amikor erről papír nem készült, csak bekerült a 24 ezer a pénztárcába a két túristától. 

altenberger Creative Commons License 2023.01.20 -2 0 26492

Új villamos vonalak, hidak, alagutak építésére mostanában nem lehet számítani! :-(

 

Most a "sufni-tuning" (meglévő járatok átszervezése, új kapcsolatok kiépítése) ideje van. Forgalmi irányok megváltoztatásának minimális költsége is necces már! :-(

ÁsítóSárkány Creative Commons License 2023.01.11 0 0 26491

Szerintem nem megoldhatatlan:
2. Az Örgödárok utcából ki lehetne tiltani a nem célforgalmat kivéve villamos a Nagyrét utcáig, a probléma élének zömét elvenné... legfeljebb az utca elején a parkolókkal kell kitalálni valamit.

1. Marad egy rövid kritikus szakasz az Ördögárok utcáig. Fájó szívvel, de le lehetne csípni a Bánffy György emlékparkból, a jelenlegi út helyén vezetve a villamost, és mellette lecsípve a parkból az utat.

 

Előzmény: Mr. SziD (26490)
Mr. SziD Creative Commons License 2023.01.11 0 0 26490

Látszik, hogy régen jártál ott, akkor még talán nem volt fullra beépítve a terület, ahova villamost akarsz építeni.

 

Viccet félretéve. Kétféle verziót látok a remetei hosszabbításban:

 

1. Út mellett vezeted a villamost. Ehhez azonban rengeteg házat kell kisajátítani és ledózerolni, mert nincs szabad hely. Biztosra merem mondani, hogy soha az életben nem fogja ezt bevállalni senki. De tényleg soha. Ergo ez a verzió elvethető.

 

2. Közúton vezeted a villamost. A busz helyett a villamos fog ácsorogni a dugóban. Nem nyersz semmit, sőt, a rendszeresen sokat késő villamossal az egész fonódó kapcsolatait agyonütöd. Inkább nem is folytatom.

 

Szóval ez már veszett fejsze nyele, akkor lehetett volna ilyeneket álmodozni, amikor még nem volt ennyire beépülve ott minden. És az se tegnap volt.

Előzmény: ÁsítóSárkány (26489)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2023.01.11 0 0 26489

Továbbgondolva: Mondjuk annak lehetne értelme, hogy az Ördög-árok mentén legyen egy rövidebb hosszabbítás Máriaremete felé hegyipályás villamossal.

Ennek értelme az lenne lenne, ha a ráhordó buszok személygépjárművektől kevésbé frekventált úton érhetnék el a kötött pályát a külterületekről, illetve Solymár, Remeteszőlős, Nagykovácsi irányából. Rég jártam arra, de reggeli csúcsban a 64-es az utolsó 3-4 megállón durván dugóban tette, gyorsabb volt lesétálni a Galóca utcán és tovább a Hidegkúti úton... Jó kérdés, hogy ez mennyi lenne a várható megtérülési ideje.

Előzmény: Mr. SziD (26485)
altenberger Creative Commons License 2023.01.10 -1 1 26488

Összeszedett, de mit szedett össze?

 

Semmi 21. századi megoldás nincs az anyagban, semmi okosvárosi megoldás, csak a régi szövegek mozgóképpel.

Előzmény: IZé (26479)
Il Leone Creative Commons License 2023.01.01 0 1 26487

Semmi gond.

 

Az álmodozás szükséges és jó, a probléma azzal van, hogy van egy réteg, ahol nincs meg a kellő tudás annak belátására, hogy szakmailag nemhogy erősen vitatható, inkább nem is kellene róla beszélni, illetve ami ennél is rosszabb, amikor egy álmot valaki annyira megszeret, hogy ahhoz körömszakadtán túl is ragaszkodik.

 

Biztosan nem kevés munka volt összerakni az általad linkelt videót, viszont korábbi álmokon kívül újak nem nagyon vannak benne, lásd pl. a Bodrog Zoltán által a Sétáló Budapestre írt szösszenet a Duna Alagútról, ami egy az egyben az Ali által kitalált nyomvonal és megálló, semmi újdonság.

 

Szerintem kontraproduktív azt gondolni, hogy a 4-es metró megépítése miatt kellett 2022-ig várni arra, hogy az utolsó magaspadlós buszt is kivonják Budapestről, és ugyanez igaz a villamos és a HÉV jármúállományra is, ezek sokkal mélyebb és messzebbre vezető okok miatt alakultak úgy, ahogyan, a 4-es metró beruházási költségének sok köze nincsen.

 

Egyébként nagyon érdekes ez a kérdés, hogy az akkor kihasználatlannak tűnő 4-es metró szép lassan megtelt, közelében a kapacitáshatárának. Úgy is, hogy megtartották a felszíni hálózatot, szinte csak a Gyros buszokat likvidálták. Viszont most nagy hibának tűnik, hogy akkor az ellenzők hatására(?) beijedtek, és 80 méteres peronokat csináltak.

Ha belegondolunk, hogy mindössze 7 km hosszú a vonal, sokak szerint rossz helyen megy (nem a Blahánál éri a a Rákóczi úti tengelyt), rossz a megállókiosztás (Móricz és Újbuda központ nem összevont egy állomás) és valóban csak a gyorsbuszok lettek kiszedve a rendszerből, és így tudott megtellni csúcsban, az szerintem egyértelműen mutatja a benne rejlő potenciált, amit a 4-es metró szisztematikus és hosszantartó démonizálásával tulajdonképpen sosem fognak kiaknázni.

A 80 méteres peronhosszakkal én sem értettem akkor sem és most sem egyet, viszont a bizt. berrel és az automatikus vonatvezetéssel bőven lehetne sűríteni, amihez persze jármű kell, és azokat valahol el kell tudni helyezni.

Most nincs előttem a Kelenföldi járműtelep részletes tervei, de a nagycsarnokban van 12 vágány, és az épület hossza alapján mindegyik vágányon lehet egyszerre két szerelvény. Ezen felül van még egy kétvágányos csarnok, plusz egy egyvágányos, ahol mindegyik vágányon egy-egy szerelvény fér el (bár ez utóbbi három vágányon karbantartási és javítási munkákat végeznek, így azok járműtárolásra biztosan nem alkalmasak.)

A nagycsarnokban 10 vágány biztosan csak tárolásra szolgál, a XI és a XII-ik vágányok vágánytengely távolsága alapján ott már valamilyen technológiai tevékenység végzése is zajlik.

Szóval Kelenföldön egyszerre 20 szerelvényt lehet tárolóvágányokon tárolni, ehhez hozzájön a Kelenföldi végállomáson a kihúzóban plusz egy szerelvény, illetve a Keletinél a kihúzóban akár három szerelvényt is lehet tárolni éjszaka, szóval 24 szerelvényt biztosan lehetne tárolni a karbantartó vágányok igénybevétele nélkül.

Jelenleg 15 szerelvény képzi a 4-es metró állományát, szóval ha nagyon kell, akkor még 9 szerelvényt lehetne beszerezni úgy, hogy bővíteni nem kell a telephelyet és jelentős átépítésre sem lenne szükség.

2 perces csúcsidei követéshez 32 perces fordulóidővel kellene 16 forgalmi szerelvény, 1,5 perces követést pedig ki lehetne hozni akár 21 forgalmi szerelvényből. Előbbi esetben 19, utóbbi esetben 24 szerelvény kell fizikálisan.

Azért még nem kell barna köpenyért menni, mert új generáció nem nagyon van, amelyik pedig új gerenáció alatt látunk megjelenni, hááát abban egyelőre nem látom, hogy lenne köszönet.

Előzmény: IZé (26486)
IZé Creative Commons License 2022.12.29 0 1 26486

Először is, semmi olyat nem mondtam, hogy a fórumon kívüli szakmai tapasztalatod is csak 6 év. Az, hogy régebben más nicked volt, azt én nem tudhatom, és csak neked van jogod felfedni. Nem volt célom Téged bántani, azt régóta látom a hozzászólásaidból, hogy szakmabeli vagy, és általában osztom a véleményedet (reális kérdésekben, mert azért a szakmabelieknek is lehetnek eltérő véleményeik, ez természetes). Abban teljesen egyetértek, hogy az ebben a topikban felmerült ötletek java része szakmailag erősen vitatható.

De valahol az álmokat is össze kell gyűjteni. Ez a topik ilyen. És a linkelt videó is ilyen. Itt a helye. Nem tudom mekkora munka volt összeállítani, berajzolgatni a térképre a villamosvonalakat, összeszedni az infókat és a látványterveket, nekem nem ment volna, és ezt a munkát értékelem. Még akkor is, ha vannak benne olyan őrületek, hogy az 56-os villamost vigyük tovább csak úgy, a buszok vonalán Solymárra.

 

amikor pl. a 4-es metró ellen ment itt az érvelés, és az árát hidakra, buszokra, villamosokra, lélegeztetőgépekre váltotta át mindenki, hogy azokból mennyit lehetett volna abból a pénzből venni?

 

Hát végül is, engem nem zavart hogy 2022-ig kellett várni hogy az utolsó magaspadlós buszt is sikerüljön lecserélni. De az átlagember bezzegromániázik és kocsiba ül. Szóval ha 4-es metró helyett lett volna egy 6 évenként teljesen megújuló buszpark, és már nem lenne magaspadlós villamos, és lecserélve lenne a HÉV járműállománya, de egyébként ugyanaz a hálózat lenne ami 2000-ben, akkor valószínűleg jobban jártunk a 4-es metróval. De ha abból a pénzből célszerű infrastruktúra és hálózatfejlesztés lett volna, akkor talán jobban állnánk. Mondom talán. Nem lehet összehasonlítani, hogy mi lett volna ha... (lélegeztetőgépet meg senki nem akart, legalábbis a közlekedés szakmai és baráti köreiben)

Egyébként nagyon érdekes ez a kérdés, hogy az akkor kihasználatlannak tűnő 4-es metró szép lassan megtelt, közelében a kapacitáshatárának. Úgy is, hogy megtartották a felszíni hálózatot, szinte csak a Gyros buszokat likvidálták. Viszont most nagy hibának tűnik, hogy akkor az ellenzők hatására(?) beijedtek, és 80 méteres peronokat csináltak. 

Ma már ha ilyen érvelést hoz fel valaki, akkor pont azok "ugatják le" az érvelőt, akik ezelőtt 10-15 évvel pontosan ezt atz érvelést alkalmazták.

 

Ugyanazok? Szerintem legfeljebb "ugyanolyanok". De "azok" már máshol vannak (agyban is), és ha 20 év alatt a szakmában voltak, sokat tanulhattak. És lassan megkereshetik az a munkaruházati boltot, ahol még lehet kapni barna köpenyt.... Jön az új generáció. Hihetetlen, de ez a topik is 22 éves. Igazad van, mindannyian fejlődtünk, és több információ birtokában vagyunk de én nagyon szkeptikus vagyok és inkább ahhoz csatlakozom, hogy következő egy-két évtizedre nagyjából az álmodozás fog megmaradni mint közeledésfejlesztés..

 

Előzmény: Il Leone (26483)
Mr. SziD Creative Commons License 2022.12.28 0 3 26485

"Hosszabbítsuk meg a villamost Hűvösvölgyben".

 

Hova? Körbe mindenhol 10-12%-os emelkedő, nem véletlenül van ott a villamos vége, ahol....

Előzmény: IZé (26479)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2022.12.28 0 0 26484

Engem az intro elején az intro alatt elvesztettek. Elsőre nem néztem tovább.

Egyetlen komolyan jelentős fejlesztés az M4? Szerintem a fonódó villamos is komolyan jelentős, de az éjszakai buszok átrendezése után egyes nappali járatok variálása átszállsszám csökentés és alternatív buszos útvonalak a kötött pálya mellett dettó jelentős.

A kérdésfeltevés a végtelen erőforrásról meglehetősen utópisztikus, ezt követi a klímakatasztrófa-ideológia megtámogatva az abszurd másik véglettel (minden forint kár rá).

Ettől még konkrét praktikus javaslatokkal lehet foglalkozni, de az intro után meghagyom nektek, hogy külön hívjátok fel a figyelmemet az esetleges épkézláb ötletekre: ezen intro után sokallom a kb. órát végignézni.

Előzmény: IZé (26482)
Il Leone Creative Commons License 2022.12.28 -2 0 26483

ami előjött ebben a topikban az utóbbi húsz évben. Te még csak hat éve próbálod itt a szakmába "beleugató" kívülállókat helyes útra terelni.

 

Az, hogy a jelenlegi nickem életéve alapján határozod meg, hogy mennyi éve foglalkozok a szakmával és a témával nagy butaságra és szűklátókörűségre enged következtetni. Bőven több mint 20 éve fórumozok.

 

Az megvan neked, hogy ezt a topikot (a többi topikban, egymás közt) bilitopiknak hívtuk? Jól esik valahol kibeszélni az álmokat...

 

Megvan, a kérdés az, hogy neked megvan-e, hogy 20 év alatt azért általában jellem és gondolkodásbeli fejlődéseken mennek át az emberek? Emlékszel még amikor pl. a 4-es metró ellen ment itt az érvelés, és az árát hidakra, buszokra, villamosokra, lélegeztetőgépekre váltotta át mindenki, hogy azokból mennyit lehetett volna abból a pénzből venni? Ma már ha ilyen érvelést hoz fel valaki, akkor pont azok "ugatják le" az érvelőt, akik ezelőtt 10-15 évvel pontosan ezt atz érvelést alkalmazták.

 

Szóval amikor az álmodozásról beszélünk, akkor ne felejtsük el, hogy nem szabad megrekedni ugyanazoknál az álmodozásoknál, amik 20 évvel ezelőtt jellemezték a topik közönségét, meg a mostani álmodozásokat, mert mindannyian fejlődtünk, és több információ birtokában vagyunk/tudunk jutni, mint akkoriban, és ezeket az információkat érdemes lenne használni is.

 

Persze mondhatjuk azt is, hogy igazából a következő egy-két évtizedre nagyjából az álmodozás fog megmaradni mint közeledésfejlesztés, mert sajnos ez sem kizárt.

Előzmény: IZé (26482)
IZé Creative Commons License 2022.12.28 0 1 26482

Teljesen egyetértek veled. Én sem azt mondtam, hogy szakmailag jó.
De fenntartom, hogy szépen összeszedett. Benne van (szinte) minden álom, ami előjött ebben a topikban az utóbbi húsz évben. Te még csak hat éve próbálod itt a szakmába "beleugató" kívülállókat helyes útra terelni. Az megvan neked, hogy ezt a topikot (a többi topikban, egymás közt) bilitopiknak hívtuk? Jól esik valahol kibeszélni az álmokat...
Szóval szépen ki van dolgozva az anyag, ez engem lenyűgöz, bár a készítője valószínűleg csak egy forrófejű világmegváltó ifjú, lehet azt sem tudja magáról fiú-e vagy lány. Ez egy másik, amúgy idevágó videójában látható, ami az autómentes városról vizionál. 

Előzmény: Il Leone (26480)
18-09 Creative Commons License 2022.12.27 0 0 26481

Milyen kocsiszín? Már rég az MTK/államé az a terület. Nem lesz ott semmiféle ksz...

 

 

Előzmény: Grgabácsi (26477)
Il Leone Creative Commons License 2022.12.27 -2 2 26480

Április 1. még odább van.

 

Egyáltalán nem szépen összeszedett anyag, csapong, nincs tisztában egy csomó dologgal, és inkább csak a villamosmániásoknak kedves dolgokat mondja fel újra már ki tudja hanyadik megmondóember próbál lenni.

Egymás után esik a logikai bukfencekbe is.

 

Konkrétan összeollózota a fővárosban az utóbbi 50 évben kitalált fejlesztési elképzeléseket, ennyi, az, hogy abból melyiknek mennyi értelme van, vagy hogy megvalósítható-e, azzal már nem nagyon foglalkozott, vagy azzal, hogy mi értelme lenne, vagy nem lenne egy-egy fejlesztésnek.

 

Persze arra nagyon jó a videó, hogy sok lájkot zsebeljen be attól a közönségtől, melynek a kiszolgálása az alapvető célja.

Előzmény: IZé (26479)
IZé Creative Commons License 2022.12.26 -1 1 26479

Budapest jobb tömegközlekedést érdemel - YouTube

 

Ez egy nagyon szépen összeszedett anyag mindarról, amiről ebben a topkiban (is) álmodnak egyesek.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!