Keresés

Részletes keresés

Szellem Ikarus Creative Commons License 2023.03.26 -2 1 26516

Budapesti Vasútvillamos: A HÉV, és a Budapesti villamos vonalak integrálása.

Ez is egy lehetőség, nem egyszerű, de az. Első lépében meg kell, barátkozni vele, hogy bizonyos villamos vonalak nem használhatóak, mert túl sűrű, a menetrend Pl: 4-6-os, vagy az 1-es villamos. Ezek tehát kiesnek, akkor marad: 3-as, 14-es, 24-es, 62-es, a budai fonódó is kiesik, mert a Szentendrei út, túl forgalmas, pedig csak azon át lehet összekötni a szentendrei HÉV-vel. A 2-es szintén kiesik, mert bár a 14-essel lehetne összekötni, de csak a 4-6os vonalán át, és persze az 1-en át a Szentendrei úton keresztül. Felmerül a Keleti pályaudvarnál a találkozó, amihez a ráckevei HÉV-t keresztül kell vinni a 24-es vonalán, a gödöllői HÉV-nek át kell jönnie a Kerepesi úton, majd ide kéne valahogy hozni a szentendrei HÉV-et. Ez utóbbi a legbonyolultabb, ehhez át kell hozni a szentendreit a Dunán. Az 1-es kiesik, marad egy nagy kerülő a 14-es villamos vonalán. Amit két féle képpen lehet megcsinálni.

Első lehetőség, áthozni a tervezett Aquincumi hídon, keresztezve a Váci utat, végig az Árpád úton Újpest-központig, majd végig a 14-esen a Dózsa György útig, majd a Dózsa György úton a, Thököly úton át, a Keletiig.

Második lehetőség, Békásmegyernél egy önálló vasúti hídon jön át, végig megy az Óceán árok utcán, így csatlakozva a 14-es villamoshoz. Más lehetőséget nem látók.

Akkor jöjjön egy másik változat, a Keletinél csak a ráckevei, és a gödöllői HÉV találkozik, a szentendrei HÉV pedig, a tervezett 3-as villamos meghosszabbításon át csatlakozik a gödöllői HÉV-hez.

Ezek tűnnek reálisnak, hogy miként zajlik a BHÉV integrációja a budapesti hálózatba az jó kérdés, ezt egy megvalósíthatósági tanulmánynak kell tisztáznia.

ÁsítóSárkány Creative Commons License 2023.03.26 0 0 26515

Ezzel a kérdésfelvetéssel amúgy egyet is értek!

Ugyanakkor ez épp tovább erősíti a cikk üzenetét a számomra...

És felhívja a figyelmet az M0 bezárásának hiányára is.

Előzmény: NAR (26511)
Szellem Ikarus Creative Commons License 2023.03.26 0 0 26514

950-es éjszakai járat trolivá alakítása.

Ez a vonal olyan hosszú, hogy bátran mondhatjuk, a közel jövőben biztos nem lesz rajta  elektromos busz, de miért kéne trolivá alakítani?

Először: Határ út, és Újpest-központ között végig követi a 3-as metró vonalát, egy későbbi pótlás során hasznos lehet. Másodszor: Pótolná a hiányzó felszíni közlekedést, az Üllői, és a Váci úton, persze nappali vonalként túl hosszú elég lenne a Határ út, és Rákospalota-Újpest vasútállomás között. Mindkét végállomáson műszaki tárolóval.

Persze ehhez, troligarázzsá kell alakítani Dél-Pestet, és északon is kellene kialakítani egy telehelyet. Legjobb lenne az ARRIVA Bogáncs utcai telephelyét a BKV-nak megszerezni, ha ez nem lehetséges, akkor Káposztásmegyeren körbe nézni, vagy a Váci út mellett. Sajnos nincs sok lehetőség, a város nagyrészt beépült.

Harmadszor: az új vonal lehetőséget teremtene arra, hogy a 80-as vonal meghosszabbodjon Újpest, Fóti útig. Kérdés lenne-e rá igény.

toto92 Creative Commons License 2023.03.25 0 6 26513

Szerintem mindenkinek volt olyan korszaka amikor véletlenszerűen huzogatott vonalakat a térképre és közben azt hitte hogy hihetetlen ötleteket vet éppen papírra.

Előzmény: ÁsítóSárkány (26507)
Szellem Ikarus Creative Commons License 2023.03.25 0 0 26512

HÉV fejlesztések:

A szentendrei, és ráckevei HÉV összekötése, földalatti vasúttal:

Azért vasutat írtam, mert a metróval történő összekötést bonyolultnak, és éppen ezért drágának tartom. Metró a felszínen csak zárt pályával mehet a harmadik sín miatt, nem lehet sem gyalogos, sem közúti, átmenő forgalom a síneken, Alul, vagy felüljáróval kell megoldani, nem biztos, hogy megéri. A kéregvasútként való vezetésnek is vannak erős korlátai például nem viheted lakóházak alatt, ezért sűrűn lakott részen nem ajánlott. A mély vezetés előnye, hogy olyan helyeket, elsősorban sűrűn lakott városrészeket, csomópontokat köthetsz össze amiket közúton, vagy villamossal nem, vagy csak nagy nehézségek árán. Villamosnak a felszínen szinte csak zárt pályásan van értelme, ehhez viszont az út keresztmetszetnek is elég nagynak kell lennie. Ezeken az útszakaszokon viszont erős az autó forgalom. Tehát az autós forgalomnak csökkennie kellene. Sajnos az a tapasztalatom, hogy ez erőből nem. Hiába az útszűkítés nem vállt be. A közösségi közlekedést kell fejleszteni, hogy megérje le tenni a kocsit, megvenni a bérletet. Mivel a felszínit nem lehet marad a felszín alatti. Megjegyzem azt is ezek csak javaslatok, nincs semmi kőbe vésve. Lehet, hogy álmodozok, de nem vagyok túl optimista, erős kételyeim vannak mi valósul meg ebből az elkövetkezendő 15-20 évben, de leírom hátha változik valami, egy kis változás is sokat jelenthet. Visszatérve a szentendrei, és ráckevei HÉV-hez, az általam javasolt, útvonal a következő: az 1-es villamos vonalát követi Erzsébet királyné útja, aluljáróig, majd Mexikói út következik, utána a 4-es metrónál leírtakhoz hasonlóan megy egészen a Béke térig. A Béke tér után északnak fordul, egészen Angyalföld vasútállomásig halad, majd befordul a Madridi utcába, végig megy az Újpesti erőműig, innen a Tél utca - Berda József utca vonalon éri el Újpest-városkaput, majd át megy a Duna alatt, Aquincumnál csatlakozik a szentendrei HÉV-hez. A 4-es metró annyiban módosul, hogy kihagyja a Tél utca/Pozsonyi utca megállót.

A gödöllői HÉV ehhez a vonalhoz, a Puskás Ferenc stadionnál csatlakoztatható. Az eredeti tervekkel ellentétben nem a 2-es metróhoz. Nehézség abban van, hogy a metró felett, vagy alatt kéne vezetni, azon múlik mi valósítható meg.

A csepeli HÉV-et inkább metróvá alakítanám, meghosszabbítanám és keresztül vinném a belvároson, belvárosi metróként Solymár, temető és Soroksár vasútállomás között.

Megállói: Solymár vasútállomás; Solymári elágazás; Solymár, Szarvas; Kövesbérci utca; Solymár, Téglagyári bekötőút; Tücsök utca; Budapest, Üröm vasúti megállóhely; Ürömhegyi út; Aranyvölgy vasútállomás; Óbuda temető; Bojtár utca; Bécsi út/Vörösvári út; Óbudai rendelőintézet; Flórián tér; Szentlélek tér; Margit-sziget; Népfürdő utca; Göncz Árpád városközpont; Honvéd kórház; Lehel utca/Róbert Károly körút; Lehel utca/Dózsa György út; Lehel tér; Nyugati pályaudvar; Jászai Mari tér; Kossuth Lajos tér; Eötvös tér; Vörösmarty tér; Ferenciek tere; Fővám tér; Boráros tér; Haller utca/Soroksári út; Müpa - Nemzeti Színház; Közvágóhíd; Nemzeti Atlétikai Központ; Szabadkikötő; Corvin-csomópont; Szent Imre tér; Karácsony Sándor utca; Csepel HÉV állomás; Erdősor utca; Kölcsey utca; Festő utca; Szent László utcai lakótelep; Tihanyi utca/Szent Miklósi út; Király Erdei Művelődésihez; Soroksári rév; Soroksár, Hősök tere; Soroksár vasútállomás, végállomás.

A belvárosi metróhoz tartózik egy Ferihegyi szárnyvonal, ami a Kossuth térnél ágazik le. Megállói: Arany János utca; Opera; Wesselényi utca,vagy Dob utca/Erzsébet körút, azért írtam Dob utcát, mert a tehermentesítő metrót ott állítottam meg; Keleti pályaudvar; Orczy tér; Hidegkúti Nándor stadion; Kőbánya alsó vasútállomás; Kőér utca/Gyömrői út; Kőbánya-Kispest; Hangár utca; Felsőcsatári út; Pestszentlőrinc vasútállomás; Fedezék utca; Lőrinci temető; Szarvas csárda tér; Honvéd utca; Szemeretelep vasútállomás; Kupeczky János utca; Repülő tér, főporta; Vecsés, Logisztikai központ; Vecsés-Nyugat; Repülőmúzeum; Liszt Ferenc Airport 2, végállomás.

NAR Creative Commons License 2023.03.24 0 0 26511

Ebben az esetben viszont abban sem lennék biztos, hogy az Árpád és a Lágymányosi hidakon is a "városi" forgalom dominál az "agglomerációssal" szemben...

Előzmény: ÁsítóSárkány (26510)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2023.03.24 0 0 26510

Azért ezt az idézetet kétféleképp is lehet érteni.

Gondolom te a szigorúbb értelmben érted: nem fellelhető egyáltalán.

A magam részéről meg megengedőbben értem: fellelhető a klasszikus városi forgalom is, de nem az a meghatározó. (az agglomerációs forgalmat is megkülönböztetve...)

Előzmény: NAR (26509)
NAR Creative Commons License 2023.03.24 0 2 26509

Aki ilyesmit leír, hogy "az M0 két hídját [...] ott nem beszélhetünk klasszikus városi forgalomról", azt nem tudom, mennyire lehet komolyan venni...

Előzmény: ÁsítóSárkány (26508)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2023.03.24 0 0 26508

Nem mondanám, hogy minden részletben egyetértek vele, de a kérdésfelvetései kifejezetten jók és az érdemi, professzionális párbeszéd irányába mutatnak:

https://index.hu/velemeny/2023/03/24/feluljaro-gepjarmu-forgalom-lanchid-fomterv/

ÁsítóSárkány Creative Commons License 2023.03.24 0 1 26507

Ennyire sok a főváros és az ország pénze, hogy ennyi metróról álmodozunk?

A magam részéről az olcsóbb, egyszerű de nagyszerű fejlesztéseket priorizálnám, amik tömegeknek segítenek.

 

Ide sorolnám a fonódó villamoshálózat bővítését...

De a korábbi javaslatomat is a hűvösvölgyi villamosvonal meghosszabbítását az Ördögárok utcán át a Nagyrét utcáig, hogy az intermodális csomóponthoz ne kelljen a buszoknak dugózni a reggeli csúcsban.

P+R-re meg fel kell készülni, hogy ne legyen az új csomópont dugózóna egyből... de legalább a belváros irányába tartó "tranzit" nem lesz dugó tényező.

 

Ami metrókat illeti, első körben megnézném, mit lehet elérni kisföldalatti meg felszíni hidak segítségével. Mélyfúrást meg ott, ahol nagyon indokolt, a csepeli/ráckevei HÉV metróhoz hosszabbítása persze megüti ezt a szintet.

Előzmény: Szellem Ikarus (26506)
Szellem Ikarus Creative Commons License 2023.03.23 0 0 26506

A körmetróval kapcsolatos kérdések:

Hogyan merült fel az ötlete?

Bevallom addig, amíg nem olvastam a Budapesti Mobilitási Tervet soha korábban, de miután többször beleolvastam ihletet kaptam hozzá, és más metró fejlesztéshez is.

A BKK-nak is beadtam a BMT-hez, ez ahhoz képest egy módosított változat a Rákoskeresztúri szárnyvonalat le sem írtam, csak a BKK-nak.

Összesen hány metróval fejlesztést adtál be?

Több mint 10-et a kísérleti autóbusszal együtt, de a körmetró megváltoztatásával kevesebb lett.

Mik voltak ezek?

5 új vonal és 2 szárnyvonal, a 3-as metrót Újpalota kapta volna, és egy új metrót Nyírpalota út - Budatétény között. A 4-es metrót Káposztásmegyernek adtam. A 4-6-os villamost szintén metróval tehermentesítettem volna. Azért csak tehermentesítést írok mert, a forgalma akkora, hogy se a metró, se a villamos egy maga nem képes elvinni, a vonal amúgy Hűvösvölgy és Kamaraerdő között közlekedne, ritkább megálló kiosztással, mint a villamos. Egy másik vonal Solymár és Csepel között közlekedne, az 1-es villamos vonalát követve bár attól helyenként eltérve pl: Mexikói út, vagy Margit-sziget, és szintén igyekeztem ritkább megálló kiosztást kitalálni, mint a villamosnál. Az utolsó egy a szentendrei HÉV-hez kötődő fejlesztés. Mivel a HÉV felsővezeték alatt megy nevezhetjük budai földalattinak, ami Kaszásdűlő HÉV állomás után válik el a mai vonaltól, és Budaörsig közlekedne, jellemzően kéreg, vagy mély vezetésű vasútként, a Széll Kálmán tér érintésével. Ehhez egy szárnyvonal tartozik, ami lényegében a Fogaskerekű átalakítása, földalattivasúttá.

Mi változott a körmetró újra tervezésével?

Az önálló Palotai metró kikerült, helyét a Földalatti meghosszabbítása Újpalota felé veheti át a 69-es villamos vonalát követve, az alábbi megállókkal: Kassai tér; Nagy Lajos király útja/Czobor utca; Rákos patak utca; Öv utca; Tóth István utca; Rákospalota, MÁV-telep; Szerencs utca/Bánkút utca; Sárfű utca; Vásárcsarnok; Újpalota, Nyírpalota út, végállomás.

Mi lesz a 3-as, és 4-es metróval?

A 3-as metró csak két megállónyi hosszabbítást kap az eredeti tervekhez képest, Rózsa utca, és Rákospalota-Újpest vasútállomás, végállomás.

A 4-es metrót továbbra is Káposztásmegyernek adnám, de ezt is módosítva. A hivatalos terveknek megfelelően közlekedne a Bosnyák térig, utána Angyalföld felé fordul, majd a Reitter Ferenc utca vonalát követve a Magyar Vasúttörténeti Parkig, aztán Angyalföld vasútállomás érintésével, Tél utca - Rózsa utca - Árpád út vonalat követve, a vasútállomást követve irány Káposztásmegyer. A megállói: Reiner Frigyes Park; Stefánia út/Thököly út; Zugló vasútállomás; Tisza István tér; Bosnyák tér; Nagy Lajos király útja/Czobor utca; Rákosrendező vasútállomás; Szegedi út; Futár utca; Magyar Vasúttörténeti Park; Angyalföld vasútállomás; Tél utca/Pozsonyi utca; Újpesti erőmű; Árpád üzletház( Rózsa utca); Rákospalota-Újpest vasútállomás; Óceánárok utca; Bőröndös utca; Káposztásmegyer, Megyeri út, végállomás.

A korábban leírthoz képest a körmetrón is érdemes egy picit változtatni, hogy találkozzon a 4-es metróval a Bosnyák téren, aztán az Egressy tér következik, majd utána egy megálló erejéig a Vezér utca.

Szellem Ikarus Creative Commons License 2023.03.22 0 0 26505

Közúti kapcsolatok javítása a IV. és a XV. kerület között.

Alul, vagy felüljáró kellene az Elem utca és a Szerencs utca között, illetve aluljáró az Árpád út és a Fő út között. Ezekre az átkelőkre azért van szükség, mert az a legfőbb kapcsolat az Árpád úti felüljáró belátható időn belül felújításra szorul, és nincs olyan alternatíva, ami elbírja a teljes forgalmat. A tervezett Aquincumi híd jelentette többlet forgalomról nem is beszélve. A felüljáró állapota egyenlőre csak a gyalogos részen, de elég lesújtó. A festék több helyen lepattogott, így jól látható a korlát tiszta rozsda, a felső része kezd eltűnni jó pár helyen, a vasút felett már szinte teljesen eltűnt néhány centiméteren. A gyalogos járda göröngyös, több helyen megáll a víz.

Szellem Ikarus Creative Commons License 2023.03.21 -5 0 26504

Körmetró: Óbuda, Bogdáni út - Budatétény vasútállomás

Ennek a metrónak a lényege, hogy összeköti a perem kerületeket. Lehetővé téve a belváros elkerülését.

Megállói: Filatorigát hévállomás; Óbudai-sziget; Gyöngyösi utca; Angyalföld vasútállomás; Tél utca/Pozsonyi utca; Újpest-központ; Újpesti rendelőintézet; Rákospalota-Újpest vasútállomás; Széchényi tér; Illyés Gyula utca/Szentmihályi út; Rákos úti szakrendelő; Szerencs utca/M3-as bevezető; Bánkút utca; Vásárcsarnok; Apolló utca; Újpalotai vasútállomás; Miskolci utca/Csömöri út; Egressy út/Vezér utca; Vezér utca/Fogarasi út; Örs vezér tere; Élessarok; Kőbánya alsó vasútállomás; Fertő utca/Bihari utca; Ecseri út; Valéria tér; Nagykőrösi út/Határ út; Tátra tér; Pesterzsébet városközpont; Pesterzsébet felső hévállomás; Védgát utca; Szent Imre tér hévállomás; Savoyai Jenő tér; Budafok vasútállomás; Háros vasútállomás; Jókai Mór utca; Budatétény vasútállomás.

Szellem Ikarus Creative Commons License 2023.03.21 -2 0 26503

122E meghosszabbítása a Deák Ferenc térig.

Első lépés, a 122E, és a 196A végállomást cserél. Ez hosszabbítás nélkül is szükséges lenne, mert a 122E mostani végállomásáról mozgáskorlátozott, kerekesszékes utasoknak nem elérhetőek a 3-as metró új liftjei. A 122E a Temesvári utca - Berda József utca - Mártírok útja - Újpalotai út - Göncöl utca - Röppentyű utca - Petneházy utca - Béke utca - Béke tér - Szegedi út - Dévényi utca - Vágány utca - Dózsa György út - Andrássy út - Bajcsy-Zsilinszky út útvonalon közlekedik, visszafelé a 32-es hasonlóan éri el a Röppentyű utca csak az ellenkező irányba fordul, illetve az Aradi utca - Árpád út útvonalon közelíti meg Újpest-városkaput. Megállói: Aradi utca (Deák Ferenc tér felé), Csányi László utca (Káposztásmegyer felé), Gyöngyösi utca, Frangepán utca (Deák Ferenc tér felé), Fáy utca (Káposztásmegyer felé), Béke tér, Szegedi út, Rákosrendező vasútállomás, Vágány utca/Róbert Károly körút, Hősök tere, Vörösmarty utca, Oktogon, Opera, Deák Ferenc tér.

Szellem Ikarus Creative Commons License 2023.03.19 -1 0 26502

20E, 126E autóbusz:

A 20E egy jó kis járat, de túlterhelt, azon kívül lassú, mert a IV. kerületben alapjáratként működik. Az újpestieknek jó, de a káposztásmegyerieknek, nem a legkedvezőbb, ezért találtam ki a 126E járatot. Mogyoródi patak, és Szilas patak között változat, ezért a megállóit csak Szilas patak és Keleti pályaudvar között írom le. A megállói: Rákospalota-Újpest vasútállomás, Víztorony, Árpád kórház,  Rózsa utca (Keleti felé), Árpád üzletház (Káposztásmegyer felé), Tél utca/Pozsonyi utca, Angyalföld vasútállomás, Futár utca, Szegedi út, Vágány utca/Róbert Károly körút, Hősök tere, Keleti pályaudvar.

Mivel a Reitter túlterhelt, ezért a 20E-t áthelyeztem a Tatai utcába, két új megállója a Magyar Vasúttörténeti Park, és Rákosrendező vasútállomás. Bevallom, gondoltam arra, hogy  a 126E megy inkább a Tatai utcában, de a Vasúttörténeti miatt döntöttem másképp. Ezzel a módosítással jóval több ember számára válna könnyebben megközelíthetővé, mert a 20E több helyen áll meg, azon kívül a 126E már érinti a váci vasútvonalat Rákospalota-Újpest vasútállomásnál.

Szellem Ikarus Creative Commons License 2023.03.19 -1 0 26501

A 12-es amit villamossal kapcsolatban kihagytam:

Tisztában vagyok vele, hogy az 1-es,14-es villamos között, csak egy vágányos az üzemi kapcsolat, de a BKV megtudja oldani, mindkét irányban a két vágányos kapcsolatot. Hiszen csinált, már hasonlót a Nagy Lajos király útja/Czobor utca kereszteződésben, csak ott három irányból érkeznek a sínek, de miután a 3-as villamost meghosszabbítják, pont olyan lesz a kereszteződés, mint amilyet az 1-es, és 14-es villamos között javaslok. A 3-assal kapcsolatban pedig sehol nem olvastam, hogy nem lehet, vagy bontani kell bármelyik irányban a síneket.

A 28-as, és 37-es villamosokkal kapcsolatban kihagytam, a belső végállomást, habár a Blaha túlzsúfolt, a Keleti még szóba jöhet, és bár kicsit erőltetett a Közvágóhíd is.

Gordon Zsigmond Creative Commons License 2023.03.18 -1 1 26500

Ha és amennyiben a 72-es troli hosszabbodik az Orczytól Kőbánya alsó vasútállomásig, úgy a 9-es buszt a Kálvintól az Üllőin kellene továbbvezetni, ahol fájóan hiányzik a felszíni tömegközlekedés, a metró ezt, a nagy állomástávolságok miatt, teljesen kiváltani nem tudja.

Tehát 9 - Óbuda, Bogdáni út <> József Attila ltp.

Szellem Ikarus Creative Commons License 2023.03.18 -2 0 26499

Rendben és ehhez mit szólsz?

232E Újpest-központ - Kőbánya-Kispest

 A megállói:

Munkásotthon utca; Tél utca/Pozsonyi utca; Angyalföld kocsiszín; Angyalföld vasútállomás; Fiastyúk utca; Béke tér; Szegedi út; Rákosrendező (csak a KőKi felé); Róbert Károly körút/Vágány utca; Mexikói út; Szőnyi út (csak Újpest felé); Nagy Lajos király útja/Czobor utca; Bosnyák tér; Szugló utca; Egressy tér; Pongrácz Gergely tér; Örs vezér tere; Sörgyár; Kocka utca; Bajcsy-Zsilinszky kórház; Új köztemető; Felsőcsatári út; Gyömrői út 132.; Kőbánya-Kispest, végállomás. Remélem ennek már több létjogosultsága van.

Előzmény: Jim1987 (26497)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2023.03.18 0 2 26498

A Lehel téri hosszabbítás sose kötött össze átszállás nélkül a Móricz Zsigmond körtérrel meg tovább.

Szerény véleményem szerint ráhordó/feltáró céllal megfér a felszíni közlekedés a metró mellett... (apropó, ha ez szempont lett volna, akkor nem a Szabadság híd alatt megy át az M4 és megy végig a Bartók Béla út alatt...)

A kisérleti autóbuszjárat amúgy nem hülyeség, tesztellni, volna-e kereslet. Buszsávval, ahol lehet. A Lehel tértől a Nyugatiig amíg a felüljáró még megvan, a belső sávból lehetne busz sávot csinálni, járdaszigetes megállóval a Radnóti Miklós utcánál pl., és az egyből tesztelné, mi történik, ha eggyel kevesebb a sáv.

 

Előzmény: Szellem Ikarus (26496)
Jim1987 Creative Commons License 2023.03.18 0 1 26497

egy temetői villamosjáratnak mikor lenne jogosultsága??

évi 1 napon maximum

amúgy még fél óránként sem jönne össze egy fél villamosnyi utas erre a viszonylatra...

a 28-as is kihasználatlan a külső szakaszon

Előzmény: Szellem Ikarus (26496)
Szellem Ikarus Creative Commons License 2023.03.17 -4 0 26496

12-es villamos fejlesztése.

Ez a villamos vonal jelen formájában szinte teljesen felesleges, de mivel a XV. kerületi önkormányzat nem engedte megszüntetni, és mert kedvelem ezt a nyúl farknyi vonalat, belegondoltam, hogy lehetne megmenteni, és értelmet adni neki. Íme pár lehetőség:

A Lehel téri meghosszabbítás értelmetlen, mivel a múltban kihasználatlan volt, de adott egy másik ötletet, méghozzá az 1-es, és a 14-es villamos közötti üzemi kapcsolatok felhasználásával, a Kelenföld vasútállomásig történő meghosszabbítás lehetőségét. Persze az 1A villamos megszűnne.

Ugyanezt az üzemi kapcsolatot felhasználva az 1-es vonalán keresztül össze lehetne kötni az 51-es villamossal.

Még ugyanebbe az irányba van egy harmadik lehetőség, a 28-as, vagy a 37-es villamossal történő összekötés az Új köztemető irányába. Ennek azaz értelme, hogy fél Budapest itt temetkezik, de a temető megközelítése, meglehetősen nehézkes, azon kívül, bár a hírek a Megyeri temető esetében a szóróparcella, közeljövőben történő engedélyezéséről szóltak, a valóság ezzel szemben az még évekig nem kap engedélyt. Ezt másodkézből, egy bennfentestől tudom, tehát lenne igény a közvetlen temetői járatra nem csak mindenszentekkor.

Üzemi kapcsolat az óbudai irányba, is van, így az 1-es villamos másik végállomása felé hosszabbítható, és összeköthető a 17-es, vagy 19-es villamossal is.

Lehetőség még a fejlesztésre, a 14-es és a 24-es villamosok összekötése a Dózsa György út - Thököly út - Keleti pályaudvar útvonalon.

Felmerül a 12-es villamos északi végállomásának áthelyezése Rákospalotáról Újpalotára a 196-os busz kiváltásával Újpalota, Erdőkerülő utca és Újpest-központ között.

Mivel azonban az utóbbi két lehetőség esetében, az autós forgalom, meglehetősen nagy, kérdéses a megvalósíthatóság.

Felmerül a 12-es villamos Tél utca - Elem utca - Szerencs utca útvonalon történő vezetése, összekötve a 62-es, 69-es villamosokkal. Azonban itt is sok problémát kellene megoldani, azonban a 62-es villamos is meghosszabbodna, és javítani lehetne a közlekedési kapcsolatokat IV., XIV, és XV. kerület között.

Illetve a harmadik lehetőség a 12-es villamos rákospalotai szakaszát kötni össze a 69-es villamossal.

Végére maradjon a budapesti közlekedés egyik legfontosabb kérdése, ami érinti a 12-es, és 14-es villamost is. Megfér-e egymással párhuzamosan a felszíni, és a felszín alatti kötöttpályás közlekedés? Más szóval mehet ugyanazon útvonalon egymás mellett a villamos, és a metró? Erre nincs válasz csak találgatások, elméletek, ezért egy kísérleti autóbusz járatot javaslok, amely a 3-as metróval párhuzamosan közlekedik Angyalföld kocsiszín, és Kőbánya-Kispest között, az alábbi megálló kiosztással: Tél utca/Pozsonyi utca; Munkásotthon utca; Újpest-központ; Újpest-központ (Állami áruház); Újpest-városkapu; Váci út; Újpest-városkapu (Váci út); Szobor utca; Gyöngyösi utca; Fiastyúk utca; Forgách utca; Göncz Árpád városközpont; Véső, vagy Apály utca; Dózsa György út; Dévai utca; Lehel tér; Radnóti Miklós utca; Nyugati pályaudvar; Báthory utca/Bajcsy-Zsilinszky út; Arany János utca; Szent István Bazilika; Deák Ferenc tér; Astoria; Kálvin tér; Köztelek utca; Corvin negyed; Semmelweis klinikák; Nagyvárad tér; Népliget; Ecseri út; Pöttyös utca; Száva kocsiszín; Határ út; Corvin körút; Lehel utca; Vak Bottyán utca; Kőbánya-Kispest, végállomás. Amennyiben beválik, lehetőség van, Káposztásmegyerről, vagy Rákospalotáról, Pestszentlőrinc, Béke térig vezetni a villamost, persze igény szerint.

Ezeket a lehetőségeket tudtam összeszedni, a 12-es villamossal kapcsolatban. Mielőtt valaki megkérdezné, ezzel a hozzászólással csak gondolatokat akartam ébreszteni, esetleg vitát indítani, egy fontos kérdésről.

ÁsítóSárkány Creative Commons License 2023.03.10 0 0 26495

Friss hír:

https://index.hu/belfold/2023/03/10/budapest-feluljaro-forgalom-vasbeton-mutargy-nyugati-bontas/

 

Miközben a civilek céljaival alapból egyetértek, szerintem ha van esély meghosszabbítani a felüljáró élettartamát, annak lenne értelme, különösen, ha menetközben bármelyik módon sikerül bezárni az M0 körgyűrűt.
Az egyetlen variáció, aminél támogatnám a felüljáró elbontását, ha egy füst alatt összekötnék a 47/49 villamosokat a 12/14 villamosokkal.

18-09 Creative Commons License 2023.02.25 -3 5 26494

Jaj a huncutkodó külföldieket azért ne sajnáljuk már, amikor a 100E jeggyel végigbliccel itt 3 napot a negyediken meg "meglepődik", hogy megbüntetik. És 1 jegyre négyen vannak. Vagy a 350 forintos vonaljeggyel kitölt egy hétvégét... az ICS-ken meg van matrica a jegykezelő használhatóságáról. 

 

Hagyjuk már a sajnáltatásukat, undorító ahogy viselkednek. Otthon nem merné a legtöbb azt megtenni, amit itt. Azt hiszi eljön keletre, aztán neki mindent is lehet. 

Előzmény: laszlo86 (26493)
laszlo86 Creative Commons License 2023.02.25 0 4 26493

Azt el kell ismerni, hogy a BKK igencsak magas színvonalon járul hozzá az ország megítéléséhez a külföldiek körében. A 2-es villamos és a 47-49 (a kiskörúton) minden nap tele van ellenőrökkel. Látványosan a külföldiekre utaznak és minden apróságért megbüntetik őket. Mert ki gondolná hogy az applikációban megvett jegyet még külön a villamos külső oldalán érvényesítsék. A legkedveltebb mikor régi Ganz jön és a külfdiek nem értik hogy a jegykezelőbe nem volt elég betenni a jegyet hanem azt még fizikailag meg is kellett volna húzni. Persze az ellenőrt nem érdekli, csak mutogatja hogy 12 ezer forint lesz. És olyat is láttam, amikor erről papír nem készült, csak bekerült a 24 ezer a pénztárcába a két túristától. 

altenberger Creative Commons License 2023.01.20 -2 0 26492

Új villamos vonalak, hidak, alagutak építésére mostanában nem lehet számítani! :-(

 

Most a "sufni-tuning" (meglévő járatok átszervezése, új kapcsolatok kiépítése) ideje van. Forgalmi irányok megváltoztatásának minimális költsége is necces már! :-(

ÁsítóSárkány Creative Commons License 2023.01.11 0 0 26491

Szerintem nem megoldhatatlan:
2. Az Örgödárok utcából ki lehetne tiltani a nem célforgalmat kivéve villamos a Nagyrét utcáig, a probléma élének zömét elvenné... legfeljebb az utca elején a parkolókkal kell kitalálni valamit.

1. Marad egy rövid kritikus szakasz az Ördögárok utcáig. Fájó szívvel, de le lehetne csípni a Bánffy György emlékparkból, a jelenlegi út helyén vezetve a villamost, és mellette lecsípve a parkból az utat.

 

Előzmény: Mr. SziD (26490)
Mr. SziD Creative Commons License 2023.01.11 0 0 26490

Látszik, hogy régen jártál ott, akkor még talán nem volt fullra beépítve a terület, ahova villamost akarsz építeni.

 

Viccet félretéve. Kétféle verziót látok a remetei hosszabbításban:

 

1. Út mellett vezeted a villamost. Ehhez azonban rengeteg házat kell kisajátítani és ledózerolni, mert nincs szabad hely. Biztosra merem mondani, hogy soha az életben nem fogja ezt bevállalni senki. De tényleg soha. Ergo ez a verzió elvethető.

 

2. Közúton vezeted a villamost. A busz helyett a villamos fog ácsorogni a dugóban. Nem nyersz semmit, sőt, a rendszeresen sokat késő villamossal az egész fonódó kapcsolatait agyonütöd. Inkább nem is folytatom.

 

Szóval ez már veszett fejsze nyele, akkor lehetett volna ilyeneket álmodozni, amikor még nem volt ennyire beépülve ott minden. És az se tegnap volt.

Előzmény: ÁsítóSárkány (26489)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2023.01.11 0 0 26489

Továbbgondolva: Mondjuk annak lehetne értelme, hogy az Ördög-árok mentén legyen egy rövidebb hosszabbítás Máriaremete felé hegyipályás villamossal.

Ennek értelme az lenne lenne, ha a ráhordó buszok személygépjárművektől kevésbé frekventált úton érhetnék el a kötött pályát a külterületekről, illetve Solymár, Remeteszőlős, Nagykovácsi irányából. Rég jártam arra, de reggeli csúcsban a 64-es az utolsó 3-4 megállón durván dugóban tette, gyorsabb volt lesétálni a Galóca utcán és tovább a Hidegkúti úton... Jó kérdés, hogy ez mennyi lenne a várható megtérülési ideje.

Előzmény: Mr. SziD (26485)
altenberger Creative Commons License 2023.01.10 -1 1 26488

Összeszedett, de mit szedett össze?

 

Semmi 21. századi megoldás nincs az anyagban, semmi okosvárosi megoldás, csak a régi szövegek mozgóképpel.

Előzmény: IZé (26479)
Il Leone Creative Commons License 2023.01.01 0 1 26487

Semmi gond.

 

Az álmodozás szükséges és jó, a probléma azzal van, hogy van egy réteg, ahol nincs meg a kellő tudás annak belátására, hogy szakmailag nemhogy erősen vitatható, inkább nem is kellene róla beszélni, illetve ami ennél is rosszabb, amikor egy álmot valaki annyira megszeret, hogy ahhoz körömszakadtán túl is ragaszkodik.

 

Biztosan nem kevés munka volt összerakni az általad linkelt videót, viszont korábbi álmokon kívül újak nem nagyon vannak benne, lásd pl. a Bodrog Zoltán által a Sétáló Budapestre írt szösszenet a Duna Alagútról, ami egy az egyben az Ali által kitalált nyomvonal és megálló, semmi újdonság.

 

Szerintem kontraproduktív azt gondolni, hogy a 4-es metró megépítése miatt kellett 2022-ig várni arra, hogy az utolsó magaspadlós buszt is kivonják Budapestről, és ugyanez igaz a villamos és a HÉV jármúállományra is, ezek sokkal mélyebb és messzebbre vezető okok miatt alakultak úgy, ahogyan, a 4-es metró beruházási költségének sok köze nincsen.

 

Egyébként nagyon érdekes ez a kérdés, hogy az akkor kihasználatlannak tűnő 4-es metró szép lassan megtelt, közelében a kapacitáshatárának. Úgy is, hogy megtartották a felszíni hálózatot, szinte csak a Gyros buszokat likvidálták. Viszont most nagy hibának tűnik, hogy akkor az ellenzők hatására(?) beijedtek, és 80 méteres peronokat csináltak.

Ha belegondolunk, hogy mindössze 7 km hosszú a vonal, sokak szerint rossz helyen megy (nem a Blahánál éri a a Rákóczi úti tengelyt), rossz a megállókiosztás (Móricz és Újbuda központ nem összevont egy állomás) és valóban csak a gyorsbuszok lettek kiszedve a rendszerből, és így tudott megtellni csúcsban, az szerintem egyértelműen mutatja a benne rejlő potenciált, amit a 4-es metró szisztematikus és hosszantartó démonizálásával tulajdonképpen sosem fognak kiaknázni.

A 80 méteres peronhosszakkal én sem értettem akkor sem és most sem egyet, viszont a bizt. berrel és az automatikus vonatvezetéssel bőven lehetne sűríteni, amihez persze jármű kell, és azokat valahol el kell tudni helyezni.

Most nincs előttem a Kelenföldi járműtelep részletes tervei, de a nagycsarnokban van 12 vágány, és az épület hossza alapján mindegyik vágányon lehet egyszerre két szerelvény. Ezen felül van még egy kétvágányos csarnok, plusz egy egyvágányos, ahol mindegyik vágányon egy-egy szerelvény fér el (bár ez utóbbi három vágányon karbantartási és javítási munkákat végeznek, így azok járműtárolásra biztosan nem alkalmasak.)

A nagycsarnokban 10 vágány biztosan csak tárolásra szolgál, a XI és a XII-ik vágányok vágánytengely távolsága alapján ott már valamilyen technológiai tevékenység végzése is zajlik.

Szóval Kelenföldön egyszerre 20 szerelvényt lehet tárolóvágányokon tárolni, ehhez hozzájön a Kelenföldi végállomáson a kihúzóban plusz egy szerelvény, illetve a Keletinél a kihúzóban akár három szerelvényt is lehet tárolni éjszaka, szóval 24 szerelvényt biztosan lehetne tárolni a karbantartó vágányok igénybevétele nélkül.

Jelenleg 15 szerelvény képzi a 4-es metró állományát, szóval ha nagyon kell, akkor még 9 szerelvényt lehetne beszerezni úgy, hogy bővíteni nem kell a telephelyet és jelentős átépítésre sem lenne szükség.

2 perces csúcsidei követéshez 32 perces fordulóidővel kellene 16 forgalmi szerelvény, 1,5 perces követést pedig ki lehetne hozni akár 21 forgalmi szerelvényből. Előbbi esetben 19, utóbbi esetben 24 szerelvény kell fizikálisan.

Azért még nem kell barna köpenyért menni, mert új generáció nem nagyon van, amelyik pedig új gerenáció alatt látunk megjelenni, hááát abban egyelőre nem látom, hogy lenne köszönet.

Előzmény: IZé (26486)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!