Ami lemaradt, ott a modern (máramennyire nem elavult egy 20éves kocsi), nem csak feszt hanem akksiba/akksiból folyó áramot is figyel a töltés modul az akkusarunál lévő jeladón. A régi kocsiknál és kukára merült akksi esetén sajnos pont igazad van és pont ezért káros. órákig a tizedénél több nem szerencsés egy klasszikus akksinak.
Alap esetben ott nem merül le csak indítás után, de kevés energiát veszel ki, ha nem herere herere herererere sokáig hanem hutyutyu és brümbrümm. Utána amint visszapumpáltad a kivett energiát, akkor nem lesz sok amper. Egy csontra merült akksinál többet kellene belepumpálni és tovább lenne sokamper. A generátorok meg eleve nem töltik annyira túl a feszt, mint az akksitöltő.
Most tekintsünk el a nem 30éves elavult kocsiktól, mert ugye egy BMW-ben már 20-25éve (e65 modelltől) AGM akksi van és a töltést bele kell programozni az akksi élettartama alapján mennyire engedje túltölteni, minden akksi csere után a töltésvezérlőbe.
Mezei klasszikus generátor, ha jó a fesszab, nem enged brutál nagy feszt, és egy pöccre induló kocsi nem sok energiát vesz ki az akksiból.
Próbáld ki feltöltöd maxra, vársz fél napot, majd akksiteszter, aztán inditod és akksiteszter. Tudom-tudom a második mérés nem csak az inditási hutyutyu hutyutyu hanem az első akksiteszter is. Pontosabb méréshez tölst fel újra maxra, várj ugyan annyit másodpercre pontosan fél napot és úgy hutyutyutyu hutyutyu aztán akksitesztermérés....
Sok inditózással, túltöltő generátorral 100% igazad van, nyomtam is a pluszt.
Nálunk egyszer csak jött a raktáros, hogy selejteznek valami régi akkukat, nézzem meg 5-6évig volt a kinti raktárban, télen miniusz10, nyáron +35fokban, tiszta újak voltak, én bontottam ki
a kartondobozából 12V12Ah , rámértem vagy kettőre, 2-3Volt körül volt bennük. Kuka, vigyem... Rátettem a labortápot, beállítva 14,4V áramkorlát kettőre, nézem 10miliampert vett fel, egy óra múlva 15mA, ez így nem lesz jó. Fogtam, beletettem egy fazék vízbe, felmelegítettem 50fokra kábé, visszatettem a töltőre egyből megindult a kedve a töltéshez, a 2Amperes áramkorlát még meg is fogata, 24 óra alatt teljesen rendbe jött.
Mivel labortápot említett, feltételezem a normális beállíthatóságot. A pár amperes töltéstől hamar kiderül érdemes-e áramot pazarolni bele.
Egy 6 év után nyugdíjazott aksi a régi autómban többször kapott ilyen mélyütést, simán túlélte. A vicces, hogy most 11 éves korában is 64%-os. A mostani kocsimban a 4 éves is már csak 50%-os. Pedig igazán jófajta. Idén télen biztosan cserélni kell majd.
Nem tudom milyen táp de ha nem preciz a szabályzása, akkor èn inkább max 13v ra tennem es max 5amper, igy jaratnam 5-8órát azt ve a kocsiba majd a generátor elintèzi a többit. Ha nincs keznel inditoáram mèrő akkor egy hètvègi 2napos pihentetès után kiderül inditani tudja e vagy sem 2-3nap után.
Mikor kimentem UKba 1evig nyelvet tanulni itthon a bmw akksija csontra levolt merulve. Feltoltottem 1ev utan es ment! mikor mar ezer eves voltn az akksi de fel eve nem hasznaltam mert a citroennel jartam de azon lekellett kapnom a hengerfejet akkor feltöltöttem szintén az ennyire lemerult akksit a bmw be es ment.
igaz varta es nem a legolcsobb(ugye 3 ár szint van nekik).
Robogoban a hazai 2 betus akksi 8honap utan kidobos lett napi hasznalat mellett. 6ho gari volt rá...
'Ökölszabály'-ként azt tanították, hogy a névleges töltőáram az Ah-ban kifejezett kapacitás 10%-a legyen, tehát jelen esetben 5,5A.
Ha feltöltődött, pár órával később mérj rajta nyugalmi feszültséget, jó állapotú akkunak 12,6V fölött 'illik' lenni.
Az is kérdés, hogy mire akarod használni, ha klasszikusan autó indítására, a nyarat még lehet kihúzod vele akkor is, ha kuka közeli állapotban van, aztán az első fagyok bekövetkeztekor fog elhalálozni. Indítóakkuk nagy részét október közepe és november vége között veszik.
Kezdjed 14 V és 3-4 A-re maximált árammal. Ha láthatóan emelkedik a feszültsége, adhatsz neki 5-6 A-es limitet. Ha 10-12 óra alatt tovább javul, akkor 14,4 V-ig töltsd tovább és hagyd rajta 1 napot.
Ennyi a maximum amit meg tudsz tenni érte. Ha ennyi idő után is marad 1-2 A-nél nagyobb áram, akkor cellazárlatos, valóban selejt.
Ha nem is cellazárlatos, annyira elszulfátosodott, hogy onnan már nem valószínű, hogy föléled. Volt olyan akku, ami megtette ezt a szívességet, emiatt nem gyártják.
Attól függ mennyit töltött ebben a klinikai halálban. Ha hónapokat akkor kuka. Kis induló árammal töltve van esély. 100%-os nem lesz, de használható talán. Még a lötyi mentes is. Ha vesz fel normális töltőáramot akkor érdemes vele próbálkozni. Egy kisérletet megérdemel.
A klasszikus trafós akkutöltők is ezt csinálják, szóval működőképes, bár szerintem az 55Ah akksinak kicsit sok lesz ekkora töktőáram. De mondjuk ennél fontosabb kérdés, hogy egy öt voltra lemerült akksitól mit akarsz még? Az már halott, nyugodjék békében...
Egy 5 V-ra lemerült 12V 55Ah-s savas autóakkumulátort szeretnék tölteni labortápegységről, mert nincs kéznél akkutöltő viszont tápegység van.
Tudja valaki, hogy milyen feszt és áramot állítsak be neki és mennyi ideig töltsem?
Feltételezem, hogy kb 13 volttal tölthetem és mondjuk 10 amper áramkorlátot simán beállíthatok és időben addig kellene töltenem, amíg az akkufesz a beállított voltot eléri, illetve ezzel egy időben a töltőáram is lecsökken nullára.
tegnap ugye bele raktam ugyan olyat. Ma megjött a new old stock sony zacskós stm márkáju ès egymás mellett a hq-s ès ez a kettő èg ès föld!!
lábak, feliratos, stb....
tegnap a kèp dsp körül is átkondiztam. 90% kuka volt. Azóta nem csinálja hogy nèha belassul a kèpjavitás. Alig várom a hangvègfok meg a dolbyckörül is legyen időm átkondizni.
ne feltètelezz ilyet hogy hagyok körülötte kuka kondikat.
nem hogy a tápján a 2elko de a teljes táp panel a standby táp is átkondizva. kb. a kiszedett kondik 90%nál kuka esr t mèrtem.
GE1 saszè napihasználatos 1998as. amiket nem kondiztam át mert lusta voltam az a többi panel de most rendeltem a hangvèkfokhoz is 2200uF 4db t meg stb.
tegnap este kikapcsolt 4villanással. nèha elindult aztán ki...
HQ bol volt kitudja st vagy st feliratos kinai.
most rendeltem árwillből.
Attól fèlek hami volt mert 34" tol felfelè kell a sok amperos, nem oknèlkül pont azt rakják bele. mi van ha egy gyengèbb 1.8A pp volt átszitázva kinában 9379-nek :(