Keresés

Részletes keresés

Atis57 Creative Commons License 2024.06.07 -3 1 11307

Szia!

 Meg az ujat is --Mert ez a lényeg (fogyjon a darabszám )

 

 Régen a Varta , Bosch, Exide jelentette a minőséget , ma meg a cserés bevételt?

Előzmény: mmormota (11304)
Atis57 Creative Commons License 2024.06.07 -3 0 11306

Szia!

 

 

Mivel az ilyen görbék ritkák --Engem érdekelne , ha más is jelentkezik.     köszönettel

 

(illetve az adatai is   )

Előzmény: Rifa-caps_blowup (11305)
Rifa-caps_blowup Creative Commons License 2024.06.07 -6 0 11305

Ha gondolod a tárolos szkoppal ès lakatfogoval a fapados citromon mèrhetek I-t hgörbèt akksinál.

asszem 60Ah akksi kis 1.1-es TU1JP blokk.

Nem hiszem lenne ott 20-30A.

Max ha lesz 20-30A meghivlak egy üdcsire.

 

 

 

Előzmény: XANTIi (11303)
mmormota Creative Commons License 2024.06.07 -2 0 11304

Szerintem a rossz akkut ki kell cserélni, mert csak a gond lesz vele. Akkor hagy cserben, mikor nagyon nem kellene... 

Előzmény: rpots (11298)
XANTIi Creative Commons License 2024.06.07 -3 1 11303

50 éves autós gyakorlati tapasztalattal írtam az autóaksikról. Nyilván más célúakkal sok minden más.

A mai átlag verdákon 2-3 tizeddel magasabbra van a generátor beállítva, így bekalkulálnak bizonyos fesz eséseket a kábeleken is.

Olcsóbb így, mint több rezet beépíteni. Itt 14,6 körül van a generátoron. A biztik kimenetén, akkun ott a 14,4.

Biztos többet bírna a battéria ha csak 13,8-14-ig küldnék meg. Akkor meg egy mérettel nagyobb kellene. Sokváltozós függvény.

Áramlimitre az átlag rendszerben nincs opció. A szabályzó belül van, mért vissza szabályzásra nincs vezeték sem. Az ÁTLAG ilyen.

Indítás után pár percig van 20-30 Amper amit az aksi nyel be, azt meg nem csinál gyereket.

Ma már a DC-s lakatfogók korában jó játék ezeket méricskélni.

Előzmény: Rifa-caps_blowup (11300)
Rifa-caps_blowup Creative Commons License 2024.06.07 -6 1 11302

Ami lemaradt, ott a modern (máramennyire nem elavult egy 20éves kocsi), nem csak feszt hanem akksiba/akksiból folyó áramot is figyel a töltés modul az akkusarunál lévő jeladón. A régi kocsiknál és kukára merült akksi esetén sajnos pont igazad van és pont ezért káros. órákig a tizedénél több nem szerencsés egy klasszikus akksinak.

Előzmény: hg1dlvLuki (11296)
Rifa-caps_blowup Creative Commons License 2024.06.07 -6 1 11301

Alap esetben ott nem merül le csak indítás után, de kevés energiát veszel ki, ha nem herere herere herererere sokáig hanem hutyutyu és brümbrümm. Utána amint visszapumpáltad a kivett energiát, akkor nem lesz sok amper. Egy csontra merült akksinál többet kellene belepumpálni és tovább lenne sokamper. A generátorok meg eleve nem töltik annyira túl a feszt, mint az akksitöltő.

Most tekintsünk el a nem 30éves elavult kocsiktól, mert ugye egy BMW-ben már 20-25éve (e65 modelltől) AGM akksi van és a töltést bele kell programozni az akksi élettartama alapján mennyire engedje túltölteni, minden akksi csere után a töltésvezérlőbe.

Mezei klasszikus generátor, ha jó a fesszab, nem enged brutál nagy feszt, és egy pöccre induló kocsi nem sok energiát vesz ki az akksiból.

Próbáld ki feltöltöd maxra, vársz fél napot, majd akksiteszter, aztán inditod és akksiteszter. Tudom-tudom a második mérés nem csak az inditási hutyutyu hutyutyu hanem az első akksiteszter is. Pontosabb méréshez tölst fel újra maxra, várj ugyan annyit másodpercre pontosan fél napot és úgy hutyutyutyu hutyutyu aztán akksitesztermérés....

 

Sok inditózással, túltöltő generátorral 100% igazad van, nyomtam is a pluszt.

Előzmény: hg1dlvLuki (11296)
Rifa-caps_blowup Creative Commons License 2024.06.07 -5 0 11300

Nagyon sok fajta akksi gyártás létezik.

Volt szerencsém együtt dolgozni olyannal, aki több évtizedet eltöltött ezen a területen.

Van ami menthető így igaz utána kevesebbet fog tudni, de van ami nem menthető így.

 

Előzmény: XANTIi (11299)
XANTIi Creative Commons License 2024.06.07 -3 0 11299

Sokak szerint ez parasztvakítás. Mások szerint ártani nem használ.

Előzmény: rpots (11298)
rpots Creative Commons License 2024.06.07 -1 0 11298

Ha már eddig eljutott a téma, a szulfátosodásról és a regeneráló töltésekről nem érdemes beszélni? Persze ahhoz nem árt egy jó elektronika.

Malaguszti Creative Commons License 2024.06.07 -1 1 11297

 Nálunk egyszer csak jött a raktáros, hogy selejteznek valami régi akkukat, nézzem meg
5-6évig volt a kinti raktárban, télen miniusz10, nyáron +35fokban, tiszta újak voltak, én bontottam ki

a kartondobozából 12V12Ah , rámértem vagy kettőre, 2-3Volt körül volt bennük. Kuka, vigyem...
 Rátettem a labortápot, beállítva 14,4V áramkorlát kettőre, nézem 10miliampert vett fel, egy óra múlva 15mA, ez így nem lesz jó.
Fogtam, beletettem egy fazék vízbe, felmelegítettem 50fokra kábé, visszatettem a töltőre
egyből megindult a kedve a töltéshez, a 2Amperes áramkorlát még meg is fogata,
24 óra alatt teljesen rendbe jött.

hg1dlvLuki Creative Commons License 2024.06.07 -1 2 11296

Ezt az "ökölszabályt" majd említsd meg a generátornak is, az autóban.

Az ugyanis annyi árammal tölti az akkut, ami a csövön kifér, vagy a generátor "bír" :-)

Előzmény: laca151 (11292)
XANTIi Creative Commons License 2024.06.07 -2 1 11295

Mivel labortápot említett, feltételezem a normális beállíthatóságot. A pár amperes töltéstől hamar kiderül érdemes-e áramot pazarolni bele.

Egy 6 év után nyugdíjazott aksi a régi autómban többször kapott ilyen mélyütést, simán túlélte. A vicces, hogy most 11 éves korában is 64%-os. A mostani kocsimban a 4 éves is már csak 50%-os. Pedig igazán jófajta. Idén télen biztosan cserélni kell majd.

Előzmény: Rifa-caps_blowup (11294)
Rifa-caps_blowup Creative Commons License 2024.06.07 -6 0 11294

Nem tudom milyen táp de ha nem preciz a szabályzása, akkor èn inkább max 13v ra tennem es max 5amper, igy jaratnam 5-8órát azt ve a kocsiba majd a generátor elintèzi a többit. Ha nincs keznel inditoáram mèrő akkor egy hètvègi 2napos pihentetès után kiderül inditani tudja e vagy sem 2-3nap után.

 

Előzmény: XANTIi (11289)
Rifa-caps_blowup Creative Commons License 2024.06.07 -6 0 11293

Mikor kimentem UKba 1evig nyelvet tanulni itthon a bmw akksija csontra levolt merulve. Feltoltottem 1ev utan es ment! mikor mar ezer eves voltn az akksi de fel eve nem hasznaltam mert a citroennel jartam de azon lekellett kapnom a hengerfejet akkor feltöltöttem szintén az ennyire lemerult akksit a bmw be es ment.

igaz varta es nem a legolcsobb(ugye 3 ár szint van nekik).

Robogoban a hazai 2 betus akksi 8honap utan kidobos lett napi hasznalat mellett. 6ho gari volt rá...

 

Előzmény: XANTIi (11287)
laca151 Creative Commons License 2024.06.07 0 2 11292

'Ökölszabály'-ként azt tanították, hogy a névleges töltőáram az Ah-ban kifejezett kapacitás 10%-a legyen, tehát jelen esetben 5,5A.

Ha feltöltődött, pár órával később mérj rajta nyugalmi feszültséget, jó állapotú akkunak 12,6V fölött 'illik' lenni.

Az is kérdés, hogy mire akarod használni, ha klasszikusan autó indítására, a nyarat még lehet kihúzod vele akkor is, ha kuka közeli állapotban van, aztán az első fagyok bekövetkeztekor fog elhalálozni. Indítóakkuk nagy részét október közepe és november vége között veszik.

Előzmény: Performen (11284)
Nobody1 Creative Commons License 2024.06.07 0 0 11291

Urak!

 

Nincs véletlenül valakinek PN8370-es tápvezérlő mütyürkéje eladó?

Illetve érdekelne még MDS 200A 1600V-os 3fázisú diódahíd is.

XANTIi Creative Commons License 2024.06.07 -1 1 11290

Ha nem tárolták így tartósan, akkor van rá sansz.

Előzmény: _nyunyuka (11288)
XANTIi Creative Commons License 2024.06.07 -1 0 11289

Kezdjed 14 V és 3-4 A-re maximált árammal. Ha láthatóan emelkedik a feszültsége, adhatsz neki 5-6 A-es limitet. Ha 10-12 óra alatt tovább javul, akkor 14,4 V-ig töltsd tovább és hagyd rajta 1 napot.

Ennyi a maximum amit meg tudsz tenni érte. Ha ennyi idő után is marad 1-2 A-nél nagyobb áram, akkor cellazárlatos, valóban selejt.

Előzmény: Performen (11284)
_nyunyuka Creative Commons License 2024.06.07 -5 0 11288

Ha nem is cellazárlatos, annyira elszulfátosodott, hogy onnan már nem valószínű, hogy föléled. Volt olyan akku, ami megtette ezt a szívességet, emiatt nem gyártják. 

Előzmény: hg1dlvLuki (11286)
XANTIi Creative Commons License 2024.06.07 -1 1 11287

Attól függ mennyit töltött ebben a klinikai halálban. Ha hónapokat akkor kuka. Kis induló árammal töltve van esély. 100%-os nem lesz, de használható talán. Még a lötyi mentes is. Ha vesz fel normális töltőáramot akkor érdemes vele próbálkozni. Egy kisérletet megérdemel.

Előzmény: somytomy (11285)
hg1dlvLuki Creative Commons License 2024.06.07 0 1 11286

Szia!

 

Egy 5V-ra mélykisült ólomakku esetén már csak a csoda segíthet, meg a ráolvasás.

Nagy eséllyel cellazárlatos. Az elektrolitszint is gatya lehet már.

Ha hozzáférhetők a lezáródugók, talán érdemes vele foglalkozni, de látatlanban is nagy eséllyel 

hulladéktelep.

 

Előzmény: Performen (11284)
somytomy Creative Commons License 2024.06.06 0 0 11285

A klasszikus trafós akkutöltők is ezt csinálják, szóval működőképes, bár szerintem az 55Ah akksinak kicsit sok lesz ekkora töktőáram. De mondjuk ennél fontosabb kérdés, hogy egy öt voltra lemerült akksitól mit akarsz még? Az már halott, nyugodjék békében...

Előzmény: Performen (11284)
Performen Creative Commons License 2024.06.06 0 0 11284

Egy 5 V-ra lemerült 12V 55Ah-s savas autóakkumulátort szeretnék tölteni labortápegységről, mert nincs kéznél akkutöltő viszont tápegység van.

Tudja valaki, hogy milyen feszt és áramot állítsak be neki és mennyi ideig töltsem?

Feltételezem, hogy kb 13 volttal tölthetem és mondjuk 10 amper áramkorlátot simán beállíthatok és időben addig kellene töltenem, amíg az akkufesz a beállított voltot eléri, illetve ezzel egy időben a töltőáram is lecsökken nullára.

Jól gondolom?

Rifa-caps_blowup Creative Commons License 2024.06.06 -3 1 11283

tegnap ugye bele raktam ugyan olyat. Ma megjött a new old stock sony zacskós stm márkáju ès egymás mellett a hq-s ès ez a kettő èg ès föld!!

lábak, feliratos, stb....

 

tegnap a kèp dsp körül is átkondiztam. 90% kuka volt. Azóta nem csinálja hogy nèha belassul a kèpjavitás. Alig várom a hangvègfok meg a dolbyckörül is legyen időm átkondizni.

 

 

Ez megèrzèsem szerint hamisitott ic volt....

Előzmény: hg1dlvLuki (11279)
Rifa-caps_blowup Creative Commons License 2024.06.05 -5 1 11282

1.5eve jo volt a kimeneti tag is(pontosabban a teljes minden a FET körül). most nem tudom majd kiderul ha hazaerek.

amugy ha meglesed a rajzot èrdekes egy állatfaj minden rèsze (ez is de a többi is). nem aprózták el az alkatrèszeket.

van ebben minden mint a jó boltban.

 

Előzmény: Veterán kezdő (11281)
Veterán kezdő Creative Commons License 2024.06.05 0 1 11281

A kimeneti Zobel tagot se feledd! Hangfrekis erősítőknél azt tapasztaltam

hogy ha szakadt volt, sokszor nagyfrekis gerjedéssel és extrém melegedéssel járt.

A Luki által javasolt TDA egy kicsivel nagyobb áramot és feszt bír.

Előzmény: Rifa-caps_blowup (11280)
Rifa-caps_blowup Creative Commons License 2024.06.05 -5 1 11280

elültetted a bogarat a fülembe. mi van ha valamelyik kondi 1.5èvet birt...

 

Előzmény: hg1dlvLuki (11277)
hg1dlvLuki Creative Commons License 2024.06.05 0 3 11279

Nem feltételeztem, inkább a tapasztalataimra támaszkodtam :-)

Egy szűkszavú kérdésre meg nem lehet részletes választ adni, nemigaz?

Sértésnek semmiképp ne vedd.

De így gyakorlatilag meg is válaszoltad magadnak a dolgot.

Ha az eltérítőtekercs hibátlan, és a tápja is okés, "magától" ritkán megy tönkre az eredeti ST Micro...a fake annál inkább..

Kérdezz meg profi TV-s szakit, elvileg van valamilyen TDA helyettesítője is, Talán a TDA8179?

Már nem emlékszem rá, régen volt, meg nem is értek hozzá.Elnézést hogy beleszóltam a dolgodba.

Előzmény: Rifa-caps_blowup (11278)
Rifa-caps_blowup Creative Commons License 2024.06.05 -6 1 11278

ne feltètelezz ilyet hogy hagyok körülötte kuka kondikat.

nem hogy a tápján a 2elko de a teljes táp panel a standby táp is átkondizva. kb. a kiszedett kondik 90%nál kuka esr t mèrtem.

GE1 saszè napihasználatos 1998as. amiket nem kondiztam át mert lusta voltam az a többi panel de most rendeltem a hangvèkfokhoz is 2200uF 4db t meg stb.

tegnap este kikapcsolt 4villanással. nèha elindult aztán ki...

HQ bol volt kitudja st vagy st feliratos kinai.

most rendeltem árwillből.

 

Attól fèlek hami volt mert 34" tol felfelè kell a sok amperos, nem oknèlkül pont azt rakják bele. mi van ha egy gyengèbb 1.8A pp volt átszitázva kinában 9379-nek :( 

 

Előzmény: hg1dlvLuki (11277)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!