Ha fémet javítottak akkor az ugye "javítás" akkor nem lehet avultatás. CSak csere esetén. De a viták eldöntésére ott a kárfelvételi jkv. az mit mond? van -e AV feltüntetve és mennyi?
Üdv! Balesetes kocsit szervízbe vittem kötelező biztosításos kárrendezésre, kizárólag műanyag alkatrész sérült. Miután elkészült közölték, hogy kicserélték a fél kocsit, és hogy fizessek annyi avulást a biztosítónak, amennyiből megcsináltam volna magam a kárt. Ezt én nem fogom kifizetni. Szerintetek mi lehet ennek a következménye?
Én csak azt szeretném megkérdezni, hogy mennyi a dobozos Gösser lejárati ideje? Van-e olyan vagyonbiztosítás, amely ezt kockázati elemként tartalmazza? Mert a romlásból eredő kárt nem szívesen vállalnám. :)
Nem értem minek kér adásvételit, mi köze van hozzá hogy eladtad-e a roncsot, vagy otthon őrizgeted dísznek a kertben?
Megvan az új autó a Tk-s helyett, úgyhogy számlák alapján lehet perkálni. Fel kell hívni a biztosítót és erélyesen megmondani nekik h semmi közük nincs hozzá h te mit csinálsz a TK-s kocsival, neked az kell nyúkólnak pl. :D
Nekem nem kértek semmit, küldtem a számlákat az átírásról meg az új tözskönyv másolatát és fizettek kérdés nélkül.
A roncs kérdésre:
vagy leadod hivatalos bontóban aprópénzért és így ki tudod vonatni, vagyeladod de ez a vevőnek nem nagyon éri meg TK-s autónál.
Vagy veszel egy bontási igazolást/adásvételit, neten rákeresel biztos találsz hirdetéseket... :)
Mindenesetre ha nem akarsz rögtön dönteni, akkor érdemes kivonatni ideiglenesen (2400ft/fél év) és szüneteltetni a biztit.
Egy kérdésem lenne hozzáértőkhöz,átírási költségtérítéssel kapcsolatban.
Autóm totálkáros lett,kárrendezés megtörtént a részemre kifizetett összeg bérautó költséggel együtt is csak a károm kb:80%-át fedezte,de elfogadtam,mivel beteges,rokkant nyugdíjas vagyok,autó nélkül a közlekedés számomra fárasztó,és fájdalmas művelet.Vettem egy autót azt átírattam a nevemre és még aznap (Kb:1 hónapja)beadtam a számlákat (eredet vizsga+okmányiroda kb:68e huf) a biztosítónak.Előzményekhez tartozik,hogy a roncs autómat végleg ki szerettem volna vonatni a forgalomból,de tájékoztattak az okmány irodában,hogy csak bontási nyilatkozat ellenében tudják kivonni.Egyenlőre sajnos nem tudom mi lesz a roncs sorsa (eladás/forgalomból végleg kivonás)
Ma kaptam egy levelet a biztosítótól,hogy a roncs autómról nyújtsak be egy adásvételi szerződést,mivel hogy átírási költség csak a régi gépjármű értékesítése után téríthető!!
A kérdésem az lenne,hogy a biztosító jogosan jár-e el velem szemben,esetleg csak az időt húzza,vagy egyszerűen nem akar fizetni?
Igen az tény, hogy ha párszáz Ft különbség van akkor érdemes a nagyobb céget választani, de több ezer Ft-nél szerintem hülyeség. Ilyen becsődölés 200 évente egyszer van és az ember minden évben újraköt, ha valamit sejt h baj lesz akkor valszeg még lesz ideje átkötni.
evanagy55:
Igazából te mindegy hova kötöd, mert káreset ügyintézésekori gyorsaság az okozó (nekedjövő) ember biztosítóján múlik. Esetleg ha nagy biztosítóhoz mész ami nemzetközi akkor ha külföldön autózol és külföldi az okozó akkor kis szerencsével ő is ugyanannál lesz mint te. Ekkor sok időt lehet spórolni :D
Mind két tábornak szerintem van igazsága. Én január elsejével készülök váltani, azt már sejtem hogy melyik konstrukció lesz a legkedvezőbb, de nekem nagyon fontos a megfelelő gyors és korrekt ügyintézés, ezért elsősorban a témában véleményeket tapasztalatokat keresek, hogy megfelelő képet kapjak és ne utáljam magam a szerződés megkötése után :P
Egyet értek veled, mert ez tényleg így van, viszont nézd meg a máv biztosító példáját. Sokan a legolcsóbbat választották aztán mekkora bukta lett belőle, sok ember fizethetett saját zsebből. Én inkább azt mondom az ember válasszon egy drágábbat és akkor az a biztos, lehet hogy kicsit többet fizetsz,de legalább nyugodt lehetsz hogy nem kell mad késöbb esetlegesen több 100e Ft-t fizetned. Átnéztem már minden biztosítót, meg kipróbáltam a kalkulátorokat, elég nagy kedvezményt lehet még elérni ha cascoval együtt csinálod...szóval úgy egy drágább biztosítónál is elég jól ki lehet jönni, ezt is próbáld ki!
Hiába nem köti az ember a legolcsóbbat. Ha a kihozott cégek közül drágábbat kötsz mert mondjuk az nevesebb cég akkor max csak annak okozól jót akit te törsz össze, neked ebből sok előnyöd nem lesz, csak többet fizetsz.
Amúgy elvileg zsebből fizetheted a javítást és számla alapján térítenek, vagy lehet olyan verzió is hogy a kárfelmérés alapján térítenek anynit amennyit gondolnak, aztán vagy kihozod annyiból a javítást vagy nem.
Az én esetem: Allianzos autóssal ütköztem. Elvittem egy szervízbe (nem márka), a kárfelmérő papírját, megcsinálják, nem várják meg hogy hivatalosan lezárják az ügyet mivel szerződéses partner a szervíz. A számlát ők küldik a biztosítónak, nekem az égvilágon semmi dolgom nem lesz. Grátiszban meg kapok egy polírozást meg ecsetelést. Múlt hét hétfőn karamboloztam, holnap már vihetem is a kocsit javítatni. A biztosító számla nélkül a javítási költség felét fizeti ki Neked, kb.
Elvileg ez úgy működik, hogy fogod (vagy a károsult) elvisz(i)ed a roncsolódott autót a szerelőhöz, ő megcsinálja. te kifizeted, majd ha normális biztosítód van, elviheted neki a cechet és ő kifizeti neked a pénzt. Általában az olcsóbb bizosítóknál sok az átfutási idő, problémás az ügyintézés, ügyfélszolgálat, kevesebb alkalmazott, lassabban fizetnek stb. Én ezért szeretem nem a lista tetején lévő legolcsóbb biztosításokat választani. Teljesen más a színvonal és a szolgáltatás minősége.
De ez amúgy hogy működik? Te elmész a szerelőhöz megcsináltatod a kocsit, azt te kifizeted zsebből, megkapod a számlát, leadod a biztosítónak és majd küldi a pénzt?
Én az UNIQA-nál vagyok, és meg vagyok velük elégedve kárrendezés szempontjából mivel gyorsan lerendeznek mindent. Bizonyos károkat telefonon is be lehet jelenteni ami nagyon jó, persze nem tudom máshol ez hogy van...! Kezdő vagyok még a kgfb terén szóval nézem hogy smint működik a dolog, de nekem igazából nincs sok választási lehetőségem mivel fiatal vagyok,kezdő vezető, mindenhol nagyobbak a díjak...
Ha van egy 7 éves autód, mondjuk márkaszervízbe kicserélik a lökhárítót egy újra, és lefényezik akkor az új lököst nem fogják kifizetni teljes egészében mivel többet ér mint a törés elötti használt 7 éves lökösöd :) tehát annyit fog az új árából fizetni amennyit a használt lökösöd ért.
Ha viszont mondjuk veszel bontóban egy hátsó lököst és azt fényezik az autód színére akkor elvileg azt ki kell fizetniük teljes egészében, mivel a használt alkatrészt érdekes lenne avultatni...
A fényezést meg teljes egészében ki kéne szerintem fizetnie meg a szerelési költséget is.
Értsem úgy, hogy a a szervíz kiállít egy 100E forintos számlát, akkor a biztosító teszem fel 80E forintot fizet ki? A szervíz nem közvetlenül a biztosítónak számláz?
Ha a neten rákeresel, akkor biztos érthetőbb magyarázatot találsz,de azért próbálkozom vele..!:) A lényege annyi, hogy a biztosító feladata, hogy közvetlenül a kár előtti állapotot állítsa vissza, vagyis ha Neked van egy 7 éves autód, akkor azon már bizonyos dolgok elhasználódtak, vagyis azzal,ha Te azt újra cseréled, akkor azzal elvileg értéknövekedés következik be, tehát ezt vonja le. Az ő célja a káresemény előtti helyreállítás, nem érdeke az, hogy Neked a régi használt helyett egy drága újat fizessen. Tehát,ha márkaszervízben javíttatod, akkor számíts arra, hogy a biztosító bizonyos alkatrészeknek nem fogja a teljes árát kifizetni, hanem 7 évnél várhatóan 20 %-ot visszatart.
Ha jól tudom ez úgy van, hogy ha nem gazdasági totálkár -az esetedben nem az- , akkor számlára fog fizetni. De 7 éves autónál avultat is! erre figyelj! Kb 20 %!
A biztosítót olyan szempontból nem sikerült még kinyomozni, hogy a rendszerben állítólag nem találták, a Mabisz pedig nekem hetek óta nem tudott választ adni arra sem, hogy a megnevezett biztosítónak van-e magyar levelezőpartnere. Remélem tényleg fizetnek akkor is, ha a másik külföldi félnek nincs rendben a biztosítása, de egyre többen mondják, hogy a Mabisz a külföldi partnerért nem vállal felelősséget, tehát nem fizet. Akkor valóban marad a per...na de mire abból pénzt látok...! Csütörtökön hívom a biztosítós pasit, remélem addigra az is kiderül, hogy a másik félnek volt-e biztosítása.....Ja, és a pasi megint eltűnt...:) A fejleményekről írok...:)
Üdvözlet az Uraknak! Tanácsot szeretnék kérni. Tegnap egy elsőbbség adás táblánál belémcsúszott hátulról egy autó. Vezető elismerte a felelősségét, ezt rá is írtuk a kárbejelentőre, elvileg sima ügy. Hátsó lökhárítót kell cserélnem + fényezés. Biztosító fix összeget fog mondani, vagy szakszervíz számláját szó nélkül kifizeti? 7 éves Stiloról van szó. Köszi a segítséget. Üdv: Ragga
Szerződéssel nem rendelkező, forgalomból kivont (angol rendszámmal Magyarországon nem csodálnám) angol rendszámú jármű által okozott (személyi sérülés nélküli) kárra fizet a MABISZ?
Az jó...
Akkor viszont ez az ügy csak jól végződhet, hisz van rendszám.
Képzeljétek, a biztosítót azóta sem lehetett kinyomozni,
sztem igen gyorsan ki lehet nyomozni. mert a levelező partnerek listáját minden biztosító ismeri ahol pedig nincs ott a MABISZ áll helyt.
azt mondta a biztosítós, hogy ha nincs a másik félnek biztosítása, akkor nekem nem fizet senki..
ez nem igaz, arra van a MABISZ az csak akkor nem fizet, ha ismeretlen gépjárműről van szó, ha tudjuk hogy mi pl a rendszáma, csak nem volt biztosítása akkor fizet.
Mondjuk, ilyen esetben mikor közel GTK-ra, vagy arra törik egy autó, akkor azért biztos hívtam volna rendőrt ha személyi sérülés nem is történt. És akkor az emberke se tudott volna kamuzni.
Mondjuk utólag könnyű okosnak lenni :)
Gondolom a kárfelmérést a te biztosítód csinálta.
Fel kéne venni a kapcsolatot azzal a biztivel akit legutóbb említett. Ő biztos h meg tudja mondani h most a károkozó az ügyfele-e vagy nem van-e érvényes biztije és van-e ennek a cégnek magyar képviselete. Amennyiben van akkor a magyar képviselettel kell tovább tárgyalni. Ha nincs akkor közvetlenül a külföldivel. A külföldi cég jó esetben elfogadja a szívességi kárfelmérés eredményét. A magyar képviselet lehet h újat csináltat a saját szakértőjével.
Ha nem jársz sikerrel külföldi biztosítóval való kapcsolatfelvétellel akkor marad a Szirt utolsó mondata :)