Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Mangocska78 Creative Commons License 2023.04.25 0 0 33887

Szia

 

ELM 327-el próbálkoztam, több kevesebb sikerrel...aztán próbáltam egy LAUNCH 3008 is sajnos semmivel nem tudott többet kihozni mint az ELM. Tudnál javasolni típust ami működik is tapasztalat alapján? (LEXIÁN kívül)

Köszi

Előzmény: FeZ_ (33884)
Subajos Creative Commons License 2023.04.24 0 0 33886

Nemolyan régen került hozzám az autó . Kivettem az óracsoportot , de az előttemlevő gazdája , gazdáják szétbarmolták teljessen .  Már égők is átvannak vezetékezve A müanyag házat meg összemelegítették forrasztópákával . Gondolom mikor szétpattintották letörtek a fülek . Úgyhogymindenképpen cserélnemkellene . Ebbemeg kétcsatis óracsoport van és 1.9 dízel . eddig nemtaláltam .  Demár benzinesben se igen találni kétcsatist bontottat .  Megpróbállok képet csinálni rólla . Rohadtúl szétbarmulták .

Előzmény: Intel 80386 (33885)
Intel 80386 Creative Commons License 2023.04.24 0 0 33885

Váltó tetején van a jeladó. Youtube-n találsz videókat a kicseréléséről. Néhány ezer forint. Ha az a gond és nem óra.

Előzmény: Subajos (33879)
FeZ_ Creative Commons License 2023.04.24 0 0 33884

Olcsóból szerintem nincsen megbízható.

(persze kérdés, hogy kinek mi az olcsó és elég-e neki csak a hibakódok kiolvasása, hülye szövegekkel. Ilyenre talán még egy jobb ELM327 is megfelelhet)

Olyan 30e-40e körül már vannak olyan jogtiszta olvasók, amik egész használhatóak paraméterek mérésében is és szervizbeavatkozásokhoz is.

Kb. ugyanebben a sávben vannak aztán a klón cuccok, amik nem igazán legálisak, cserébe komolyabb diagnosztikai tulajdonságokkal rendelkeznek. PSA-hoz ezek közül a legjobb a full chip-es Lexia.

 

Előzmény: Mangocska78 (33881)
FeZ_ Creative Commons License 2023.04.24 0 0 33883

A benzines óracsoportja nem nagyon lesz jó szerintem a dieselhez, de lehet, hogy tévedek.

Arra viszont érdemes figyelni, hogyha magasabb km. állású órát teszel az autódba, akkor a BSI-ben is átírja a magasabb óraállást. Érdemesebb a te mostani állásodnál alacsonyabbat keresni, mert akkor a BSI fogja felülírni az új órában levő állást és marad minden a mostani állapotban. 

 

Előzmény: Subajos (33882)
Subajos Creative Commons License 2023.04.24 0 0 33882

Üdv mindenkinek !

Tisztelettel érdeklődnék , 1,9-es 2001-es dizelbe belehetne építenni ezt az óracsoportot ? Sajnos az előttemlevő tulaj szinte szétbarmolta az egésszet .Kétcsatlakozós óracsoport kellene . Szinte végigguberáltam az egész internetet és csak ilyeneket lehet találni , de eztis elvétve .    

 

https://bontoplaza.hu/REF_2659639

Mangocska78 Creative Commons License 2023.03.13 0 0 33881

Sziasztok

 

2001 1.4 8szelep benzines kocsihopz tudnátok olyan hibaolvasót javasolni ami működik is normálisan? Tudok vele hibakódot olvasni törölni és élőadatokat normálisan megjeleníteni?

Köszi

attila0325 Creative Commons License 2023.03.13 0 0 33880

Ez kb mindegyikben előjön ennyi idős korára. A mutatót mozgató motor halódik, de egyszerűen javítható, nem jeladó hiba.

 

https://www.youtube.com/watch?v=c3vr26v5Jyw

 

 

Subajos Creative Commons License 2023.03.13 0 0 33879

Üdv a sorstársaknak ! 

2001 es 206-os 1,8 dízelről lenne szó

Nemmutat a fordulatszámlállóm  , segítséget kérnék ! Hol talállom meg a jeladóját , vagy egyáltalán milehet az oka . De még a jelzőfények sem világítanak az órába .

Még nemakarom a szakadékba dobni ! Köszönettel veszek minden ötletet . 

t4pistibá Creative Commons License 2023.03.02 0 0 33878

Szia! Hasonló problemáim vannak szinten Ózdi vagyok, kuldenél nekem egy elérhetőséget   pistike20729@freemail.hu 

 

Előzmény: Rhapk (31853)
Kori69 Creative Commons License 2023.02.14 0 0 33877

Az automata világítás csak néha kapcsol fel a kocsi indításnál. Ki írja az infó kijelzőn,, hogy automata lámpa hiba, aztán másnap megint működik, amikor éppen kedve van. 

Előzmény: Zolysys (33875)
Tommen214 Creative Commons License 2023.02.13 0 0 33876

Sziasztok, segítséget szeretnék kérni!

Van egy 206 1.4hdi dízel autóm, menet közben néha 2-es 3-asban olyat csinál, mintha levenném a gázpedálról a lábam, elkezd visszaesni lassan a fordulatszám és a sebesség, ha jobban nyomtam a gázpedált akkor is, mintha nem érzékelné, hogy nyomom..

 

Ilyenkor az segített hogyha üresbe raktam aztán vissza sebességbe, aztán újra gázadásnál már semmi probléma.

Zolysys Creative Commons License 2023.02.12 0 0 33875

pontosan mi a hiba ?

 

Előzmény: Kori69 (33874)
Kori69 Creative Commons License 2023.02.09 0 0 33874

Üdv mindenkinek! Segítséget szeretnék kérni. Feleségemnek van egy 206 cc -je, az a gondja (sose legyen nagyobb) hogy az automata fényszóró egyszercsak nem működik tovább. Nagyon ritkán bekapcsol, olyankor madarat lehet vele fogatni, a köztes időben pedig rágja az életem🤪. A környéken sajnos nincs hozzáértő szerelő, ezért magam járnék utána mi lehet a baj. Nem kis dicsőség lenne, ha meg tudnám javítani😉. Valakinek van tippje, honnan induljak a hibakeresésben? 

asydia Creative Commons License 2023.02.08 0 0 33873

Sziasztok, szeretnék érdeklődni. Adott egy 2004-es 206cc 2.0 benzines autó és  minden hideg indításnál a fordulatszám mérő felmegy 1250-re, majd amikor elkezd vissza csökkeni akkor az 1000-es fordulat környékén elkezd dadogni az autó, addig ameddig 1000 alá nem megy a fordulatszám. Utána ez a jelenség nem tapasztalható, ha bemelegszik. Ti tapasztaltatok hasonlót és ha igen mi lehet a magoldás? A másik kérdésem, hogy az anyós oldali ülés háttámla állítója feszül és nem lehet állítani a támlát. Erre tudnátok valamilyen javaslatot írni?

Válaszaitokat előre is köszönöm :) 

morcibacsi Creative Commons License 2023.01.31 0 1 33872

Ezen az oldalon elég jól leírják, hogy melyik kábelkód, csatlakozókód, perifériakód (Pl: 8410,CV00) mit jelent: http://www.autoelectric.ru/auto/peugeot/wd/wiringdiagrams.htm
A B-vel kezdődő, az állandó 12V, a C-vel kezdődő az kapcsolt 12V, az X-el kezdődő a VAN hálózat 12V-ja, ez ajtó nyitáskor kapcsol, illetve zárás után még pár percig aktív. Ez méretezett hálózat, erre nem illik semmit kötni, ezért nem szerencsés a sárga-pirosat cserélgetni, mert azzal pont az X-es hálózatra kötsz. Neked a lényeg a BE11A, és a BE11B: ez mind a kettő állandó 12V, a BE11A a rádió 7es pinje, ezt láthattad az előző hozzászólásomban a képen, ennek a másik vége a BSI szürke 16-os csatlakozójának 2-es pinje (szintén az előző képről: 16GR - az első linken van magyarázat a színkódokra is). A BE11B a kormánykapcsoló állandó 12V-ja, és a most csatolt képen látod, hogy a rádió (8410-es kóddal) 7-es pinjéről megy tovább a kormánykapcsoló (CV00 kóddal) szürke 6-os (6V GR) csatlakozójára, érdekes megoldás, nem gondoltam volna, hogy ez így gyári, de az. Ha visszaalakítod, ezt a két kábelt neked is a rádió 7-es pinjén kell közösítened, 1 saruba simán belemegy a két kábel, tök jól lehet krimpelni, jaigen, és dugót tegyél rá, egyrészt úgy a gyári, másrészt mert az kell a Connects-es dobozkának is. A JVC-s kábel így néz ki: https://www.autodvd.hu/ctmultilead2-adapter-kabel.html ez kell még az előzőleg linkelt dobozkához, aminek a linkje újra: https://autohifi24.hu/kormanytaviranyito-adapterek/connects2-kormanytaviranyito-adapterek/kormanytavkapcsolo-interface-peugeot-2002-ctspg006 . Az interface mindenképp kell, a JVC-s kábelt akár házilag is meg lehetne csinálni, ha meglenne a lábkiosztása, de 1500 Ft-ból tuti nem jön ki, plusz ami időt rászánsz, egyszerűen nem éri meg. A connects-es dobozon azért van aljzat is, meg dugó is, mert az autóról a dugó megy a connects-es doboz aljzatára, onnan tovább a dugó a rádió aljzatára (tehát ha a dobozkát megveszed, akkor ezek szerint nem kell az ISO toldó)

 

Előzmény: alika267 (33871)
alika267 Creative Commons License 2023.01.31 0 0 33871

Nos először is köszönöm a rajzokat és leírást most nagyjából képbe kerültem.
Volna itt még pár fura dolog, mivel ha jól sejtem a kábelek vége az a műszerfal mögött lentről alig látható nagy szürke csatlakozóban megy a bsi-re, azt most nem nézném meg közelről, de volna itt az a bizonyos összekötés, BE11A-BE11B ezek vannak összedrótozva ha ezeket széthúzom a kocsi többé nem hallgat rám, ez így van jól vagy ez szintén egy kiégett biztosíték miatt hajlandó így üzemelni?
Utolsó kérdésem a távirányító adapterre vonatkozna, ha én vissza alakítanám az eredeti iso csatlakozót, az dugó vagy aljzat legyen, vagy az mindegy mert úgy látom a vezérlő kábelén mind2 megtalálható, majd ezután vegyek vagy csináljak egy megfelelő kábelt ami a jvc-vl össze tudja kötni, vagy valamit rosszul matekozok így kép és bekötési rajz híján elpég tanácstalan vagyok , nem szeretnék felesleges dolgokra költeni!?
A másik hatalmas jó pont a rajzok alapján vissza keresve megtaláltam a kapcsolt 12 voltot, aminek végén volt egy elégett biztosíték amit kicserélve, így már gyújtás nélkül nem megy a rádió, többé nem merül le ha úgy felejtem a blútúszt :D.

Előzmény: morcibacsi (33870)
morcibacsi Creative Commons License 2023.01.31 0 0 33870

A kijelzőt felejtsd el, az csak a gyári fejegységgel tudja a rádió adatait megjeleníteni. A fogyasztás, az ajtók státusza meg a többi az persze megy nem gyári rádióval is, de rádió/zeneszám adatok nem fognak. Ahhoz, hogy a kormányvezérlő működjön, szükséged van egy ilyenre: https://autohifi24.hu/kormanytaviranyito-adapterek/connects2-kormanytaviranyito-adapterek/kormanytavkapcsolo-interface-peugeot-2002-ctspg006 meg a JVC specifikus darabra. Autóhifi boltban biztosan tudnak segíteni, de szimplán kábelkötözgetéssel ez sem fog menni. Ahhoz, hogy azt a szarkafészket rendberakd, a kábeleken lévő számokat kell nézned a 8409 látszódik is a képen, az elvileg az antenna tápja, amit az A5-ös helyre kell kötnöd az ISO csatlakozóban, lásd az első csatolt képet. Keresd meg a többin is a számokat, és a második képnek megfelelően kösd be az "A" ISO csatlakozóba. 9004/9005-ös kábelekre figyelj, mert azok az autó CAN busz (valójában VAN busz, de a lényegen nem változtat) hálózatának kábelei, arra ne köss semmit, mert megsütöd a BSI-t.
Sosem értettem ezt a kábelvagdoást, barbár munka.... Ha nekem kellene rendberakni, én bekötném a lenti ábrák alapján az összes kábelt a saját helyére, és vennék egy ISO-ISO toldót (https://www.somogyi.hu/product/iso-csatlakozokabel-hosszabbito-dugo-alj-par-sa-fiso-022-7013), amiben már úgy lehet cserélgetni a kábeleket, ahogyan akarod... Merthogy a JVC-nek sem lesz jó ám a gyári bekötés... És bár mindenhol ezt olvasni, de nem a pirosat, meg a sárgát kell cserélgetni, hanem a harmadik kép alapján kimatekozni az ISO csatlakozóban a kábeleket. Ja, és a JVC-re se kösd rá direktbe a 9004/9005-ös kábelt, inkább az ISO toldóból vedd ki azt a két szálat. Viszont ha akarod a kormányvezérlést, a fent linkelt eszköz pont azt csinálja, hogy erről a két kábelről "veszi le", hogy melyik gombot nyomkodtad.

 

Előzmény: alika267 (33869)
alika267 Creative Commons License 2023.01.30 0 0 33869


Elnézést a képek lemaradtak!

Előzmény: alika267 (33868)
alika267 Creative Commons License 2023.01.30 0 0 33868

Üdv!
Szeretnék kicsit rendet tenni egy kis 2004es 206os kábelei között, ami a képen látható előző rádiót "szakszerűen cserélték ki kínaira, ellenben én egy jvc-t raktam bele, amit szeretnék hogy ez is vezérelhető legyen a kormányról, valamint ismét kiírja a fenti lcd-re a rádió adatait mint a gyári kis autók teszik.
Egy megoldandó feladat is felmerült miszerint ahol a a kék és piros vezeték össze van kötve a sárga és piros vezetékkel, ha azokat szét húzom az autó ugyan elindul, de azon túl hogy törli az ablakot másra nem hajlandó, és azt is önkéntesen teszi, ha vissza "csomózom" minden helyre áll.
Ha valaki volna szíves a kábel korbácsot eredeti formában esetleg felirataival be fotózná, vagy elárulná honnan is erednek a kábelek hogy visszafejtve egy kapcsolási rajz után újra köthessem nagyon hálás volnék.
Jelenleg minden funkció működik a rádiós távvezérlés és a kijelzés híján.

Másik kérdésem, hogy elvileg beköthető a oldalsó tükrök fűtése is de pontosan hova és mi módon?

Előre is köszönök bármilyen segítséget!

lacika511 Creative Commons License 2023.01.26 0 0 33867

Üdvözöllek, egy másik fórumon próbáltam segítséget kérni, hasonló problémával küzdök 1007-es 1,4 benzines. 

 

(Van egy 1007 1,4 Trendy benzines aminek motorja, főleg hidegen, váratlanul leáll és a  hűtőventilátor elindul. Gyújtáskulcsot kivéve is tovább jár a ventilátor de a motort újra indítani nem tudom. Akku saru le, majd vissza és indul a motor-ventilátor áll-.

A kiolvasott és nem törölhető hibakód: P1327 FÁZISSZINKRONIZÁCIÓS HIBA

2. fokozatban néha fordulás közben-akár balra akár jobbra- felvillan az akku lámpa majd a motor öndiagnosztika sárga lámpa , megtorpan a kocsi de aztán megy tovább

Merre induljak hibát keresni ?)

 

Sikerült megoldani a Nálad jelentkező hibát

Előre is köszönöm 

Előzmény: fayler (33838)
morcibacsi Creative Commons License 2023.01.26 0 0 33866

Gyári szintű diag, meg élőadatot kell nézni, mert a hibakódtörölgetés nem fogja megjavítani a hibás alkatrészt. Pl simán lehet lambda szonda hiba, amivel tök jól el lehet járkálni, csak a fogyasztás el fog szállni egy idő után. 

Előzmény: Spok1985 (33865)
Spok1985 Creative Commons License 2023.01.25 0 0 33865

Sziasztok! Egy kis segítséget szeretnék kérni! Hátha valakinek volt ilyen problémája és meg tudta oldani! Az alany egy 2005-ös 1,1-es benzines 206-os. A chek engine lámpa világít de a működést nem befolyásolja egyáltalán! Jön-megy teszi a dolgát! A szerelő kiolvasta a hibákat és mindent rendben talált amit jelzett a gép, ki is törölte őket. Viszont mire a szerelőtől hazaértem ismét világítani kezdett a CE. Vissza mentem és újra rádugta a gépre ami PCM processor hibát dobott ki neki P0606-os hibával. Tud valaki ebben nekem segíteni Dunaharaszti és környékén? Természetesen az autó továbra is hibátlanul működik, lehet így járni vele?!

66-os laci Creative Commons License 2023.01.21 0 0 33864

Bocsánat, nem írtam valóban automata... Gondoltam cserélem másikra hátha kevesebbet pörög. 

Előzmény: morcibacsi (33863)
morcibacsi Creative Commons License 2023.01.19 0 0 33863

Feltételezem automata váltós, az valóban 4 sebességes. Gondolom ha manuális lenne, csak meg tudnád számolni hogy hányat váltasz, de az amúgy az 5 sebességes. Egyébként 130-nál az is 4000 körül forog. 

Előzmény: 66-os laci (33862)
66-os laci Creative Commons License 2023.01.19 0 0 33862

Akkor viszont ha  5 ös váltóval van szerelve nagyon pörög...

De azért köszönöm.

Előzmény: soryton (33861)
soryton Creative Commons License 2023.01.18 0 0 33861

...és ezt miből gondolod...?  ...lehet csak még nem találtad meg ....  :-))

Előzmény: 66-os laci (33860)
66-os laci Creative Commons License 2023.01.18 0 0 33860

Sziasztok. Nem rég vettem egy2003, 206 1,6 NFU motoros autót.

Eléggé zavar hogy nagyobb sebességnél kimondottan pörög 

az autó. Gondoltam megkérdezem lehet-e egy 5 fokozatú

váltót rakni alá? Gondolom most 4 fokozatú van .

Köszönöm.

 

FeZ_ Creative Commons License 2023.01.11 0 0 33859

Vizsgán nem lesz bajod belőle, legfeljebb eladásnál fogják megkérdezni a vevők, hogy mi a fene történt. 

Ha vizsgán rögzítik majd a mostani (nem helyes) állást, azután meg majd esetleg módosíttatod, na akkor lesz érdekesebb a dolog, bár bajod még abból se nagyon lesz, de a későbbi vevők bizalma biztosan csökkenni fog.

 

Esetleg még vizsga előtt írasd vissza az órában és a BSI-ben is a mefelelő km állást.

 

Előzmény: vlaszti (33858)
vlaszti Creative Commons License 2023.01.11 0 0 33858

Sziasztok!

Van egy 206 om amiben kilométer óracsoportot kellett cserélni.Szereztem egy bontottat és kicseréltem de azt nem tudtam hogy a óracsoport is tárolja a kilómétereket.így most kb 28000km rel mutat többet mint ami a valós futása és hiába cserélem vissza a régire az is annyit mutat.Kérdés az lenne műszaki vizsgán lehet ebből baj ha jóval több km mutat mint lenni szokott vizsgától vizsgáig?Mert mi kb vizsgáig 10000-12000km közti távolságot szoktunk megtenni.Márciusba kell vinnem műszakira és több mint 20000km lenne benne több mint lenni szokott.Lehet ebből baj?

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!