vagyis...?:D Szeretnék még valamiben segítséget kérni. az említett autó 2003as, ahhoz acea b4-et ír a könyve. az rn710es minősítés talán még nem is volt akkor... mi történne, ha ez a kocsi egy c2 v c3, és rn710es minősítésű, (tehát b4et nem tudó) olajat kapna...? köszi.
Sziasztok. 316e kmt futott thalia dci eddig csak valvoline olajat kapott (5w40, b4, rn710). Mi történne, ha a köv cserénél elf sxr-t kapna? (Ugyanúgy b4, 5w40 és 710). Köszi, üdv
Az etanollal szerintem semmi gond: az F Astra-ba minimum felesbe tankoltuk, amikor már nem is volt fiatal (tizenéve volt) , és nem volt vele gond, pedig 200km-es távokat mentünk vele oda-vissza hetente, néha többször is.
Főleg, hogy az E5 azt jelenti, hogy maximum 5% lehet benne, az E10 meg azt, hogy maximum 10% A neten meg lehet nézni, hogy melyik benzin mikor mennyit tartalmaz, a fene tudja már, hogy hol találtam rá, valami fórumon linkelték be az oldalt: a lényeg, hogy az E5 szinte mindig tartalmaz kb. 5% etanolt, az E10 meg 6-8% között volt, amikor néztem - óriási különbség ;-)
Én egyébként simán benne hagyom a gépekben (1x fűnyíró traktor, 2x fűnyíró, 1x szegélynyíró, 1x kis láncfűrész) a szomszéd, állítólag sz*r benzinkúton vásárolt benzint télire, eddig még nem volt velük probléma...
Prémium üzemanyagok: amiket én láttam - olvastam, azok alapján jó, hogy vannak. Két dízel autónk van (8 éves 1.5 dci 110, 16 éves 1.6 HDI 90) , és 2-3 tankolásonként prémium dízelt tankolok! Amiket én tudok róla: extra kenést ad a nagynyomású rendszernek (szivattyú) , tisztítja a befecskendezőket. Más nem jut eszembe, de ennyi is elég ;-)
Túl van ez lihegve. Már máshol is leírtam, nekem mkp-ban és csónakmotorban is csak 95-ös E10 van, egyikkel sem volt problémám. (2001, és 1998) A motor talán kevesebbet áll, mint egy fűnyíró, a másik meg többet.
Lehet itt hinni a "100-as" benzinben, de semmi alapja nincs, kb. olyan, mint amikor leírták, hogy a teszkós benzintől kihagyogat az autó, meg többet fogyaszt.
Ha. Szóval az E10 rendben van. Sőt jobb is mint az E5. Ugye? Hát nem! Még ha ez az előírás, akkor sem. Ez, gondolom valami EU szabályozás vagy környezetvédelmi ok miatt lett E10. Plusz még pár más dolog is kimarad már a benzinből.
A hókuszpók varázsitaloktól is nagyobb lehúzós parasztvakítás az összes csodatevő extrabenzin.
Novoth Tibi tesztje előtt is ez volt a véleményem/tapasztalatom de yt-on látva a videóját már tudom is.
Max fűnyíróba tenném ha nem lenne időm/energiám kijáratni-leengedni télire elrakás előtt.
...sok éve a benzin javító-tisztító adalékos csodaszereket nézegettem-utánaolvastam.
Mind kutyaközönséges összetevőkből(pl alkohol,aceton,kerozin,petróleum...) áll, amiknek a nem megszokott nevét írják rá.
Honda kertigép karburátora a bennehagyott benzin miatt kezdett szarul működni, tettem bele pár dl denszeszt, további félóra beteges működés után lassan kisimult a járása.
Saját vélemény, hogy semmi esetre se önts hókuszpókuszt meg varázsitalokat legfőképpen az olajba ne, de a benzinbe se! Okos emberek számodra tökéletesre kísérletezték ki a mobil olajodat, te meg beleköpnél a leveseükbe? Ne!
100as benzin meg egy injektor ellenőrzés és ha kell csere.
Tudom, hogy van esély nagyobb gondokra is. Ezért lesz 8 ezrenként csere és motoröblítő is. Azt nem tudom, hogy minden, vagy csak minden második olajcserénél. Tudom, hogy kell még benzinadalék is az injektorok miatt. Kapni fogja azt is folyamatosan. Lehet egyszer kap valami erősebbet, aztán meg egy gyengébbet de folyamatosan. Bár az egyik videóban lambda szonda tisztítót mondtak, nem injektor tisztítót. Nem tudom még melyik márka legyen. Tanácsot elfogadok. Szerintem mégis lambda szonda tisztító lesz ... A gyertya cserénél ki lesznek szedve majd az injektorok is.
Olajból a 3000 formula VC lett. Még nincs az autóban amúgy. A leírás alapján nekem tetszik. Ja, meg nem csak az LSPI miatt, azt csak úgy írtam az SP szabvány miatt. Van ott még lánc kopás vagy átugrás is. Azon is segít valamit.
Lspi az a turbósok problémája, a tiéd meg sima gdi? Na annak van egyéb nem kívánatos problémája amihez képest az lspi egy kis semmiség. Én is mobil olajat használok, de én a gyártó által ajánlott 5w30at a suzuki 1.4t-be. nekem más olajokkal becsörgött 2500nál, a többiek meg erre egy fészbuk csoportot hoztak létre, hogy torpan az autó. Mióta a mobil formula d1 van benne azóta sosem jött elő a probléma, így a mobilt ajánlom. Milyen típusra esett a választásod pontosan?
A Mobil olajválasztója lett a barátom. Ajánlott két 0w30-as olajat is. Eddig meg sokan mondták nekem, hogy azt ne, mert nincs a könyvben. Így a Mobil ajánlásával már nyugodtan beleteszem az autóba. 0W30 és tudja az API SP-t is, A7-et is.
2018-as, Kia 1.6 GDI motorba szeretnék olajat cserélni. 30-as olaj kell bele. 0W-set szeretnék venni. Sok a városi használat. Gyárilag API SL és A5/B5 az elvárt minőség és 5W30-tól kezdve, fene tudja, kb. 15W-50-ig. Eddig jó is, csak az a fránya LSPI ne lenne, meg hogy sokat rövidtávozunk! Ezért inkább olyan olajat keresek, ami még a motor gyártásakor nem is létezett, ezért jobb mint a gyári ajánlás. Ugye rengeteg gond később derült csak ki és az olajok később követték le a felmerülő igényeket. Tehát ahogy néztem HTHS 2,9 feletti legyen, kell némi TBN is, kb. 8, de mivel 8.000 km / 1 év lesz a csereperiódus, ez nem olyan lényeges, de legyen azért minimum 6. Gyárilag 30.000 km / 3 év a csereperiódus, 5W30 olajjal. Ez nem így lesz és szerencsére nem is így volt. Milyen szabványú olajat keressek? Meg milyen márkát? Amit még lehet is kapni itthon. (Nem csak a márkaszervízben) Amire eddig jutottam... A7 / B7, vagy A5 / B5 API SP-vel vagy GF6A-val, vagy legújabb "ötletem" a B71 2302. Ami még jó irány volt kereséshez az a Volvo 95200377. Innen meg már valami LSPI támogató szabvány hiányzik csak mellőle, mint az A5 / B5 mellől. Ja! 75.000 km van a motorban. Az előző tulaj 10.000-ként cserélt olajat, mert ő is városban használta.
Voltak akik azt mondták, hogy ne vegyek 0W-s olajat, mert túl híg meg a gyártó nem véletlen, hogy nem ajánlja. De szerintem az említett használat miatt nem hiszem, hogy gond lesz vele. Vagy hogy van ez? Eddig azt olvastam, hogy ilyen esetekben jó a 0W-s olaj. A másik autóban is az van. Semmi gond vele és a gyártó ott se írja, hogy tegyek 0W-s olajat bele.
Hogyan lehetne "meleg oldali" kinematikai viszkozitást mérni" mérni motorolajon ? (háztáji körülmények) között, valószínűleg meghaladja a 100 C fokot .
Igen, erről van szó. Nekem is tapasztalt ember ajánlotta ezt a dolgot, hogy az a biztos ha a szelepfedélnél fröcsköl. Mennyire igaz. Hiába volt meg a megfelelő olajnyomás, teljesen száraz volt a himbák körül. Kiderült, hogy akitől vettem a dépet, nem sokkal eladás előtt hengerfejezte és fordítva tették fel a hengerfej tömítést. Így azt a furatot pont lezárták amelyiken feljön az olaj a himbákhoz.
Igen a nyomó ág elején van mérve. Nem az a lényeg, hogy mennyi az olajnyomás, hanem, hogy meglegyen a folyadékáramlás a csapágyakban. A hajtókarcsapágyban úgysem tutod meg mennyi a nyomás. Én a szelepfedelet le tudom venni, külön külön van egy egy kupak a 2 hengeren. Néha meg szoktam nézni, hogy hidegen beindíttatom valakivel és nézem, hogy a szelephimbába megjön-e frankón az olaj és hogy a megszokott időben-e. Hidegen még nem fújja szét az olajat csak lecsorog.
Meg van, hogy leállítás után leveszem a szelepfedelez és látom, hogy szép tiszta olajos minden ponton, tehát szórja ahogy kell és kap a nyomórúd meg a szelep is.
Ne sokkold 50es olajjal. Legyen benne elég olaj, hogy hihhetetlen sebességgel vett tempós kanyarban se konyuljon meg az olajnyomásmérő.
Amúgy a végén én is arra a véleményre jutok, hogy ez az olajnyomás megfelelő. Sokan úgy vannak vele, azt vallják, hogy 2-4bar közt kell lennie ha jár a motor, fordulattól függetlenül. Most viszont olvastam egy olyan kezelési utasítást, hogy teljes fordulaton el kell érnie a kettő bar.t. Ennyi. Véleményem szerint amúgy se túlságosan mérvadó az olajnyomás, mert a szűrőnél van mérve. Attól még korántsem biztos, hogy megvan az olajzása mindennek aminek kell....
Az szerintem tökéletes, még adhatnál is el belőle.. Nézegettem az olajakat a 15w40 és a 10w40 passzol talán legjobban az előírásoknak. 50es olaj már sűrűbb mint az előírás.
Nekem a T-16M 0 olajnyomást mutat forró motornál alapjáraton 15w40 olajjal. Annyit venni észre, hogy mikor leállítom még egy picit mozdul a mutató lefelé. Félgázon 1,5- 2 bár max gázon 3. Hidegen alapjáraton is 3,5bár leszabályzószelep nyit.