Keresés

Részletes keresés

rm40 Creative Commons License 2021.05.31 0 2 54308
rm40 Creative Commons License 2021.05.31 0 1 54307
rm40 Creative Commons License 2021.05.31 0 1 54306
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.05.31 0 1 54305

Egyetértek, ez szivatás volna a kamionosoknak, de a város helyében én ezt csinálnám, a felháborodott kamionosokat meg küldeném a minisztériumhoz...

 

Előzmény: dimelo (54304)
dimelo Creative Commons License 2021.05.31 0 0 54304

Akár?

 

Miután sikerült elk.rni az M4 nyomvonalát 100 milliárdból?

Miután a városból kitiltották a 47. út átmenő teherforgalmát?

Most az elkerülőről is tiltsák ki, de hova menjenek?

https://www.google.com/maps/dir/47.1899007,21.5385138/47.2795388,21.5509924/@47.2211506,21.5950871,12z/data=!4m9!4m8!1m5!3m4!1m2!1d21.634798!2d47.1834285!3s0x474656f49c871cc7:0x66a952c23ae3a788!1m0!3e0

 

Így lenne a 11 km-es útból 28 km.

Ja és 2 falu szívná, és KRESZ-áthágás volna (4 számjegyű utak átmenő teherforgalma)

 

Ez nem megoldás, inkább csak "bürokrátorkodás"...:)))

 

Ettől volna jobb...

Előzmény: ÁsítóSárkány (54303)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.05.31 0 0 54303

Akár már most is ki lehetne tiltani a 47-esről a 42-es és 427-es közti szakaszáról azt nehézteherforgalmat, akinek nincs úticélja a kettő között a városban vagy Bakonszegen...

Előzmény: dimelo (54302)
dimelo Creative Commons License 2021.05.31 0 0 54302

A fórum elszenderedett...

 

A múlt héten Berettyóújfalu környékén jártam.

Láttam néhány forgalomváltozást:

 

1. 42. főút elkerülőn a Börtönkórház miatt jelzőlámpás lett ez a kereszteződés:

https://www.google.com/maps/@47.2296238,21.5489124,3a,75y,269.17h,78.01t/data=!3m6!1e1!3m4!1suBmfVnLQU2Ozo4sq0-FAHA!2e0!7i13312!8i6656

 

ezért folyamatosan felduzzad az elkerülő változatlanul erős kamionforgalma,

és a 42-47. körforgalomba hullámokban érkeznek a határ felől a járművek.

 

2. A Tesco mögött átadtak egy új Ipari Parkot, amely (egyelőre) csak a 47. útról közelíthető meg,

de kinyílott a lehetőség a 4812. út felé összekötésre. (Az ingázó - shopping forgalom egy része már nem kényszerülne bemenni a körforgalomig)

https://www.google.com/maps/dir/47.2365695,21.543078/47.2402444,21.536797/@47.2363552,21.5364455,1474m/data=!3m1!1e3!4m2!4m1!3e0

 

3.

Megszemléltem az M4 forgalmát, amely változatlanul csalódást keltően jelentéktelen. (jobbhorog - balegyenes a hibás nyomvonal döntéshozóinak - kár, hogy őket nem zavarja)

 

Ez a Video bemutatja a  helyzetet:

https://youtu.be/-iMdUpw55Fo

                                                                         teher

Egységnyi idő alatt az M4 autópályán 10+   4 +15 = 29

               a 42. út elkerülő szakaszán  35+10 +33 = 78  gépjármű közlekedett.

(A személykocsi volumen még mindig nagyon kevés a határ felé)

 

A 42-47. körforgalomban 38 kamionból 21 db a 42-4. főút felé halad. (itt látható az M4-ről 4. főút felé lehajtó kamionforgalom is)

Mindezekből következik, hogy az M4-en kevesebb kamion lépi át a határt, mint amennyi az autópálya átadása ellenére a 4. főutat választja.

 

Berettyóújfalut továbbra is terheli az átmenő forgalom, és ez nem is fog változni... hacsak nem tolnak bele újabb 30-100 milliárdot (M47 és/vagy nyugati elkerülő).

 

Pedig (lett volna), lenne is praktikus megoldás...  (Majd egyszer erről is)

 

 

 

Aladár46 Creative Commons License 2021.05.28 0 0 54301

Csak találgatni lehet, hogy miért hoztak elő? És ha nyomatják, akkor milyen projekt férhet bele...

Előzmény: oculus2 (54299)
kustor Creative Commons License 2021.05.28 0 2 54300
oculus2 Creative Commons License 2021.05.28 -1 0 54299
dimelo Creative Commons License 2021.05.28 0 1 54298

A napokban bukkantam rá az M35 autópálya 354. úti csomópontjának módosítási tervére.

A művelet jelenidőben indokolt, de ez a dokumentum fellebbent néhány súlyos titkot a múltból...

Az M35 autópálya létesítéséhez készített EKHV-2003. és RKHV-2003. tanulmányokat nem lehet egykönnyen megtalálni a neten.

Idézet:

2.5. Forgalom alakulása

"2005-2010-2015-2020 és 2030 időtávokra fogalmazott meg forgalmi adatokat. Ezt az RKHV-2003. megadta. A táblázatból az M35-ös autópálya "vele" forgalmát emeltük ki a  "Debrecen nyugati elkerülése" szakaszra, mert ez egyezik a jelenleg módosítás tárgyát képező autópálya szakasszal.
Ezek alapján a 2005-2030 évekre prognosztizált forgalmak és a 2005-2015 évekre ténylegesen megjelenő forgalmak az alábbiak:
            Év   EKHV-RKHV alapján becsült ÁNF   Országos forgalomszámlálás alapján M35 realizálódó ÁNF
          2005.    8112                                            Még nem volt számlálás
          2006.    -                                                   2722
          2010.  10829                                           8063
          2015.  13550                                           7954
          2017.     -                                                  8307
          2020.  16279                                             -            
          2030.  26180                                             -
A 354-es elkerülő szakasz jelenlegi forgalma 5535 jármű/nap. (2017)

Mint a táblázat adataiból kitűnik, az EKHV/RKHV-2003. által prognosztizált forgalmak igen túlbecsültek. Már 2005. évre magasabb
ÁNF-at becsül, mint ami 2010. évben realizálódott. A 2015-ös évi forgalom 70 %-al nagyobbra van becsülve, mint ami bekövetkezett.
Ha figyelembe vesszük azt a tényt, hogy az M35-ös autópálya nagyobb forgalma a BMW működésével fog bekövetkezni, amelynek
mértéke 10889 ÁNF, akkor is csak a 2010. évre becsült forgalom mértékét éri el.
Ez arra enged következtetni, hogy az autópálya EKHV-2003. és RKHV-2003. dokumentációban a közlekedésből származó megadott
környezetterhelések jelentősen a becsült értékek alatt realizálódtak az eltelt 15 évben.
Továbbá az autópálya a módosítás után sem fogja meghaladni érzékelhetően a 2010. évekre becsült terheléseket."

 

Ezek a perdöntő megállapítások olvashatók a 2019-ben készült Szakértői nyilatkozatban!

 

És így kezdődik:

"Debrecen az elmúlt másfél évtizedben mutatott fejlődése alapján Magyarország egyik legkiemelkedőbb gazdasági potenciállal rendelkező nagyvárosa, a tudás és az innováció hazai központja.

A városfejlesztés célja olyan vonzó gazdasági és társadalmi környezet kialakítása, amely lehetővé teszi, hogy a már meglévő hagyományos iparágak mellett a magas hozzáadott értéket képviselő

technológiai iparágak is megjelenjenek a városban. Ennek részeként valósulhat meg a város jelenlegi egyik legnagyobb volumenű fejlesztéseként a 33-as számú főúttól északra,

Kismacs-Nagymacs-Felső-Józsa-M35-ös autópálya által bezárt külterületi városrészben 400+100 ha-os ipari gazdasági övezet és az övezetet ellátó infrastruktúra."

 

A klasszikus szlogen szerint egy milliomostól: "csak azt ne kérdezzék, hogyan szerezte az első millióját..."

 

Előzmény: dimelo (54295)
dimelo Creative Commons License 2021.05.28 0 0 54297

A fontos művelet befejeződése okán nyomtam egy pluszt:)

 

De a tudósítás miatt nyomhattam volna minuszt is...

A szakmai mélységek ellenére egy szó sem esett a határidőről...

 

Várom a fejleményeket...

Előzmény: rm40 (54296)
rm40 Creative Commons License 2021.05.27 0 2 54296
dimelo Creative Commons License 2021.05.26 0 3 54295

Az április végi Kormányrendelet listáján több Hajdúsági projekt is található:

1.1.82. Az M3 autópálya új csomóponti kapcsolatok kialakítása Görbeháza és Hajdúnánás elérhetőségének biztosítása érdekében

1.2.93. A 4. számú főút (R4), Debrecen és Nyíregyháza közötti szakasz négynyomúsítása.

 

Egy becsapós című dehir.hu cikkben érdekes fejtegetés olvasható, mintegy indoklásként:

 

https://www.dehir.hu/debrecen/felujitjak-a-vasutvonalat-debrecen-es-nyiregyhaza-kozott-megvan-a-tervezo/2021/05/18/

 

"A csomópont megépítésének köszönhetően Debrecen irányából Hajdúnánás, Tiszavasvári, míg Nyíregyháza irányából például Hajdúböszörmény autópályán történő

bekötése rövidül le, gyorsabban megközelíthető, úgy, hogy elkerülünk egyéb településeket – mondta el Mocsári Attila.

A szakértő szerint további előnye a görbeházi csomópont megépítésének, hogy ha a Debrecen-Nyíregyháza közötti teherforgalmat különböző szabályokkal erre az útvonalra terhelnék,

akkor a zsúfolt 4-es út mentén több település, például Téglás, Újfehértó, Hajdúhadház levegőminősége javulna.

Ha valaki Debrecenből autópályán szeretne Nyíregyházára eljutni, akkor Polgár érintésével több mint 100 kilométert kell megtennie.

Ez megközelítőleg kétszer annyi, mintha a 4-es főúton menne. Ha befejezik a görbeházi csomópontot, akkor 25 kilométerrel rövidülhet ez a szakasz."

 

Mindig a részletekben van az ördög...

A görbeházi csomóponttól keletre épül (a MotoGP pálya miatt) még egy csomópont az M3-on. (erről már többször értekeztünk)

Az egész indoklás gyenge érvekre épül:

1. Hajdúböszörmény-Nyíregyháza  41 km, amely gaz új Görbeháza csp-nál 64 km lesz.

https://www.google.com/maps/dir/Hajd%C3%BAb%C3%B6sz%C3%B6rm%C3%A9ny/47.9416769,21.7197919/@47.7758813,21.4114354,11z/data=!4m9!4m8!1m5!1m1!1s0x474741b2ad04e06b:0x400c4290c1e12e0!2m2!1d21.5126637!2d47.6718908!1m0!3e0

2. Hajdúnánás - Debrecen   43 km  M35-M3 új csp. 57 km

https://www.google.com/maps/dir/47.844026,21.4258516/47.5416854,21.609557/@47.6883634,21.3300679,11z/data=!4m2!4m1!3e0

 

A "zsúfolt" 4. főút végig elkerülős, tehát a levegőminőséggel érvelni gyengécske, mint a kamionterelés is.

A Téglási Hajdúsági Iparművek napi 200 kamionját nem lehet terelni...

 

Totálisan abszurd ez az érvelés akkor, ha a 4. főút "négynyomúsítása" tényleg megvalósul.

 

Ez egy rosszul kommunikált "hókuszpókusz", de ennél fájdalmasabb, hogy fordított sorrendben építve (előbb a 4. főút 4 sávon), nem is lenne indokolt a többi...

 

NAR Creative Commons License 2021.05.25 0 0 54294

"A projekt befejezésének várható időpontja 2021. november vége"

Szóval bő 180 napig fognak szüttyögni "585 méter hosszúságú útszakaszon"  - az naponta kevesebb, mint 4 méter.

Előzmény: rm40 (54293)
rm40 Creative Commons License 2021.05.25 0 1 54293
rm40 Creative Commons License 2021.05.25 0 0 54292
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.05.25 0 0 54291

Gondolom ebben a demokrácia-játékban egy akár véleménynyilvánító helyi népszavazás ötlete sem merül fel...

Előzmény: dimelo (54289)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.05.25 0 0 54290

Szerinted jelenleg nem éri az M1-et ez a kettős terhelés?

Előzmény: Hírfigyelő (54285)
dimelo Creative Commons License 2021.05.23 0 2 54289

Köszi az indoklásnak beillő térképvázlatot!

Ha így lenne 5 találatom - lottóznék:)))

Mert a 54220 posztban erről (is) készítettem egy vázlatot (21. 05. 05-én)

 

A Déli nyomvonal jobb, mindkét irányba (M8-M6) rövidebb, egyenesebb.

A térkép szarvashibája, hogy Szent István utcának nevezi a Széchenyi utcát...

 

De az is látható, hogy a NIF által megbízott tervezők az M8 (Baracs) csomópontot nem javasolják,

marad egy a 6228. úton.

 

Ehhez képest a cikkben kilóg a lóláb...

"a Daruszentmiklóst Mezőfalvával összekötő útra egy az M8-as útról vezető kihajtót építenek. A település lakóit megosztotta a kérdés abban a tekintetben, valóban szükség van-e erre a lehajtóra.

Emiatt fogalmazták meg kérésüket, miszerint egy Baracs és Nagyvenyim között húzódó, jelenleg mezőgazdasági útként működő szakasz megerősítése, aszfaltozása, illetve szélesítése

lenne ideálisabb. Ezt az elképzelést viszont a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. nem tudta kezelni"

"Az országgyűlési képviselő, Varga Gábor úgy véli, hogy a végső megoldásról Baracs lakosságának kell döntést hoznia, hiszen leginkább őket érinti a változás.

A képviselő közösségimédia-felületén biztosította a településen élőket arról, hogy olyan megoldás biztosan nem valósul majd meg, amellyel a többség nem ért egyet."

 

A térségi képviselő demokráciát játszik (utólag), mert kiérthető a mondatokból, hogy a Nagyvenyimi utat preferálják.

 

Az engedélyeztetési dokumentumokat 2021. januárban benyújtották, tavaly az egyeztetéskor (2020. 01.21.) elfogadták a bekötő utat és most utólag kavarnak. (mint M4 Karcag)

A bekötő út nem akadályozná az M8 engedélyt, a csomópont - igen!

Előzmény: Aladár46 (54288)
Aladár46 Creative Commons License 2021.05.22 0 0 54288

Egyébként ezzel rukkolt elő a NIF/Unitef/Főmterv a csomópont pótlására:

 

Előzmény: Aladár46 (54287)
Aladár46 Creative Commons License 2021.05.22 0 0 54287

Egy márciusi cikk szerint még keresik a végleges megoldást Baracson:

 

Tovább vizsgálják az M8-as autópálya baracsi lehetőségeit

 

https://www.feol.hu/kozelet/helyi-kozelet/tovabb-vizsgaljak-az-m8-palya-baracsi-lehetosegeit-4756282/

Előzmény: dimelo (54286)
dimelo Creative Commons License 2021.05.22 0 2 54286

Amit Sárbogárd-Keletnek neveztél el, az inkább Nagykarácsony-Észak:)))

Az tény, hogy 13 km-re lenne Sárbogárd központjától. Aki tehát Dunaújvárosba jár, annak félutat ezután is mellékúton kellene megtennie.

Ha Nagykarácsonynál felhajt az M8-ra, akkor pedig 4 km-rel többet kell mennie Dunaújvárosig.

Kompromisszumnak el tudnám fogadni, ha a 6228. úti csomópont kerülne ide... de...

 

Azt még kevésbé tartanám szerencsésnek, hogy Baracs-nál csomópont épüljön. (1,6 km-re az M6-M8 csp-tól)

https://www.google.com/maps/dir/46.9680718,18.8927667/46.9180693,18.8804131/@46.9178406,18.8123501,11865m/data=!3m1!1e3!4m2!4m1!3e0

 

Az ő problémájuk inkább az, hogy délre (M6), és nyugatra (M8) nincs ap.. kapcsolatuk.

Ezt a tényt legfeljebb egy dédelgetett ipari park gondolata írhatja felül. (ha azt a Nagyvenyimi úton tervezik).

 

M8 KHT: Az Önkormányzati egyeztetéseken (2020. január 21.)

Baracs település képviselője elmondta, hogy a településtől keletre húzódó M6 autópályával nincs közvetlen kapcsolata a településnek.

Az M8 gyorsforgalmi út esetében kéri a közvetlen kapcsolat biztosítását Nagyvenyim és Baracs közötti összekötő úton, a 85 km szelvény térségében.
Tervező tájékoztatásul elmondta, hogy a csomópontok közötti minimális távolság ( ̴ 2 km) miatt a kért helyszínen csomópont kialakítása nem valószínű,

azonban elképzelhető a kapcsolat biztosítása a legközelebbi csomóponthoz történő bekötő út kiépítésével.

A település részéről elfogadható megoldást jelent egy bekötő út kiépítése.

 

 

Mint a linkelt térkép jelzi, az M6-tal van közvetlen kapcsolat Dunaújváros felé, de délre és nyugatra nincs...

A település elfogadja a bekötő út építését a legközelebbi csomóponthoz.

Azt pedig a 6228. útra tervezték.

Előzmény: Aladár46 (54281)
Hírfigyelő Creative Commons License 2021.05.22 -1 1 54285

Az nem lenne jó dolog. Az lenne ui. a hosszabb távú káros következménye, hogy az M1-esen megugrana a balesetek száma (mintha nem volna már így is éppen eléggé magas ez a szám... !!), minthogy ez esetben kettős forgalmi irányú terhelés érné az M1-est a Bicske - Győr szakaszon:

1./ A Budapest - Győr - Hegyeshalom forgalmi irány; és...

... 2./ A Szeged - Dunaújváros - Székesfehérvár - Győr - Sopron forgalmi irány.

 

Ezért írtam azt a Hírfigyelő (54273)-as kommentemben, hogy a legjobb erre a Székesfehérvárt érintő nyomvonal, mert ez az amúgy is kétsávosítandó M81-es fejlesztéseit is kihasználná, és ezzel beépítené azt a Szeged - Sopron gyorsforgalmi összeköttetésbe.

 

Mennél több forgalmi irányt rakunk rá egy autópályára vagy útvonalra, annál nagyobb lesz azon a baleseti arányszám, és mennél kevesebbet -- azaz, mennél több autópályán és úton osztunk szét egy nagyobb forgalmat -- annál jobb, annál alacsonyabb lesz ezen a baleseti statisztika!!

 

Az általam kigondolt Szeged - Dunaújváros- Székesfehérvár- Győr - Sopron útvonal vázlattérképe ITT! (Ebből "mellesleg " kiágaztatnék Győrnél északi irányba még egy M14-es forgalmi irányt is, hogy ezzel a magyar-szlovák határátlépést Győr térségében elősegítsem!): >>

 

 

Előzmény: ÁsítóSárkány (54279)
rm40 Creative Commons License 2021.05.21 0 2 54284
rm40 Creative Commons License 2021.05.21 0 1 54283
NAR Creative Commons License 2021.05.21 0 0 54282

Azt értem, hogy egyszerűbb, de ha a Frejus alagutat is megoldották 40 éve 12 km hosszan alig 50 méter szintkülönbséggel, most sem kellene megoldhatatlan feladatnak lennie. Azt persze nem tudom, mennyivel lenne olcsóbb/drágább középtájon egy 100 méter körüli aknával szellőztetni, ha mindenképpen szükséges.

Előzmény: RadiX (54268)
Aladár46 Creative Commons License 2021.05.21 0 0 54281

Új Sárbogárd-Kelet és Baracs csomópont a Mezőfalva helyett:

 

 

Előzmény: dimelo (54278)
dimelo Creative Commons License 2021.05.21 0 1 54280

Rekonstruálva az eseményeket, ezzel kezdődött:

M A G Y A R  K Ö Z L Ö N Y • 2021. évi 73. szám 2699

1. melléklet a 210/2021. (IV. 29.) Korm. rendelethez

(Országos közúti közlekedési projektek  Főutak)

1.2.130. A Karcag keleti elkerülő megvalósítása.

 

Egy hét múlva a KarcagTV-ben a város polgármester lakossági kérdésekre válaszolt

(veszélyhelyzeti demokratikus gesztus)

A félórás interjú közepén éppen a városi beruházásokat sorolta, amikor a P.M. logisztikai központ bővítése kapcsán

https://www.google.com/maps/dir/47.2959773,20.9300183/47.3008615,20.9380993/@47.3004563,20.9340371,1472m/data=!3m1!1e3!4m2!4m1!3e0

 

kb. 3 percet az M4 és a Karcag-kelet elkerülő tervezésének helyzetéről is megnyilatkozott.

(Video)

 

https://youtu.be/fgWOaZv4X-Y

 

Már csak ki kellett "mosni az aranyat" a többi téma közül. (A félórás beszélgetést 2 hét alatt alig 200-an nézték meg)

Remélem így tisztán, már többeket érdekelhet...

 

A nyomvonal-módosítás "színjáték jellegét" erősíti, hogy anélkül is megszületett a Kormányhatározat a Keleti-elkerülő útról,

hogy elvégezhették volna a környezetvédelmi hatásvizsgálatot (a teljes vegetációs ciklusra).

 

Le van ez zsírozva...

 

A kivitelezési dátum (2023-2024) majd akkor lesz releváns, ha nem csak a polgármester mondja....

Előzmény: dimelo (54278)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.05.21 0 0 54279

A magam részéről akár még a Bicske környéki bekötésen is elgondolkodnék...

Előzmény: Hírfigyelő (54273)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!