Mindenhol közpénzből finanszírozzák a nemzeti vasúttársaságot. Az, hogy mit gondolnak a magyar vasútról nem lehet elvonatkoztatni a vezetőség részéről tapasztalható több mint negatív hozzáállásról és ezt kell valahogy valamilyen formában megváltoztatni. Nem mindig csak az önös érdekeket kellene nézni.
tévedsz, én nem gyűlölködök, hobbiból sokat vonatozok TÁ jeggyel. vannak tapasztalataim külföldről is. a vasútmániám sokba kerül, de azt nem várhatom el, hogy közpénzből finanszírozzák a hobbimat. és nagyon jól tudom, hogy a napi rendszerességgel vonattal utazni kényszerülők mit gondolnak a magyar vasútról...
Itt az újab sztrájk, ezúttal a Vasutasok Szakszervezetétől
A VDSZSZ után a Vasutasok Szakszervezete is kész sztrájkolni a kormány tervezett vonalbezárásai ellen. A Hír Tv úgy tudja, hogy hétfőn derül ki a sztrájk időpontja.
A szakszervezet azt követeli, a kormány vonja vissza a mellékvonalak bezárásával kapcsolatos elképzeléseit, és haladéktalanul kezdjen hozzá egy hosszútávú közlekedéspolitikai koncepció kidolgozásához. Az érdekvédők foglalkoztatási garanciát is követelnek a vasutasságnak.
A VSZ elnöksége és sztrájkbizottsága úgy látja: hatástanulmányok hiányában elhamarkodott és hibás lépés lenne decembertől több mint 1000 kilométeren, 33 vonalon szüneteltetni a vasúti személyszállítást.
Az érdekképviselet a szerdai döntéssel egy időben felvette a kapcsolatot a kollektív munkaügyi vitában érintett másik négy szakszervezettel és kész akár az együttes nyomásgyakorlásra is. A Hír Tv úgy tudja, hogy hétfőn derül ki a sztrájk időpontja
Írhattam volna menetjegyárat is, csak ott nem olyan érzékletes az eltérés. egyébként minenhol ez lesz, a busz bejárja a kis zsáktelepüléseket. Ismerd meg hazád mozgalom...
"Azt távolítják el, akinek a legnagyobb a szája" - vasutasok a hétfői sztrájkról http://www.origo.hu/itthon/20091019-vasutasok-velemenye-a-hetfoi-sztrajkrol.html
A VDSZSZ-nek nem politizálás lenne a feladata, kilóg a lóláb, hogy kik állnak mögöttük. De még inkább kilógott a tavaly karácsony előtti sztrájknál, ahol nyíltan kiállt ez az erő a párszáz sztrájkoló és utasok százezreit szívató Gaskó mellett.
Amikor 2007-ben 14 vonalon megszüntették a személyszállítást, hol voltak? Miért nem sztrájkoltak? Hol volt a többi vasutas szakszervezet?
Tájékoztató a MÁV csoportnál működő öt reprezentatív szakszervezet által indított kollektív munkaügyi vita 2009. október 20-i tárgyalásáról.
2009. október 20. kedd, 11:46
A tárgyaláson ez alkalommal a kormányoldalt Hónig Péter, közlekedési miniszter és Antali Károly kormánybiztos képviselte.
A szárnyvonalak, illetve a az állam által megrendelendő menetrenddel kapcsolatos álláspontot Antali Károly ismertette. Mint elmondta, a jövő évi menetrend-tervezetek ma nyilvánosságra hozzák a KHEM honlapján.
A Vasutasok Szakszervezete, a többi szakszervezettel egybehangzóan kinyilvánította, hogy továbbra is ragaszkodik a koncepció hiányában megalapozatlannak tartott vonalbezárásokra vonatkozó Kormány-előterjesztés visszavonásához. Simon Dezső, a VSZ elnöke az intézkedések foglalkoztatási hatásainak részleteiről kért tájékoztatást.
A Kormányoldal ígéretet tett arra, hogy a vonal bezárásokat szakmailag megalapozó előterjesztéseket elküldik a szakszervezeteknek és várják azok véleményét.
A MÁV tervezett átalakításával kapcsolatban Antali Károly szóbeli tájékoztatást adott. Ennek lényege, hogy a MÁV a közeljövőben kettéválik pályavasúti és személyszállítási társaságra, amelyek tulajdonosa a Közlekedési minisztérium lesz. Az így létrejött társaságokba pedig az azok működtetéséhez szükséges gazdasági társaságok beolvadnak.
A szárnyvonalak és a reorganizáció foglakoztatásra gyakorolt hatásairól egyértelmű tájékoztatást a szakszervezetek részére a kormányoldal nem tudott adni. Az átszervezésre vonatkozó írásos tervezetet kérte a szakszervezeti oldal. A kormány jelen lévő képviselői kifejezték szándékukat, hogy azt megismerhessék a szakszervezetek.
A tárgyaláson konkrét előrelépés nem történt, a kollektív munkaügyi vita következő tárgyalási fordulója október 26-án 14 órakor lesz.
A Vasutasok Szakszervezete Elnöksége és Sztrájkbizottsága 2009. október 21-én értékeli a tárgyalások állását. A VSZ az esetleges nyomásgyakorlásról a kollektív munkaügyi vitát benyújtó szakszervezetekkel egyeztet.
Nem cáfolta Antali Károly a kollektív munkaügyi vita október 20-i ülésén azt a MÁV menedzsmentjétől származó információt, miszerint rövidesen mintegy ötezer vasutas elbocsátására kerülhet sor.
Kiderült: a kormány nem 32, hanem 42 vonal bezárását tartaná optimálisnak. Az előbbi provokatív megállapításon kívül azonban a tárgyaláson elhangzottak semmilyen új információval nem szolgáltak.
Szakszervezetünk egyik felvetésére sem érkezett válasz. Gaskó István, a VDSzSz Szolidaritás elnöke ugyanis többek között megkérdezte, hogy a kormány által a vasút költségtérítéséből elvonni szándékozott 40 milliárd forintnak mi a fedezete, hiszen a vonalak bezárásával mindössze egy-két milliárd forintnyi megtakarítás érhető el.
Úgy tűnik, annak eldöntése, mely vonalak kerültek fel a halállistára, jobbára a szocialista országgyűlési képviselők érdekérvényesítő képességén múlt, és nem szakmai indokok határozták meg. A kormány mindenesetre vállalta, hogy éjfélig megküldi az érdekképviseletek részére azt a szakmai anyagot, ami alapján a 32 vonalszakasz bezárását eldöntötték.
A VDSzSz Szolidaritás megfelelő tények hiányában egy vonal bezárását se fogadja el, a nyomásgyakorlást viszont a többi, a kollektív munkaügyi vitát kezdeményező szakszervezettel közösen kívánja folytatni.
És akkor megvannak lepődve ha felmordul a nép és sztrájkol . Mondjuk nem úgy mint tegnap :( Mondjanak egy kezdési időpontot és onnantól semerre semmi sehova , egészen addig míg vissza nem vonják ezt a szemetet amit közösségi közlekedési koncepciónak neveznek
Látva a tervezetet én azt mondom , ez ellen tényleg sztrájkolni kell . Pl milyen dolog az hogy a buszos pótlás nem passzol a vonathoz . Legalább csatlakozóra csinálták volna azt a nyamvadt gumikereküt !
Vannak vonalak, ahol részben spórol. Lásd a 142-es vonal 'Mizse - Kmét szakaszát! Teljesen nem tud onnan kirugni mindenkit, mert ezen a szakaszon járnak a 41-esek vizsgálni.