Keresés

Részletes keresés

A Gyula Creative Commons License 2009.10.21 0 0 1256
Mindenhol közpénzből finanszírozzák a nemzeti vasúttársaságot. Az, hogy mit gondolnak a magyar vasútról nem lehet elvonatkoztatni a vezetőség részéről tapasztalható több mint negatív hozzáállásról és ezt kell valahogy valamilyen formában megváltoztatni. Nem mindig csak az önös érdekeket kellene nézni.
Előzmény: jazzcool1,2 (1255)
jazzcool1,2 Creative Commons License 2009.10.21 0 0 1255
tévedsz, én nem gyűlölködök, hobbiból sokat vonatozok TÁ jeggyel. vannak tapasztalataim külföldről is. a vasútmániám sokba kerül, de azt nem várhatom el, hogy közpénzből finanszírozzák a hobbimat. és nagyon jól tudom, hogy a napi rendszerességgel vonattal utazni kényszerülők mit gondolnak a magyar vasútról...
Előzmény: A Gyula (1254)
A Gyula Creative Commons License 2009.10.21 0 0 1254
A gyűlölködés helyett inkább fel kellene ébredni és a vasutasok mellé állva, sztrájkkal kiharcolni egy jobb rendszert, nem gondolod?
Előzmény: jazzcool1,2 (1253)
jazzcool1,2 Creative Commons License 2009.10.21 0 0 1253

Lesz itt még Hacacáré !

 

Lesz. A vasutasok kiengedhetik a fárdt gőzt, az utasok pedig végképp megutálják őket, meg a vonatot, és felszabadultan szállnak majd autóbuszra.

Előzmény: Twenty4Seven (1251)
Twenty4Seven Creative Commons License 2009.10.21 0 0 1252
Hunter megelőztél :)
Twenty4Seven Creative Commons License 2009.10.21 0 0 1251
Lesz itt még Hacacáré ! Most nem a VDSZSZ hanem a VSZ hirdetne sztrájkot . Hétfőn derülhet ki a pontos időpont .
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.21 0 0 1250

Itt az újab sztrájk, ezúttal a Vasutasok Szakszervezetétől

 

A VDSZSZ után a Vasutasok Szakszervezete is kész sztrájkolni a kormány tervezett vonalbezárásai ellen. A Hír Tv úgy tudja, hogy hétfőn derül ki a sztrájk időpontja.

 

A szakszervezet azt követeli, a kormány vonja vissza a mellékvonalak bezárásával kapcsolatos elképzeléseit, és haladéktalanul kezdjen hozzá egy hosszútávú közlekedéspolitikai koncepció kidolgozásához. Az érdekvédők foglalkoztatási garanciát is követelnek a vasutasságnak.

A VSZ elnöksége és sztrájkbizottsága úgy látja: hatástanulmányok hiányában elhamarkodott és hibás lépés lenne decembertől több mint 1000 kilométeren, 33 vonalon szüneteltetni a vasúti személyszállítást.

Az érdekképviselet a szerdai döntéssel egy időben felvette a kapcsolatot a kollektív munkaügyi vitában érintett másik négy szakszervezettel és kész akár az együttes nyomásgyakorlásra is.
A Hír Tv úgy tudja, hogy hétfőn derül ki a sztrájk időpontja

http://www.hrportal.hu/c/itt-az-ujab-sztrajk-ezuttal-a-vasutasok-szakszervezetetol-20091021.html

Előzmény: Twenty4Seven (1245)
orangutan Creative Commons License 2009.10.21 0 0 1249
Egy elméleti probléma lehet nagyon érzékletes, de attól még elméleti marad.
Előzmény: Törölt nick (1248)
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.21 0 0 1248
Írhattam volna menetjegyárat is, csak ott nem olyan érzékletes az eltérés. egyébként minenhol ez lesz, a busz bejárja a kis zsáktelepüléseket. Ismerd meg hazád mozgalom...
Előzmény: orangutan (1247)
orangutan Creative Commons License 2009.10.21 0 0 1247

Mennyien járnak naponta Hidasnémetiből Abaújszántóra vonattal dolgozni?

Előzmény: Törölt nick (1246)
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.21 0 0 1246
 

Egy kis matematika.

 

Abaújszántó-Hidasnémeti egy munkavállalónak

 

vonat:

 

30 km, 42 perc, 19.100 Ft/havi bérlet

 

busz:

 

43 km, 72 perc, 28.700 Ft/havi bérlet

 

Megéri?

Twenty4Seven Creative Commons License 2009.10.21 0 0 1245
Kiváncsi leszek a mai tárgyalások eredményére . Összefog a 3 szakszervezet egy sztrájk elejéig , vagy megint VDSZSZ partizánakció lesz ?
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.21 0 0 1244
"Azt távolítják el, akinek a legnagyobb a szája" - vasutasok a hétfői sztrájkról
http://www.origo.hu/itthon/20091019-vasutasok-velemenye-a-hetfoi-sztrajkrol.html
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.21 0 0 1243
A VDSZSZ-nek nem politizálás lenne a feladata, kilóg a lóláb, hogy kik állnak mögöttük. De még inkább kilógott a tavaly karácsony előtti sztrájknál, ahol nyíltan kiállt ez az erő a párszáz sztrájkoló és utasok százezreit szívató Gaskó mellett.

Amikor 2007-ben 14 vonalon megszüntették a személyszállítást, hol voltak?
Miért nem sztrájkoltak? Hol volt a többi vasutas szakszervezet?
Előzmény: schaffner (1240)
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.20 0 0 1242
No komment!
Előzmény: schaffner (1241)
schaffner Creative Commons License 2009.10.20 0 0 1241
Tájékoztató a MÁV csoportnál működő öt reprezentatív szakszervezet által indított kollektív munkaügyi vita 2009. október 20-i tárgyalásáról.

2009. október 20. kedd, 11:46

A tárgyaláson ez alkalommal a kormányoldalt Hónig Péter, közlekedési miniszter és Antali Károly kormánybiztos képviselte.

A szárnyvonalak, illetve a az állam által megrendelendő menetrenddel kapcsolatos álláspontot Antali Károly ismertette. Mint elmondta, a jövő évi menetrend-tervezetek ma nyilvánosságra hozzák a KHEM honlapján.

A Vasutasok Szakszervezete, a többi szakszervezettel egybehangzóan kinyilvánította, hogy továbbra is ragaszkodik a koncepció hiányában megalapozatlannak tartott vonalbezárásokra vonatkozó Kormány-előterjesztés visszavonásához. Simon Dezső, a VSZ elnöke az intézkedések foglalkoztatási hatásainak részleteiről kért tájékoztatást.

A Kormányoldal ígéretet tett arra, hogy a vonal bezárásokat szakmailag megalapozó előterjesztéseket elküldik a szakszervezeteknek és várják azok véleményét.

A MÁV tervezett átalakításával kapcsolatban Antali Károly szóbeli tájékoztatást adott. Ennek lényege, hogy a MÁV a közeljövőben kettéválik pályavasúti és személyszállítási társaságra, amelyek tulajdonosa a Közlekedési minisztérium lesz. Az így létrejött társaságokba pedig az azok működtetéséhez szükséges gazdasági társaságok beolvadnak.

A szárnyvonalak és a reorganizáció foglakoztatásra gyakorolt hatásairól egyértelmű tájékoztatást a szakszervezetek részére a kormányoldal nem tudott adni. Az átszervezésre vonatkozó írásos tervezetet kérte a szakszervezeti oldal. A kormány jelen lévő képviselői kifejezték szándékukat, hogy azt megismerhessék a szakszervezetek.

A tárgyaláson konkrét előrelépés nem történt, a kollektív munkaügyi vita következő tárgyalási fordulója október 26-án 14 órakor lesz.

A Vasutasok Szakszervezete Elnöksége és Sztrájkbizottsága 2009. október 21-én értékeli a tárgyalások állását. A VSZ az esetleges nyomásgyakorlásról a kollektív munkaügyi vitát benyújtó szakszervezetekkel egyeztet.
schaffner Creative Commons License 2009.10.20 0 0 1240
Nem cáfolta Antali Károly a kollektív munkaügyi vita október 20-i ülésén azt a MÁV menedzsmentjétől származó információt, miszerint rövidesen mintegy ötezer vasutas elbocsátására kerülhet sor.

Kiderült: a kormány nem 32, hanem 42 vonal bezárását tartaná optimálisnak. Az előbbi provokatív megállapításon kívül azonban a tárgyaláson elhangzottak semmilyen új információval nem szolgáltak.

Szakszervezetünk egyik felvetésére sem érkezett válasz. Gaskó István, a VDSzSz Szolidaritás elnöke ugyanis többek között megkérdezte, hogy a kormány által a vasút költségtérítéséből elvonni szándékozott 40 milliárd forintnak mi a fedezete, hiszen a vonalak bezárásával mindössze egy-két milliárd forintnyi megtakarítás érhető el.

Úgy tűnik, annak eldöntése, mely vonalak kerültek fel a halállistára, jobbára a szocialista országgyűlési képviselők érdekérvényesítő képességén múlt, és nem szakmai indokok határozták meg.
A kormány mindenesetre vállalta, hogy éjfélig megküldi az érdekképviseletek részére azt a szakmai anyagot, ami alapján a 32 vonalszakasz bezárását eldöntötték.

A VDSzSz Szolidaritás megfelelő tények hiányában egy vonal bezárását se fogadja el, a nyomásgyakorlást viszont a többi, a kollektív munkaügyi vitát kezdeményező szakszervezettel közösen kívánja folytatni.
schaffner Creative Commons License 2009.10.20 0 0 1239
Ehhez a 3 nagy szakszervezetnek össze kell fogni.Csak úgy érhetnek el valamit.
Előzmény: Twenty4Seven (1238)
Twenty4Seven Creative Commons License 2009.10.20 0 0 1238
És akkor megvannak lepődve ha felmordul a nép és sztrájkol . Mondjuk nem úgy mint tegnap :(  Mondjanak egy kezdési időpontot és onnantól semerre semmi sehova , egészen addig míg vissza nem vonják ezt a szemetet amit közösségi közlekedési koncepciónak neveznek
Előzmény: schaffner (1237)
schaffner Creative Commons License 2009.10.20 0 0 1237
Ezen még annyi utas se lesz,mint a vonaton.Így ezt is meglehet majd szüntetni.
Előzmény: Twenty4Seven (1236)
Twenty4Seven Creative Commons License 2009.10.20 0 0 1236
Látva a tervezetet én azt mondom , ez ellen tényleg sztrájkolni kell . Pl milyen dolog az hogy a buszos pótlás nem passzol a vonathoz . Legalább csatlakozóra csinálták volna azt a nyamvadt gumikereküt !
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.20 0 0 1235
Vannak vonalak, ahol részben spórol. Lásd a 142-es vonal 'Mizse - Kmét szakaszát! Teljesen nem tud onnan kirugni mindenkit, mert ezen a szakaszon járnak a 41-esek vizsgálni.
A Gyula Creative Commons License 2009.10.20 0 0 1234
Az nem újdonság. Engem a "végleges" lista érdekelne (nem véletlen az " ", mindig a remény hal meg utoljára)!
Előzmény: Twenty4Seven (1232)
schaffner Creative Commons License 2009.10.20 0 0 1233
Ebben semmi új nincs.
Előzmény: Twenty4Seven (1229)
Twenty4Seven Creative Commons License 2009.10.20 0 0 1232
VDSZSZ honlapján is olvasható egy lista . A Harminc vonalra..... kezdetü cikk végén , kormányanyag pdf cím alatt .
Előzmény: A Gyula (1231)
A Gyula Creative Commons License 2009.10.20 0 0 1231
Állítólag? Linket tudsz adni? Én még nem találom seholse a halállistát!
Előzmény: Twenty4Seven (1229)
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.20 0 0 1230
A sógornak, a komának is jól kell járnia... :-)
Előzmény: Twenty4Seven (1227)
Twenty4Seven Creative Commons License 2009.10.20 0 0 1229
A Közlekedési Minisztérium honlapján állítolag elérhető a Halállista . A legtöbb az Alföldön szünik meg .
Előzmény: A Gyula (1228)
A Gyula Creative Commons License 2009.10.20 0 0 1228
Mely vonalakon, vonalszakaszokon szűnik meg a személyszállítás?
Előzmény: Twenty4Seven (1227)
Twenty4Seven Creative Commons License 2009.10.20 0 0 1227
Ma lerántották a leplet ! Valóban politikai alapon döntöttek a vonalbezárásokról . Ez undorító !

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!