Keresés

Részletes keresés

HelpDesk Creative Commons License 2003.06.23 0 0 196
ADSL-re váltáskor szerintem nincs szankció.
Előzmény: logoutx (194)
HelpDesk Creative Commons License 2003.06.23 0 0 195
Talán az benne a lényeg, hogy a csevegő csomaggal az előfizetési díj (analóg 3210, ISDN 5100) fele leinternetezhető ezeken a díjakon.
Ja. Megint rohadt Matáv mi?
Előzmény: originalqszi (193)
logoutx Creative Commons License 2003.06.21 0 0 194
Rohadt MATÁV becsengették a 40órás állami kedvezményes internet csomagot. Három hónap minimum, utána meg 1 hónapra előre kell jelezni a lemondást.

A három hónap rég eltelt, ADSL-re váltáskor le akartam mondani. Az a vérespofájú diszpécser egyből 3 hónap, meg mittudomén, meg kiszámoljuk, hogy minden megkezdett három hónapot ki kell fizetni, meg szankciókat alkalmaznak ha nem fizetek. Aztán amikor mondtam, hogy a kollegája a közelmúltban egészen mást mondott, kért egy kis időt (gondolom beszélt valami értelmes lénnyel) aztán kicsit visszavett. Diszpécsernek miért nem tudnak embereket felvenni? Vagy ki van neki kadva, hogy legyetek olyan szar alakok mit a munkaadótok????

originalqszi Creative Commons License 2003.06.21 0 0 193
HURRRÁÁÁÁ!!! Van matáv "ingyen net", matav username és matav passwordre 0651622622 behívóval..... ingyeeeen?
Csúcsidőben 9.- Ft, FREESTARTnál 6,10 Ft, csúcsidőn kivül 6.- Ft, FREESTARTnál 3,25 Ft, 0-7 óráig 3.-Ft, FREESTARTnál 0,50 Ft!!!!!:DDDDD
KI ÉRTI EZT???????
matáv, matáv, te nem változol:((((((PPPPPPP
Törölt nick Creative Commons License 2003.06.20 0 0 192
Egy újabb érdekesség:

http://www.matav.hu/lakossagiszolgaltatasok/termeklista/matavinternet.html

DuDoR Creative Commons License 2003.06.13 0 0 191
> A kiírásból számomra viszont még mindíg nem egyértelmű
>(vagy csak megint fiogyelmetlen volnék?),

Figyelmetlen vagy. :-)

Ott irjak:

"Matáv Sky DSL a meglévő internet-elérésének letöltési sebességét sokszorozza meg, így a műholdas szolgáltatás díja mellett internetszolgáltatójának továbbra is fizetnie kell az alap internet-kapcsolat díját, valamint a világháló elérésének telefondíját is."

Előzmény: Törölt nick (190)
Törölt nick Creative Commons License 2003.06.06 0 0 190
Hali Zoli_fiú!

Én bocsi, mert nem láttam a skydsl-t, vagy tudatalatt nem is akartam?! :-))

Ha én azt a Klubban elmesélem, hogy a GTS-DATANET 2001-es téli akcióján (ami a Matáv ADSL akciójára épült, de épp ők voltak a legjobb áron!) a 3 évre aláírt szerződés mellett 2002 március 14.-től BRUTTÓ 7.375,-Ft-ért van 384-as ADSL-em és messze 99,5%-os rendelkezésre állással (a kezdeti - nem is feltétlen Datanetes- gondoktól eltekintve..) nyújtják EZEN AZ ÁRON MIND A 3 ÉVEN ÁT a szolgáltatást, akkor azt kell higgyem, sokan nagyon fognak irigyelni.
Akik ma 12-15 ezret kénytelenek kifizetni és NEM kapnak kedvezményt nemhogy a 2-3., de az 1. évre sem!
Persze aki annak idején azzal a kikötéssel adta be a megrendelést, hogy a műszaki okok elhárulásával UGYANOLYAN FELTÉTELEKKEL (sic!) kötve szerződést velük, legyen meg az ő ADSL-jük, ők nagyon jól járhattak, hiszen ma már a kihelyezett fokozatokra és a Hytasra (Bp.) és a vidéki kisebb központokra is elég gyorsan telepítik a DSLAM-okat...

Aki nem látta előre, hogy a Mindenkinek meg fog szűnni és (sajnos!) nem lesz igazi verseny egyelőre, azt azért sajnálom, mert ha jól rémlik, erről én is írogattam itt..

A SkyDSL - ha hozzáveszem az átmeneti használatot, valamint a hw (SATRCVR) többes kihasználásnak lehetőségét - nem is akkora nagy pofátlanság a sima ADSL-árakhoz lépest.
Aki pedig "csak" 7-8 ezret netezik el betárcsázva, talán jobban fog járni a Csevegővel... (Mondjuk kíváncsi leszek, hogy uez a lenetezhetőség a Sokatmondónál mikor jelenik meg:-) )

A kiírásból számomra viszont még mindíg nem egyértelmű (vagy csak megint fiogyelmetlen volnék?), hogy a betárcsázós adatkapcsolati részre ezért az árért korlátlan telefonos elérést is biztosítanak (mert ez lenne a logikus, ha már xxxDSL) vagy keményen ki kell pengetni a reális non-stopra a 40-50 ezret még telefonköltségre is?!

Ugyanis az ADSL-nek NEM csak (vagy, és szerintem: főleg nem!) a sávszélesség, hanem a korlátlan használat a legnagyobb előnye. Mármint felhasználói tömegek szintjén. Hiszen a VV vagy BB kritikán aluli stream-jét (az elején a tűzfal reklám-irtásába halt bele, később már hang sem volt..) eltekintve kis réteg néz szerintem ma még realty TV-t (pl. ATV), vagy pedig megy az 128/64k-s ISDN-nel is (tapasztaltam!)...

És az az ISP, aki az ADSL-t bármilyen korláttal (adat, idő, ada-idő) árulja, szvsz egyenesen fogyazstókat csap be (csal)! És igaz ez egyes KTV-k kábelnetjére is..

***************

Kérem szépen elnézni, ha csapongtam volna - a meleg miatt is lehetne - de ez inkább egy kis szösszenet akart lenni a témakörről pillanatnyilag bennem élő képről.

Mindenkinek jó sütkérezést, fürdőzést kívánok

Maus Róbert
mikimaus

Előzmény: Zoli_fiú (189)
Zoli_fiú Creative Commons License 2003.06.05 0 0 189
Hali Mikimaus!

Én a Skydsl-re irtam, közröhely, nema felezőcsomagra:-)

Bocsi:)

Előzmény: Törölt nick (188)
Törölt nick Creative Commons License 2003.06.05 0 0 188
Bocsánat, de én nem így látom.

Míg a Felező-vel 20Ft-ért tudsz helyben (is) telefonálni csúcsidőben - azaz csak nem_budapestieknek érheti meg vagy budapesti, de III. belföldi hívásokat túlnyomórészben folytató nagyforgalmúaknak - addig itt ugyan nem a hatósági támogatott netes árakon, de AZ 5100 forint is lenetezhető. NEM KELL használni, de lehet. És ettől a beszéd-forgalmi díjad nem nő (sőt van rá kedvezmény is..), az alapdíjad nem nő és senki nem korlátoz a kedvezményes (támogatott) nethasználatban.

Realista vagyok, nem Matáv-fun, de épp a realitások miatt az elmozdulást kell érezni. A DT-nek sem fél év alatt esett le 1/4-ére a forgalmi díja...

Aki anyázni akar, annak mindíg meg lesz rá az oka (lásd Fradi..)

*********

A hívástiltásos topiktársamtól azóta sem kaptam, mail-t, remélem sikerült rendezie az ügyeket...

Mindenkinek jó barnulást és szép nyarat kívánok!

Maus Róbert Péter
mikimaus

Előzmény: Zoli_fiú (186)
Törölt nick Creative Commons License 2003.06.05 0 0 187
Matáv Sky DSL szolgáltatás – szélessávú, műholdas internet-kapcsolat területi korlátok nélkül

A Matáv Sky DSL szolgáltatása szélessávú, műholdas internet-kapcsolatot biztosít, olyan területeken is, ahol más szélessávú internet szolgáltatás nem vehető igénybe. A Sky DSL műholdas kapcsolat segítségével, a meglévő internet-elérés letöltési sebességét sokszorozza meg, így használatával akár 768 kbit/s-mal tölthető le tartalom a világhálóról!

Mit kínál a Sky DSL?

- villámgyors, akár 768 kbit/s-os letöltési sebességet területi korlátok nélkül,
- zenei, video, illetve grafikus file-ok gyors letöltését, sőt akár egész filmek lejátszását számítógépen keresztül,
- 300 digitális TV és rádió program számítógépen keresztüli vételi lehetőségét kiváló minőségben

A Sky DSL csak egy számítógép számára tudja optimálisan biztosítani a letöltési sebesség gyorsítását.

Mi szükséges az induláshoz?

- analóg, vagy ISDN telefonvonal,
- internet-előfizetés (dial-up, vagy mobil)
- parabolaantenna,
- DVB PC kártya, amely a számítógépre érkező műholdas adatfolyamot az internet által használható jelekké alakítja át,
- kettős fejjel rendelkező, adatforgalom és televízió adás vételére egyaránt alkalmas, a parabolaantennához tartozó elektronikus vevőberendezés (LNB)

A felsorolt eszközöket a szolgáltatás előfizetőjének kell beszereznie. A beszerzendő eszközök kiválasztásához ügyfélszolgálatunk segítséget nyújt.

Matáv Sky DSL a meglévő internet-elérésének letöltési sebességét sokszorozza meg, így a műholdas szolgáltatás díja mellett internetszolgáltatójának továbbra is fizetnie kell az alap internet-kapcsolat díját, valamint a világháló elérésének telefondíját is.

A SZOLGÁLTATÁS IGÉNYBEVÉTELÉHEZ SZÜKSÉGES ESZKÖZÖK

A szolgáltatás igénybevételéhez az előfizetőnek rendelkeznie kell az alábbi feltételeknek megfelelő számítógéppel, műholdvevővel és földi internet kapcsolattal:

Műholdvevő szet

- minimum 75 cm átmérőjű parabola tükör
- univerzális fejegység (horizontális és vertikális vételre alkalmas)
- DVB MPE alkalmas (ETSI EN 301 192) PC kártya vagy külső eszköz

Intel kompatibilis számítógép (PC):

- Microsoft Windows 98SE/ME2000/XP operációs rendszer
- legalább Pentium II 300 MHz vagy annak megfelelő processzor
- legalább 64 MB RAM
- CD meghajtó
- legalább 50 MB szabad tárhely a merevlemezen
- legalább egy szabad USB csatlakozó vagy egy szabad PCI kártyahely, attól függően, hogy az előfizető külső vagy belső egységet kíván használni.

Internet-kapcsolat

- minimum 9600 bit/s sebességű földi internet kapcsolat

A műholdvevő beállítása

Műhold pozíció: ASTRA 1G műhold 19,2 fok Kelet
Transponder: 1053 vagy 53 (10 773,25 MHz)
Polarizáció: vízszintes
Szimbólum sebesség: 22 MS/s
Hibakorrekció: FEC 5/6
IP Multicast PID: 251 és 252 (decimális)
IP Unicast PID: 253 (decimális)

A szolgáltatás igénybevételéhez a számítógépre telepíteni kell a szolgáltató által biztosított szoftvert:

- Windows 98/ME/2000/XP-hez
- Windows 95-höz

Amennyiben ajánlatunk felkeltette érdeklődését, és szeretne többet megtudni a szolgáltatásról, hívja a 1235-öt, a Sky DSL ingyenes ügyfélszolgálati számát, illetve térjen be az Önhöz legközelebb eső Matáv Pontba, vagy Hivatalos Partnereinkhez!


--------------------------------------------------------------------------------

Díjtáblázat

Matáv Sky DSL szolgáltatás díjazása (bruttó)
Egyszeri díj Havidíj
2 éves határozott idejű szerződés esetén 5 000 Ft 13 950 Ft
1 éves határozott idejű szerződés esetén 10 000 Ft 14 570 Ft
Határozatlan idejű szerződés esetén 15 000 Ft 15 500 Ft

Amennyiben 2003. június 1. és július 31. között rendeli meg a Sky DSL korlátlan csomagot, egy éves határozott idejű szerződéskötés mellett biztosítjuk Önnek a 13 950 forintos havidíjat és az 5 000 forintos belépési díjat!

Előzmény: Zoli_fiú (186)
Zoli_fiú Creative Commons License 2003.06.03 0 0 186
Skydsl

KÖZRÖHEJ

Törölt nick Creative Commons License 2003.06.01 0 0 185
"Változik a Csevegő díjcsomag keretében igénybe vehető kedvezmények köre.

Ezentúl a díjcsomag előfizetési díjából 1605 Ft, a Matáv internet
szolgáltatás igénybevételével, külön szerződés, regisztráció, havidíj
nélkül internetezésre fordítható a 06 51 622 622-es behívószámon, a
következő bruttó percdíjakkal.

hétköznap 7-18 óra között 9 Ft
hétköznap 18-24 óra és
hétvégén 7-24 óra között 6 Ft
minden nap 0-7 óra között 3 Ft

Ez a kedvezmény ISDN2 csatlakozás esetén a mindenkori akciós havidíj felére
vonatkozik."

no comment (itt is, de másképp :-) ! )

Laja73 Creative Commons License 2003.05.26 0 0 184
hurrá ismét anyázhattam

elmaradtam egy befizetéssel (36e), de hát megesik az ilyen. jön az emlékeztető, be is fizettem még aznap. erre másnap egyirányúsítják. ügyfélszolgálat nincs, mivel szombat este veszem észre. vasárnap is így telik el (persze AXELERO KÁBELNET sajnos az Ön által megadott helyen nem lehetséges, MATÁV ISDN sajnos az Ön által megadott helyen nem lehetséges).
ma, miután végighallgathattam az aktuális akciókat, beszéltem végre a MATÁV nagyságos úrral. mondom neki, mi van. persze, mert a csekk 7-8 nap mire nekik beérkezik, mondja ő. dejófej vagy vazze, akkor miért nem küldöd 8 nappal hamarabb az "emlékeztetőt" (mondtam volna én), de csak higgadtan megkérdeztem, mi a teendő. ügyfélszolgálat. személyesen? személyesen. fax? jó, de 2 nap a feldolgozása.

no comment. matáv, pusztulj.

Törölt nick Creative Commons License 2003.05.22 0 0 183
Szia!

Leírásodban csak két ellentmondást találok:
1) "lekapcsolva a telefon" Nálad mit jelent? Hívni sem lehetett?! Ui. akkor nem egyirányusítás történt, hanem kikapcsolás és ebben az esetben számlát sem kaptál volna...
2) 2001. óta sajnos több, mint egy év eltelt, így jogszerűen nem tudsz lépni: 1 év után MEG KELL semmisíteni a hívásrekordokat a Matávnál. Pénzügy-technikailag nem is indokolt megőrízni, mert minden felszólamlási lehetőség 1 év után elévül.

HA most azt akartad írni, hogy a Matáv a mai napig követel Tőletek 2001-es számlából adódó HÍVÁSDÍJAT, akkor viszont NEKIK kell felmutatni a kimenő hívások részletezését, és Neked pedig azt a tájékoztató levelet, melyben az egyirányúsításról szóltak.

Szerintem KERESD elő az illetékes iratokat és a pontos adatokkal bombázz meg az itt található mail-címemen, mert akkor könnyebben és egzaktabban fogok tudni segíteni.

Annyit elárulok, hogy kimenő korlátozás esetén TÁRCSAHANGNAK lennie kell, segélykérő hívást tudnia kell a vonalnak, ha nem így volt, akkor az eleve gázos.
És: ha befizettétek a tartozást anno, akkor vissza is kapcsolhattak és telefonálhattatok is.
Persze az, hogy hol és milyen telefonközponton bagytok, sokat számít egy ilyen esetben (elég az első 4-5 számjegy!)

Üdv!

Maus Róbert
mikimaus

Előzmény: Ashigaru (182)
Ashigaru Creative Commons License 2003.05.19 0 0 182
SEGÍTSÉG, TAPASZTALT OKOS EMBER KERESTETIK!!!!

Lenne itt egy rövid, ám tanulságos kis történet.
A pontos időpontok sajnos nem állnak rendelkezésemre, de a lényeg a következő lenne.
Valamikor 2001 nyarán, talán augusztusban a matáv lekapcsolta a kimenő hívásokat, számlatartozás miatt. A szeptemberben és októberben kézhez kapott számlákon sorra fel voltak tüntetve a kimenő hívások, de ezeket utólag kifizettük, mert a franc se tudja, lehet, hogy 2 hónapra vissza számláznak (egyébként nem, de a jóindulat, meg a jogkövető magatartás). Novemberben és decemberben újabb számlák érkeztek, amelyek 70-80 kimenő hívás után számláztak. A vezetékes telefon persze végig ki volt kapcsolva, ergo kimenő hívás egy darab nem lehetett. Bementünk a matávhoz, de mivel albérlők voltunk, nem adtak ki információt. Újabb látogatásokat tettünk, majd miután keményen rácsaptam az asztalra (ha a pénzünk jó, akkor talán csak nem kellene visszautasítani a beszélgetést), előjöttek valami merőben nevetséges dumával, de a kritikus kérdésre, miszerint 3 hónappal a kimenő hívások letiltása után vajon miért kaptunk olyan számlát, amely szerint vígan csacsogtunk, választ nem adtak.
Most pedig kaptunk levelet, miszerint azonnal fizetni, mert bíróság van-lesz.

Megszólítanám hát a nálamnál okosabb és tapasztaltabb embereket: ilyenkor mit lehet tenni? Fizetni és kussolni?
Ha valaki már tapasztalt hasonlót, és van némi ötlete, kérem, jelentkezzen, leginkább magánlevélben. Köszi!

Törölt nick Creative Commons License 2003.04.18 0 0 181
Mindenkinek Kellemes Húsvéti Ünnepeket kívánok,
sok szerettel, tisztelettel

Maus Robi
mikimaus

Törölt nick Creative Commons License 2003.04.18 0 0 180
Szia HelpDesk!

Mivel budapesti az előfizetők vagy harmada, és Bp-Bp viszonylatban elég nagy a forgalom, nem igazán látom be, miért jó az _átlag_ kisforgalmú(!) előfizetőnek a felező? A sokatmondónál is már csak 2Ft a kd. és csúcsidőben egy egész forinttal kisebb a forgalmi díj.
Ha hozzáveszem a hívókártyát (ami a telefonkártyát nemcsak kiválthatja, de egyenesen magasabb a komfort-fokozata, mert nem csak kártyás készülékkel tudsz hívást indítani) amivel fele áron beszélhetsz fülkéből (is), akkor a havi 375(?) Ft be kellene hogy jöjjön.

A 15 órás csúcs-vég is segítség, hiszen sokkal olcsóbban intézhetik közügyeiket az előfizetők!

Természetesen csak azokról beszélek, akik a Bp-Bp azaz helyi forgalmat generálnak 90%-ban legalább.

HA normál percdíjakon vagy választható percdíj-összeállításokkal lehetne felezni (lásd pl. Pannon Praktikum csomagok), akkor nem is szólnék egy árva szót sem.

Üdv!

Maus Robi

Előzmény: HelpDesk (176)
ZEPI Creative Commons License 2003.04.15 0 0 179
Minek kell már a két éve futó ISDN,ha közben ADSL-re vált a gyanútlan előfizető.
Gondoltam szépen lemondom.
Ha nem kérem, az 9900 forintba kerül,jött a válasz.
Nem minősítem az eljárást,de a topikindító közel
jár a valósághoz.
Németh Ádám Creative Commons License 2003.04.12 0 0 178
A MATÁV újabb negatív húzása kommentár nélkül:

"A Matáv megszüntette a Puskás Hírmondót

Egy ideje már hiába írják be az internetezők, a médiatörténeti szakdolgozatukat írók a legendásnak számító www.puskas.matav.hu címet, az oldalon csak egy hibaüzenettel találkozhatnak. Mint azt a Prím Online-nak a Matáv sajtóosztálya megerősítette, a Matáv úgy döntött, megszünteti a média történetével foglalkozó közkedvelt oldalt.

Jancsó Beatrix lapunknak elmondta, azért törölték nemrégiben az internetről, mert egy ideje már nem frissítették annak tartalmát, így nem látták értelmét tovább működtetni az oldalt. A Puskás Tivadarról elnevezett weboldalon jelenleg már csak egy hibaüzenettel találkozhatunk, pedig néhány héttel ezelőtt még működött."

Forrás: Prim Online

HelpDesk Creative Commons License 2003.04.12 0 0 177
Felesleges párhuzamot vonni más országokkal, amelyek egészen más gazdasági/távközlési helyzetben vannak. Mo-n semmi más nem történt, egyszerűen a termék életgörbéje elérte a kivezetési szakaszt.
Előzmény: NTHAM (174)
HelpDesk Creative Commons License 2003.04.12 0 0 176
Ami pedig az értékesítési vonalat illeti: k..ra felháborít, hogy egy áthelyezési kérelem esetén - ismerősömnél, itt, Kőbányán - az ÜSZI-s CSAK (sic!) a felező és felező pluszt ajánlotta.
Mivel ezek (sajnálatosan) gyakorlatilag az átverés kategóriájába tartoznak (míg a sokatmondóval pl. sokkal többet spórolhatni meg), roppant kíváncsi vagyok, milyen hülye userek (már bocsánat) élnek hazánkban, akik csak azért, hogy eltelefonálják az ta nyamvadt 1805/3300Ft-jukat (sic!), képesek ilyen irgalmatlan magas percdíjakat bevállalni?!

Hmmm... Ismerősöm 30000-es telefonszámlája csaknem 10000-el csökkent a Felező csomaggal. Történetesen az illető viszonylag rövid távolsági hívásokat bonyolít, így eleve -1605 ft lejon, vagy 5000 ft kapcsolási díj újabb mínusz, és csúcsidőben 30 ft helyett 20-ért beszél. Hol itt az átverés? Az tény, hogy a helyi hívás a duplája, viszont az ismerősi körömben szinte nincs is olyan, akinek 5-6000 ft-os számláinál nem éri meg. Nekik pedig a a sokatmondó kedvezménye még a +előfizetési díjat sem termelné ki.
A felező+ az tény, hogy vadhajtás, senkinek sem éri meg, de a felezővel az átlag lakosság legnagyobb része is jobban jár.
Előzmény: Törölt nick (172)
Törölt nick Creative Commons License 2003.04.07 0 0 175
Szia NTHAM!

Ezek szerint olvastad a Népszabiban megjelent - gyakorlatilag ui. tartalmú, a kérdéseket leszámítva - cikket?! :-)

Romániára egy kicsit jobban kitérnék: nincs ott a DT, de - saját tapasztalat! -, a RomTelecom és főleg annak alközpontos területei (vö. Comex v. MatávCom) olyan hatalmas mértékben rothadnak a korrupciótól, hogy egy ilyen elmaradott (ha digitalizálod, ha nem!) technológia, melynek világméretű műszaki támogatása is kihalóban van (ami a hosszú távú - 5-10 éves - üzemeltetést minimum kérdésessé teszi!), támogatása, üzemben-tartása valakiknek (sic!) biztosan megéri.
Más szemszögből: Romániában a telefonellátottság és a megvalósítás műszaki színvonala a mo-i 1990-92-es szinten van (Bukarestben is!) és ha ehhez hozzáveszed az ország földrajzi adottságait (kiterjedés, domborzat(!)), akkor érthetőbb a műszaki indok is: nincs az a hatalmas befektető, aki ÚGY építenéé ki a GSM hálózatot, hogy a lefedettség elérje a kritikus minimumot. Nem fognak a Havasokba átjátszókat helyezni.
És itt jön a harmadik különbség: az ottani magyar nemzetiségnek (Marosvásárhely pl.!) vélhetően kellő előnye származik az NMT rendszerből.
Szóval OTT (kenő)pénz ÉS politika motiválhat.

Visszatérve akkor hozzánk. Itthon (a DT-től szvsz függetlenül, illetve a DT is a helyzetértékelések alapján dönt) a 2+1 GSM szolgáltató olyan (ha nem is igazi, a fogyasztók számára is érezhető - igaz ezt sokan nem ismerik el, épp a fogyasztói oldalról, pedig rendesen hülyére vagyunk véve ám!) versenyhelyzetet teremtett, ami indokolatlanná (vagy finomabban: igen nehezen indokolhatóvá) teszi az NMT korszerűsítését.

Most - rám nem jellemző - közgazdász-keménységgel megkérdezem költőien: kit érdekel 100.000 előfizető, akiknek 99%-át át LEHET terelni a kifizetődőbb GSM-re, miközben a GSM szektor is kezd pangani (ami az előfizu szám növekedési trendjét illeti) és kezd keményedni a szolgáltatási (kényelmi, hozzáadott-érték, értéknövelt, becsali stb.) komfort érzet növelési kényszer.
Azaz: nem logikus-é e (pusztán közgazdasági indokok alapján), ha egy, GSM hálózatot is birtokló szolgáltató nem fog saját magának úgy versenytársat "kreálni", hogy abból sokkal rosszabb pénzügyi nyereséggel részesüljön?

Abban az előfizetői logikában tökéletesen egyetértek veled (a 'mit érezhetnek' típusú megközelítést pártolom), hogy a maradék 23%-ot (sic!) kényszerű helyzetbe hozták. //Mellékesen: itt rohad a szekrényemben egy NMT450-es készülék, még abból a szériából - BENEFON - amit 100-150 ezerért adtak a 90-es évek elején, és az utcán lomtalanítva találtam rá, töltővel, kiválóan működött volna (ha lett volna hozzá előfizetés), a KTV rendszert is megbombázta a végfokja:-) - tehát itt Kőbány aÓhegyen, ami nem a gazdagságukról híres emberek lakhelye, volt, akinek nem érte meg eladni a készüléket, miközben ugyanezt akkor még a W0660 15-20 ezerért kínálta. Ez pedig már 2 éve volt!//
De ugyanilyen alapon kényszerű helyzetbe hozta az összes vezetékes szolgáltató az összes magán-előfizetőt, amikor a havi díjakat (miközben mobil-boom volt épp!) szép lassan 3-szorosára emelték.
Hát 23 ezernél többen mondták le csak a Matávnál és csak a múlt évben vezetékes előfizetésüket. Jórészt emiatt.

Egy kis technikai kiegészítés: a mai összekapcsolási díjak mellett (amit a minisztáérium uigyekszik letörni, ez szép remény, de nem lesz könnyű menet!) eleve nem biztos, hogy a GSM versenytársak nem okoztak volna direkt(!) veszteséget az NMT rendszerbeli előfizetőknek (és a szolgáltatónak), és/hiszen ilyen végződtetési díjakkal nem lehetett volna tartani a kedvezményes tarifákat, annak a forgalmi valószínűsége pedig, hogy 100 ezer ember egymással (azaz hálózaton belül) indítson hívást, roppant kicsi.
Összevetve: a 100.000 előfizető már egy kritikus tömeg alatti létszám volt, 'amit' szvsz tisztességesen kivezettek 77%-ban más szolgálttaásba, míg a maradék 23 ezer előfizető akár össze is foghat, hogy a HÍF-nél kezdeményezze a szolgáltatási kötelezettség megállapítását. A gyanúm az, hogy ez a "maradék" főleg fixen telepítve használja a készülékeket, így elképzelhetőnek tartom, hogy a hatóságo(k)on keresztül rávegyék a Matáv-ot egyfajta szolgáltatás-cserére, x évnyi kedvezményrendszerrel.

Apropó! Még a modernizálásról (digitalizálás) eszembe jutott egy pici ellenérv: ha digitalizálsz egy átviteli utat, az jelemzően le is fogja szűkíteni az adótornyok hatótávolságát (vö. fekete lemez és CD), analóg rendszerben ui. még aránylag rossz vételi lehetőség esetén is tudtak valamilyen szinten kommunikálni, de a digitalizálsá bármilyen foka azt eredményezi, amit a PGSM hálózatában manapság meg lehet figyelni. Azaz brekeg, bont, nem elérhető Budapesten egy (mit egy?!) előfizető!

Üdvözlettel és remélve, meg tudtalak győzni (külső szemlélőként!), hogy nem manipulációról van szó,

Maus Róbert
mikimaus

Előzmény: NTHAM (174)
NTHAM Creative Commons License 2003.04.06 0 0 174
Kedves Szakértők!
Azt nem tudjátok véletlenül, hogy a Matávnak és a DTnak miért áll érdekében a 0660(Westel Rádiótelefon Kft.)leépítése, majd megszüntetése? Vajon mire akarják majd használni a cég infrastruktúráját?

Ugyanis 2000ben még 100.000 előfizetővel bőven nyereséges volt a cég, aztán megszüntették a marketinget, majd az értékesítést. Végül elkezdték terjeszteni a cég halálhírét, amiben elöljáró volt a Westel900 Rt.! Ennek hírére az előfizetők elkezdték lemondani az előfizetésüket, s kezdtek átszálingózni más szolgáltatóhoz, főleg a Westelhez. Így két év alatt a 100.000ről az előfizetői tábor 23.000re csökkent.
Ezek után a MATÁV átszervezte a céget, 32emberen kivül mindenkit kirugott,emberét Makai Bencét ültette a székbe, majd felmeltette a díjakat, megszüntetettetett sok kedvezményt, a partner programot a Mobil Kapcsolat c. újságot.
Végszóként idén február elején kiadott egy olyan nyilatkozatot a Matáv, hogy veszteséges a cég, meg kell és meg fogja szüntetni. Igaz, hogy vannak emberek, ahol más szolgáltató nem elérhető, de a Matáv szerint ez elenyésző....

Érdekes tény azonban, hogy Romániában az NMT rendszer 35.000előfizetővel a mai napig gazdaságosan üzemel(azóta digitalizálták is!), eszükbe sincs megszüntetni, de ez igaz a többi környező országra is ahol nincs jelen a DT!

Szó volt a 0660 digitalizásáról is, de a Matáv szerint ez nem érte volna meg, pedig bizonyíték van rá, hogy olcsóbban és sokkal több lehetőséggel lehetne üzemeltetni mint egy GSM rendszert.

Ha valaki érti, hogy egy jólműködő céget miért direkt kell tönkretenni, az irja meg nekem kérem!

White Falcon Creative Commons License 2003.04.05 0 0 173
Mea Culpa,kevertem ugyan a kettőt,de a saját területemet ez csak annyiban érinti,hogy én csak a részleges átengedéssel foglalkozom,lásd Váltószám.A teljes átengedést csak két esetben ajánlom:
1.Az illető nem beszél két óránál többet este 6 után,helyben illetve körzeten belül.
2.Az illetőnek nyaralója van.Nagy hiányosság ugyanis a Matávtól,hogy nem jött rá annak a kihasználási lehetőségére,amit a Vivendi már rég kihasznált:speciális díjszabás és vonalüzemeltetés tavasztól őszig,így a vonal csak akkor használt,ha van ott valaki.
Előzmény: Törölt nick (171)
Törölt nick Creative Commons License 2003.04.04 0 0 172
A számhordozhatóságot egy jó évre tessék elfelejteni...

Amúgy számomra roppant érdekes, hogy míg egy PKI-s (publikált) megvalósíthatósági tanúlmány a szh-ságról még NEM csak a helységben maradókra hanem országos hordozhatóságra utal, addig a Népszabi tegnapi számában Szabó Brigitta ennek az ellenkezőjét véli a Hkt vááltozása utánra jósolni...

Ami pedig az értékesítési vonalat illeti: k..ra felháborít, hogy egy áthelyezési kérelem esetén - ismerősömnél, itt, Kőbányán - az ÜSZI-s CSAK (sic!) a felező és felező pluszt ajánlotta.
Mivel ezek (sajnálatosan) gyakorlatilag az átverés kategóriájába tartoznak (míg a sokatmondóval pl. sokkal többet spórolhatni meg), roppant kíváncsi vagyok, milyen hülye userek (már bocsánat) élnek hazánkban, akik csak azért, hogy eltelefonálják az ta nyamvadt 1805/3300Ft-jukat (sic!), képesek ilyen irgalmatlan magas percdíjakat bevállalni?!

Nem fog ebből a versenyhivatal milliós (tíz-százmilliós?!) bírságot kreálni tudatos (üzletkötői) megtévesztés okán?!
Mert, hogy a bili ki fog borulni, az tuti - a Matáv (minden jóindulatom ellenére) most önbeteljesítő jóslatokat propagál, amikor a százezer felezős előfizetőről ír a honlapon. Komolyan elhiszi, ha sokat beszélnek valamiről (mármint azt, hogy megéri) akkor az jó is?!
Hát ilyen percdíjakon azért lassan már mobil-mobil is megy!

Üdv és mindenkinek szép tavaszt!

mikimaus

Előzmény: White Falcon (169)
Törölt nick Creative Commons License 2003.04.04 0 0 171
Falcon!

Kezdek hülyülni?!

A RIO az nem a referencia összekapcoslási ajánlat - Reference Inbundling Offering rossz angolsággal (vö. CbC),
míg a betelepülésről a RUO - reference unbundling offering - szól, és te ez utóbbiről írsz most?!

Ha tévedek, akkor bocsánat, de a mario volt hamarabb (ha valaki nem emlékszik, ezt dobta vissza a Matávnak 2x is a HDb még 2001 végén és 2002 elején) és az unbundling-ról én még előadást is hallgattam a HTE-ben...

Na: megnéztem a HÍF lapján, hogy nem hülyülök é e:
Referencia ajánlatok

RIO - távbeszélő szolgáltatásokhoz kapcsolódó referencia összekapcsolási ajánlatok
RUO - távbeszélő szolgáltatásokhoz kapcsolódó előfizetői hurok átengedési referencia ajánlatok

Az utóbbi a betelepülés ugye...

Jó lenne ha következetesek maradnánk már a terminológia szintjén, mert "mi" kell, hogy értsük, és ha mi rosszul értjük, hogyan adjuk el?!

Üdv.

mikimaus

Előzmény: White Falcon (162)
Törölt nick Creative Commons License 2003.04.04 0 0 170
Mint erre (152) alatt már rég felhívtam a figyelmet :-))
Előzmény: DuDoR (166)
White Falcon Creative Commons License 2003.04.01 0 0 169
Most már én is tudok róla.A legfőbb probléma ott volt,hogy a Matáv "elfelejtette", a számhordozhatóságot az EHT garantálja
Előzmény: DuDoR (166)
White Falcon Creative Commons License 2003.04.01 0 0 168
A probléma az egyértelműség hiányánál volt,ami a Matáv jogászainál nem ritka eset
Előzmény: DuDoR (165)
White Falcon Creative Commons License 2003.04.01 0 0 167
Tudom,de hogy így lesz-e még kétséges, információik nem mindig naprakészek.Mi több: az általam értékesített Ritmust egyéni előfizető is igénybe veheti,tájékoztatóikban mégis csak üzleti ügyfeleiknek kínálják
Előzmény: DuDoR (164)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!