Igazából el is vártam tőled, hogy jobban tudd ezeket, mint én :) . Az "első" feladatra vállalkoztam, nagyságrendet megbecsülni. Fejből nem tudom, hogy konkrétan hány Ikarus 280-ast gyártottak, ilyen mélységben nem érdekel a dolog. Volt, ahol pályaszámmezőket tudtam, volt, ahogy kb. valami érzésem volt... GST nélkül szerintem nagyságrendileg a hazai állomány nem is ment mellé, jó, a 15 G&S kimaradt, bár azt nem ide gyártották.
Ik415T: 0 db(!) Magyarországra, viszont volt 100 db Romániába
Ziu9: 173 db Budapest, a szegedi és debreceni darabszám most nincs előttem
Azért a Ganz-Solarist nem hagynám ki. Összességében elég nagy darabszámban készült Rigába, Rómába, Nápolyba, stb. Mivel a végszerelésük Mátyásföldön történt (a volt Ikarusban), eléggé magyar gyártásúak...
Én bőven 1000 fölé tenném a (részben) magyar gyártású trolibuszokat,
Csak egy találós kérdés, csalni persze szabad de nem kell.
Hány trolibusz volt/van Magyarországon, vagy volt magyar gyártású a 20. század elejétől?
A magyar vagy részben magyar gyártásúak akár itthonra akár külföldre, a külföldön gyártottak a hazánk számára, akár forgalmi akár tanulók, akár ipari akár műhely körülmények között gyártottak is játszanak.
Október 5-től az Állomás utcán jön visszafelé is, mint a 9-es busz, október végétől Kápolna térre fog menni a Hungária körút - Salgótarjáni út - Pongrácz út útvonalon.
Továbbra se értem, miért nem lehet vele legalább telepen belül utast szállítani. Természetesen ehhez kellene, hogy 1, működjön 2, legyen olyan hatósági engedélye, amivel a telepen belül vihet embereket (ha ez utóbbira szükség van egyáltalán)
Amikor arról írok, hogy ennyi járművet évről-évre folyamatosan üzemeltetni abszurdom, erről beszélek. Remélem a nosztalgiák üzemeltetése nem megy a rendes forgalom rovására.
Ezért (is) lenne jó egy dedikált csapat, független menetrenddel, állománnyal, költségvetéssel, kb. külön szervezeti egységként, ne adj isten külön telephellyel, troli, busz, villamos, HÉV szekcióval.