Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2010.03.07 0 0 1859
Két nagy kedvenc van a "nyomasztó" kategóriából:
Halálsoron (Tom Hanks)
On the beach (Armand Assante)
*Fleur* Creative Commons License 2010.03.05 0 0 1858
Ja, a rosszakat nem mutatták annyi ideig :-D
Ha neked volt jelentősége, akkor volt és tovább gondolhatod; számomra nem volt túl jelentőségteljes dolog, aztán lehet, hogy én tévedek.
Passzolom.
Előzmény: Törölt nick (1857)
Törölt nick Creative Commons License 2010.03.05 0 0 1857
de ennek mi értelme lett volna? úgy értem, nekem úgy tűnt valami jelentősége van
ja és mindig csak a jóknál láttuk ezt
Előzmény: *Fleur* (1856)
*Fleur* Creative Commons License 2010.03.05 0 0 1856
Vagy elfagyott és levágták... vagy elfertőződött...
Előzmény: Törölt nick (1855)
Törölt nick Creative Commons License 2010.03.05 0 0 1855
szerintetek a road-ban mit jelzett az hogy egyeseknek nem volt hüvelykujja?
szerintem saját maguk ették meg éhségükben
Törölt nick Creative Commons License 2010.03.04 0 0 1854
jó, nekem 8, csak nehogy a misztikus kozmikus izé kipukkadjon ahogy szorult helyzetbe kerültök...
*Fleur* Creative Commons License 2010.03.04 0 0 1853
Hogy én mennyire egyetértek a kozmikus illúzióban....:))
Előzmény: Gregor Samsa (1852)
Gregor Samsa Creative Commons License 2010.03.04 0 0 1852

Én mosollyal az arcomon halnék meg, önkezűleg, az elsők közt. Miért? Mert végre legitimmé válna a halálom - mindenki előtt.

 

(A kozmikus izéket ne becsüld alá, nagy hatalmuk van ám az ember felett. Pl. a szerelem is ilyen. Kozmikus illúzió.)

Előzmény: Törölt nick (1844)
*Fleur* Creative Commons License 2010.03.04 0 0 1851
A saját véleményem ez, a saját lelkem alapján,nem a film alapján...
Előzmény: Törölt nick (1849)
Törölt nick Creative Commons License 2010.03.04 0 0 1850
bocs, azt hittem nem ment el, aztán írtam még hozzá :)
Törölt nick Creative Commons License 2010.03.04 0 0 1849
Nem a túlélésről van szó, nem az élni akarásról. Az csak egy alap, a film többről szól. Hiszen az emberekvől meg a "jó emberek" között is volt aki túl akart élni.

Az hogy volt-e társa valakinek abban a világban, nem jelentette az hogy megvolt benne a "tűz". Az emberevők is összefogtak (gondolom ideig-óráig)...

A főhősnél is a gyerek több volt mint hogy "csak azért nem állatiasodok el mert van gyerekem". Bizonyára sok emberevőnek is volt gyereke, talán meg is ette.

Tehát a feladás két dolgot jelent:
1. öngyilkos leszel
2. másokat eszel hogy ne halj meg
Előzmény: *Fleur* (1845)
basic_channel Creative Commons License 2010.03.04 0 0 1848
azért ma még "csak" főleg átvitt értelemben, bár nem tudom, hoyg az jobb-e..
Előzmény: *Fleur* (1846)
Törölt nick Creative Commons License 2010.03.04 0 0 1847
Az hogy volt-e társa valakinek abban a világban, nem jelentette az hogy megvolt benne a "tűz". Az emberevők is összefogtak (gondolom ideig-óráig)...

A főhősnél is a gyerek több volt mint hogy "csak azért nem állatiasodok el mert van gyerekem". Bizonyára sok emberevőnek is volt gyereke, talán meg is ette.
Előzmény: *Fleur* (1845)
*Fleur* Creative Commons License 2010.03.04 0 0 1846
Jelen van, nagyon is... ember embert enne, akár a mai világban is; nem kell ahhoz szürkeség és totális pusztulás sem. Durva.
Előzmény: basic_channel (1843)
*Fleur* Creative Commons License 2010.03.04 0 0 1845
Azt hiszem, az egyszerű, genetikai élni akarás meglenne egy darabig, de nem tudom, meddig. Függne attól, hogy teljesen egyedül menetelnék-e, vagy lenne velem valaki, aki fontos és visz előre.
Egyedül valószínűleg hamarabb feladnám, pedig nem vagyok társfüggő...
Előzmény: Törölt nick (1844)
Törölt nick Creative Commons License 2010.03.04 0 0 1844
Na, akkor megkérdezném, hogy bennetek van-e valami olyan, ami megmentene egy olyan helyzetben ami a filmben volt?
Nem misztikus "kozmikus" izékre vagyok kíváncsi. Azok úgy fognak kipukkadni ilyen brutál világban mint a lufi.
basic_channel Creative Commons License 2010.03.04 0 0 1843
Osztom a nézetet a szépségéről, felemelőségéről, de akármennyire is szeretném, azt gondolni, hogy nem az, számomra legalább olyan jelentős a nyomasztósága. Lehet a felszínen van, és nyilvánvaló, de úgy vélem legalább annyira része a filmnek ez a jövőkép az emberiségről, világunkról, ami bizonyos értelemben már most is jelen van, de ebbe most nem szeretnél jobban belemenni :) Najó, bevallom nálam is legyőzte a szépsége a nyomasztást, de azért mégiscsak...:) :(
Előzmény: *Fleur* (1842)
*Fleur* Creative Commons License 2010.03.04 0 0 1842
Egyetértek, - épp minap fejtegettem a másik topikban, hogy kellemes csalódás ért, mert nem nyomasztólag hatott rám. Maguk a körülmények, nyilván, ki lenne boldog a szürkeségben. Ám a mondanivaló valóban szép és szomorú, mintsem nyomasztó, sőt, hovatovább, felemelő, katartikus, még akkor is, ha nincs jó vég, nem lehet jó vég, legalábbis az apa számára. Vagy épp pont ez a jó vég? Hogy elhagyja a szenvedést?
Nagyon mély mondanivalójú könyv és film, ami még napokkal, hetekkel a megtekintés után is benned zörög és kattog, hogy mi lenne, ha...? És én mit tennék? Hová merül még el a világ? Tényleg ez vár ránk, vagy a következő generációkra?
Nagyon, nagyon tetszett, és ehhez kellett egy Viggo Mortensen is.
Előzmény: Gregor Samsa (1839)
Gregor Samsa Creative Commons License 2010.03.04 0 0 1841

Igen, ez igaz, de ez triviálisnak tűnik (ezért nem említettem), hiszen minden film során a néző akaratlanul is azonosulni (vagy épp "távolítani", hárítani) kíván. A sorok közt egyértelműen rá-/kimutat a nézőre, arcába szegezve a (költői) kérdést: vajon ő jófiú lenne-e? Nyilván elgondolkodik ezen már a film közben is...

 

"És ami zseniáls a filmben: nem mondja ki hogy mi lehet ez."

 

Zseniálisnak azért nem mondanám, szerintem ez nem is lehetett cél. Elsősorban azért, mert a válasz nem is tudható. A rendező nem magyarázni akart, "csak" bemutatni: Ecce Homo! És "homo sapiens" az apa és fia, meg féltucat, emberi arcát megtartani képes ember, de homo sapiens a gyilkoló és önfenntartó emberszabású gép is. Buddha és Hitler egyszerre jelen van ugyanabban a fajban.

 

Egyébként van egy hipotézisem arra, hogy mi lehet valójában ez az "esszenciális jóság"; mindaz, amit a humanitás gyűjtőfogalma takar. Ez azonban messzire vezetne és nem lehet témája ennek a topicnak. (Nem én vagyok ám ilyen eredeti, csak néhányan korábban olyan tükröket vettek elő, valamint sikerült súlyos áldozatok árán olyan mélyre ásniuk, hogy felettébb nyugtalanító és kellemetlen, zavarba ejtő volt a látvány, amelytől azóta sem tudok szabadulni. De - cserébe - talán igazuk lehet, ami nekem mindennél többet ér/het/.)

Előzmény: Törölt nick (1840)
Gregor Samsa Creative Commons License 2010.03.04 0 0 1839

Sokan tartják nyomasztónak a The Road c. filmet. (Egy írás: http://filmbuzi.hu/archives/2010/01/11/the-road/)

 

Szerintem nem nyomasztó, egyáltalán nem. A "film burka" lehet nyomasztó, a realista szándékkal (talán némileg hatásvadász módon) színezett tájak (díszletek), a sivár miliő. Mert tény: nagyon komor az összhatás. De csak a legfelszínesebb néző áll meg itt, ezen a szinten. Hamar kiderülhet, hogy a The Road egy szép és szomorú film, amelyen nemhogy tompít a minimalista cselekmény, hanem épp ellenkezőleg: csak kidomborítja eme értékeit.

 

Szép, mert alapvetően romantikus: a humanitásnak, a szeretnek és az élniakarásnak a rosszon, az elképzelhető legkegyetlenebb sorscsapásokon, embertelenségeken való felülkerekedését mutatja be (jófiúk vs. rosszfiúk harca; előbbiek megtartják emberi méltóságukat és a legszélsőségesebb körülmények közt sem vetemednek emberhúsra, őket a "szívükben lévő tűz" hajta - mint a szeretet metaforája - míg utóbbiak rég elhagyták emberi mivoltukat). Ennyiben meseszerű, de ettől válik - paradox módon - széppé ez a vásznon nagyon nem szép film. A filmben az élniakarás apoteózisa jelenik meg, amihez csak eszköz egy (poszt-)apokaliptikus vízió. Egy, a halál szélén járó apának és fiának a túlélésért folytatott harca, a humanitás heroikus küzdelme és győzelme látható - egyfelől. Másfelől azonban - és ez egyik szomorú, ám egyben félelmetes vonása is - az emberi gyarlóságot és esendőséget is bemutatja, az ember legádázabb arcát, amely miatt szélsőséges élethelyzetekben a legtöbben önfenntartó állatokká korcsosulnak és már külsőleg sem emlékeztetnek a homo sapiensre... De ami egy sokkal mélyebb szomorúságot kölcsönöz a filmnek (és vállalom, hogy ez a szféra a legtöbb nézőnek láthatatlan marad), az éppen az, ami miatt szépnek is neveztem fent. Ez pedig egyazon érme másik oldala: amennyire pozitív érték az emberi világban a humanitás, a nemes, becses (szeretetteljes gyengédség, törődés, idegen fiú befogadása stb.), annyira - már-már tragikomikusan - partikuláris is. Kozmikus szempontból ugyanis kétséges mindez akkor, ha csak önmagában szemléljük az emberi életet - megfosztva egy élhető világ minden kellékétől. Az emberi élet immanens hiábavalósága szinte kiüvölt a nézőre: Mert mit ér az emberi élet egy a szó szoros és átvitt értelmében is embertelen, teljes mértékben kiüresedett, sivár világban? Mit ér a legnemesebb emberi gesztus is a rongyos hullák, véres csontok halmának tetején? Nem a tudattalanban gyökerező önáltatás, nem egyszerűen csak egy szofisztikált önvédelmi mechanizmus-e az, ha valaki megmarad embernek embertelen körülmények között, amely valójában csak egy jól leplezett egoista aktus annak érdekében, hogy így könnyebben, nyugodt lelkiismerettel lehessen meghalni? Apa és fia is csak az életéért küzd: éppen ugyanúgy, ugyanaz az a nyomorult életbenmaradás utáni leküzdhetetlen vágy hajtja őket, mint azokat, akik még csak nem is próbálnak törekedni semmi emberire. A film legszomorúbb (és láthatatlan) vonása épp az, hogy a humanitás megőrzésének dacára is minden reménytelen és hiábavaló, hiszen bár a film - optimisztikus módon - happy enddel zárul, a kérdés kimondatlanul is a levegőben marad: Milyen perspektíva várhat így egy maroknyi túlélőre? Ha a szigorú realitás talaján állunk: kis idő csak, hogy mind elpusztuljanak. Betegség, éhség, áldozattá válás stb. (Ebből a szempontból a legkonzekvensebben és -logikusabban még épp azok jártak el, akik már az elején feladták és öngyilkosok lettek.)

 

A The Road egy kiváló film, nagyjából tökéletesen hiteles színészi alakításokkal (különösen a kisfiú szereplése megkapó) és látvánnyal. Vannak persze nehezen hihető (sőt: az adott körülmények közt kifejezetten életszerűtlennek tűnő) fordulatai, több is, de összességében egy sajátosan szórakoztató és elgondolkodtató mű. Ráadásul az aláfestő zenék sem elhanyagolandók: egy bizonyos Nick Cave nevű úrhoz köthetők. 

 

Szívből és észből ajánlott. Nálam 9/10. 

 

 

 

 

balatas Creative Commons License 2010.02.12 0 0 1838
Polanski - Iszonyat , és nekem a Delta is nyomasztó volt.
Törölt nick Creative Commons License 2010.02.12 0 0 1837
BEGOTTEN:

http://rapidshare.com/files/26416269/begotten.part1.rar
http://rapidshare.com/files/26416130/begotten.part2.rar
http://rapidshare.com/files/26416270/begotten.part3.rar
http://rapidshare.com/files/26416204/begotten.part4.rar
http://rapidshare.com/files/26416223/begotten.part5.rar
http://rapidshare.com/files/26416145/begotten.part6.rar
http://rapidshare.com/files/26416211/begotten.part7.rar

ERASERHEAD:

http://rapidshare.com/files/83370559/erdlrup.part1.rar
http://rapidshare.com/files/83373446/erdlrup.part2.rar
http://rapidshare.com/files/83376036/erdlrup.part3.rar
http://rapidshare.com/files/83378587/erdlrup.part4.rar
http://rapidshare.com/files/83381023/erdlrup.part5.rar
http://rapidshare.com/files/83383494/erdlrup.part6.rar
http://rapidshare.com/files/83386100/erdlrup.part7.rar
http://rapidshare.com/files/83386827/erdlrup.part8.rar

P. S.: Amikor csatolom őket, a linkek még működnek, de hogy meddig, azt nem tudhatom. Egyébiránt nem vagyok a letöltögetés híve, de ezek a filmek mondjuk mifelénk tényleg ritkaságok.
Előzmény: Joker91 (1830)
basic_channel Creative Commons License 2010.02.12 0 0 1836
..és már készülőben a film McCarthy Blood Meridian c. regényéből is, ami a No country-hoz, és a Road-hoz hasonlóan nyomasztó..
Előzmény: B-side (1835)
B-side Creative Commons License 2010.02.12 0 0 1835
The Road [2009]

Amerikai sci-fi/dráma.

Nem is saccoltam nyomasztónak a sztárszínészek miatt, úgyhogy meglepetésként ért a kilátástalan, reménytelen hangulat az egész film alatt.

amit érdemes még tudni róla:

- Cormac McCarthy (Nem vénnek való vidék) Pulitzer-díjas regénye alapján készült.

- John Hillcoat rendezte ( The Proposition )

- zenéjét szerezte: Nick Cave, Warren Ellis

- márciusban mutatják be a hazai mozik


Utólag megnéztem a trailer-t, az alapján egy sima katasztrófa- vagy kalandfilmnek tűnhet, de aki azt vár azt nagyon le fogja hangolni az első fél óra.

road
Gregor Samsa Creative Commons License 2010.02.04 0 0 1834

Az új Haneke film (A fehér szalag) komoly alkotás pazar színészi alakításokkal, de összességében nem egy jó film. Pláne a Haneke-korpuszon belül nem gondolom annak. Valójában inkább csalódás. Sajnos.

 

Némiképp hasonló témát boncolgat, de sokkal jobban és nem kevésbé expresszíven a Sopsits Árpád fémjelezte Torzók, még akkor is, ha sok tekintetben nem is összehasonlítható a két film.

basic_channel Creative Commons License 2010.02.04 0 0 1833
a radírfej rapidon tuti fenn van, a begottent nemtuom, azért az elég ritkaságnak számít, de érdemes kiguglizni.
Előzmény: Joker91 (1832)
Joker91 Creative Commons License 2010.02.04 0 0 1832
Még így is elég nehéz...:S vagy csak nekem nem megy ez a keresgetés?
basic_channel Creative Commons License 2010.02.04 0 0 1831
torrent/rapidshare :)
Előzmény: Joker91 (1830)
Joker91 Creative Commons License 2010.02.04 0 0 1830

Sziasztok! Nem győzöm felírni a számomra érdekesebbnél érdekesebb filmcímeket,amiket mondtok:) De ezeket hol lehet beszerezni? Én sehonnan nem tudok előkeríteni ilyen különleges filmeket.Segítsetek!Ami legjobban kéne most az a Begotten és a Radírfej!De bármit szívesen fogadok!:)Köszii

DoomONMZ3 Creative Commons License 2010.01.23 0 0 1829
A Begotten volt már régebben, na az tényleg ide való.
Előzmény: Arch Stanton (1828)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!