PMGD 737-el tapasztalta-e valaki rajtam kívül. hogy felszállás után az A/T-t nem lehet felkapcsolni, illetve a speed gombot sem veszi be ?
Továbbá CMD-A, HDG-SEL, F/D, ALT gombok bekapcsolt állapota mellett az ILS elkapása APP és VOR/LOC gombok benyomásával történik ? Megnyomom mindkettőt, ekkor megjelenik az előválasztás, de a kettő közül általában csak a G/S lesz aktív, a VOR/LOC megmarad előválasztottnak.
Ingyen átadnám game-portos osztrák kisipari lábkormányomat aktív repszimesnek. (Viszont érte kell jönni a XI. kerületbe) Első befutó a nyerő: subaru.wrx@freemail.hu
KÉrdés: Flight1 -nak a 421es Cessnaját(Golden Eagle) keresem!
Korábban is írtam már be ide ezzel kapcsolatban,kaptam is egy segítőkész (valszeg)fórumozótól egy linket,letölthettem,de adatvesztés miatt ez is füstbe ment. MOst tehát újra keresem! Aki ismeri és használja,az tudja milyen jó minőségű kiegészítő!
Sziasztok. Készítettem egy új textúrakészletet Fs2004-re. Kicseréltem majdnem az összes textúrát (kivéve a C régiót, azaz Délnyugat-USA-t és Közép-Ausztráliát), amely a településeken kívüli természetes növényzetet ábrázolja. Valódi fotókat használtam azokról a vidékekről, ahol az adott növényzet őshonos. Így nagyon realisztikus lett az Fs9. Ha valaki ismeri a Ground Environment Pro-t, akkor könnyen elképzelheti, mert az én készletem annál sokkal szebb és realisztikusabb. Szépek a színek, a textúrák tökéletesen illeszkednek egymáshoz és az alap FS-textúrákhoz. Feltettem egy darabját + képeket az avsim-re. Töltsétek le, nézzétek meg, és rendeljetek a készletből nálam, jutányos áron, a fizetős sceneryknél jóval olcsóbban.
"elég messze lehet vele repülni." Igen, a Dreamfleet félében a szárnyvégeken is van üzemanyagtartály, így 1600nm a hatótávolsága. Ebben benne van a felszállás, emelkedés 14000 lábra, valamint 45perc biztonsági tartalék is. Egyszer kipróbáltam. Az agyam szétuntam, valami 10-11 óra.
Ha valakit erdekel, nagyjabol rajottem minden valaszra.
Erdeti kerdesek: 1. (vilagitas) Vannak altalanos szabalyok, a legitarsasagnak lehetnek egyeb belso szabalyai, de nagyjabol iranyelvek a kovetkezok: Navigation - azt jeloli, hogy aram alatt a gep. Ha bekapcsolod az aksit, akkor ezt is. Beacon - azt jeloli, hogy a gep mozog. Mielott taxizni kezdett, bekapcsolod. Strobe - a gep repul. Felszallas elott bekapcsolni. Taxi - taxizaskor hasznalni. Landing - leszallaskor es felszallaskor hasznalni, bizonyos magassag alatt.
2. Szerintem ezt jol csinaltam.
3. Ezt meg mindig nem tudom, de erzesem az, hogy a legiiranyito tudja a szelet es a kompenzalt szoget adja nekem. Legalabbis a szimulatorban igy tunik. A kompenzalasnak "lepcsos" palya lett az eredmenye.
GPS: Az is a magneses szoget mutatja. Tegnap Kanada eszki reszen repultem, ahol az elteres 50-60 fok volt (!) es ott nyilvanvalova valt. Az elteres a directional gyro es a GPS szog kozott a szelnek tudhato be. A "lepcsos" palya valoszinuleg annak a kovetkezmenye volt, hogy en kompenzalni probaltam a szelet, pedig nem kell.
Baron VOR2: nem igazi VOR kijelzo, es ezert nincs is tekerogombja! Igazabol csak egy RMI, abbol is az egyszerubb fajta, mert mindig egy ADF es egy VOR allomas fele mutat. Annyi igaz, hogy a VOR frekvencia a 2-es navigacios radioval allithato, ezert gondolhatja azt az ember, hogy VOR kijelzo, de igazabol nem az. A sarga nyil mindig ADF, a zold mindig VOR.
"Egy alapvetőbb kérdés: hol a francba van a Baron 58-on a VOR2 tekerőgombja?" Most megfogtál. Megnéztem, és én sem találom. Hozzá kell tenni, hogy én a Dreamfleet féle Baron 58-al repülök, ég és föld a kettő. Normális 2D nézet, tökéletes 3D nézet (lecsekkoltam a www.airliners.net-et található kabinfotókkal), sőt az utasrész is meg van csinálva. Az, hogy repülés közben mennyivel realisztikusabb, sajna nem tudom.
Egyébként megint megtörtént ez velem. Majdnem biztos vagyok benne, hogy azt jelenti, forduljak 10 fok felé, és amikor elérem az előre kijelölt pályát foduljak rá. Olvasgattam valódi légirányítós sztorikat, és az is erre utalt nekem.
Másik kérdések: Az igaz, hogy a directional gyro a mágneses északra áll be, de a GPS a valódi szöget mutatja? A múltkor a GPS-t használtam arra, hogy beálljak a megadott szögre, és nagyon úgy tűnt, folyton lesodródok a légirányító által elképzelt pályáról, ezt csak azért gondolom, mert 3 percenként szólt, hogy forduljak jobbra, aztán 20 mp után visszafordított az eredeti szögre. A flight analysis a végén egy lépcsős pályát mutatott. Tehát mintha nem a jó szög felé haladtam volna eredetileg. Legközelebb nem törődtem azzal, hogy mit mutat a GPS és csak a directional gyro szerint álltam be, és akkor 10 percekig hagyott egy irányba repülni, nem volt "lépcsőzés".
Egy alapvetőbb kérdés: hol a francba van a Baron 58-on a VOR2 tekerőgombja? Tegnap hiába kerestem, nem találtam.
De mondhatna (és szokott is) mást is, pl. "proceed on course, until established on the localizer" Ez azt jelenti, hogy rávezet az ILS leszállóirányra, és amikor "irányban" vagy, akkor ráfordulhatsz a kifutó irányára. Persze ilyet csak IFR-nél fog mondani.
Ez kicsit furcsa mondjuk, akkor miért nem csak annyit mond "turn left heading 010"? Ez a "folytast ezen az irányon" teljesen feleslegesnek tűnik. Ráadásul *tipikusan* csak egy irányt mond, szóval kell, hogy legyen oka annak, hogy most hozzátette ezt a dolgot.
Én hadd kérdezzek néhány alapvető dolgot, amit nem találtam meg sehol.
1. Hogyan kell a fényeket használni. A Cessnában van Navigation, Beacon, Taxi és Landing. Erről egy fórumon olvastam ugyan, de kiváncsi vagyok, hogy ti mit mondotok. Van még más repülőn olyan is, hogy Strobe.
2. Amikor azt mondja IFR-nél az irányító: "Turn left heading 010, proceed on course", azt én úgy értelmeztem, hogy 10 fokos headingre fordultam, megvártam, míg interceptáltam a flight plan-ben megadott course-ot, aztán ráfordultam. Ezt így kell?
3. Ez a legfogósabb, mert erről tényleg tippem sincs. A múltkor úgy repültem, hogy viszonylag erős oldalszél volt. Azt az utasítást kaptam, hogy "turn heading 160". Amikor a repülőgép heading-jét 160-ra állítottam, akkor kb. 152 fokos pályán haladtam a GPS szerint. Ahhoz, hogy 160 fokos pályán haladjak, 167-168 fokos heading felé kellett mennem ("crabbing"). Szóval ilyenkor az irányító elvárja tőlem, hogy kompenzáljam a szelet, vagy a headinget kell beállítanom csak arra amire mondja?