Bár így is a kedvenc KW albumom az EC, de emlékszem, mikor sok éve meghallottam azt a 2 demót, majdnem elsírtam magam, hogy miért nem ilyen lett az album. Az a 2 demo pontosan olyan stílus, mint a TDF eredeti verziója is, ami meg az örök kedvenc KW számom, így nekem az is fájó pont, hogy nem került fel a lemezre.
Vicces, nekem is a EC címadó a legkevésbé kedvenc, bár már sokkal jobban szeretem, mint, amikor megismertem az albumot sok-sok éve.
Arcnál több volt AC barátunk, de ahogy mondtam, nem ő volt ott a lényeg.
EC album: én nagyon szeretem, még a címadót is. Szerintem jobb lett, mint amilyen az eredeti lett volna, de nem biztos, hogy annyival több és jobb lett, mint amennyi változást a kettő között eltelt idő indokolt volna.
...ahogy utánanéztem, az U96 történetében főleg inkább Ingo tevékenységeit lehet hallani, az ő munkáit (és hangját) lehet szídni, vagy dícsérni. Alex akkor mi a fészkes fenét csinált ott? Az arcát adta a projekthez, oszt cső? Mindegy is.
Hogy ON is legyek kicsit: az ELECTRIC CAFE az az album, amit nem tudok eleget halllgatni. Speciel pont a címadó track nem tetszik a lemezen, de hát ez van. XD
Vajon ha nem remixelik orrba-szájba ezt az anyagot és 83 táján kiadták volna, mennyire szeretném ezt a lemezt? A 2 befejezetlen (?) demo (?) szám (techno pop, sex object) alapján , kb. olyan lett volna az egész album? Nekem úgy picit gyengécskének tűnne. Visszalépés a 70-es évekbe, bár akkor is jó lett volna. Vajon milyen lehetett a korai Telephone Call? Hmmm.
Ingo Hauss még kitart és bőszen programoz mint a veszett barom. Wolfgang meg mutogatja hogy melyik gombokat nyomogassa...de a mikrofonhoz miért engedték oda?
Alex kb. olyan volt az U96-ban, mint Wolfgang a Kraftwerkben, ráadásul a mostani U96-ban pont annyira van benne, mint Wolfgang a mostani Kraftwerkben. ;-)
"A Time pie egy gyöngyszem." Khm....khm. Az egész lemez olyan mintha a Kraftwerk tagjai részegen mentek volna a stúdióba lemezt készíteni. Kegyetlen rossz...-:(( Akkor már inkább a másik kollaboráció,de attól se vagyok elájulva. Ott legalább egyértelműsítve vannak a szerepek,hogy ki melyik hangért felel azon a lemezen. Na megyek, keresek inkább valami jó ambient lemezt...
Nagyon egyet tudok érteni. A Time pie egy gyöngyszem. Flür az I was a robot-tal megmutatta, hogy tulajdonképpen kevéske ötlettel, de Kraftwerki koncepcióval micsoda életet lehet adni a precíz technokráciának, tehát nem volt egy elveszett ember. Idáig. Sajnos mindenki örexik, hülyül csak minekünk könnyű, mert szemlélőként a konzervált elvárásainkat visszük a sírba, míg ők a lankadó kreatívitásukat. Ezek az utolsó ép évek.... Most kéne a nagyoknak rádöbbenni a létre és a végre! Most kéne mindent félredobni, kinek, mi van útban: sértettséget, pénzügyeket, nőügyeket és azt mondani - Gyere barátom, alkossuk meg a jót, mint annak idején! Emléxel? Ott tudnák folytatni, ahol abbahagyták de mindegyik vagy egy kisstílű, sértett, élveteg, pénzhajhász, vagy épp pénztelen, vagy sznob, túlcivilizált jóléti bar@m. Két dolgot kellene csinálni: 1.- Összeölelkezni: gyere öreg cimbora, te is őszülsz bazmeg, nekem meg képzeed ki van az aranyerem a sok hülye biciglizéstő! 2.- Leporolni azt a pár régi, egyszerű, klaszikus hangszert, ami annak idején ihletet adott. Ma sincs jobb és nincs is másnak értelme, csak, ami inspirál. A laptopot hagyjuk mert nem vált be, a nagy, bonyolult dolgokat egyelőre tegyük félre, míg nincs meg 6 jó szerzemény. Nagyon új ritmust sem kell feltalálni, elég, ha felrakjuk a Man Machnine-t, mint tanulmányt. Ennyi, nem több... Kis emberi hozzáállás, kis szembenézés, számvetés, de mind emberi nívó. Úgy látszik egyik sincs meg....
A Das Boot és Replugged albumok voltak érdekesek, sajnos sosem az egész anyagra jellemzően, hanem csak a feléig. De legalább emlékezetes volt...aztán egyre hulladékabb eresztéseket adott ki Alex a kezeiből...
Wolfgang meg kb. 1 db jó albumot tudott felmutatni, a Time Pie címet viselő gyöngyszemet éa aztán tőle is a kiégett, unalmas, hulladék jött... Kár értük. Sajnos eme kollaboráció szóra sem érdemes..pedig reménykedtem. 1 hallgatás után dobtam az albumot. :(
... Ami egyszerűen borzalmas. A lemez háromnegyede annyira üres, hogy érdemtelen a hallgatásra, ami meg jó benne az Kraftwerk. Az összes többi az utolsó szögig sallang, félamatőr, szellemtelen, gagyi..
a szöveg valóban tetszetős, aktualizált (neon -> led) és végül is pozitív tartalommal bír az utolsó versszak miatt. (a többi meg talán kezdő szintet eléri)
ha szabad, egy korábbi csipogást is megemlítenék itt, ez picit szomorkásabb tartalmú szöveggel bír, de nekem pl a videó bejön: https://youtu.be/JuPkktiUnsQ
Szerintem akit érdekel az utánanéz. Én sem tudtam pl. hogy ki volt pl. a Blaha Lujza aztán rákerestem. Akit nem érdekel az meg úgysem számít. Ha sportolókról lehet elnevezni dolgokat, akkor miért ne lehetne zenészekről is? Engem pl. egyik sport sem érdekel, főleg a foci nem, mégis tudom, hogy ki volt a Puskás Öcsi, meg a Papp Laci. :)
OK, így már tiszta. Kérdés, hogy hányan fogják tudni azok közül, akik nem elektronikus zene rajongók, hogy ki volt Florian Schneider, mert gondolom, hogy van pár 10000 Florian Schneider Németországban ...
Zum Tod eines der größten musikalischen Genies der deutschen Nachkriegsgeschichte, sollte die Stadt Düsseldorf einer der Autobahnen in der Region den Zusatznamen "Florian Schneider Autobahn" geben.
.
Angolul:
.
On the death of one of the greatest musical geniuses of German post-war history, the city of Düsseldorf should give one of the highways in the region the additional name "Florian Schneider Autobahn".