Keresés

Részletes keresés

ÁsítóSárkány Creative Commons License 6 napja 0 0 348958

Mondjuk Rákosrendező jelenleg nincs túl jó helyen (legalábbis Mini-Dubaj megépüléséig, oda meg ki tudja mi épül majd). Lehet, a Marcheggi híd jobb választás lesz, ha meglesz az MFAV odáig, meg az S70/G70/Z70/S76 is meg tud állni ott.

Előzmény: jonas65 (348947)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 6 napja 0 0 348957

Akkor már tessék felszántani a Szentendrei utat, az Angel Sanz Briz utat és a Huszti utat is ugyanabban a földrajzi szélességnél, 1-1 buszsávot hagyva csak. Na az megoldaná a gondot!

Előzmény: jbaal (348949)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 6 napja 0 2 348956

Miért választják a Kaszásdűlői csomópontonton át a Mozaik utcát?
Szerintem a válasz magától értetődő, és egyben a megoldás felé is irányt mutathat:
Ott lehet a Szentendrei szembeirányával való konfliktus (piroslámpázás etc.) nélkül átjutni, mert nem szintben keresztezel a HÉV felüljárója alatt.

Előzmény: jbaal (348954)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 6 napja 0 2 348955

Meg a Jégtörő-Záhony sarok is elég kis kapacitású, a Graphisoft felé való geometriailag is furcsa kijárat miatt "béna" is, nem tudna egy jobb kisívet nagyobb kapacítással kezelni.

Előzmény: toto92 (348952)
jbaal Creative Commons License 6 napja -2 0 348954

Persze, valahol vissza fog torlódni nyilván, az egyewtlen megoldás csak az lenne erre, ha el sem indulnának sokan (=külföldi budapesti ingatlanbefektetők korlátozása, kiköltözési hullám megakadályozása, home office elterjesztése mindenhol, felújított HÉV+M5).

De még mindig jobb, ha ott torlódik vissza, ahol van két balra kanyarodó sáv. Igaz, hogy azok rövidek, de akkor tovább torlódik a belső sáv, aztán kész. Na de ez, hogy az amúgyis problémás HÉV és egy lakótelep előtt majomkodik mindenki, ráadásul a buszokat is feltartják, sokkal rosszabb.

Előzmény: toto92 (348952)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 6 napja 0 0 348953

A vármegyebérlet lehet, hogy megoldja az átszállást, 14-es villamos majd 1 megálló valamivel Újpestre, legalább a rendszeresen utazóknak.

(De lehet, túl sok az utas, inkább tessék autókázni...)

 

Előzmény: Ashi Valkoinen (348940)
toto92 Creative Commons License 6 napja 0 2 348952

Ha csak az Auchannál lehetne a rakpart felé menni, akkor ott torlódna vissza a forgalom a Szentendrein a belső sávba. Nem szűnne meg a probléma csak máshol lenne.

Előzmény: jbaal (348949)
trizs77 Creative Commons License 6 napja 0 0 348951

Ha megépül a mini Dubai, akkor az ott lakók igen kicsi százaléka fog Rákosrendező vasútállomásról kifelé, a 2-es, 70-es, vagy 71-es vasútvonalon utazni.

 

Az eredeti Rákosrendezői tervek nem ezzel számoltak.

A mostani vasúti megállót tolták volna közelebb a Hungária körúthoz, és ott egy elég bonyolult módon, jókora gyaloglásokkal átszállást biztosítsanak az 1-es villamosra.

 

Ezeket a volt terveket most felülírja a mini Dubai terve ha az megvalósul.

 

 

Előzmény: jonas65 (348947)
NAR Creative Commons License 6 napja 0 0 348950

Majd fejlesztés után...

Előzmény: jonas65 (348947)
jbaal Creative Commons License 6 napja -2 1 348949

Ha már a közúti dolgok is valamennyire témái a topiknak, ráadásul a HÉV-átjárókról esik szó gyakran, én azt tudnám abszolút elviselni, ha a kaszásdűlői HÉV-megállónál valahogy meg lenne tiltva a Mozaik utcán át a rakpartra lehajtás, és ez a forgalom a Záhony utca-Angel Sanz Briz út irányra lenne terelve az Auchan mögött lakatlan, kihasználatlan, de egyébként jó kiépítettséggel rendelkező területen. Ott van két balra kanyarodó sáv is a Szentendrein.

Totál csőd ez a kaszási csomópont, csúcsidőben teljesen visszatorlasztja a külső sávot Szentendre felé, a buszok is ott állnak a dugóban, mert ugye a megálló pont ott van a leágazás után. Folyamatos az ordenáré dudálás, mert sokan nem tudják, hogy kinek is van ott elsőbbsége, plusz zebrák is vannak, aztán ha valaki a lakótelepre hajt be a síneken át, ott is éppen a Búza utcára balra kanyarodva van elsőbbsége az embernek, amit csak a jobbról érkezők elsőbbségadás táblájáról kéne észrevennie. Mondanom sem kell, hogy a minden nap itt járó helyi vagányok folyamatosan dudálják emiatt is az újakat. A HÉV is egész nap füttyög k*rva irritáló módon az idióta átszaladgálók miatt.

 

Lakótelepi Facebook-csoportokban sokszor reklamálják a tipikus 40-50-es férfi autós idegbetegek, hogy miért is kellett visszaadni a szentendrei úti zebrákat az aluljáró mellé, 1-2 ember meg felvetette, hogy a komplett HÉV-átjárót meg kéne szüntetni, mert a lakótelepre menve amúgyis használhatatlan az összes út az össze-vissza egyirányúsítás miatt, és elég lenne a Bogdáni útnál biztosítani a behajtást.

Ez már elég meredek lenne (bár én abszolút támogatnám, mert nekem jó lenne, ha eltakarodna minden autós innen), de a rakparti lehajtókat tényleg el kéne zavarni a büdös francba.

Előzmény: Ashi Valkoinen (348941)
névtelen Creative Commons License 6 napja 0 6 348948

Meg, az időtényező is sokat számít: Sokan, akik az elővárosba költöznek, ott valósítják meg életük vélt csodás családi fészkét, házzal, kerttel. Hitelre. Messze a munkahelytől, mert ott tudják megfizetni.

Nos, ők ingáznak, sokat dolgoznak a hitel miatt, illetve nevelik a gyerekeket. Egy nap így elég hamar el tud fogyni, így - a közösségi közlekedés ellenében - az autós ingázás időnyereségéért konkrétan bármennyit (amit csak a költségvetésük megenged) hajlandóak fizetni azért a napi 1-2 óráért. Így, ha jó autóra nem telik, vesznek romot.

Előzmény: trizs77 (348946)
jonas65 Creative Commons License 6 napja 0 0 348947

és akkor pofáznak hogy Rákosrendező fejlesztés meg MFAV meg egyebek..

 

minek ha a vonatok nem állnak meg?

 

Szobra menő zónázó sem áll meg ha jól láttam.

Előzmény: Ashi Valkoinen (348940)
trizs77 Creative Commons License 6 napja 0 2 348946

Azért ebben vastagon benne van az a mentalitás, hogy sokan inkább vesznek egy öregebb "presztízs" márkát, mint egy fiatalabb egyszerűbb autót.

 

------------------------------------------------------------------------------------------

 

Van ilyen is.

Nepperektől tudom, hogy minden évtizedben felnő egy újabb kisebbség (a használt autót vásárlók kevesebb mint 5%-a) akik mire felnőnek 22-28 éves koruk között megveszik tini koruk álom autóját - sok évesen - akármilyen állapotban van is.

Azaz beteljesítik vágyaik egy szeletét.

Ők legtöbb esetben nagyot buknak ezen.

 

Az öreg autót vásárlók döntő többsége a legkommerszebb autókat veszik.

(népieschen = minden 15 Opel Corsa vásárlóra jut egy aki BMW csodát vesz, miközben mindkét autó 18 éves.)

 

A legnagyobb váltás közösségi közlekedésben az elmúlt évtizedekben az elővárosi szegmensben volt.

Ott a munkába járás és/vagy családi logisztikai autó (gyermek+bevásárlás) mindent vitt.

 

Kb. 1995 óta eltelt 29 évben munkahelyek tízezrei épültek fel a városokat körülvevő logisztikai gyűrűkben.

Majd mindegyikhez van - elégtelen - közösségi közlekedési kapcsolat.

Mivel ezekben a gyűrűkben már nem általános a :

      - 6-tól -14-ig,

      - 14-től-22-ig,

      - 22-től - 06-ig,

való munkavégzés, hanem össze-vissza dolgoznak, különböző kezdési és végzési időpontokkal, 6, 8, 10,vagy 12 órás műszakokat, saját autó nélkül ha nem is lehetetlen a megközelítésük, igen csak körülményes oda közösségi eszközzel (vonat vagy busz) eljutni.

 

 

Előzmény: ttime (348937)
morgó mh. Creative Commons License 6 napja 0 0 348945

(így van)

Előzmény: névtelen (348944)
névtelen Creative Commons License 6 napja 0 1 348944

Gondolom az öreg presztízsautók esetén könnyen kaphat az ember olyan javítási árajánlatot, amitől dob egy hátast és pörög hátrafelé kettőt.

Előzmény: morgó mh. (348943)
morgó mh. Creative Commons License 6 napja 0 0 348943

Hát nem tudom, én azt figyeltem meg, hogy ebben a 10+ éves mezőnyben az ún. presztízsmárkák ára a használtpiacon korántsem olyan magas, mint néhány megbízhatónak tekintett távolkeleti márkáé hasonló kategóriában.

Előzmény: ttime (348937)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 6 napja 0 0 348942

(Apró jav: itt a Szegedi út már Gömb utcává változik, de a lényegen nem változtat.)

Előzmény: Ashi Valkoinen (348941)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 6 napja 0 4 348941

A BKK Közút, vagy bárki, aki az ideiglenes forgalmi rendért felelős, ismét nagyot alkotott.

 

A Pap Károly út - Szegedi út kereszteződésében az egyik sávot felbontották munkavégzés miatt. Itt:

https://www.google.com/maps/@47.5324776,19.0727472,3a,44.6y,335.54h,86.51t/data=!3m7!1e1!3m5!1sveRxi1_sIV6nbTY6v-9NpQ!2e0!6shttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.googleapis.com%2Fv1%2Fthumbnail%3Fpanoid%3DveRxi1_sIV6nbTY6v-9NpQ%26cb_client%3Dmaps_sv.share%26w%3D900%26h%3D600%26yaw%3D335.54435036579116%26pitch%3D3.490552986680072%26thumbfov%3D90!7i16384!8i8192?coh=205410&entry=ttu

 

(kb. ott van a bontás, ahol a kanyarodó autó a képen).

 

A Pap Károly utcában mindkét irányban 1-1 jelzőlámpa került felszerelésre, kb. 50-50 méterre a kereszteződéstől, váltakozó irányban engedve a forgalmat.

 

A Szegedi út felől érkezőknek (a kamerakép iránya szerint) sem az autósoknak, sem az önálló kerékpárúton közlekedőknek nincs jelzés arról, hogy változik a forgalmi rend.

 

Tegnap reggel kerékpárosként megérkeztem a Szegedi út kerékpárútján. A Pap Károly úton közlekedőknek elsőbbséget kell adnom, de van járdasziget a két irány között. A Pap Károly út keresztezése előtt elnéztem balra, nem jött senki, majd szememmel már kerestem a jobbról érkezőket (hogy lendületből át tudok-e menni), és akkor láttam meg, hogy baszki igen, jönnek jobbról, abban a sávban, ahol normális körülmények között csak balról várnál valakit. (Mert ugye azt az irányt engedte a jelzőlámpa, a járdaszigetes átkelőnél semmi nem hívja fel a figyelmet, hogy a helytelen irányból számítani kell gépjárműforgalomra.)

 

Ma már tudatában volt a veszélynek - azonban az a csóri autós nem, aki a Szegedi útról érkezve szabályosan megállt a STOP-táblánál, benézett balra, nem jött senki, így kisíven jobbra kanyarodott a Pap Károly útra, ahol 20 méter után szembetalálkozott azokkal, akik megindultak a lámpától, amíg ő bekanyarodott - és innen nincs jelzőlámpás irányítás, tehát a közlekedés résztvevői teljesen szabályos közlekedéssel találják szembe egymással magukat egy terelésben.

 

Ezért nem kellene valakinek ülnie, de komolyan? 

Ashi Valkoinen Creative Commons License 6 napja 0 3 348940

A 2-es vonal topikjában azt írták az azonos kérdésemre, hogy a megállás már nem fér bele a menetrendjébe.

 

Szomorú egyébként, mert Rákosrendező a hozzám legközelebbi állomás, és mind a munkahelyem (Aquincum), mint a szabadidős tevékenységként végzett túrázás helyszínei felé egy jó, autómentes megoldás lehetne.

Plusz elég sok a Nyugati - Rákosrendező utazás is az S70, S71 vonatokat, mert egy gyors (4-6 perces) kapcsolatról van szó, BKK-val ez többszörös menetidő. Jelenleg alapütemben óránként 3 indulás van ezen a viszonylaton irányonként, a Z72-ők rákosrendezői megállásval ez 5-5 lehetne.

 

De nem lesz.

 

Másfél évvel ezelőtt volt váltás, akkor még külön volt Z72 és G72 Esztergom felé (mindkettő óránként, egymást félóránként váltva, eltérő megállási renddel), a G72 megállt rendezőn.

Előzmény: jonas65 (348938)
attus germanicus Creative Commons License 6 napja 0 2 348939

Ez persze igaz, de így is a 18 éves Audi kerül ellentétbe a 10 éves Opellel. A vadonatúj elektromos autókat még a magyarnál lényegesen jobban eleresztett nyugat-európai vásárlói rétegek sem tudják megfizetni. 

Előzmény: ttime (348937)
jonas65 Creative Commons License 6 napja 0 1 348938

De az hogy lehet hogy az Esztergomi zónázó nem áll meg rákosrendezőn??

 

nekem ez nagyon magas:(

ttime Creative Commons License 6 napja 0 0 348937

Azért ebben vastagon benne van az a mentalitás, hogy sokan inkább vesznek egy öregebb "presztízs" márkát, mint egy fiatalabb egyszerűbb autót.

Előzmény: trizs77 (348936)
trizs77 Creative Commons License 2024.06.12 -1 0 348936

Ez a rög valóság nem az új elektromos autókért folyó harc.

 

https://www.vezess.hu/magazin/2024/06/12/nagyon-oreg-hasznalt-autokat-keresnek-a-magyarok/

trizs77 Creative Commons License 2024.06.09 0 0 348935

Akkor jó.

 

Előzmény: _Nyuszi (348934)
_Nyuszi Creative Commons License 2024.06.09 0 1 348934

HÜSz szerint 80 km/h.

Miért?

Előzmény: trizs77 (348933)
trizs77 Creative Commons License 2024.06.09 -2 0 348933

Mennyi a 100a-n a Zugló-Városliget elág között a megengedett legnagyobb sebesség most ?

Ugye a vasúton nincs traffipax ?

 

trizs77 Creative Commons License 2024.06.09 0 0 348932

Kár.

Előzmény: morgó mh. (348930)
attus germanicus Creative Commons License 2024.06.09 0 1 348931

Mivel nem adják el őket, ezért aligha. 

Ezeket a vonatokat nem a Tesla, hanem egy vasúttársaság üzemelteti, és a vasúttársaság továbbra is üzemeltetni tervezi őket, más vonalakon. 

 

Egyébként standard Bombardier Talent dízel-motorvonatokról van szó (a villany-változatból a MÁV-nak is van néhány), ilyenek elég sok német vasúttársaságnál vannak, időnként piacra is kerülnek. 

Előzmény: trizs77 (348929)
morgó mh. Creative Commons License 2024.06.09 0 0 348930

Szó nincs róla, hogy a szolgáltató eladná a járműveit.

Előzmény: trizs77 (348929)
trizs77 Creative Commons License 2024.06.09 -1 1 348929

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!