Ja értem, álmodozni mindig lehet, csak a realitásokat azért szerintem érdemes szem előtt tartani, mert úgy kevesebb a csalódás.
Én pl. Clevelandet meg Michigant szeretném vissza a naptárba, de nem fogok amiatt keseregni minden héten, hogy nincs ezeken a pályákon verseny, mert semmi ráhatásom nincs. :)
Élvezem ami van, mert nekem őszintén tetszik ,amilyen az IndyCar most. Sok autó és csapat, nagyon jó versenyzők, egyre több néző, k.rva jó versenyek. A legszínvonalasabb OW, amit most találni lehet, szuper szórakozás 17 hétvégére. Nosztalgiázni meg lehet télen.
Most olvastam végig az Indy Split könyvet, ami baromi jól összefoglalja az IndyCar-sztorit egészen napjainkig... a történet nagy részét ismertem persze, de azért súlyos látni, hogy mennyire egocentrikus ez a világ, mindig egy-két személy fújja a passzátszelet, most épp Penske. Vele legalább a stabilitás és a hitelesség adott, azt hogy mennyire innovatív, arról el lehet vitatkozni, majd az utódiai talán merészebbek lesznek. Én megértem az ő szempontjait és talán azért vagyok megengedőbb, mert alapvetően nekem TETSZIK amit látok, én jól szórakozok. De mondjuk te nem, hiszen bevallottan nem is nézed a versenyeket, szóval téged is megértelek. Én meg mondjuk NASCAR-t nem nézek már évek óta. Régen meg a sportautózást nem szerettem, most meg imádom. Hát nem vagyunk egyformák és mi magunk is változunk. :)
"Palou-ék egyébként azzal érvelnek, hogy a McLaren F1 ülést ígért neki, ami Piastri és Norris 2025 végégi tartó szerződtetésével nyilván nem fog betartani. "
amikor a külsős (nem Mclaren támogatott) Piastrit odavitték az idei szezonra, már ott egyértelmű volt, nem kell nekik egy Indys arc se.
ott bukhat sokat a spanyol, ha az NTT Data valóban miatta (is) ment át a Mekihez és itt ők is pofára lettek ejtve.
"De miből gondolod hogy a szérián belül bárkit is érdekel ez a régió vagy ez a pálya? "
Semmiből! Miért, specialist is pl. miből gondolja hogy a szérián belül bárkit is érdekel Virginia vagy Road Atlanta? Akkor őt miért nem hurrogtad le?
Csak ötletelünk nemde? Sztem pont arról szól(t) ez az eszmecsere hogy milyen régiók/pályák érdeklikérdekelhetnék (!!!) még az Indycart.
"Vagy miért kéne hogy érdekelje? Mert van egy lyukas folt a térképen és egyszer 20 éve volt ott egy olimpia?"
Nem, nem csak azért. De egyébként sztem ezt is megírtam már.
"Nekem ez nem áll össze sehogy."
Ezt már az eddigi reakcióidból is levettem.
No offense spedway, de amikor veled IC dolgokban vitatkozok eskü olyan mint ha egy az egyben magával Penskevel vitatkoznék, mintha csak az ő szócsöve lennél. (Ez most se nem dicséret se nem sértés nem akart lenni.)
15,5 millió ebből az a szponzori bevétel, ami akkor érkezett volna, ha Palou valóban megjelenik a McLarennél, bár ez nekem egy kicsit homályos, hogyha nem kapott volna versenyzői ülést, akkor is termelt volna a csapatnak ennyi pénzt csak pusztán azzal, hogy tartalékversenyzőként meg tesztelőként különböző rendezvényeken mosolyog évekig. Laikusként azt mondom, ezt végigérvelni egy bíróságon nem lesz egyszerű.
3,5 millió dollár az az elmaradt a bevétel, ami Palou tesztjeiből érkezett volna "harmadik fél" részéről, bármit is jelentsen ez.
400 ezer dollárt fizettek ki előre Palou 2024-es béréből.
A többi - 3,6 millió dollár - az a pénz, amit Palou tesztjeire, szimulátorozására és úgy egyáltalán, vele kapcsolatban elköltött a csapat, ill. az a pénz, ami Palou helyettesének megkeresésére fordítottak.
Palou-ék egyébként azzal érvelnek, hogy a McLaren F1 ülést ígért neki, ami Piastri és Norris 2025 végégi tartó szerződtetésével nyilván nem fog betartani.
Gondolom ha ez benne volt a szerződésben, amit aláírt (kettő is van, egyet a McLaren Racinggel és egyet az Arrow McLarennel írt alá), akkor itt van mit kibogozni.
Olvasom, hogy egyedül csak Andretti csapata kapott zöld utat a 4 jelentkező közül a F1-re. 2026-tól az új motorgormula bevezetésekor, de ha akar már 2025-ben is indulhat. Mondjuk hülye lenne 1 évre motorba önteni pénzt szerintem így 2026-ban fognak debütálni.
Ganassi egyszer azt nyilatkozta egy kérdésre majd akkor indul F1-ben, ha 20 milió dollárból bajnokságot lehet nyerni.
Sok sikert Andrettiéknek a versenyek befejezéséhez. ;)
ha csak úgy beletolnának egy zsák pénzt, ami nem is pontszerző futam, innen mennyi lépés lenne pl. jegyeket is árulni (ha valóban akkora lehetőség Argentína és komoly igény is lenne futamra) és bekerülni "rendes" futamként?
versenyző fronton vannak bajban kicsit, mert ahogy nézem USA-ban a neveldékben nem igazán van argentin ebben a Road to Indy piramisban konkrétan egy se, ami egyben válasz, hogy miért Canapinot szedte elő Juncos, aki egész életében alig indult formaautós versenyeken, de annak is több mint 10 éve.
USF Juniors: 0 (itt a bajnok a brazil Nicolas Giaffone lett, aki feltételezem nem csak névrokon a Giaffone versenyző-klánnal)
USF 2000: 0
USF Pro2000: 0
NXT: 0
ami nem ebbe a birodalomba tartozik az amerikai F4, itt van egy Luciano Martínez nevű, de pontszerző helyeken alig végzett.
Európában is csak az F3-as Colapintot találtam, ő viszont tehetségesnek tűnik és 20 éves, de hiába Williams neveldéhez tartozik, F2-re nem biztos lesz költségvetése. Őt megnézném Indyben vagy akire lehetne építeni egy argentin projektet. Ha van otthon pénz, mehetne hozzá.
85+ éves a tulaj itt. Minden tiszteletem Penskének, mert nagyszerű az egész életműve, de pont Ecclestone rá a példa, hogy a korral nem tudnak haladni. Ami nem az ő hibájuk, nem fiatalok. Másképp látják a világot, érzékük megvan az üzlethez, de mindjárt 2024-et írunk...
Miles is 70 éves.
kb. ennyi idős lehetett Bernie is mint most Penske, mikor félretolták, és az addig lehetetlen piacnak számító USA-ba betörtek, virágzik a biznisz és már 3 versenyt is rendeznek amerikában, netflix fossa a szenzációhajhász sorozatot, közösségi oldalak pörögnek, rákapott egy teljesen más réteg is, és ami a lényeg a fiatalok is. 2005 után amikor volt az a Indys gumibotrány ki gondolta volna hogy ez lesz itt? De nem csak USA-ban, mindenhol kapott a széria egy löketet.
valami ilyesmi lehetne itt is, de ki venné meg ki működtetné? Ki tolna bele ennyi mindent. Lehetne nyitni itt Japánba újra, Argentína, vagy Mexikó akár.
érem másik oldala, meg oké langyos víz, de végre népes a mezőny, Coyne nem a szezonnyitón jelent be valami pénzes bohócot aki 10 másodperccel lassabb mint a többiek, 2023 szeptemberében már tudjuk a 24-es naptárt, jövő úgy tűnik adott, de ilyen.
ha nincs érdeklődés, nem közelítenek a felek egymáshoz akkor kialakul ez a "természetes kiválasztódás"
középen akkora igény mutatkozna kétlem, hogy ne mennének oda.
kicsit olyan ez, mint amikor a focis topikban az egyik fórumozó területi alapon szépen leosztotta NB3-ig mely csapatoknak kellene lennie a lakossághoz mérten. Csak ez sehol nem működhet.
Valami ilyen lehet az Indy is, de a Nascar is akár.
én Texast sajnálom, régi helyszín.
egyel kevesebb Indy road, meg "örő e bódottá" számomra
Egy ilyen versenyt csak úgy rendeznek meg ha az argentinok beletolnak egy zsák pénzt tehát odamenni ingyen lesz a versenyre meg olyan pénzdíj lesz hogy megérje. Mint a Thermal Clubos verseny esetén ahol a győztes annyit nyer mint amennyit az LC fizet egy egész szezon után. Kis csapatoknak meg ez jó dolog mert egy ismeretlen pályan versenyezve nekik is lehet esélyük.
Erőlködnek egy lehetséges Argentin versennyel, amire ha jól értem pontokat sem osztanának. Kit érdekelne ilyen verseny csapatok vagy versenyzők közül? Meg ugye ki fizetné a révészt?
De ugye erre írtam azt hogy "ha az IC igazán akarná ezt a helyszínt és egy komoly üzleti tervvel állna az Mitime/Geely elé"
Mert persze, az nyilvánvaló hogy Penskeéknek kellene hozzá kezdeményezni, mert a pálya jelenlegi üzemeltetője, a Mitime/Geely köszöni szépen, de jelenleg így is, versenynapok nélkül is egész jól elvan.
Ja és pl. 2002-ben téli olimpiát is rendezett már. Mi volt ott ami érdekes lehetett a NOB-nak? Hát vmi biztos, tekintve azt is hogy végső költségvetést tekintve 40M USD nyereséggel rendezték meg, dacára ezek szerint annak hogy emberből, fizetőképes közönségből, üzleti érdekből nincs sok arrafelé.
"És még Salt Lake City is csak egy köpésnyire van." De tényleg, 27 km-re.
És akkor Salt Lake City-ről: "Salt Lake CityUtah állam fő- és egyben legnépesebb városa. Szokták még emlegetni Salt Lake illetve SLC neveken is. 2007-ben a város lakossága 180 651, ami az elővárosokkal együtt már közel 1 100 000, a vonzáskörzetekkel együtt pedig több mint 2 millió (2 150 000) fő."
Tényleg ez volna az a helyzet hogy "Mert emberből, fizetőképes közönségből, üzleti érdekből nincs sok." ? Az én meglátásomban meg egy még soha ki nem használt, ill. még csak meg sem próbált új és nem is olyan kicsi piaclehetőség lenne/lehetne az IC-nek.
gyakorlatilag tételesen elmagyarázod a jelenlegi penske hozzáállást, amit én eddig is felfogtam, de mindezek ellenére én továbbra is langyosvíznek, letolt gatyás lődörgésnek, vagy még egyszerűbben, elvesztegetett lehetőségnek tartok.