Ugye itt az szokott lenni, hogy ezeket egyben veszik, es annak is van egy cikkszama, viszont igy egyben meg meg sem lehet venni, es akkor dol meg kicsit a katalogusos kereses. Es jon a rutin :)
2000-ben gyártott 1.6-os VVTi Avensisem van, amiben a fékrásegítő elkezdett sziszegni. A sziszegés állandó, ha megnyomom a fékpedált, akkor elhallgat de a pedál felengedése után újra megszólal.
Bontott fékrásegítőt próbáltam nézni, de konkrétan ehhez a típushoz, motorhoz nem találtam (azt mondta a szerelő, hogy fontos, hogy ehhez a motorhoz lévő legyen) illetve van egy szervit Budapesten, ahol foglalkoznak az ilyen felújításával, de a felújításhoz ki kellene szedni és úgy elvinni és csak akkor derülne ki, hogy meg tudják-e javítani. Az alkatrész elérhető újonnan is, de kb 330 ezer forint, nagyjából annyit ér az egész autó.
Ha az autóban módosítod a szenzorok sorszámait, egy karakterrel többet kell beírni, mint a mi a szenzoron van, méghozzá az elejére kell egy nulla pluszban.
A csatolt képről amúgy ki is derül, mi van a kocsiba írva, és mi van a szenzoron.
Nyugodtan megveheted a fent linkelt szettet, negyed annyiba se kerül, mint a gyári garnitúra, és megkockáztatom, ugyanazon a soron készül...
Ez volt a legolcsóbb, tökéletesen működik. Nem programoztam a szenzoron semmit, csak az olvasóval kiolvastam a gyári sorszámokat, hogy stimmelnek-é, majd ezeket írtam be az autóba.
(Nekünk Autocom cdp+ van a műhelyben, ez biztosan tudja módosítani is, nem csak olvasni, de az otthoni OBDlink MX+ adapterem is ugyanúgy alkalmas rá)
Lehet így is, és elvileg lehet klónozni a réginek a sorszámát az új szenzorba, ekkor az autóba nyilván nem kell írni semmit, mert nem változnak az azonosítók.
Tudjátok, hogy az miért lehet, h egy 1,8 hybrid corollánál miután inicializálod a keréknyomást, elalszik a lámpa, de 1 perc után újra elkezd világítani? Nem villog, folyamatosan világít.
Még azt fűzöm a témához (üzemanyagrendszer tisztítása) hogy ezt a tisztító folyadékot nem csak a tankba lehet bele önteni, hanem szokták közvetlenül rákötni az üzemanyag csőre, és így járatni a motort. Ez a leg gazdaságosabb módszere a tisztításnak, csak ez macerásabb. (Jár vele a motor ugyan úgy...)
Szóval a tiéd is dízel. Nálam is volt ilyesmi, mármint a sárga tengeralattjáró világított. Elmentem szervízbe, de nem tudták megmondani, hogy mi a baja, pedig ki tudják olvasni állítólag. (Azért mentem oda)
Igaz, mire oda értem, nem is világított...
Viszont érdemes a tankba tisztító folyadékot tenned, évente 2X.
Lejjebb írtam már róla. DSSC P1241
Nem biztos, hogy elég lesz egy flakon. Én többet elhasználtam. Az első ugyanis feloldotta a lerakódást, de itt nem jó abba hagyni, végig kell csinálni a kezelést. Különben visszatér a probléma, konkrétan nekem megtorpant 3000-nél. 2-3 flaska használt, de nekem közel 600 ezer van benne.
Pár hete vagyok boldog tulajdonosa egy 2016-os Avensis 1.8 D-4D kombinak (130ezer km).
Tegnap a nagy esőben történt dugóban araszolás közben, hogy egyszercsak felvillant a check engine lámpa, ugyanekkor kiírta, hogy ellenőrizzem a kormányszervót, de ami a legrosszabb, hogy a gázpedált hiába nyomtam, nem történt semmi. A kormányszervóval nem volt semmi baj, amúgy, legalábbis nem érzékeltem.
Leálltam, leállítottam, pár másodperc után újra start, és eltűnt a probléma. Otthonhoz közel történt, egy-két perc múlva haza is értem. Ma is mentem vele egy bő órát budapesten, főleg városban, semmi hibát nem adott.
Találkozott már valaki ilyennel? Illetve tudnátok ajánlani szervízt, ahol kiolvassák a hibát, de nem rontják el a szuper kocsimat? :)
Ki lett javítva. Ha valakit érdekel, akkor klíma volt a ludas, ki is lett takarítva. Mikor kértem időpontot a szervizbe, és mondtam, hogy ez a szitu, már kérdezte is a munkafelvevő, hogy "jobb lábtérben"? Van tapasztalatuk vele :)