Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

JAMIE222 Creative Commons License 2024.12.08 0 0 33091

Simán lehet, de inkább lesz elírás.

Előzmény: vízórás4 (33090)
vízórás4 Creative Commons License 2024.12.08 0 0 33090

Szerintetek reális az, hogy egy Németországból behozott 6 éves Toyota Avensisben 26 ezer km van? Az autón új rendszám van és a jármű szolgáltatási platform alapján most hozák be németből.

 

https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/toyota/avensis/toyota_avensis_touring_sports_1.8_active_trend_plusz_27.000km-21367123

 

 

 

lapar Creative Commons License 2024.11.18 0 0 33089

Ja,az más.

Lehet hogy vizsgáztatni ma is azzal kéne 😀

Előzmény: Pedro Dzsepetto (33088)
Pedro Dzsepetto Creative Commons License 2024.11.18 0 0 33088

zsigulival volt, úgy 40 éve...

Előzmény: lapar (33087)
lapar Creative Commons License 2024.11.18 0 0 33087

A mai autókat egyébként is lehet 2 ujjal kormányozni, annyira túlszervózottak. 

 Csak nézem, hogy szinte mindenki tekergeti álló helyzetben a kormányt akkor is, ha nem indokolt. 

(a gumikereskedők meg örülnek)

Előzmény: Pedro Dzsepetto (33086)
Pedro Dzsepetto Creative Commons License 2024.11.18 0 0 33086

Jöttem már úgy el gumistól, hogy két újjal kormányoztam, mert 3 fölött volt a nyomás az első gumikban. Igaz, ez csak egyszer volt. Többet nem mentem hozzá.

Azóta mindig ellenőrzöm a nyomást szerelés után.

Előzmény: t.lantos (33084)
Pedro Dzsepetto Creative Commons License 2024.11.18 0 0 33085

Világos.

Előzmény: t.lantos (33084)
t.lantos Creative Commons License 2024.11.18 0 0 33084

A felrakashoz bőven 3 fölé kell fújni. Aztán vissza engedi. Vagy odafigyrlve, vagy nem :)

Előzmény: Pedro Dzsepetto (33078)
lapar Creative Commons License 2024.11.17 0 0 33083

Szerintem autószerelőknek is lenni kell megbízható nyomásmérőnek, mert nagyon nem mindegy, hogy egy turbónyomás 0,9, vagy 1,1.

Persze egy gumisnak is illene, hogy megbízható legyen.

Kicsit túl van ez lihegve, mint a gumi kora, mert ha olyan fontos a pontos abroncsnyomás, akkor nem kéne minden kúton levő műszernek mást mutatni.

Előzmény: Pedro Dzsepetto (33081)
lapar Creative Commons License 2024.11.17 0 0 33082

Van hát! :-)

Az etalon az a nyomás, amire épp pumpálom, és ahhoz állítom be a műszert a gombok nyomigálásával. A TPMS a változást jelzi, szerintem nem "tudja", hogy 2,3-nak kellene lenni benne.

Tehát akár 2,0, vagy 3.0 bar-ra is állíthatnám.

Azt nem zudom, hogy lehet-e ez az etalon nyomás guminként eltérő, de ezt nem is fogom próbálni.

Valszeg lehet, mert több autótipusnál az első állandó, a hátsó változtatandó a terhelés től függően.

A C-HR ugyanazt írja elő előre-hátra, 2 személlyel, és 5-tel is.

Előzmény: Pedro Dzsepetto (33080)
Pedro Dzsepetto Creative Commons License 2024.11.17 0 0 33081

Én a helyedben (már ha ennyire izgat ez Téged) egy megbízható helyen mérném meg a gumik légkörét (pl. OMH; Országos Mérésügyi Hivatal) és ott rögtön megmérném a sajátommal. Feltéve, ha budapesti vagy.

Így tudod csak minimálisra redukálni a mérési pontatlanságot. 

Különben pedig -ami engem illet- az autóm menettulajdonságából meg tudom mondani, hogy sok vagy kevés benne a légkör. Tehát hiába mutat a műszer 2,3-at, ha pattog a kocsi az úton miközben a könnyű a kormány. Akkor az biztosan több annál. Vagy fordítva; hiába mutat 2,7-et, ha nehezen kormányozható, akkor az annál kevesebb. 

A gumisok azt vallják, hogy 2,5 Bar az mindegyik szgk-hoz megfelelő, ezért ők arra fújják fel. Én ezzel nem igazán értek egyet, így aztán az ellenőrzésnél le szoktam engedni 2,4-re a télit, és 2.2-re a nyárit.

 

https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/budapest/megye/szervezet/muszaki-engedelyezesi-es-meresugyi-foosztaly

Előzmény: Yaris15 (33077)
Pedro Dzsepetto Creative Commons License 2024.11.17 0 0 33080

Aztán hogyan kalibráltad be? Ahhoz szükség van egy etalonra. Vagy az is van neked? 

Előzmény: lapar (33075)
Yaris15 Creative Commons License 2024.11.16 0 0 33079

Foglalkozzál azokkal!

Előzmény: Pedro Dzsepetto (33074)
Pedro Dzsepetto Creative Commons License 2024.11.16 0 0 33078

Én a gumi váltás után egyből megyek ellenőrizni a nyomást, mert össze-vissza szokták felfújni a szerelők. Van ahol 2,2 és van amelyikben 2,8-at találtam. Nem lehet megbízni bennük. Valószínűleg azért van, mert többen szerelik egyszerre -ezért tart 5 percig ahova én járok- és ennél fogva több nyomásmérővel rendelkeznek. Vagy csak simán le...ják. 

Egyszer szóltam nekik, hogy mennyit kérek bele, mondták, hogy ok, de nem úgy volt.

Viszont érdemes menni egy keveset, hogy bemelegedjenek a gumik ellenőrzés előtt.

 

(szerviz)

Előzmény: lapar (33075)
Yaris15 Creative Commons License 2024.11.16 0 0 33077

Én azért cseréltetem a téligumival felszerelt kerekeket, és a nyárit is, Toyota szervízben, mert bízom benne, hogy a saját gyártású autójukra vonatkozó tudásuk, felkészültségük megvan. Tudom azt is, hogy a nyomáson kívül még más probléma is lehet a TPMS rendszerben, ami a visszajelzés megjelenését okozhatja. Ezért is mentem vissza vele a szervízbe.  Ezek szerint az ő szaktudásukkal is gond lehet.

 

Azzal is tisztában vagyok, hogy a különböző mérőeszközök mérési eredményei között eltérések vannak. Én a 0,7-et soknak gondoltam.

A jelek szerint, esetemben, nem a nyomásértékekkel lehet a probléma.Ha a hibaelhárítás sikerül, megmérem az én mérőeszközömmel az abroncsnyomást. A mért eredmény mutatja, a két mérőeszköz külömbségét, amit a továbbiakban figyelembevéve alkalmaznom kell. 

 

Ezért kérdeztem itt, hogy volt-e valakinek ilyen esete, és mi lett a hiba eredője.

Előzmény: JAMIE222 (33068)
lapar Creative Commons License 2024.11.16 0 0 33076

A kezelési 6-700. Oldal körül van, nem könnyű megtalálni. (PDF-ben, a papír nincs is annyi)

Előzmény: Yaris15 (33065)
lapar Creative Commons License 2024.11.16 0 0 33075

Igaz a különbség csak max 0,3.

Én is jártam úgy az idei cserénél, hogy bekalibráltam ,( kellett, pedig ugyanannyi volt a nyomás a téli gumikban)

Aztán másnap elkezdett rinyálni megint, újra  be kellett állítani. Macerás, mert elsőre  nem mindig fogadja el.

Tényleg menni kell több kútra vagy gumishoz, és a legtöbb egyformát elfogadni. Aztán ráírom a sajátra az eltérést. 

Előzmény: lapar (33073)
Pedro Dzsepetto Creative Commons License 2024.11.16 0 0 33074

A kutyát-macskát is meg lehet érteni, hogy mit szeretne... :)

Pedig ők sem tudnak beszélni.

Előzmény: Yaris15 (33071)
lapar Creative Commons License 2024.11.16 0 0 33073

Nem egyformák a nyomásmérők, nekem van itthon vagy 3-4, de mind mást mutat.

Előzmény: Yaris15 (33065)
lapar Creative Commons License 2024.11.16 0 1 33072

Téli abroncsokkal szerelt felni.

Baross Gábor, volt politikus, közlekedési miniszter. Csak hibàsan van írva 😃

Előzmény: Pedro Dzsepetto (33066)
Yaris15 Creative Commons License 2024.11.16 0 0 33071

Sajnálom, hogy a nyelvtani okoskodásoddal többet foglalkoztál, mint a kérdéseimre adandó válasszal. Akit a segítő szándék vezérelt, az megértette a kérésemet.

 

Előzmény: Pedro Dzsepetto (33070)
Pedro Dzsepetto Creative Commons License 2024.11.16 -1 0 33070

Ugye ugye, hogy van benne valami irritáló... a nyelvtani hibákra most nem is gondolok...

Feltételezem, hogy mivel van autója, nem egy sihederrel van dolgunk, azaz ezekkel már tisztában kéne lennie. 

Előzmény: JAMIE222 (33068)
Pedro Dzsepetto Creative Commons License 2024.11.16 0 0 33069

Hmm. Aki valaha mért már gumiabroncs nyomást, az tudja, hogy ahány üzemanyag töltőállomáson mérjük, mindig mást mutatnak a műszerek. Igaz, a 0,7 Bar nagy eltérés. De ez nem csak a pontatlanul kalibrált műszeren múlik, hanem a gumi hőmérsékletén is. Ezért érdemes mindig ugyan annál a töltőállomáson ellenőrizni, és lehetőleg bekalkulálni a hőmérsékletet.

A téli gumikat ezért is szokás nagyobb Bar-ra fújni, (pl. szgk-nál 2,5 Bar-ra) mert a reggeli indulásnál ez alá lemegy benne a nyomás. Amikor pedig felmelegszik az idő és vele együtt a gumi, akkor a nyomás is feljebb megy benne. 

Magam részéről -figyelembe véve az autó súlyát is- 2,4 Bar-ra szoktam fújni. 

Így jó?

Előzmény: JAMIE222 (33067)
JAMIE222 Creative Commons License 2024.11.16 0 1 33068

Kalibrálás? Gépkönyv elolvasása?

 

https://www.gumi-b2b.hu/home/technologia/37-amit-az-abroncsnyomas-ellenorzo-rendszerekrol-tudni-erdemes

 

 

 

Ha más megoldás nincs, én valahol egy ápoltabb benzinkúton beállítanám a nyomást az előírt értékre és mennék a géppel, hogy van-e, lesz-e különbség. HA magas a nyomás, kiengedni belőle, ha alacsony, rátölteni. Esetleg megnézném 4-5 különböző kúton, hogy mekkora eltéréseket mutatnak a nyomásmérők.

Márka-szerviz szaktudása? Hány éves vagy vagy királylány?:))

Előzmény: Yaris15 (33065)
JAMIE222 Creative Commons License 2024.11.16 0 0 33067

Szőke vagy, kekeckedni akarsz, nem segíteni.

Előzmény: Pedro Dzsepetto (33066)
Pedro Dzsepetto Creative Commons License 2024.11.16 0 0 33066

Mi az a télikerék és a Baros meg a szervíz?

Előzmény: Yaris15 (33065)
Yaris15 Creative Commons License 2024.11.16 -1 0 33065

Üdvözlet Mindenkinek!

 

Gumiabroncs nyomás ellenőrző rendszerrel kapcsolatos problémával kérek tapasztalati segítséget.

 

Télikerék szervízben történt felszerelése utáni napon elkezdett világítani a visszajelző lámpa. Benzinkúton ellenőriztem a nyomást, mindegyik kerékben 3 Bar érték volt. A szervízben a kerékcsere során jelezték, hogy a Toyota szervíz alkalmazott 2,3 Baros értéke, más készülékeken jelentősen magasabb mértéket mutathat.

 

Visszavittem a szervízbe az autót. Ellenőrizték az értékeket. Hibát nem találtak, ismét rögzítették, az ő előírásuk szerinti értéket. Útban a szervízből hazafelé ismét elkezdett világítani a lámpa.

 

Két kérdés merült fel bennem.

 

Ekkora, akár 0,7 Baros  eltérés is lehet az egyes mérőeszközök között? Ez rendben lévő dolog?

 

Egy Toyota szervízt én megbízható műhelynek tekintek. Mit nem vehettek észre, ami a hibát okozhatja? Aki hasonló helyzetbe került, hogyan oldotta meg a problémát?

 

A válaszokat előre is köszönöm! 

Bakos87 Creative Commons License 2024.11.16 -1 0 33064

Hello!

 

A 2ZR-FAE motor vezérműszíjas vagy láncos?

cucu Creative Commons License 2024.11.07 0 0 33063

Éjjel eszembe jutott, hogy nem kizárt, hogy a relé testelése lehetett hibás. Vagy még most is az, csak nem jön elő, mert megmozgattad. 

Előzmény: Hyuing-II (33061)
cucu Creative Commons License 2024.11.05 0 0 33062

Nem csak egyelőre, szerintem ezek nem romlanak el... A mobilodat is időnként resetelni kell, azaz újra indítani.

Ilyenek ezek. :)

Előzmény: Hyuing-II (33061)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!