Szerintetek reális az, hogy egy Németországból behozott 6 éves Toyota Avensisben 26 ezer km van? Az autón új rendszám van és a jármű szolgáltatási platform alapján most hozák be németből.
Jöttem már úgy el gumistól, hogy két újjal kormányoztam, mert 3 fölött volt a nyomás az első gumikban. Igaz, ez csak egyszer volt. Többet nem mentem hozzá.
Az etalon az a nyomás, amire épp pumpálom, és ahhoz állítom be a műszert a gombok nyomigálásával. A TPMS a változást jelzi, szerintem nem "tudja", hogy 2,3-nak kellene lenni benne.
Tehát akár 2,0, vagy 3.0 bar-ra is állíthatnám.
Azt nem zudom, hogy lehet-e ez az etalon nyomás guminként eltérő, de ezt nem is fogom próbálni.
Valszeg lehet, mert több autótipusnál az első állandó, a hátsó változtatandó a terhelés től függően.
A C-HR ugyanazt írja elő előre-hátra, 2 személlyel, és 5-tel is.
Én a helyedben (már ha ennyire izgat ez Téged) egy megbízható helyen mérném meg a gumik légkörét (pl. OMH; Országos Mérésügyi Hivatal) és ott rögtön megmérném a sajátommal. Feltéve, ha budapesti vagy.
Így tudod csak minimálisra redukálni a mérési pontatlanságot.
Különben pedig -ami engem illet- az autóm menettulajdonságából meg tudom mondani, hogy sok vagy kevés benne a légkör. Tehát hiába mutat a műszer 2,3-at, ha pattog a kocsi az úton miközben a könnyű a kormány. Akkor az biztosan több annál. Vagy fordítva; hiába mutat 2,7-et, ha nehezen kormányozható, akkor az annál kevesebb.
A gumisok azt vallják, hogy 2,5 Bar az mindegyik szgk-hoz megfelelő, ezért ők arra fújják fel. Én ezzel nem igazán értek egyet, így aztán az ellenőrzésnél le szoktam engedni 2,4-re a télit, és 2.2-re a nyárit.
Én a gumi váltás után egyből megyek ellenőrizni a nyomást, mert össze-vissza szokták felfújni a szerelők. Van ahol 2,2 és van amelyikben 2,8-at találtam. Nem lehet megbízni bennük. Valószínűleg azért van, mert többen szerelik egyszerre -ezért tart 5 percig ahova én járok- és ennél fogva több nyomásmérővel rendelkeznek. Vagy csak simán le...ják.
Egyszer szóltam nekik, hogy mennyit kérek bele, mondták, hogy ok, de nem úgy volt.
Viszont érdemes menni egy keveset, hogy bemelegedjenek a gumik ellenőrzés előtt.
Én azért cseréltetem a téligumival felszerelt kerekeket, és a nyárit is, Toyota szervízben, mert bízom benne, hogy a saját gyártású autójukra vonatkozó tudásuk, felkészültségük megvan. Tudom azt is, hogy a nyomáson kívül még más probléma is lehet a TPMS rendszerben, ami a visszajelzés megjelenését okozhatja. Ezért is mentem vissza vele a szervízbe. Ezek szerint az ő szaktudásukkal is gond lehet.
Azzal is tisztában vagyok, hogy a különböző mérőeszközök mérési eredményei között eltérések vannak. Én a 0,7-et soknak gondoltam.
A jelek szerint, esetemben, nem a nyomásértékekkel lehet a probléma.Ha a hibaelhárítás sikerül, megmérem az én mérőeszközömmel az abroncsnyomást. A mért eredmény mutatja, a két mérőeszköz külömbségét, amit a továbbiakban figyelembevéve alkalmaznom kell.
Ezért kérdeztem itt, hogy volt-e valakinek ilyen esete, és mi lett a hiba eredője.
Sajnálom, hogy a nyelvtani okoskodásoddal többet foglalkoztál, mint a kérdéseimre adandó válasszal. Akit a segítő szándék vezérelt, az megértette a kérésemet.
Hmm. Aki valaha mért már gumiabroncs nyomást, az tudja, hogy ahány üzemanyag töltőállomáson mérjük, mindig mást mutatnak a műszerek. Igaz, a 0,7 Bar nagy eltérés. De ez nem csak a pontatlanul kalibrált műszeren múlik, hanem a gumi hőmérsékletén is. Ezért érdemes mindig ugyan annál a töltőállomáson ellenőrizni, és lehetőleg bekalkulálni a hőmérsékletet.
A téli gumikat ezért is szokás nagyobb Bar-ra fújni, (pl. szgk-nál 2,5 Bar-ra) mert a reggeli indulásnál ez alá lemegy benne a nyomás. Amikor pedig felmelegszik az idő és vele együtt a gumi, akkor a nyomás is feljebb megy benne.
Magam részéről -figyelembe véve az autó súlyát is- 2,4 Bar-ra szoktam fújni.
Ha más megoldás nincs, én valahol egy ápoltabb benzinkúton beállítanám a nyomást az előírt értékre és mennék a géppel, hogy van-e, lesz-e különbség. HA magas a nyomás, kiengedni belőle, ha alacsony, rátölteni. Esetleg megnézném 4-5 különböző kúton, hogy mekkora eltéréseket mutatnak a nyomásmérők.
Márka-szerviz szaktudása? Hány éves vagy vagy királylány?:))
Gumiabroncs nyomás ellenőrző rendszerrel kapcsolatos problémával kérek tapasztalati segítséget.
Télikerék szervízben történt felszerelése utáni napon elkezdett világítani a visszajelző lámpa. Benzinkúton ellenőriztem a nyomást, mindegyik kerékben 3 Bar érték volt. A szervízben a kerékcsere során jelezték, hogy a Toyota szervíz alkalmazott 2,3 Baros értéke, más készülékeken jelentősen magasabb mértéket mutathat.
Visszavittem a szervízbe az autót. Ellenőrizték az értékeket. Hibát nem találtak, ismét rögzítették, az ő előírásuk szerinti értéket. Útban a szervízből hazafelé ismét elkezdett világítani a lámpa.
Két kérdés merült fel bennem.
Ekkora, akár 0,7 Baros eltérés is lehet az egyes mérőeszközök között? Ez rendben lévő dolog?
Egy Toyota szervízt én megbízható műhelynek tekintek. Mit nem vehettek észre, ami a hibát okozhatja? Aki hasonló helyzetbe került, hogyan oldotta meg a problémát?