Keresés

Részletes keresés

trizs77 Creative Commons License 2021.06.01 0 1 68979

Nem kell mindíg, mindent tudni.

Jó ha marad élettér a fantáziának is.

Ha igaz, ha nem.

Előzmény: egybefasírt (68974)
Mr. SziD Creative Commons License 2021.06.01 0 0 68978

Pár nap kell még, mire kikerül honlapra az összes, pontos menetrend. És ez ugyanígy volt minden változásnál.

Előzmény: FKC-117 (68977)
FKC-117 Creative Commons License 2021.06.01 0 0 68977

Nézegettem ezeket a balatoni változásokat. Nem fog egy kicsit bedugulni az a siófoki buszállomás egészen véletlenül olyan 17.00-17.30 környékén vasárnaponként? Eddig is az történt nyaranta.

 

Meg jó lett volna ha a vonalszámokat is beleírták volna az értesítőbe hadd gyönyörködjön az ember a menetrendekben - már ami felkerült. Pl. a két Bp- ... -Igal-Kaposvár vonal változatlan pedig azokon is lesz változás a leírtak szerint.

Előzmény: sosiforda (68975)
bendeguz90 Creative Commons License 2021.06.01 0 0 68976

Szerintem negyediknek még ott lehet az urológiai és a proktológiai problémák.

Előzmény: trizs77 (68966)
sosiforda Creative Commons License 2021.06.01 0 0 68975

És még sok más helyközi-távolsági változás:

 

https://www.volanbusz.hu/hu/hirek/hir/36872

 

Ismét lesz pl. Budapest-Felsőtárkány-Lillafüred-Miskolc járat

 

Előzmény: f_k (68972)
egybefasírt Creative Commons License 2021.06.01 0 1 68974

Vajon mivel dobhatták el a hernádi fiúk a kalapácsot?

Egy 40-es bombanőt két dologgal lehet kihozni a sodrából: ha meg, és ha nem.

Előzmény: trizs77 (68973)
trizs77 Creative Commons License 2021.06.01 0 3 68973

Nem annyira.

 

Az elődeink, a két hernádi fiú valamiért eldobta házi néninknél a kalapácsot.

Házi nénink egy kb. 40 éves, elvált, mai fogalmak szerint nagyon-nagyon bombázó nő volt egy 17 éves lánnyal.

 

Ezért kitette őket a kerti kis házba.

Ott tényleg az volt amit írtál.

Kicsi, talán 10 négyzetméteres ház.

Benne olajkályha.

Ha befűtöttél 20 perc múlva lerohadt rólad az alsó gatya is.

Ha csak alapon ment akkor reggelre jégcsap lógott a bajszodon.

1978.02.01-én kerültünk oda.

 

Irénke névnap március 25-én van.

Március 26-án már bent aludtunk a nagy házban.

Amíg odajártunk kiváló kiszolgálásunk volt.

 

Kb. 20 fokos (néha melegebb) hálószoba és fürdőszoba várt bennünket esténként.

 

 

 

 

Előzmény: Racilaci (68971)
f_k Creative Commons License 2021.06.01 0 1 68972

https://www.volanbusz.hu/hu/hirek/hir/36870

Új járatok ütemes menetrend Paks Németkér

 

Új járatok a Balatonhoz Salgótarjánból Balatonlellére Egerből Fonyódra Kiskunhalasról a Balaton térségébe stb.:

https://www.volanbusz.hu/hu/hirek/hir/36873

 

 

 

 

 

Racilaci Creative Commons License 2021.06.01 0 0 68971

Gondolom, télen mire a mezőhegyesi albiban a kályha befűtött, már indulhattál is vissza...

Előzmény: trizs77 (68967)
FKC-117 Creative Commons License 2021.06.01 0 0 68970

Ez így a menetrenddel együtt még szemléletesebb. Köszönöm!

Előzmény: trizs77 (68967)
FKC-117 Creative Commons License 2021.06.01 0 0 68969

Köszönöm szépen.

Előzmény: f_k (68965)
trizs77 Creative Commons License 2021.06.01 0 6 68968

Jogos amit írsz de ne sajnálj.

Ott Körmenden a leérkezésem és a visszaindulásom között igen jól éltem.

Volt önként jelentkező aki igyekezett tenni arról, hogy ne féljek..........................:-)))

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Az viszont igaz, hogy amikor hétfőn reggel feljöttem Körmendről, akkor nekem sem volt őszinte a mosolyom attól a tudattól, hogy azonnal (5 órán belül) mehetek Mezőhegyesre.

Igaz, tudtam róla, hogy így lesz, tehát meglepetés nem ért.

 

Én inkább P.Pistát (váltótársamat) sajnáltam aki a diszpécserek húzása miatt (amiért engem elküldtek Körmendre) 5 napot egyben végig dolgozott Mezőhegyesre.

 

 

Előzmény: Cpt.Dave (68963)
trizs77 Creative Commons License 2021.06.01 0 8 68967

A mezőhegyesi vonalnak hogy nézett ki a menetrendje?

Pestről indultatok 16.30-kor majd másnap reggel értetek vissza Pestre?

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Hát nem.

Nem egészen.

 

Jelentkeztél az Engels téren 9,30-kor.

Akkor ért be a társad Mezőhegyesről.

Megvártad míg kiszállít + elmegy jelentkezni a pályaudvar vezetőhöz.

Majd váltottatok.

Ő elment haza kb. 9,45-kor.

 

Te beültél a kívül-belül koszos buszba és elzörögtél az Engels térről az Andor utcába ami ugye 6,6 km.

Ott fogadott téged az érkeztető (műszaki) diszpécser.

Majd tankoltál és utána mosattál.

Mivel zárt technológia javítási rend volt életben, ezért a mosás után 1 perccel vizsgáló aknára álltál.

Ott megnézték a fékeket, kormány, világítást és a kürtöt.

Ha jó volt kaptál egy kilépő cetlit és csak ennek a birtokában, a kapusnak való leadásával lehetett elhagyni a garázst.

Ha ilyened nem volt akkor nem mehettél ki.

Ezzel kb. 10,40-re végeztél.

Félre álltál a tárolón.

 

Ezután felmentél az első emeletre az elszámoló lányokhoz és elszámoltál a te saját, tegnap előtti utaddal.

Mivel még volt fillér, minden fém pénzt rollnizva kellett leadni és egy hosszú (kutyanyelv ) papírt kitölteni.

Ezzel is elment min. fél óra.

 

Ezután elkezdted kitakarítani a buszt.

Ez a saját dolgod volt.

Amikor befejezted a busz takarítását, kb. 13.00 órára, már nem volt más dolgod mint várni, hogy 15,40 legyen.

13.00 és 15,40 között kávéztál, ebédeltél, pletykáltál.

 

Más a helyzet ha valami javítani való volt a buszon.

A korai 255-sök kb. két-három naponta mentek a műhelybe mert annyi nyűgjük volt.

Ha nyűgje volt a busznak, akkor a napi vizsgáról a műhelybe vitted.

Ott hagytad és bíztál benne, hogy időre kész lesz.

Ilyenkor a műhelyi leadás után mentél fel a lányokhoz elszámolni.

Ha beteg volt a busz akkor a belső takarítás miatt aggódtál, mert a műhelyben lévő buszt bent takarítani nem volt szabad.

Mire elkészült, akkor ugrottál neki belsőzni, de akkor már kapkodni kellett.

 

Végre eljött 15,40.

Akkor jöhettél ki a garázsból.

Kijöttél és 30 perc volt adva arra, hogy a délutáni csúcsban kiérj az Engels térre.

Úgy kellett kiérni, hogy az indulásod előtt 20 perccel ott legyél.

Jelentkeztél majd indulás előtt 15 perccel kocsi állásra álltál.

Ezt nagyon szigorúan vették.

Büntettek azonnal ha nem így volt.

Nekünk szerencsénk volt mert a mi kocsiállásunk (a 8-as) már 16.00-tól szabad volt, mert akkor ment el a szarvasi és nem indult onnan 16,15-kor semmi.

Ezért 16,10-kor általában kocsi állásra álltunk.

Majd jött a beszállítás.

16,30-kor a rádió sípjelére indultam amit ilyenkor felhangosítottam.

 

Leértem Mezőhegyesre 21.45-kor.

A vasútállomás volt a végállomás és 1 km-re volt a szállás.

Felmentem a szállásra.

Fürdés és szundi.

Kb. 22,20 körül kerültél ágyba.

 

Az óra 3,40-kor csörgött.

Aludhattál kb. 5 óra 20 percet.

Reggeli rutin.

Majd busszal le a vasútállomásra.

Ott 3.55-kor kellett kocsiállásra állni, mert ugye távolsági járat vagy ezért indulás előtt 15 perccel.

Bármily furcsa ezt is ellenőriztették.

Általában 1-3 utassal indultunk vissza Budapestre 4,10-kor.

Budapestre az Engels térre 9,30-kor értél.

Ott várt a váltó társad.

Kiszállítottál, bementél jelentkezni és kb. 9,40-kor távoztál a szolgálatból.

 

Ennyi volt egy szolgálat.

Az éjszakát nem fizették.

Tehát este 21,45-től másnap 03,45-ig nem volt fizetve.

 

Minden másnap dolgoztunk.

De egy hónapban nem 15 napot hanem csak 12-14 napot.

Elméletileg minden hónapban járt egy szabad hétvége, de ez ritkán sikerült.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Akkoriban, 1978-ban a Bpest-Mezőhegyes-Bpest járaton, napi 24 órát dolgoztunk amiből 17,7 órát azaz 17 óra 42 percet számoltak el.

 

Havonta dolgoztál 13 napot = 230 órát ezért kaptál netto 5800 Ft.- fizetést.

(egy tanár keresett kb. 3200 forintot)

 

A mezőhegyesi járaton egy napon kaptál kb. 130-200 Ft.- kis jattot.

13 szolgálattal kb. 1700-2600 Ft.- kis jattot.

 

Azaz a havi jövedelmed kb. 7500-8400 forint volt, amikor a szomszéd rendőr is 3300 forintot vitt haza.

 

Előzmény: FKC-117 (68964)
trizs77 Creative Commons License 2021.06.01 0 3 68966

Hányan élték meg az 50-et, akik ilyen munkarendben dolgoztak éveket, évtizedeket? Ha meg is élték, roncsok lettek valószínűleg... a semmiért...

 

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

 

A buszvezetés, a távolsági vagy helyközi buszvezetés nem halálos munka.

Az ilyen munkában dolgozók 55 éves korban mehettek nyugdíjba (25 év tengelyen töltött munka esetén) és általában szép nyugdíjas kort éltek meg.

Tudtommal 65-70 éves koruk körül haltak meg.

 

A buszvezetésnek (mint általában a nagytestű teherautó vezetésnek is) volt 2-3 fix betegsége.

 

Az első a gyomorfekély vagy gyomorpanaszok. Aki buszvezetésre tette fel az életét ezt igen hamar megkapta (kb. 80%) és küzdött vele még 30-35 évet.

Ezt tudomásul kellett venni.

Ahogy mondás tartja : Aki búvárnak áll, ne panaszkodjon, hogy vizes lett.

 

A második a gerinc sérülés.

Ezt is a buszt vezetők kb. 80-90%-a megkapta.

Izületi fájdalmak, kopások, stb.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Nem ide tartozik de volt egy harmadik is, ezt viszont nem a távolságiak/helyközisek hanem a városi buszvezetők saját betegsége volt/lett, ez pedig a stressz.

 

Stresszbe ugye senki nem hal bele, de a stressz áthúzódik máshová és furcsa vagy sem de szervi betegségeket gerjeszt.

 

 

Előzmény: 18-09 (68962)
f_k Creative Commons License 2021.05.31 0 1 68965
Előzmény: FKC-117 (68964)
FKC-117 Creative Commons License 2021.05.31 0 0 68964

A mezőhegyesi vonalnak hogy nézett ki a menetrendje? Pestről indultatok 16.30-kor majd másnap reggel értetek vissza Pestre?

Előzmény: trizs77 (68960)
Cpt.Dave Creative Commons License 2021.05.31 0 0 68963

Nem irigyellek. Azért 80 óra feltt egy egyhuzamba. A mai világban megcsináltuk párszor ,mert meglehetett hogy 6 napoztunk a 1348as vonalon még akkor Kalocsáig. Az a 6 nap 65-66 óra munkaidő volt. De szigorúan úgy hogy hét közepén kezdtünk így a heti munkaidő már belefért és szabályosak maradtunk. Ettől függetlenül azért a 6. napon már nem volt őszinte a mosolyom. Utána 1 nap minimum kellett a regenerációra. 

Előzmény: trizs77 (68960)
18-09 Creative Commons License 2021.05.31 0 0 68962

Hányan élték meg az 50-et, akik ilyen munkarendben dolgoztak éveket, évtizedeket? Ha meg is élték, roncsok lettek valószínűleg... a semmiért...

Előzmény: trizs77 (68960)
Sofi 37 Creative Commons License 2021.05.31 0 0 68961

Nem voltak túlzottan EU-kompatibilisek, ezek szerint, akkoriban a foglalkoztatási szabályok... Mondjuk nem is tartoztunk ahhoz a tömbhöz.... Ellenben egy egész másikhoz igen 😉!  De gondolom így is szerettétek csinálni és büszkék voltatok arra hogy Volánosok vagytok!? 

Előzmény: trizs77 (68960)
trizs77 Creative Commons License 2021.05.31 0 4 68960

Nem tudom feltűnt e valakinek a sztoriban a bökkenő ?

 

- én ugye 12-én pénteken mentem le Körmendre a tartalék busszal.

Idáig ok.

 

 - Aznap nekem kellett volna dolgoznom 9,30-tól másnap 9,30-ig = 24 óra, a mezóhegyesin.

 - Előttem a váltótársam dolgozott 11-én 9,30-tól, 12-én 9,30-ig.

Ok.

 

 - De Ő ment le helyettem 12-én is Mezőhegyesre ismét

 - tehát ő dolgozott 11-én 9,30-tól 12-én 9,30-ig,

 - tehát ő dolgozott 12-én 9,30-tól 13-án 9,30-ig,

 - tehát ő dolgozott 13-án 9,30-tól 14-én 9,30-ig,

 - majd ő dolgozott 14-én 9,30-tól 15-én 9,30-ig,

 - majd ő dolgozott 15-én 9,30-tól 16-6n 9,30-ig,

 

neki ez 120 óra volt egyhuzamban.***

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Én 16-án hétfőn reggel indultam Körmendről.

Valamikor délelőtt 10 körül értem be az Andor utcába .

Leadtam a visszahozott buszt.

Majd ittam egy kávét (ez volt a pihenőm) és átvettem a saját buszomat a mezőhegyesit.

Felkészítettem és délután 16,30-kor mintha mi sem történt volna elindultam Mezőhegyesre.

Másnap 9,30-kor váltott a társam az Engels téren.

Onnan én hazamentem ami kb. 10 perc volt.

 

Tehát bementem dolgozni 12-én 9,30-kor és hazaértem 17-én 9,30-kor.

Ez biza 120 óra volt.

Talán ha felét elszámolták.

Inkább kevesebbet.

De így volt ó.

Így működött a rendszer.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

*** = ebben az Ő 120 órájában volt egy kicsi csalás.

Ugyanis valójában a napi 24 órából, fordakönyv szerint csak 17,7 órát azaz 17 óra 42 percet számoltak el nekünk.

P.Pisti dolgozott 5 napot egyfolytában tehát 5x17,7 = 88 és fél órát dolgozott a 120-ból.

Az is sok.

Mások 88 órát két hét alatt dolgoznak nem 5 nap alatt.

 

 

 

 

 

Sofi 37 Creative Commons License 2021.05.31 0 1 68959

Bizony, ez benne van a pakliban :).  Én volt, hogy csak azért értem haza, még aznap, mert a járatom pótlására, Szegedre le küldött tartalék kolléga, az utasok felvétele után, még be jött értem a teli busszal a szegedi volán telepre! :) Sőt még egy hambit is hozott a Mars térről, mert az ebéd, aznap elmaradt a műszaki  problémák végett és várt még ránk egy 4 órás út... Természetesen ez sem volt szabályos és előre  le egyeztetett járat pótlás! 

Előzmény: timetable (68958)
timetable Creative Commons License 2021.05.31 0 2 68958

Pár éve Zircen jártam egy késő délutáni időpontban. Ott volt a központban lerobbanva a Győr-Kaposvár járat kocsija, a forgalmista és a vezető épp azt egyeztette, hogy el tud-e még gurulni a jármű a legközelebbi telepig.

-Az melyik?

-Dudar.

-Jó. És az hol van? :)

(Nem így hangzott a beszélgetés, de a lényege ez volt. Ő sem nagyon érhetett aztán haza, még azon a napon...)

 

 

Előzmény: Sofi 37 (68956)
névtelen Creative Commons License 2021.05.31 0 3 68957

Jók ezek a sztorik. Írj könyvet belőlük.

Előzmény: trizs77 (68955)
Sofi 37 Creative Commons License 2021.05.31 0 0 68956

De jó történet,ismét! Jó ilyeneket olvasni! Mennyire más világ volt, mennyivel nehezebb volt a kommunikáció és mennyivel pragmatikusabban mentek a dolgok.

Ez a story 40 évvel később kB úgy zajlana, hogy ha eltérdel a nemzetközi járat a határhoz közel...

Akkor a sofőr értesíti a pesti forgalmistát, aki szól az egyik tartalék sofőrjének, hogy pattanjon be a nemzetközire kiadható autóbuszba és sovány malac vágtában irány Körmend! Ott átpakolás és átadja a buszt az eredeti fuvart végzőknek... Ő maga meg haza jön járatos busszal, vagy buszokkal, ha nincs közvetlen kapcsolat a fővárossal!

A lerobbant autóbuszt meg vagy helyben javítják (kisebb valószínűséggel) , vagy a pesti telepről érkező vontatóval "haza" húzzák és a vontatás után Pesten javítják majd meg!

Kellemetlen, de ma már egy nap alatt megoldható probléma!

Ui: Ha mégis helyben javítás van és haza tudja hozni a le küldött sofőr a lerobbant, majd megjavított buszt (ez azt jelenti hogy pár óra alatt meg tudták csinálni) és ő is random hozza haza az esetlegesen előtte pórul járt pesti busz utasait, akkor persze úgyan úgy szőnyeg széle jár! Jegyzőkönyvvel, ejnye bejnyével, rosszabb esetben minőségi ösztönző megvonásával... Hiába a jó szándék! A szolgálati utat megkerülni nem szabad! 

Előzmény: trizs77 (68955)
trizs77 Creative Commons License 2021.05.31 0 18 68955

Selejtezek.

Papírokat.

 

Találtam egy fecnit.

1980.június 16 hétfő.

GF 03-03 Körmend-Budapest

 

A történet:

A GF 03-03 a Budapest-Bécs-Budapest állandó kocsija volt.

Ez a 22 db-os első szérás Ik-256 egyik darabja.

Ment bele a km mint a güzű.

Évente vagy 150.000 km.

 

Mi (mezei Ik-255 sofőrök) ilyen kocsikhoz hozzá se nyúlhattunk akkor.

Szóval ez a busz előtte két nappal, pénteken reggel elindult egy Budapest- Ausztria-Észak-Olaszország- Dél-Svájca kéthetes turista útra, 42 utassal, (1 fő ! gkv-vel).

 

Körmendig jutottak.

Először a hátső szintező pálca tört el és busz jobb hátra leült, kicsit ráült a kerékre, de mozgásképes maradt.

Elvergődtek Körmendig és ott becsúsztak a Volán telepre.

 

Lett ám csodálkozás.

Ott, akkor Ik-256-os busz még csak fényképen láttak.

Péntek délelőtt volt, esély arra, hogy megcsinálják és a busz tovább tud menni = semmi.

 

Telefon Budapestre küldjünk tartalék buszt.

Ott lebzseltem az Andor utcában, mert délután mentem volna Mezőhegyesre.

Szól a diszpécser hölgy, elvinném e a GF 03-22 frsz-ú buszt Körmendre majd valakit elküld helyettem Mezőhegyesre.

 

Szerencsére ott volt bent az Andor utcában az állandó váltóm, mert vmi pénzügyi dolgot intézett.

Ő ugye aznap 9,30-kor végzett az Engels téren, tehát inkább visszaváltottunk rövidre.

Ő maradt a kocsin csak annyit kért, hogy hadd menjen haza a mi buszunkkal GC 93-81 frsz-ú világoskék 255-ös Kispestre ahol lakik, átöltözni és majd onnan áll ki az Engels térre 16,30 indulni Mezőhegyesre.

 

ez minden ízében szabálytalan megoldás volt, de megcsináltuk.

Ő visszaült abba a buszba amit pár órája adott át nekem, én meg előkerestem a GF 03-22-t.

Átnéztem, megtankoltam, papírokat intéztem, pontosítottam és elindultam Körmendre.

Ok.

 

Rendben megérkeztem péntek délután.

Átadtam a buszt, segítettem az utasoknak átcuccolni, ők elmentek.

Én ott maradtam Körmenden a Volán telepen, szállás nélkül, élelem nélkül, napidíj nélkül egy rossz Ik-256-tal.

OK.

 

A telep vezető sajnálkozott, hogy majd kedden nekilátnak, mert se alkatrészük nincs se tudásuk.

Jó.

Én meg nekiláttam telefonálni.

(erre volt jó a nem régi KPM_s kapcsolatrendszer)

 

Hívtam ezt, hívtam azt, olyanokat is akiket egy volán igazgató sem mert felhívni egyenesben, de én igen, hisz pár éve még együtt húztunk csizmát.

 

A vége az lett, hogy felhívták a szombathelyi volán vezérigazgatót, hogy helyezzen el engem ott Körmenden egy panzióban.

Úgy is lett.

 

A régi haverok elintézték, hogy a 22.számú volántól nagygépes, tréleseres szállítás) egy repülő brigád vasárnap (!) lejön és megcsinálja a buszt.

A 22-Volán valóban nagygépes, tréleres volt, viszont volt BÉRAUTÓBUSZ üzletága, kb. 200 db (!) busza.

Hát vasárnap reggel nem jött senki de vasárnap délutánra (délre) azért megjelent egy UAZ-452 meg három szerelő..

A Körmendi Volán telep portása be se akarta őket engedni.

Ebből lett egy kicsi (kb. 60 perces) adok-kapok de győztünk.

 

A buszt megcsinálták.

Lassan, de jól.

A szintezőt is kicserélték meg a váltót is megigazították.

Akár indulhattam volna vissza Budapestre.

De nem jöttem.

Más irányú, ideiglenes elfoglaltságom miatt az éjszakát még ott töltöttem a panzióban.

 

Hétfőn reggel beizzítottam a buszt és üresen elindultam a 8-as úton Körmendről Budapestre.

Herendnél, balhé.

Egy Devecserből Budapestre tartó busz az elágazásban nem tervezett módon utolérte, a Zalaszentgrót-Budapesti járatot.

Jó 20 perc volt míg megkerültük őket.

 

Én meg elrikkantotam magamat, hogy :

 - Üres busz vagyok, Budapestre megyek, ki akar velem jönni ?

A két karambolozott buszból mindjárt lett 40 utasom akik velem eljöttek Budapestre.

Jegyem ugyan nem volt, nem is kellett.

Útközben nem álltam meg sehol.

 

Az Engels téren kiborítottam, bementem az Andor utcába, a buszt leadtam, elszámoltam, hazamentem.

 

Jó egy hét múlva hívattak, hogy menjek fegyelmi tárgyalásra, mert engedély nélkül vettem át Herendnél két busz utasainak egy részét.

Nem kaptam büntetést de jól megforgattak 2-3 órán át, s rezgett a léc, hogy kapok valamit a fejemre.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

sosiforda Creative Commons License 2021.05.29 0 7 68954

Kipróbáltam, tényleg kapható MÁV-Start pénztárban Volánbusz helyközi km övezetes jegy.

Vásárláskor meg kell adni az utazás dátumát, ahogy látszik az gépileg rákerül a jegyre és van rajta honnan és hová rovat, amit az utasnak kell kitölteni.

Racilaci Creative Commons License 2021.05.28 0 0 68953

Az én "kedvenc" (= totálisan értelmetlen, de legalább az utasokat a halálba idegesítő) csatlakozásom: 22:50-es Miskolc-Polgár járat évtizedeken át bevárta Nyékládházán a 23:00-as Miskolc-Füzesabony személyvonatot. Hogy ezt ki és miért gondolta fontos csatlakozásnak, az teljes rejtély, hisz 23:00 körül nem találkozik a pók Miskolc Tiszai pu-n, a Miskolcról arrafelé utazók pedig rögtön kezdhetnék az utazásukat a busszal... Vlsz. az Ónodon, Muhiban dolgozó vasutasoknak van ez a csatlakozás. Mindenesetre emiatt elég durva tötymörgés volt régebben az egész (most már előrébb hozták a vonat indulását, így a busz utasai nem vesznek belőle semmit észre), de még totyogva is előfordult, hogy 5-6 perceket álltunk a semmiért az éj közepén, amikor már mindenki ment volna haza. Ezzel együtt persze olyan is volt, hogy a vonatot a sorompónál állva, jóval a csatlakozási pont után láttuk, ahogy behúz az állomásra - szóval aki épp aznap este számított volna a csatlakozásra, az úgy járt...

FKC-117 Creative Commons License 2021.05.28 0 1 68952

Igaz nem kell futkározni a buszöblök között de nekem a kedvencem a kapolymadarasi várakozása a munkaszüneti napokon közlekedő 5916/714 Siófok-Tab-Igal-Kaposvár 18.19-18.25-ig a menetrend szerint is és a valóságban is szokott állni míg meg nem érkezik hivatalosan 18.23-kor a naponta közlekedő 1174/103 Budapest-Székesfehérvár-Siófok-Igal-Kaposvár a nágocsi átszállók miatt. Néha utaztam a járattal akkor nem szállt át senki. Előtte megállónál Kapolypusztán sincs bódé de legalább közvilágítás van. Azóta a félkész épületet befejezték állatorvosi rendelő lett ha jól tudom.

Előzmény: siófoki35 (68951)
siófoki35 Creative Commons License 2021.05.28 0 1 68951

Máskor meg teljesen lehetetlen világvégi helyen várják be egymást az elágazásokban a buszok (pl a Sárisáp-Dági elágazásnál szoktam ilyent látni régebben, beáll a két C56 a kereszteződés két oldalára, utasok oda-vissza átszállnak, aztán mindegyik irány tovább :) )

Előzmény: JNR-349 (68935)
FKC-117 Creative Commons License 2021.05.28 0 0 68950

Az útvonal jegy szerintem jó ötlet lenne.

 

Pl. az én falumból a városba közvetlen busz van munkanapokon egy oda meg egy vissza. A másik 5-6 járat átszállásos lehetőség. Ha nem tudok a közvetlen járattal menni (banyabusznak hívjuk mert az iskolások és dolgozók jóval korábbival járnak) akkor 2x15 km-es jegy kell amit közvetlen járaton megúsznék egy 25 km-essel.

 

Amikor bérlettel utaztam nem mindig a "munkás" busszal jártam pl. hétvégén. A rátelefonáltatok a másik sofőrre is hétvégén történt egyszer. Amikor számítanak átszállóra akkor mindig várnak a sofőrök a környéken sőt kérdezik is hogy bejött-e már a másik busz vagy van-e még átszálló.

Előzmény: névtelen (68949)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!