Keresés

Részletes keresés

1047 005-2 Creative Commons License 6 napja 0 6 464483

"Ebben neked igazad lett, csak a napot nem sikerült eltalálnod! :-)"

 

 

Minden szempontból gagyi lett.

Előzmény: KözlekedésVilág (464474)
_nyunyuka Creative Commons License 6 napja -4 0 464482

Van otthon, munkahelyen, meg a jegykiadó kioszkokban, pont elegendő. Csak IC-pót-helyjegy, amiért fizetnem kell, meg már előző nap tudom, hogy utaznom kell, van időm megvenni. A visszaútra pedig jó nekem a személypénztár is :-).

Előzmény: segélyvonókészülék (464471)
PLACI Creative Commons License 6 napja -1 0 464481

Nem rossz ötlet ez a csoportos vonatnév, valóban ütemes menetrendnél azonos típusnál azonos névnek van értelme.

A két véglet néhány éve a DB volt (kiirtották az összes vonatnevet, első névtelen EC az EC25 volt), a másik véglet az ÖBB, aki mind a mai napig a személyvonatainál is használja a neveket. A fizetett neveket még értem (Hollywood Megaplex Kino, Hotel IBIS, OÖ Landesgartenschau07 Vöcklabruck), pedig ez a névadás netovábbja volt, de a személyvonatok is neveket használtak/nak: Twin City, Leitha, Apollo.

 

Gyorsan hozzáteszem, hogy pl. a BurgenlandSprinter és a Südbahnsprinter REX-eknél ismétlést és logikát vélek felfedezni, hasonlóan a mi AGRIA InterRégiónkhoz.

Előzmény: sosiforda (464464)
r1232 Creative Commons License 6 napja -2 15 464479

Sokan tisztában vannak vele, mi történt, de nem fogják az orrodra kötni. Főleg, ha magadtól sem tudod kitalálni, pedig az általad is megosztott mémekből egyértelműen kiderül..

Előzmény: KözlekedésVilág (464477)
kaamos Creative Commons License 6 napja -1 9 464478

Hagyd, ez egy végtelenül (agy)beteg ember!

Előzmény: M63,008 (464475)
KözlekedésVilág Creative Commons License 6 napja -29 3 464477

Kedves Uram!

 

Köszönöm tanácsát, ha szakmai helyesbítést nem tud adni, akkor az ilyen kéretlen véleményeket is igazán megtarthatná magának!

Előzmény: r1232 (464476)
r1232 Creative Commons License 6 napja -3 21 464476

Itt vélhetően az történhetett, hogy a járművezető vezetőállást váltott, ezzel eltörölve egy szoftveres hibát, ám az első egység hátsó vezetőállásán eközben véletlenül szétkapcsolat a vonatot.

Ne találgass, mert csak égeted magad. Tartsd távol magad a műszaki dolgoktól, nem megy az neked. Messziről ugatod ezt is.

Előzmény: KözlekedésVilág (464474)
M63,008 Creative Commons License 6 napja -3 13 464475

Te, mint "szakértő", ezeket a TV-ben is elő fogod adni? És természetesen nem kérdőjelezi meg majd senki a hozzáértésedet, szakmai hitelességedet.

Ez Magyarország...

Előzmény: KözlekedésVilág (464474)
KözlekedésVilág Creative Commons License 6 napja -24 2 464474

Reméljük holnap már az RTL klubbon fogsz villogni a híradóban. :)

 

Ebben neked igazad lett, csak a napot nem sikerült eltalálnod! :-)

 

Érdekes 

 

Amennyiben a kulcsoskapcsoló kezelésekor (22S01 ill. 22S02) egy váratlan szétkapcsolódás következett be, a vonattal visszagurulni és ismételten összekapcsolódni!

Az Internetről letölthető a Desiro MÁV Mozdonyvezetői kézikönyv Rev. 2.00 Kiadás 05/05, ami szerint "amennyiben a kulcsoskapcsoló kezelésekor (22S01 ill. 22S02) egy váratlan szétkapcsolódás következett be, a vonattal visszagurulni és ismételten összekapcsolódni!" Szerintem ez a mondat így elég béna, azt akarták volna mondani, hogy ez tilos, vagy azt, hogy ezt kell tenni?!

 

Itt vélhetően az történhetett, hogy a járművezető vezetőállást váltott, ezzel eltörölve egy szoftveres hibát, ám az első egység hátsó vezetőállásán eközben véletlenül szétkapcsolat a vonatot.

"Automatikusan a járműveket szétkapcsoltatni csak azokból a vezetőfülkékből lehet ahol az érintett kupplungok vannak" - írja a kézikönyv. Az 22S01 kapcsolónak a kézikönyv szerint van "0" és "Szétkapcsolás" állása is, valójában ezzel kerül a vezetőállás beüzemelésre, kikapcsolásra és mellesleg a szétkapcsolás is innen történik. 

 

Előzmény: 1116 020-7 (464403)
sssey Creative Commons License 6 napja 0 3 464473

_nyunyuka

 

az alkalmazásból némely telefonon képernyőmentést se lehetett csinálni.

 

Hivatalosan a képernyőmentés érvénytelen jegynek minősül.

 

sssey

Előzmény: _nyunyuka (464470)
gereblyepörkölt Creative Commons License 6 napja 0 6 464472

Októberben végre újraindult a világ legjobb kirándulóvonatai közt számontartott, Wellington - Auckland viszonylatú "Northern Explorer", melyet néhány napja én is kipróbáltam, noha az időjárás nem kényeztett el. Úti beszámoló sok képpel itt.

 

Egyebek:

 

❶ - Az 1951 és 1952 között készült NZR DE sorozat egy szépen helyreállított tagja. A Bo-Bo tengelyelrendezésű, 450kW névleges teljesítményű sorozatból összesen 15 darab készült, ebből azonban 7 darab napjainkban is megtalálható Új-Zéland különböző részein.

 

❷ - A Ganz EMU-k közvetlen elődjének tekinthető, English Electric gyártmányú DM sorozat. Az 1938 és 1954 között készült, eredetileg három kocsiból álló motorvonatokat 2012-ben selejtezték, ekkor több jármű magánszemélyekhez, illetve múzeumokhoz került.

 

❸  - A DTG (Diesel Traction Group) zászlóshajója, a szinte gyári állapotba hozott NZR DG 722-es mozdony (1955, English Electric, Vulcan Foundry, Robert Stephenson & Hawthorn, A1A - A1A tengelyelrendezés, 560kW névleges teljesítmény) a Ferrymead Heritage Parkban, noha a jármű fővonali üzemi engedéllyel is rendelkezik.

 

❺ - NZR RM sorozat, melynek érdekessége, hogy minden motorvonat és motorkocsi ezt a megjelölést viselte gyártótól és típustól függetlenül, így e Vulcan Foundry gyártmányú járművek az RM50 - 58 tartományba estek. A típusból eredetileg 10 darabnak kellett volna érkeznie a II. világháború alatt, ám az utolsó, RM59-es számú járművet szállító hajó még Európában odalett. További érdekesség, hogy ugyanehhez a típushoz köthető is az új-zélandi vasúti sebességrekord is, hiszen az RM50-es számú jármű 1940. október 25-én 125,5km/h-t (!) ért el szintén Christchurch közelében. (Ez az adat is hűen reprezentálja a vasút fontosságát az országban.)

 

❻ - Fell-rendszerű fékezőkocsi féktuskói.

 


segélyvonókészülék Creative Commons License 6 napja -1 6 464471

És mindig van a zsebedben egy nyomtató? 🤭

Előzmény: _nyunyuka (464470)
_nyunyuka Creative Commons License 6 napja -5 1 464470

Nocsak, megjött az eszük?

 

Elvirából eddig is pdf-es jegy jött, az alkalmazásból némely telefonon képernyőmentést se lehetett csinálni. Maradok a rontott lap hátára nyomott papírnál, megbízhatóbb.

Előzmény: sosiforda (464469)
sosiforda Creative Commons License 2020.11.27 -1 1 464469

https://www.facebook.com/mavcsoport/

 

"Menetjegyek már PDF formátumban is a MÁV alkalmazásbólA legújabb verziófrissítés után a MÁV alkalmazásban megváltott belföldi vasúti menetjegyek és nemzetközi START ajánlatok esetén a sikeres vásárlást visszaigazoló e-mail tartalmazza a jegyeket PDF formátumban is. Ezeket ellenőrzéskor kinyomtatva, vagy arra alkalmas eszköz képernyőjén lehet bemutatni."

 

 

https://www.mavcsoport.hu/mav-start/nemzetkozi-utazas/start-menetjegyek?fbclid=IwAR3eAVhln_E7bsj1vg2P88oc-OOoAxWPSO5XmRP1VAhvNnv81JgTCc9dvv8

 

"START menetjegyek az alkalmazásban csak a közvetlen vonatokra, átszállás nélkül elérhető osztrák, szlovák és cseh úticélokra vásárolhatók meg, melyekhez ingyenesen adunk helyjegyet 1. és 2. osztályon is.

Újdonság! Ezeket a jegyeket már a sikeres vásárlást visszaigazoló e-mail mellékleteként PDF formátumban is megküldjük. A PDF jegyet ellenőrzéskor kinyomtatva vagy elektronikusan, arra alkalmas készülék képernyőjén lehet bemutatni valamint tovább küldheti annak, aki a jeggyel utazni fog."

 

zjakabfi Creative Commons License 2020.11.27 -2 0 464468

Idén.

Előzmény: riezaK (464467)
riezaK Creative Commons License 2020.11.27 -3 0 464467

Az Agramnak csak egy kocsija Agram. 

Előzmény: zjakabfi (464466)
zjakabfi Creative Commons License 2020.11.27 -4 0 464466

Lehet nem ártana a Békéscsaba/Lőkösháza viszonylatot azért megkülönböztetni.

Érdekes eddig a 200-as Gradec/Balaton volt, most Gradec-Tópart lesz, noha visz Balaton stokkot. Itt logikusabb lenne talan az idei, bar tökeltes megoldás talán  Gradec/Tópart-Balaton lenne... Ahogy a Citadellára is kéne  Göcsej, ha az Agram egyben Tópart is.☺

paca664 Creative Commons License 2020.11.27 -2 0 464465

A Békés/Muntenia biztosan nem ugyanaz a viszonylat, még ha egyik a másiknak a részviszonylata is. Ugyanez a Hungária és a Metropolitanok esete.

Előzmény: sosiforda (464464)
sosiforda Creative Commons License 2020.11.27 -2 1 464464

Ez lesz már a tendencia?

 

Igen.

Egy előadáson hallottam nemrég erre a kifejezést, hogy "csoportos vonatnév".

 

Amíg Békéscsabára csak a Csaba expressz, meg a Körös expressz volt (és a "déli gyors", meg az Orient), addig a név alapján lehetett azonosítani a vonatot, helyjegyet kérni, de most, hogy minden gyorsból IC lesz már nehezebb lenne, hogy a Munkácsy Mihály vagy a Csabai kolbász IC a 11.10-es vagy a 12.10-es.

 

Mindemellett nekem is szoknom kell még, hogy a név bizonyos vonalakon, sőt egy vonalon belül is (80,120) már esetenként nem az adott vonat neve, hanem a viszonylatnév, de ugyanazon a vonalon a  következő vonatnál (a 120-ason Békés/Muntenia, vagy a 80-ason Hernád-Zemplém/Dália) még a vonat neve.

Előzmény: PLACI (464454)
r1232 Creative Commons License 2020.11.27 -1 0 464463

Tópart, Balaton, Göcsej, Bakony. De szvsz nincs ezzel baj.

Előzmény: PLACI (464454)
paca664 Creative Commons License 2020.11.27 -2 3 464462

A vonatnevek az ütemes menetrendben inkább az öncélú kreatívkodás terepét jelentik és én egyáltalán nem bánom hogy ez megszűnik. Mintha a 7-es buszon valami hagyományból minden indulásnak más viszonylatszáma lenne... nem segíti az utasok tájékozódását.

Előzmény: PLACI (464454)
nidsz Creative Commons License 2020.11.27 -2 4 464461

mindazonáltal a győr-kaposvári IR-ek név nélkül is meglennének, a 46-os és a 154-se vonali IR-ek sem kaptak nevet

nidsz Creative Commons License 2020.11.27 -1 3 464460

igen, ebben van valami. Itt a pécsi oldalon még mindegyik Ic-nek másik neve van, sőt a kaposváriak nevét évente változtatják. Most éppen a Zselic neve változott Kresz Gézára, ami tavaly még Csabára közlekedett :)

Előzmény: ll1998 (464457)
vjano Creative Commons License 2020.11.27 -1 0 464459

Eltanulták  (ld. Metropolitan, Berliner stb. ) A csehek ötlete volt ez, vagy ők is "átvették" valahonnan?

Előzmény: Snake-Mojzi (464458)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2020.11.27 -2 3 464458

Igen, a távolsági forgalomban a jövőben egységes vonatnevek lesznek.

Előzmény: PLACI (464454)
ll1998 Creative Commons License 2020.11.27 -3 12 464457

Szerinted az utasok mekkora része tudja fejből az óránként változó IC neveket? Mondjuk a 140-es vonali IC-ket indulási idővel fel tudnád magadban sorolni fejből? (Nekem nem menne.) Manapság mindenki indulási idő alapján vesz jegyet, a különböző vonatnevek addig voltak megjegyezhetők, amíg napi 2-3 expressz/IC közlekedett egy vonalon. Az egységes vonatnevek beazonosíthatóvá teszik a viszonylatot, az utasnak könnyebb megjegyezni, hogy merre jár pl. a Bakony IC, mintha 2 óránként más vonatnevű vonatok lennének. Nyilván ezt a rendszert tudják rontani a kivételként közlekedő vonatok, amiknek eltér a megállási rendje a többitől, de alapvetően errefelé tart a vonatnevek jövője.

Előzmény: PLACI (464454)
PLACI Creative Commons License 2020.11.27 -1 2 464456

Azt azért nem raktam a listába. :)

Előzmény: _nyunyuka (464455)
_nyunyuka Creative Commons License 2020.11.27 -2 3 464455

A Metropolitan EC-t nem a MÁV találta ki, mégis úgy hívják az összeset...

Előzmény: PLACI (464454)
PLACI Creative Commons License 2020.11.27 -6 2 464454

Ennyire elapadt a kreativitás a MÁV-nál?

 

Az összes egri IR AGRIA

Az összes dunántúli IR HELIKON

Az összes kassai/újhelyi (stokkozós) IC HERNÁD-ZEMPLÉN

Az összes csabai IC BÉKÉS

 

Ez lesz már a tendencia?

_nyunyuka Creative Commons License 2020.11.27 -2 1 464453

A legtöbbhöz alagút se kéne, Sülysáp-Tatabányát támogatnám :-).

Előzmény: Domi-V63-138 (464438)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!