A mai világban amúgy sincs értelme! Amikor a civil, publikus Google műhold-képek között is van tízméteres pontosságú, lásd "szupertitkos helyen" tárolt buszok-villamosok, akkor egy katonai/kém-műhold előtt mi marad rejtve? Talán még azt is megmondják, hol van a pályában egy induló repedés vagy milyen márkájú cigik csikkjei hevernek a peron mellett 🙂.
Azért a lengyel helyi sajtóban a vasúti/állomási infrastruktúra kezelő a teljes tilalomnál árnyaltabban nyilatkozott -talán még nem kell azonnal börtönbe menni, ha valaki egy lengyel állomás peronján lefényképez egy InterCityt:
"A PKP SA által kezelt pályaudvarokon jelenleg változatlanok maradnak a szabad fényképezés és nem kereskedelmi célú filmezés lehetőségére vonatkozó szabályok – tájékoztat a PKP SA sajtóirodája.
A PKP SA emlékeztet arra, hogy a pályaudvarokon jelenleg nincs fotózási tilalom, a magánszemélyek nem kereskedelmi célú fényképezése nem igényel bejelentést vagy engedély beszerzését. Ez természetesen vonatkozik a közterületekre, amelyeket minden utasnak és más állomáshasználónak szántak.
A PKP PLK is hasonló hangnemben beszél, hangsúlyozva, hogy "az előírásnak megfelelnek, a jelöléseket ott helyezik el, ahol szükséges". – A nyilvánosan hozzáférhető helyekről való felvétel és fotózás soha nem volt tilos – hangsúlyozza Karol Jakubowski, a PKP Polskie Linie Kolejowe SA sajtócsapatától."
Amikor a 11-es vonalon a völgyhíd cserével végeztek, akkor kijött egy győzelmi jelentés, hogy ezen felül kicseréltek 13,5 talpfát és beépítettek 29 m sínt. Összesen kb 200 méteren megszűnt a lassújel . Amikor szóvá tettem, hogy szerencsétlen Bz úgy tántorog Zirc és Vinye között, mint a részeg libák a Vukban és a hosszú vágányzár alatt helyre lehetett volna hozni a pályát, akkor a tisztelt kommentelők (nagy részük vasutas) nekem esett, hogy ennek is örülni kellene. Hát én nem tudtam maradéktalanul...
- Rákosrendezőn erősen hiányosak a vágánykapcsolatok, több helyen váltó helyett sima keresztezés van (pl. Nyugati jobbról csak az 1-re lehet közlekedni, és az 1 abból az irányból csak a Nyugati jobbról érhető el).
- Vonali biztosítóberendezés is hiányos, Nyugati jobb felől és bal felé kötött a menetirány, illetve Angyalföld jobb felől csak megálljt és hívót tud a bejárati jelző.
+ Olyasmit is hallani, hogy egyes váltók vonóvezetékes helyett már motoros állításúak lesznek a pályás munkák után.
Sajnos minden átépítés, felújítás kellemetlenséggel jár. Az meg még inkább az, hogy meg sem próbálnak olyan megoldást kitalálni, ami minimalizálná az utasokat ért szívatást. Csak egy példa:
Gondolom nem lenne lehetetlen, ha nem egyszerre bombáznák szét mindhárom utasforgalmi vágányát Rettentőnek, így maradhatna egy, amin fenn lehetne tartani egy minimális forgalmat. Azon mondjuk foroghatna egy motorvonat RPÚ és a nyugati között. Ha feszmentesíteni kell, akkor is megoldható, amíg vágánykapcsolat van
Sőt, tulajdonképpen még így is van egy, amit akár használhatnának is. Igen, lenne némi gond a végponti váltókörzet bekötésekor, de az talán nem a kizárás teljes időtartama. A kezdőpontit üzemben kell tartani valahogy, mert a Parkot sem zárhatják ki 5 hétre, vagy mennyire.
Végezetül:
-csak remélni tudom, hogy a beépítésre kerülő kitérők nem onnan jönnek, ahonnan a Nyugatiba is hozták. Azok még mindig 20-asok, vagy már csak 10? Nincs olyan páros, ami ne késne 2 percet amíg Rettentőre kiér.
-még véletlenül sem nyúlnak az Istvántelek körüli pályahibákhoz, azért majd egy újabb teljes kizárás kell. Vagy még van hova szétesni? Végül is felszabadul pár sárga tábla Rettentőn, nem is kell messze vinni. ;-)
Csütörtök óta Lengyelország egész területén tilos a kritikus infrastruktúrát érintő objektumok fényképezése vagy filmezése. Aki mégis megteszi, és lebukik, pénzbírságra vagy akár börtönbüntetésre is számíthat.A tilalom mintegy 25 ezer létesítményt, épületet, létesítményt és eszközt érint - írja a Bild című német lap.
Konkrétan a következőkre vonatkozik: Katonai létesítmények Hidak és alagutak
Vasutak és vonatok
Repülőterek és kikötők
Postahivatalok és energetikai létesítmények
Kormányzati épületek, beleértve a Nemzeti Bank épületeit is
Aki megszegi a törvényt, annak mobiltelefonja vagy kamerája elkobzására kell számítania. Súlyos esetekben akár 20 000 złoty (kb. 1,9 millió forintnak megfelelő összegű) pénzbírsággal - vagy öt és 30 nap közötti elzárással - is számolhatnak.
A tilalom azonban csak akkor érvényes, ha a hivatalos tiltó tábla jól látható az épületen vagy az ingóságon (pl. a vonaton). A piktogramokon kívül lengyel, angol, német, orosz és arab nyelven is fel van tüntetve: „Fotózás tilos”