Keresés

Részletes keresés

oldmumus_v.2 Creative Commons License 4 napja -1 0 483106

"Nyilván eltart egy ideig a tanúsítás."

 

Ez azt jelenti, hogy aki az feladatot elvégezte úgy kezdte el, hogy szükséges engedélyek nem voltak meg?

Ha igen akkor: Hegyeshalomtól nyugatra már nem pályázhat olyan akinek nincsenek meg a megfelelő engedélyei. Már a Lastenheft (Követelményfüzetnek fordítható) ezt világosan leírja. Mindennek SIL 4-esnek kell lennie.

Előzmény: superconductor (483098)
aruzsi Creative Commons License 4 napja 0 0 483105

Máshogy is ki tudnám fejteni a 2 betűt...

Előzmény: oldmumus_v.2 (483065)
aruzsi Creative Commons License 4 napja 0 0 483104

Kezdjünk....!!!!

Előzmény: superconductor (483098)
aruzsi Creative Commons License 4 napja -1 0 483103

De jó lenne, ha csak itt hibádzana!!!

Előzmény: f_k (483093)
1047 005-2 Creative Commons License 4 napja 0 0 483102

"Évekkel korábban még olyasmiről is volt szó, hogy a felújítás és a tramtrain egy projekt lesz."

 

 

Olyanról nem,a tender is külön futott,főleg,hogy letérne a 136-os vonalról Mihálytelek környékén,hogy a 4-es villamos pályájára csatlakozzon.

Előzmény: Fizolti (483081)
lenand Creative Commons License 4 napja -2 0 483101

Én is így értelmeztem a társaság által leírtakat. Köszönöm!!

Viszont ne általánosítsunk, én is vasutas vagyok. Forgalom (a kereskeledmi rész soha nem is érdekelt) , és annyi közöm volt a Start-hoz, hogy a pénztár és köztem volt egy fal és egy rácsos ajtó. Amiből az utas persze annyit látott, hogy ugyan az a ruha volt rajtunk... 

Előzmény: jbaal (483092)
1047 005-2 Creative Commons License 4 napja -1 1 483100

"Hogy két, egymástól negyven kilométerre lévő regionális központ"

 

 

Ez a (politikai) lózung enyhén szólva megmosolyogtató.Milyen központ,közigazgatási,a XXI. században,az internet korában?

Előzmény: felucca_02 (483069)
1047 005-2 Creative Commons License 4 napja -2 4 483099

"Kissé unom már az automatikus hangalámondást, hogy utas nincs. "

 

 

Akkor szállj le a repülővel és ne térképnek nézd a tájat,hanem figyeld meg,hogy kik,mivel és miért utaznak a 2 térség között!(Még a pályaszemélyzet se fogja használni a váltásokhoz.)

 

 

 

 

"Miután 8 éve nem jár itt vonat"

 

 

Amin szintén nem volt utazó tömeg,a pár seftelőt ne számítsd,azok elmaradnak a sokkal szigorúbb ellenőrzés és a kis tételek miatt.

 

 

 

"Ahogy azt sem látom be,"

 

 

Akkor érdemes tanulmányoznod a 2 ország közötti határátlépésre vonatkozó (nemzetközi) szabályokat és a 2015 utáni helyzet változását!Semerre nem fog menni vonat ha a határkapu nem nyitható ki!!

Előzmény: felucca_02 (483069)
superconductor Creative Commons License 4 napja -1 8 483098

A forgalom a biztber miatt nem indult el. Legalábbis ez volt a hivatalos közlemény.

Azt tudjuk, hogy a fővállalkozó egy új berendezést hozott ide. Nyilván eltart egy ideig a tanúsítás.

A kérdés: minek?

 

Mert volt hazai szereplő, akinek az AZD berendezés bejelentése pillanatában előre le volt gyártva a röszkei biztber, mert annyira bízott benne, hogy el fogja vinni a projektet.

A hatalmi harc viszont fontosabb volt. Na azért nincs még vonatközlekedés.

 

Az meg külön tetszik, amikor a miniszter kijelenti, hogy mikor fog elindulni. Ő nyilván tudja, hogy a problémák mikorra lesznek orvosolva. Persze ilyen kijelentéseket Paks II-vel kapcsolatban is szokott tenni. Kezdjünk félni?

Előzmény: szvörnyeteg (483077)
rom templom Creative Commons License 4 napja 0 1 483097
Előzmény: Lovrin (483085)
Fzolee Creative Commons License 4 napja 0 1 483096

Akkor nem az volt. Sima applikacios jegy.

Előzmény: trebront (483094)
Vendégsín Creative Commons License 4 napja 0 1 483095

de utasítás szerint ' ,...nincs meg a TÉNYLEGES fékúttávolság fele sem' ...

 

Az F. 1. Jelzési utasítás szerint. Mert az E. 2. Fékutasítás szerint ezt a megállás előtt nem lehet tudni...

 

"Tényleges fékút
Az a távolság, amelyet a vonat a vonal bármely szakaszán befut a fékezés megkezdésétől a megállásig. A tényleges fékút gyorsfékezés esetén az általános fékútnál kisebb, vagy egyenlő azzal."

Előzmény: Jedi24 (483079)
trebront Creative Commons License 4 napja 0 1 483094

nem.. az "okosjegy" néhány vonatra kapható csak, van mittudomén 20 darab belőle vonatonként, olcsóbb mint a normál teljesárú, és most már csak előző nap éjfélig veheted meg.

Előzmény: Fzolee (483091)
f_k Creative Commons License 4 napja 0 0 483093

80a Bal vágány

 

Tura mh. Aszód között kb. 1700 m hosszban nincs jelfeladás.

 

Bag mh. után közvetlenül Babatpuszta előtt kb 1300 méteren nincs jelfeladás

 

Rákoscsaba mh Rákosliget kb 175-152 szelvényig nincs jelfeladás

 

Elvileg garanciális hiba jó lenne javítani....

Előzmény: aruzsi (483057)
jbaal Creative Commons License 4 napja -4 6 483092

Nem volt igaza szerintem, ha szigorúan vesszük a szabályokat, akkor sem. Ezek a sima helyjegy nélküli, 100 km alatti jegyek 4 órán át érvényesek, és az érvényességtől kezdve bármilyen vonaton felhasználhatók, akkor is, ha a jegyen konkrétan rajta van, hogy melyik vonatra szól. A 9:20-as vonat is már 9:31-re volt ott, tehát a 9:29-esek jegyének érvényessége is megkezdődött.

 

A másik meg, hogy a jó édes anyját annak a marhának, aki ezen a késésekkel tűzdelt, idióta vaskalapos vasutasokal nehezített magyar hálózaton ilyen vonathoz kötött baromságokat vezet be. Mielőtt nem volt ez a majomkodás, simán megvehettél egy jegyet egy visznyolatra, aztán azt használhattad bármelyik vonaton, ha meg éppen valamelyik helyjegyes volt, akkor bármikor vehettél még pluszban egy helyjegyet hozzá. Annyi megkötés volt, hogy ha jól emlékszem a 100 km alattiak csak 1 napig voltak érvényesek, az afelettiek meg valami 14 napig, de már lehet, hogy nem jól emlékszem.

 

De velem is volt már olyan, hogy egy okosjegyet vettem Siófok-Budapest útra, mert egyszerűen az volt a legközelebbi vonat, amire olyat adott, és nemtudtam lemondani a jegy "okosságáról", tehát a 20 %-os kedvezményéről. Természetesen a vonat késett vagy 40 percet, Balaton IC halberstadti kocsija lett volna, de előtte jött egy korábbi késő, sima megállós halberstadtis vonat. Felszálltam arra, eleve nekem mi a francért is kellene tudnom, hogy egy korábbi késő vonat jön, vagy éppen az, amelyikre jegyet vettem? Mert egyébként pont ugyanabban az időpontban jött mint a sajátomnak kellett volna, a komfortfokozat is ugyanaz a halberstadtiban. De természetesen Mr. Vaskalap leállt vitatkozni, hogy az én jegyem "arra" a vonatra szól, azért kaptam azt a fenenagy kedvezményt. Természetesen elküldtem az apja nemi szervére, hogy majd akkor pofázzon, hogy ha nem késeget minden vonat 40 percet, amúgyis ugyanolyan halberstadti kocsiban ülök, hely van bőven, nem k*rva mindegy?

 

Csak az a baj ezzel, hogy ha az ilyen marha komolyan veszi, simán leszállítja az embert a semmi közepén egy ilyen baromság miatt, bezzeg a semmiféle jeggyel nem rendelkező 10 fős c. bandával nem mernek szembeszállni, hanem lapulnak mint szar a fűben. Ebben az esetben is pont ott volt egy vasútőr amúgy, de szerencsére nem avatkozott bele.

Előzmény: lenand (483068)
Fzolee Creative Commons License 4 napja -2 0 483091

Appban vettem, ha arra gondolsz, mint okosjegy. De akkor is hulyeseg.

Előzmény: trebront (483090)
trebront Creative Commons License 4 napja -1 1 483090

tudtommal csak a helyjegy, az okosjegy (lehet h ilyet vettél?) és a bicóhelyjegy szól konkrét vonatra, de pl. a helyjegy mellé kiadott (vonal)jegy már nem vonathoz kötött (csak km. és dátum/időkorlátos)

Előzmény: Fzolee (483089)
Fzolee Creative Commons License 4 napja -1 0 483089

Nem tegnap vettem utoljara vonatjegyet Magyarorszagon, de anno mintha lett volna valami olyan rajta, h. melyik vonatokra ervenyes.

Előzmény: zjakabfi (483074)
_Nyuszi Creative Commons License 4 napja -1 0 483088

Mi a kínlódás tárgya?

Előzmény: aruzsi (483057)
r1232 Creative Commons License 4 napja -1 0 483087

Nem ilyen vágányról van szó.

Előzmény: a Zsóti (483086)
a Zsóti Creative Commons License 4 napja -1 0 483086

"...kivéve a főjelzővel megosztott vágányokat"

Előzmény: r1232 (483054)
Lovrin Creative Commons License 4 napja -2 3 483085

Kedves főhőbörgők...

A röszkei vonal nem a személyforgalom miatt lett felújítva, hanem a BUBE alatt ide terelt teher miatt.

 

Na itt álljunk meg és ne mossuk össze a dolgokat.

 

1, a röszkei vonal felújításának a műszaki tartalmát a személyforgalom igénye határozta meg

2, a röszkei vonal felújításának az időzítését a belgrádi vonal felújítása hozta előre

 

A Szeged-Szabadka vasútvonal felújításának tervezése a BuBe projekttől külön indult, évekkel előtte, még 2010 körül kezdtek vele foglalkozni. Egy adott ponton döntés azületett hogy a kivitelezése előbbre kerül hogy kerülő útirány lehessen. De a műszaki tartalom tervezéséhez nem volt köze ahhoz hogy az első 3 évben ideiglenesen az összes Bp-Belgrád tehervonat erre jár majd. Ezen a vonalon mindig is a személyszállításra terveztek, annyi volt a különbség hogy ezt volt hogy Szeged-Baja IR, volt hogy Szeged-Szabadka TT keretében képzelték el, így egy olyan műszaki tartalom készült amire egy második ütemben bármelyik megvalósítható. Valamint Tent kiegészítő hálózati elem így átjárhatósági paramétereket biztosítani kellett.

 

Ahhoz hogy a terelt teherforgalom el tudjon zörögni ezen a vonalon, az a most befejezett 106-os vonali felújítás mintájára kb 2-3 milliárd forintból meglett volna magyar részről. Emellé Szerbiának is kb 15 kilométret kellett volna átépíteni. Ezzel kaptunk volna egy egyvágányú dízeles vonalat 60-80 km/h sebességgel, állomástávval, ami bőven elegendő lett volna a teherforgalom összes igényére, tekintettel arra hogy Szabadkától Újvidékig is ugyanezt tudja a kerülő útirány, de a 150-es vonal se tudott sokkal többet csak drót volt rajta.

 

Amiről itt szó volt hogy a maradék 38 milliárdból fel kéne mutatni (majd a terelés végével) hogy mégis mi értelme volt elkölteni, mert annyira túlárazott projekt lett aminek rossz lesz a politikai megítélése. Ezt szépen leírta Fizolti az előbb, nem ragozom.

 

A menetrend egy dolog, korábban leírtam hogy a balkánon ez is luxus https://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=165778015&t=9005494 és azt is hogy végleges bizberrel és a Bube elkészültével lesz itt jobb a helyzet.

 Én is örülök neki hogy végre elindul valamilyen személyszállítás. Mindenesetre aggódok hogy egy drága csalódás lesz ha nem hozza már addig sem az elvárt forgalmat és bekerül az alibiforgalmú kishatárviszonylatok közé, mert a díjszabás nem kedvez a napi ingázásnak. Ez önmagában lábon tudja lőni az egész projekt célját, és a később tervezett menetrendi fejlesztéseket, és már tényleg nem schengenen múlik, sem a biztosítandó tehervonati kapacitáson.

Előzmény: szvörnyeteg (483077)
r1232 Creative Commons License 4 napja -2 1 483084

Mint ahogyan máshol, korábban csinálták is.

 

Szvsz csak olyan esetben, amikor a vonat a határig már nem állt meg.

Előzmény: felucca_02 (483073)
f_k Creative Commons License 4 napja -2 2 483083

Iváncsa felől az I re il. 5 re is be lehet járni 80 al kitérőbe, a sárga lámpasor utáni szakasz ebben az irányban egy viszonylag rövid szakasz, de a megosztó jelzők ahogy írod, nos az azt eredményezik, hogy borzalmas helyen vannak különösen ha 3 egység van ami közül az  első a bázisról áll ki, mert a 3 ból a legelső a vonat eleje már nincs is peronon bizonyos esetekben. A gyaloglás az utasoknak rossz, mert aluljárózáson túl még akár 200-250 m is meg kell tenni, ami egy Keletiben természetes, de egy átszálló utasnak már kellemetlen tud lenni Pszabolcson. Duna felől általában 2 sárga, majd Hívó szokott lenni, ha valamelyik oldalban jelentősebb késés van akkor nem sok esély van behozni, arra az esetre gondolva ha 3 részből áll, bázisról kiálló egység, Dombóvári érkező ill Dunai érkező. A vonalon van még menetidőtartalék Pszabolcs-Iváncsa, Iváncsa-Ercsi, Érd-Érd felső között...

 

Előzmény: r1232 (483050)
_Nyuszi Creative Commons License 4 napja -2 2 483082

"jelenthetné a foglaltra járatást és a nagyon rövid távolságot a következő főjelzőig"

Az én világomban ez azért nem célszerű, mert a köv. főjelző mindig ugyanott van, de foglaltra járatásnál a bent álló szerelvény vége bárhol lehet. Foglaltra járatáshoz pedig szvsz mindenképpen kellene egy értesítési kötelezettség. Önmagában a külön jelzés csak annyit jelentene, hogy "akkor a megbeszéltek szerint jöhetsz foglaltra".

 

"A tolatást azért kavartam ide, ..."

Érdekes kettőssége ez az utasításrendszernek. Lezáratlan váltókon, kisebb teljesítményű fékkel nagyobb sebességet enged egyes szituációkban, mint közlekedő vonatokra. Nyilván műszakilag vagy ugyanaz a kettő, vagy a vonatközlekedés műszaki feltételei szigorúbbak. Itt inkább az esetleges rendkívüli esemény erkölcsi, társadalmi megítélése, ami számíthat. De ezen változtatni minimum lehetetlen.

Előzmény: Ashi Valkoinen (483076)
Fizolti Creative Commons License 4 napja -3 7 483081

Két regionális központ között hatórás menetrendi lyuk, ilyen is csak ebben az elbaszott országban van!

 < - > 

Itthon mi ahhoz vagyunk szokva, hogy általában eljutok vonattal A-ból B-be, kicsit lassan, késésekkel, kényelmetlenül, de eljutok.

 

Jó gyors hozzáállásváltozás egyetlen nap alatt. Tegnap még ahhoz voltunk szokva, hogy az itteni vasút/ország a legelbaszottabb, ma már ahhoz hogy itt általában el lehet jutni A-ból B-be.

 

Semmi baj nincs azzal, ha valaki kritizálja a vasutat, sőt, nagyon is jó, ha ez ember képben van a problémákkal. De ezek az alaptalan kijelentések és összehasonlítások ugyanúgy nem érnek semmit, mint a kormánypropaganda. 

 

szvörnyeteg

 

Nagyon örülök, hogy megindul a forgalom. 

Ugyanez a személyforgalom a MÁV oldaláról korábban is lehetséges volt, a Szerb oldalon pedig ugyanezen a környéken történt kisprojektes felújítás pl. a Szabadka-Zenta vonalon, szintén a terelés miatt. Ahhoz, hogy 60, akár 80 Km/órával legyen 5-6 pár uzsgyi, nagyságrendileg tizede ennyi pénz elég lett volna MÁV oldalról, ötöde a teljes vonalra nézve. 

Egy éve még volt szó 6 pár nemzetközi IC-ről és 9 pár Röszke és Szeged közötti személyvonatról. Évekkel korábban még olyasmiről is volt szó, hogy a felújítás és a tramtrain egy projekt lesz. 

Nagyon remélem, lesz valami a tramtrainről is. 

 

Viszont ebben a formában a 136-os felújítása egy nagyon drága projekt, ami az átlagemberekben, vasutasokban és politikusokban is azt a nézetet erősíti, hogy a jó minőségű vasút egy nagyvárosok környékén, de ott is csak pár vonal esetében reális, mai áron 50 milliárdnál kezdődő luxusberuházás, ahol tizenpár kilométert több év normálisan megcsinálni és nincs normális kommunikáció a projekt állásáról és ezt a büntetlenül meg lehet csinálni. Ennyi időhúzás után pl. semmi probléma nem lett volna azzal sem, ha csak menetrendváltással indul a személyforgalom - ha ezt mondjuk  fél évvel előbb így fogalmazzák meg, nem a találgatás megy hónapokon át. 

E helyett létrejött az ország egyik legrövidebb ideig, kevesebb mint két hétig Nem vágányzári menetrend keretében érvényes menetrendje. 

 

 

Összefoglalva: - két szék közötti műszaki tartalom, botrányos kommunikáció, túlárazás és kapkodás, mindennel együtt negatívan befolyásolja a további lehetséges projektekről alkotott képet.  

 

Jó az adalék a szerbek hozzáállásával, csak épp a Magyarország oldaláról beletett szerencsétlenkedés zárójelbe teszi az egészet. 

 

 

Előzmény: felucca_02 (483071)
rejtövis Creative Commons License 5 napja -2 2 483080

A  menetrendet és a járatokat illeti  igazad van.

De,  ami drága az drága.

Viszonyítva más  járatokhoz és az élethez...

Ennyi.

Előzmény: szvörnyeteg (483077)
Jedi24 Creative Commons License 5 napja -2 1 483079

Elnézést ,hogy beleokoskodok,de utasítás szerint ' ,...nincs meg a TÉNYLEGES fékúttávolság fele sem' ..

Előzmény: Ashi Valkoinen (483076)
1047 005-2 Creative Commons License 5 napja -2 1 483078

Ettől függetlenül a magyar oldalon van alacsonyabb alkalmazható sebesség.

Előzmény: GaGe (483067)
szvörnyeteg Creative Commons License 5 napja -5 16 483077

Kedves főhőbörgők...

A röszkei vonal nem a személyforgalom miatt lett felújítva, hanem a BUBE alatt ide terelt teher miatt.

Olyan komoly korlátok vannak még, és olyan jelentős a teherfogalom, hogy az, hogy egyáltalán lesz rajta személyforgalom, egy kisebb csoda.

Ha 5 pár vonat lesz, két és fél szeresen haladja meg azt, amiről pár héttel ezelőttig egyáltalán szó volt, és már az is nagyon neccesnek tűnt.

Nem tudom, ki volt már valaha szerbekkel tárgyalni, bármiről is. Amikor felállsz az asztaltól, már akkor nem úgy vannak a dolgok, ahogy megbeszéltétek. Menetrend, jármű, biztber, személyzet... folyamatosan mozgó céltábla.

Ki próbál már rendőrt, határőrt győzködni? Bármiről. Főleg arról, hogy hány perc alatt végezze a munkáját. Sok sikert hozzá. Itt EU-s és schengeni határ van, csempész útirány és migrációs útirány. Nem egyszerű a helyzet.

Végül, de nem utolsó sorban, a teherszállító vasútvállalatok maximális rugalmassága is kellett, hogy egyáltalán elinduljon bármi.

És köszönet annak a sok embernek, akik az utolsó pillanatokig, hétvégén és éjjel is dolgoztak, hogy minden meglegyen határidőre.

Szóval, szerintem jelen körülmények között inkább minden személyvonatnak örülni kellene, hogy egyáltalán elindul, akármilyen menetidővel.

De itt megint csak a fotelokoskodás megy.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!