Keresés

Részletes keresés

zjakabfi Creative Commons License 2024.03.08 -2 1 484799

7-10 is hasznalhatö Kelenföldön.

Szerintem az ütemest nem lehet szétverni, elönyt kell kapjon a hazai tarsaság.

 

 

Előzmény: gabor144 (484798)
gabor144 Creative Commons License 2024.03.08 -3 1 484798

Igen, a lekérdezés alapján a 9.58-kor Kelenföldre érkező nem megy tovább, és Kelenföldről indul vissza. 

 

No de mi lehet ennek az oka? Az ütemességnek köszönhetően a többi órában rendelkezésre álló menetvonal ebben az órában is szabad, nem túl valószínű, hogy nem kapott volna menetvonalat a Délibe. (Vagy mégis ez van?)  

 

Nem tartja elegendőnek a RJ a 31 percet a Déliben és inkább bevállalja, hogy egy pár vonat kilóg a sorból? (A többi két nem itt alvó vonanál 1 óra 31 perc van.) Amikor tavaly mentem vele, az utasok 90%-a Kelenföldön szállt fel, szóval még akár hihető is, hogy egy esetleges késés továbbterjedési esélyének csökkentése fontosabb szempont, mint az, hogy mind bemenjen a Délibe.  

 

 

Hogy megy ilyenkor a menetvonal-kiutalás?

 

Nyilván útban lesz az a szerelvény Kelenföldön, ami persze valahogy kezelhető a többi vonat menetrendjének módosítása nélkül (tán a 3-4-5-6 vg valamelyikén zavar a legkevésbé, az ideális 1-2-ről nem lehet kijárni Bécs felé), de belerondít az egész napos vágányhasználati rendbe, zavarkazelést nehezíthet, szóval lehet hátránya a többi utas számára. Ilyenkor mondhatja azt a VPE, hogy emiatt nem állhat itt egy órát a vonatod? Vagy ennél alaposabb indok kell? Milyen indok alapján lehet valamit megtagadni? Végülis bármi megvalósítható, csak követkeménye van a többi vasút és a többi utas számára.

 

Például ha egy magáncég napi 1-2 olyan menetvonalat akar, ami csak ütemes menetvonal eltolásával fér be, akkor lehet azt mondani, hogy nem kaphattok, vagy tudomásul kell venni, hogy most nekünk ezt a békát le kell nyelni és szét kell verni az ütemet egy magánvasút miatt?

Előzmény: sosiforda (484795)
r1232 Creative Commons License 2024.03.08 -1 0 484797

Ugyanezt az oldalt linkeltem.

 

Amikor néztem, valamiért a napra keresésnél regisztrációt kért, most megy anélkül is..

De a menetrendben továbbra sincsenek ott az új vonatok.

Előzmény: sosiforda (484795)
Arkimbz Creative Commons License 2024.03.08 -1 1 484796

Igazad van, nem fogalmaztam pontosan.

 

Feláras vonaton nem érvényes a megyebérlet és Budapesten kívül a Budapest bérlet, azonban a Budapest-Hatvan szakasz a menetrendben megjelölt kivétel, így a megyebérlet is jó és a Budapest bérlet is.

 

Azaz ha csak Hatvanig utazol (és nem tovább), akkor az IR vonatokhoz hasonlóan a Tokaj és Hernád IC-kre is elég egy Rákoscsaba-Hatvan vagy egy Tura-Hatvan kiegészítő jegy, és nem kell helyjegy sem.

 

Előzmény: BGbr (484776)
sosiforda Creative Commons License 2024.03.08 -1 0 484795

 

>De én itt még nem látok a jelenleginél több vonatot április végétől sem, mondjuk egy hulladék az oldal, az áttekinthetőséget nézve..

 

Ha napra és jegyárra keresek, mondjuk április 8-ra nekem mutatja:

 

7.58 Kelenföld - 10.32 Wien Hbf. (a Keletiből jön vágányzár miatt és Prágáig megy)

10.58 Kelenföld - 13.27 Wien Hbf. (csak Kelenföldről indul)

14.58 Kelenföld - 14.32 Wien Hbf. (a Keletiből jön vágányzár miatt és Prágáig megy)

18.58 Kelenföld - 21.27 Wien Hbf. (a Keletiből jön vágányzár miatt)

 

A napi első vonat Wien Hbf. 7.34 - Kelenföld 9.58 és ez csak odáig közlekedik, ez fordul onnan vissza 10.58-kor.

 

A Prágáig menők Wien Meidlingen keresztül érik el a Hbf-ot, a csak Bécsig menők közvetlenül.

 

2024.március 24-től április 14/15-ig a honlapjukon lévő menetrendi mező szerint a prágai RegioJet vonatok Budapest-Déli helyett Budapest-Keletibe/ből közlekednek, az új vonatpárokat viszont a menetrendi mezőjükben én sem látom:

  

https://regiojet.hu/stations/5404232005#timetables

 

 

Előzmény: r1232 (484782)
Üzemszünet Creative Commons License 2024.03.08 -1 1 484794

Ez a létszámstop, ami továbbra is az infrastruktúra-üzemeltetést érinti, önmagában nem annyira ebbe az irányba mutat - pl. ugyanúgy kéne szolgálat, irányítás, csak mondjuk kereszt helyett simán csak jönne-menne egy vonat az adott időben. 

Esetleg olyasmiről lehetne szó, hogy hajnali és esti vonatok helyett busz, és akkor a szolgálat hazamegy (ilyen van elég régóta Eger-Szilvásvárad vonalon), és akár a környéken kevesebb személyzet kell a hibaelhárításhoz erre az időszakra.

Sajnos hosszabb távon ebbe az irányba mutat , már most is kiélezett a vezénylés sok helyen , a most üres állásokban majd csak 1-1,5 év mulva tudnának amúgy is munkába állni önállóan, ez most még fél évvel kitolódik.

Arról ne is beszéljünk , hogy aki ebben a fél évben jönne, az valószínűleg már addigra máshol fog dolgozni.

Ha meg a vonatok rítkítása lesz, az hosszabb távon az utasok elpártolásához vezet.

Előzmény: Fizolti (484777)
1047 005-2 Creative Commons License 2024.03.08 -1 0 484793

Nem egyetlen napból áll az év és sok más tényező is befolyásolja,hogy mi mikor mehet vagy nem.

Előzmény: GaGe (484791)
1047 005-2 Creative Commons License 2024.03.08 -1 0 484792

"hogy egész napos forgalom mellett random, vagy akár csúcsidei vonatokat cseréltek buszra."

 

 

 

"Változás két délutáni lajosmizsei S21-esnél2024. március 8. péntek, 13.26 / Utolsó módosítás: 2024. március 8. péntek, 15.02

 

 

A Lajosmizséről 15:40-kor a Nyugati pályaudvarra induló S21-es vonat (2923) helyett pótlóbusz közlekedik Kőbánya-Kispest állomásig. Onnan alkalmas vonattal utazhatnak tovább a Nyugati pályaudvarig."

Előzmény: Fizolti (484777)
GaGe Creative Commons License 2024.03.08 -1 0 484791

"Mennek,napi szinten."

Mesélj még. Vonat reggel kilenckor készre jelentve Szabadkán. Egy vonat volt előttem. Az bement 14:23-kor, én meg 17:34-kor. Ennyit arról ,hogy mennek...

Előzmény: 1047 005-2 (484790)
1047 005-2 Creative Commons License 2024.03.08 -1 0 484790

"Inkább mennének."

 

 

Mennek,napi szinten.

 

 

 

"Csak Röszkén van kereszt,"

 

 

Max. a tehervonatoknak,a 7301-nek és a 7300-nak meg menetrendszerint.

Előzmény: GaGe (484789)
GaGe Creative Commons License 2024.03.08 -1 0 484789

"Ostobaság,Sg-Rendező--Röszke között fizikailag lehetetlen,kint meg van bizber,az infra döntése a tehervonatos keresztek mellőzése."

 

Röszkén amint megkapja az AZD biztber a végleges engedélyt, utána át lesz építve Sg Rendező IV őrhely is, plusz SG Rend - Röszke Oh közé megy az ETCS L1 is.

"Most is meg van adott esetben,a személyvonatok között is mennek."


Inkább mennének. Nappal katasztrófa, plusz az 500 méternél hosszabb vonatokat meg kell osztani, hogy megmaradjon az átjáró a peronhoz.
3-4 óránkét van egy lyuk, ahol egy pár vonat le tud közlekedni. Éjjel lehetne haladni, de akkor meg máshol van vágányzár.

"Ami gond: Biztosítóberendezés hiánya, nem mernek keresztezni Sg és Szabadka között."

Csak Röszkén van kereszt, Röszke Szabadka között a vámszabályok miatt nincs kereszt. Csak Röszkén és Szabadkán van vámos. Ha lenne Horgoson is, akkor ott levámolnák a belépő vonatot és lehetne kereszt a többi állomáson is. 

 

Előzmény: 1047 005-2 (484717)
Unatkozó rendszergazda Creative Commons License 2024.03.08 -1 0 484788

Az lehet, hogy a 10:58-as Kelenföldön fordul, ebben az esetben pont a helyén van.

Előzmény: István Gyuri (484787)
István Gyuri Creative Commons License 2024.03.08 -2 2 484787

Még egyszer: ki mondta azt, hogy mindegyik "budapesti" indulási adat ugyanarra az állomásra vonatkozik?

Előzmény: Unatkozó rendszergazda (484785)
PLACI Creative Commons License 2024.03.08 -1 0 484786

Prémium váró | MÁV-csoport (mavcsoport.hu)

 

Szép csendben "kinyírták" az 1. osztályú menetjegyek jogosultságát a belépésre. Igaz, az 1. osztályú Okosjegy is megszűnt...

 

Ami viszont apró pozitívum, hogy az eredeti szabályzat szerint (ország)bérletes/nyugdíjas sem léphetett be, hiába lett volna neki akár prémium helyjegye, ahhoz menetjegy is kellett volna mellé, így meg nem kell...

Unatkozó rendszergazda Creative Commons License 2024.03.08 -1 0 484785

A 45-ös indulások biztos a Déliből vannak, mert így kerül az IC mögé Kelenföldön, de még elmegy az S12-es előtt, így az nincs útban. Az 58-as indulás viszont érdekes lesz, mert az pont az 55-ös S12-es után van, amit így félre kell rakni előle, legkésőbb Budaörsön vagy Biatorbágyon, ha sokat legel a RegioJet Kelenföldön.

Előzmény: István Gyuri (484784)
István Gyuri Creative Commons License 2024.03.08 -2 0 484784

Azt írták, hogy Budapestről indulnak akkor, nem azt, hogy a Déliből...

Előzmény: zjakabfi (484780)
zjakabfi Creative Commons License 2024.03.08 -2 0 484783

Ugyanúgy jönnek szembe 5 percenként abban az időintervallumban.

 

Előzmény: r1232 (484782)
r1232 Creative Commons License 2024.03.08 -1 0 484782

Helytelen vágány használata pl.? Annak idején volt pont ugyanabban az időben induló két vonat is.

A másik, hogy az a csarnokból indulási idő, attól még várakozhat a második kijárat előtt.

 

De én itt még nem látok a jelenleginél több vonatot április végétől sem, mondjuk egy hulladék az oldal, az áttekinthetőséget nézve..

 

https://regiojet.hu/stations/5404232004#timetables

Előzmény: zjakabfi (484780)
H_CS Creative Commons License 2024.03.08 -3 2 484781

Úgy, hogy magas folyadéktartalmú széklettel kezelik a saját maguk által kitalált szabályaikat.

Előzmény: zjakabfi (484780)
zjakabfi Creative Commons License 2024.03.08 -3 0 484780

Hogy a fenébe engedtek a Déliből szokásos 5 perecenkénti inditásra 2 és 3 perces inditást? 10:55,10:58,11:00.

 

Előzmény: sosiforda (484778)
Ikarus 120e Creative Commons License 2024.03.08 -1 1 484779

https://telex.hu/gazdasag/2024/03/08/talgo-corvinus-vasut-vonat-mol

 

De ki a vevő?

Alighanem ez a legizgalmasabb kérdés. Az ajánlattevő társaság neve Ganz-Mavag Europe Zrt. Ennek két tulajdonosa van, 45 százalékban az állami befektetőcég, vagyis a Corvinus Zrt. és 55 százalékban a Ganz-Mavag Holding Kft.

A Ganz-Mavag Holding Kft. pedig a Magyar Vagon Befektetési Vagyonkezelő Zrt 100 százalékos tulajdonában van.

A Magyar Vagon Befektetési Vagyonkezelő Zrt. mögött a Solva II. Magántőkealap áll. A Solva II fő részvényese a magyar állampolgárságú Törő Csaba, de vannak benne mások is, és senkinek sincs 50 százaléknál nagyobb tulajdonhányada.

A Solva II Magántőkealapot a Lead Ventures Alapkezelő Zrt alapkezelő társaság kezeli. A Lead Ventures Alapkezelő Zrt. 100 százalékban a magyar Mol Vagyonkezelő Kft. tulajdonában van. A Mol Vagyonkezelő Kft. a Mol Nyrt. tulajdona. Vagyis vélhetően a magyar állam, a Mol, illetve Törő Csaba közös ügyéről van szó, ahol keveredik, hogy ki az, aki itt tulajdonos, és ki az, aki irányító.

A beadvány azt viszont rögzíti, hogy a Magyar Állam sem közvetlenül, sem közvetve nem rendelkezik részesedéssel a Ganz-Mavag Holding Kft.-ben, illetve a Solva II Magántőkealapban.

sosiforda Creative Commons License 2024.03.08 -1 4 484778

https://iho.hu/hirek/raduplaz-a-regiojet-budapest-es-becs-kozott

 

"Április 4-étől a két főváros közötti RegioJet-vonatok száma napi nyolcra emelkedik.

 

A jegyértékesítés a mai napon elkezdődött.

Tavaly a Prága–Budapest-vonalon 724 ezren utaztak, ami tizenegy százalékos növekedést jelent 2022-hez képest. A Bécs–Budapest szakasz iránti nagy kereslet, arra késztette a vasúttársaságot, hogy az eredeti kettőhöz képest napi négy járatra növelje a kapacitást ezen a szakaszon mindkét irányban.

A vonatok hazánkban Budapest Déli után Kelenföldön, Mosonmagyaróvárott és Győrött állnak meg. A Bécsből Budapestre 7:34, 10:27, 14:34 és 17:27-kor, valamint Budapestről Bécsbe 7:45, 10:58, 14:45 és 18:45-kor induló járatok a turisták és a rendszeresen utazóknak egyaránt megfelelnek. A menetidő 2 óra 31 perc."

 

 

Fizolti Creative Commons License 2024.03.08 -1 0 484777

Ez a létszámstop, ami továbbra is az infrastruktúra-üzemeltetést érinti, önmagában nem annyira ebbe az irányba mutat - pl. ugyanúgy kéne szolgálat, irányítás, csak mondjuk kereszt helyett simán csak jönne-menne egy vonat az adott időben. 

Esetleg olyasmiről lehetne szó, hogy hajnali és esti vonatok helyett busz, és akkor a szolgálat hazamegy (ilyen van elég régóta Eger-Szilvásvárad vonalon), és akár a környéken kevesebb személyzet kell a hibaelhárításhoz erre az időszakra. 

 

Ettől függetlenül a járványmenetrendben erre is volt példa, a 109-es, 86-os vonalakon, hogy egész napos forgalom mellett random, vagy akár csúcsidei vonatokat cseréltek buszra. 

 

Egyébként kb. tíz éve még vonalbezárások helyett pozitív példakénti hivatkozás is volt Csehországra, ott olyan példák voltak, hogy vonalbezárás helyett a forgalmasabb hétköznapi járatok vonattal, a többi/hétvégi busz. 

 

A másik irány lehet még kifejezetten fővonali, amiben a napközbeni pár kocsis mozdonyos (vagy akár Flirtes, pl. 40-es vonal) peremidőszaki 5-10 fővel járó vonatai helyett legyen busz. 

 

További, most nem túl életszerű eshetőség: még régebben pl. a 47-es vonal volt olyan, hogy az alap vasúti mellett volt egy buszos menetrendi mező (emlékeim szerint egy irányban egy darab busszal), amire a vasút nem akart, vagy nem tudott vonatot, személyzetet, illetve a saját hülyesége miatt pályakapacitást biztosítani. Integráció esetén akár olyan is lehetne, hogy egy vonalra a kétórás alapütemes vonat, de a csúcsidei sűrítés időszakában gyengébb irányt busz adná. 

Előzmény: Üzemszünet (484765)
BGbr Creative Commons License 2024.03.08 -1 0 484776

Köszönöm a válaszaidat - sajna hiába az üzletszabályzat (és a józan ész), ha a jegyvizsgáló máshogy gondolja... nem érzek magamban elég erőt, hogy minden egyes utazáskor vitázzak vele :(

 

De még egy kérdés:

Azt írod: "Feláras vonaton (nem öszvér IC) megyebérlettel és Budapest-bérlettel nem lehet Budapest területén kívül utazni"

Itt mire gondolsz? A Hernád IC Hatvanig nem áll meg, eddig használható volt. Ezután (még ha az IR használható is) már nem? Mi a különbség? A közig határon belül egyik sem áll meg...

Esetleg az, hogy az IR-t elvileg igénybe vehetem úgy (ahogy korábban más írta), mintha valójában egy személyvonattal elmennék Rákoscsabától Gödöllőig, és ott átszállok az IR-re - az IC-knél azonban erre elvileg sincs lehetőség, lévén azok Hatvanig sehol nem állnak meg... ???

Előzmény: Arkimbz (484774)
Arkimbz Creative Commons License 2024.03.08 -1 0 484775

OFF

 

A Volán üzletszabályzatában is az szerepel, hogy kiegészítő jegyet az utazási igazolvánnyal nem fedezett útszakaszra kell megváltani.

 

Arról, hogy sofőr ilyet a felszállás helyén nem tud adni, nincs szó. Nyilván a Simple-ben a legegyszerűbb a kiegészítőt előre megvenni, de ha az utasnak nincs mobiljegye, akkor majd kiadja később onnan, ahonnan tudja. Addig meg úgyis fel kell engednie, hiszen van érvényes bérleted.

 

ON

 

Előzmény: BGbr (484772)
Arkimbz Creative Commons License 2024.03.08 -1 0 484774

Sajnos a tájékoztató oldalak mélyen hallgatnak a kiegészítő jegyekről, azonban a MÁV-Start díjszabása egyértelmű (3.3.8. pont): az minősül jegy nélküli utasnak, aki a megyebérlet által lefedett területet elhagyja, és nem rendelkezik a továbbutazáshoz felhasználható előre megváltott menetjeggyel. Ugyanez igaz a Budapest bérletre a közigazgatási határállomás vonatkozásában (4.1.7.).

 

Fenti rendelkezések nem tartalmaznak olyat kitételt, hogy a vonatnak meg is kell állnia a megyehatáron/közigazgatási határon, tehát Budapest bérlettel az IR vonaton Rákoscsabától Hatvanig, Pest megyebérlettel pedig Turától Hatvanig kell a kiegészítő jegyet megvenni.

 

Feláras vonaton (nem öszvér IC) megyebérlettel és Budapest-bérlettel nem lehet Budapest területén kívül utazni, így Hatvanig azokra mindenképp a teljes Keleti-Hatvan szakaszra kell menetjegy+helyjegy, ha nincsen érvényes havi vagy napi országbérlet.

 

Nyilván ebben az utolsó pillanatig titkolózós őskáoszban nem meglepő, ha a jv nég mindig nincs a helyzet magaslatán, ugye a MÁV appból is kikerült a Bp bérlet, de nyugodtan lehet segíteni a díjszabás hatályos pontjainak bemutatásával...

 

Előzmény: BGbr (484768)
Godolloi HEV Creative Commons License 2024.03.08 -1 0 484773

Görögszállás és Tiszalök között 14 pár vonat van. Szolnok és Szentes között is kb. 14 van (némelyik csak Tiszatenyőig, bár ez nem mellékvonal). A már említett Diósjenőn kívül pl. Kőszegre is (munka)napi 17 pár van.

Előzmény: zjakabfi (484761)
BGbr Creative Commons License 2024.03.08 -1 1 484772

OFF

"a Volánbusz járatokon a sofőrök csak a felszállás helyétől tudnak jegyet adni. Emiatt nincs mód arra, hogy a buszon az út első szakaszát vármegyebérlettel, a megyehatártól pedig külön jeggyel fedezd."

 

De arra már nem tér ki, hogy ezek szerint úgy lehetséges, hogy az út első felét a jeggyel, a másik felét a bérlettel "fedezem"."

 

Sőt: mi van, ha nem a sofőrnél veszem a jegyet, hanem a pénztárban (eleve sok buszjáratnál előre meg kell venni :) ???????

Előzmény: BGbr (484771)
BGbr Creative Commons License 2024.03.08 -1 0 484771

 

"

"Van egy vármegyebérletem, de – egy hosszabb utazás keretében – át kell utaznom a vármegyehatáron. Fel tudom ehhez használni a vármegyebérletemet?

Igen, de csak vonaton és ott is csak akkor, ha..."

 

Majd utána ezt írja:

"És hogy miért nem lehet ugyanezt a buszoknál is megtenni?

Azért, mert a Volánbusz járatokon a sofőrök csak a felszállás helyétől tudnak jegyet adni. Emiatt nincs mód arra, hogy a buszon az út első szakaszát vármegyebérlettel, a megyehatártól pedig külön jeggyel fedezd."

 

De arra már nem tér ki, hogy ezek szerint úgy lehetséges, hogy az út első felét a jeggyel, a másik felét a bérlettel "fedezem"..... :)))))) vagy mégse? Akkor ERRE IS külön rá kell kérdezni? :))))))))))))))

(Mondom én: NINCS olyan, hogy a teljes információt megkapjuk a kérdésünkre...)

Előzmény: sosiforda (484754)
H_CS Creative Commons License 2024.03.08 -1 0 484770

Az a baj (mondjam, hogy tipikus magyar szokás??) hogy ilyen az információterjesztés. Az ilyen kérdésekre nem válaszolnak (elsumákolják/eszükbe se jut, hogy ez is kérdés [mert valójában az információ terjesztői sem használják így a vonatokat]), csak ha konkrétan rákérdezel... :(

 

Az itt OFF BKK sem tudta nekem megmondani, hogy a visszaváltott bérletekre osztogatott 1000 forintos kuponokból ha vásárolok valamit, arra tudnak-e cégnévre számlát kiállítani.

Választ ebbe a fórumba nem várok erre a kérdésre kommentként - megvárom az ügyfélszolgálat hivatalos levelét, amit még 29 napjuk van megküldeni.

 

Úgyhogy újtarifa ügyben káosz az van, nem csak a MÁV-nál, MÁV-START-nál, MÁV-SZK-nál és a Volánbusznál.

Előzmény: BGbr (484768)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!