Keresés

Részletes keresés

altenberger Creative Commons License 2022.11.23 0 0 65307

"gyakorlatlanok a legtöbb esetben, mennek mint állat,"

 

Ebben igazad van, de ettől még maga a kezdeményezés egy támogatandó dolog. (Ilyen erővel a fehér furgonosokat is kitilthatnád a belvárosból.)

 

A körüllakó eszjúvi-soknak, tudod akik szülni viszik a féllábú nagymamát a bojlerrel/létrával, lehetne érvelni azzal, hogy nincs itt autós üldözés, lehet autózni megosztott autóval is akár.

Előzmény: dhpage (65306)
dhpage Creative Commons License 2022.11.23 0 0 65306

na megosztókat pont nem engedném rá, gyakorlatlanok a legtöbb esetben, mennek mint állat, mert nem az övék az autó.

Előzmény: altenberger (65304)
altenberger Creative Commons License 2022.11.22 0 0 65305
Előzmény: Re:barbara (65299)
altenberger Creative Commons License 2022.11.21 0 0 65304

"Egyszer, majd kötelező lesz🤣."

 

Ha nem is egyenesen kötelező, de erősen ajánlott.

Amúgy én a taxik mellett az autó megosztókat is felengedném.

Kíváncsi vagyok az új buszvonalakra is.

Szerencsés időzítés, hogy most, nembringaszezonban adják át, így a buszok és a taxik jobban be tudják "lakni" a hidat, tavasszal majd a bringások/rolleresek is becsatlakoznak.

 

(Mindig gyorsabb a busznak egy 8-10-zel bubizó után haladni, pár száz métert, mint a dugóban 2-vel totyogni.)

Előzmény: SzeZo (65301)
altenberger Creative Commons License 2022.11.21 0 0 65303

Hát mindkét hídfőn van BUBI állomás...

Előzmény: XNC (65302)
XNC Creative Commons License 2022.11.19 0 0 65302

Olvastuk. De a gyalogosforgalom meg tiltva lesz rajta még 1 évig.

Előzmény: dhpage (65300)
SzeZo Creative Commons License 2022.11.19 0 0 65301

Másfél éven át nem járt rajta szgk és nem halt bele senki.

Így legalább esélye lesz a mentőnek átjutni - ha muszáj.

Azért az érdekes fordulat, hogy korábban tilos volt bringázni rajta, most meg... Egyszer, majd kötelező lesz🤣.

Előzmény: dhpage (65300)
dhpage Creative Commons License 2022.11.18 0 0 65300

olvastátok, hogy decemberben megnyitják a Lánchidat és tesztjelleggel csak bkv buszok, taxik és bringák mehetnek rá? (meg nyilván a mentők, stb.)
szerintem jó ötlet és így kiderül, hosszabb távon mennyire életképes a személyautók kitiltása.

Re:barbara Creative Commons License 2022.11.18 0 0 65299
Előzmény: altenberger (65298)
altenberger Creative Commons License 2022.11.07 0 0 65298

Mintha kerékpárút készülne a Karl von Linné sétányon.

Van valakinek erről valami infója?

SzeZo Creative Commons License 2022.09.27 0 0 65297

Ez igaz, de akkor miből élt volna meg a s_ggmédia? Ja, az megél enélkül is.

Előzmény: Friczy (65296)
Friczy Creative Commons License 2022.09.27 0 2 65296

Mennyivel egyszerűbb lett volna, ha megfordítják a sorrendet, és először a sávokat festik át, és utána festik fel a kerékpársávot.

Előzmény: hitman (65295)
hitman Creative Commons License 2022.09.26 0 1 65295
Előzmény: Matyi_67 (65282)
Friczy Creative Commons License 2022.09.20 0 1 65294

Kétéves cikk, ezt a sávot pedig most festették fel, továbbá nem a Villányi úton.

Előzmény: altenberger (65293)
altenberger Creative Commons License 2022.09.20 0 0 65293

Állítólag volt egyeztetés:

 

"Április elején civil szervezetekkel történő gyors szakmai egyeztetés után elkezdődhetett a munka."

 

 

https://bringazas.hu/hirek/budapest/17-km-hosszu-kerekparsavot-alakitanak-ki-budapesten-a-villanyi-uton/

Előzmény: padisah (65290)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2022.09.19 0 0 65292

A probléma ennél általánosabb, ld a Gellért tér kapcsán a mizériát...

A gond, hogy nem értenek hozzá igazán, azt megpróbálják okosba megoldani, és meglepődnek a szörnyszülöttek mellékhatásain....

 

Előzmény: padisah (65290)
altenberger Creative Commons License 2022.09.19 -1 0 65291

https://24.hu/elet-stilus/2022/09/19/mcdonalds-balta-video-new-york/

 

És még a hátizsákját is hátrahagyta! :-))))

padisah Creative Commons License 2022.09.17 0 0 65290

kerékpáros szervezeteknek kellene jóváhagyni a kerékpár infrát, tervezéskor is, és aztán átadáskor is

 

és komolyan is venni, tehát ha nem jó, ne vegyék át jófejségből, ennek megfelelően pl nem lehet rá kitenni a kerékpárút táblát, hanem marad járda, támogatást vissza kell fizetni etc

Előzmény: ÁsítóSárkány (65288)
főgóré Creative Commons License 2022.09.17 0 0 65289

felsőbb helyről ki lett adva, oda márpedig kerékpársávot köll létesíteni.

-de főnök , arra keskeny ott az úttest ..      -kuss, megcsinálni, vagy ugrik a prémiumom.

Előzmény: Matyi_67 (65282)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2022.09.17 0 1 65288

Rendszeresen (max. pár évente) vizsgáztatni kellene a közútkezelőknél dolgozó döntéshozókat a vonatkozó szabályokból, a Közúti Jelzési Egyezménytől a KRESZ-en át a forgalomszervezési szabályzatokon át a műszaki előírásokig... és ki kellen mondani: alkalmatlan, aki nem megy át.

Előzmény: Friczy (65286)
koller andor Creative Commons License 2022.09.17 0 0 65287

Akciós volt a sárga festék.

Előzmény: Matyi_67 (65282)
Friczy Creative Commons License 2022.09.17 0 1 65286

Az, hogy ki mit érez biztonságosnak, az az ő dolga. A műszaki előírások pedig betartandó dolgok. Nincs hely kerékpársávra, akkor nem kell kerékpársávot csinálni. A kerékpáros nyomnak pont az a rendeltetése, hogy az autósok figyelmét felhívja a kerékpárosokra ott, ahol nincs hely külön kerékpáros infrastruktúrára.

Előzmény: altenberger (65285)
altenberger Creative Commons License 2022.09.16 0 0 65285

"Ide legfeljebb a "nyilacskás" kerékpárjelzést lehetett volna kitenni."

 

Azt nem érzik annyira biztonságosnak a hölgyek és a gyermekek.

Előzmény: Re:barbara (65283)
altenberger Creative Commons License 2022.09.16 0 0 65284

"Sokkoló képek: Halálsávot festettek fel az éj leple alatt Karácsonyék a Karolina úton
Életveszélyben a biciklis, mert nem fér el a busz a sávban"

 

Nagy szavak ezek egy nyolcévestől! :-)

 

A megoldás: a belsősáv legyen szélességkorlátozott! Ezt kellene kitáblázni.

A normál méretű belsősávban haladjon a busz, konténeres teherautó (ezt nézi kukásautónak a jó képességű). A belsősáv meg lehet a miniautóké, akár! :-)

Előzmény: Matyi_67 (65282)
Re:barbara Creative Commons License 2022.09.16 0 1 65283

Éppen tegnap délután jöttem arra autóval és néztem megdöbbenve.

Ide legfeljebb a "nyilacskás" kerékpárjelzést lehetett volna kitenni, ez így egy jogi nonszensz.

(Mondjuk én a nagyjából párhuzamos Alsóhegy utcán szoktam tekerni, a sínek mellett.)

Előzmény: Matyi_67 (65282)
Matyi_67 Creative Commons License 2022.09.15 -1 1 65282
altenberger Creative Commons License 2022.06.08 0 0 65281

Sajnos ezt úgy kerülik ki, hogy építenek egy előírásnak megfelelő bringautat addig, amíg az előírás könnyen betartható. Amikor akadályban ütköznek (szűkület, kereszteződés, bármi), akkor pár tíz, vagy pár száz méterre megszűnik a kerékpárút. :-( Majd folytatódik a problémamentes szakaszon.

 

Ezt a forgatókönyvet simán el tudom képzelni itt is.

Előzmény: ÁsítóSárkány (65280)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2022.06.03 0 0 65280

Figyelembe véve az e-UT 03.04.13:2019 útügyi előírást és azt, hogy mennyi hely van, azért kétségeim vannak.

 

Elválasztott gyalog- és kerékpárút 4.25m széles kellene legyen, rövid szakaszon indokoltan 3.75m-re szűkíthető.

Nem elválasztott gyalog- és kerékpárút esetén 3.5m szűkíthető 3m-re. A szórványos gyalogos forgalom esetteé (3m -> 2.75m-re szűkíthető) nem számolnék.

 

Előzmény: altenberger (65279)
altenberger Creative Commons License 2022.06.03 0 0 65279

Szerintem is meg lehet viszonylag egyszerűen, költséghatékonyan oldani.

Amitől egy kicsit "tartok": a gyalogosok is ráfognak szokni, mert rövidítési lehetőség nekik is. Pl. kutyások. Hát majd meglátjuk!

 

(Attól, hogy van kijelölt kerékpárút/sáv/bármi még nem jelenti azt, hogy ott bringázni is lehet minden további nélkül, csupán lehetőség.)

Előzmény: ÁsítóSárkány (65274)
dhpage Creative Commons License 2022.06.03 0 0 65278

a hidraulikus elég nehéz kifűrészelni...simán megállít egy kistehert, szóval elég masszív acélból van.

Előzmény: XNC (65271)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!