"gyakorlatlanok a legtöbb esetben, mennek mint állat,"
Ebben igazad van, de ettől még maga a kezdeményezés egy támogatandó dolog. (Ilyen erővel a fehér furgonosokat is kitilthatnád a belvárosból.)
A körüllakó eszjúvi-soknak, tudod akik szülni viszik a féllábú nagymamát a bojlerrel/létrával, lehetne érvelni azzal, hogy nincs itt autós üldözés, lehet autózni megosztott autóval is akár.
Amúgy én a taxik mellett az autó megosztókat is felengedném.
Kíváncsi vagyok az új buszvonalakra is.
Szerencsés időzítés, hogy most, nembringaszezonban adják át, így a buszok és a taxik jobban be tudják "lakni" a hidat, tavasszal majd a bringások/rolleresek is becsatlakoznak.
(Mindig gyorsabb a busznak egy 8-10-zel bubizó után haladni, pár száz métert, mint a dugóban 2-vel totyogni.)
olvastátok, hogy decemberben megnyitják a Lánchidat és tesztjelleggel csak bkv buszok, taxik és bringák mehetnek rá? (meg nyilván a mentők, stb.) szerintem jó ötlet és így kiderül, hosszabb távon mennyire életképes a személyautók kitiltása.
kerékpáros szervezeteknek kellene jóváhagyni a kerékpár infrát, tervezéskor is, és aztán átadáskor is
és komolyan is venni, tehát ha nem jó, ne vegyék át jófejségből, ennek megfelelően pl nem lehet rá kitenni a kerékpárút táblát, hanem marad járda, támogatást vissza kell fizetni etc
Rendszeresen (max. pár évente) vizsgáztatni kellene a közútkezelőknél dolgozó döntéshozókat a vonatkozó szabályokból, a Közúti Jelzési Egyezménytől a KRESZ-en át a forgalomszervezési szabályzatokon át a műszaki előírásokig... és ki kellen mondani: alkalmatlan, aki nem megy át.
Az, hogy ki mit érez biztonságosnak, az az ő dolga. A műszaki előírások pedig betartandó dolgok. Nincs hely kerékpársávra, akkor nem kell kerékpársávot csinálni. A kerékpáros nyomnak pont az a rendeltetése, hogy az autósok figyelmét felhívja a kerékpárosokra ott, ahol nincs hely külön kerékpáros infrastruktúrára.
Sajnos ezt úgy kerülik ki, hogy építenek egy előírásnak megfelelő bringautat addig, amíg az előírás könnyen betartható. Amikor akadályban ütköznek (szűkület, kereszteződés, bármi), akkor pár tíz, vagy pár száz méterre megszűnik a kerékpárút. :-( Majd folytatódik a problémamentes szakaszon.
Ezt a forgatókönyvet simán el tudom képzelni itt is.