Visszaolvasva látom más is szívott a HDRI merge funkcióval. Sikerült valahogy megoldani? Nekem se kettő, se három vagy 7 képből álló sorozatot nem illeszt össze. Bármit csinálok mindíg ezt az üzenetet kapom.
Ha esetleg nem ismered, akkor nézd meg az IrfanView-t. Nem tudom, hogy a te problémádat megoldja-e, de elég okos kis progi, érdemes kipróbálni, nekem bevált. Ingyenes. Telepítsd fel a plugin csomagot is.
Sziasztok! Azért ide írom a kérdést, mert talán már találkoztatok a problémával:
Tudnátok-e javasolni olyan képnézegető progit, ami az Adobe RGB színterű fotókat is rendesen (nem fakón) meg tudja jeleníteni. Sajnos eddig nem találtam, pedig már többet kipróbáltam. Nem képfeldolgozásra (arra ott a PS), hanem csak a fotók gyors áttekintésre kell. Előre is köszi a segítséget!
kiválaszotd pl a brush tool-t, és akkor ott a brushes palettán az other dynamics : az eslő az opacity jitter, és itt be tudod állítani, hogy min legyen, mennyire változtassa...
Alapvetően minden ilyesmit meg lehet csinálni PS-ben is, ha igazán értesz hozzá. Egyébként meg vannak hozzá progik, pl.ez . Ezeknél már csak az a probléma, hogy a millió variációból melyiket válaszd.:))
Erdeklodnek, hogy ennek a fajta utomunkaosszhatasnak van e valami osszefoglalo neve, vagy barmifel neten fellelheto informacio, hogy merre is induljak el a technika elsajatitasa fele?
"Tehát kisérletezni gyakorolni és megjön az eredmény ami sokkal jobb mint az említett célprogramok." Ezzel teljes mértékben egyetértek, jómagam is ezért használok szinte miníd Photoshop-ot, nem véletlenül... ha összeadjuk a célprogramokat amiket meg kellene venni egy komolyabb munkához, szeritem a PS még így is megérné... sokoldalúbb. na mind1.
Az élesítéshez hozzá téve meg egy két gondolatot. Mit az életben általában nincs
mindenre ugyanaz a gyógyszer. Mint mi emberek igy az életlen képek sem egyformák, ezért a legjobb eredményeket különböző trükök, módszerek kipróbálásával, keverésével lehet elérni. Tehát a Vzstrial által említett USM
és láyer rétegegk másolásával jó eredményt lehet bizonyos esetekben elérni, nem elfelejtve, hogy a másolaton filtert megint le kell futatni, mivel az automatikus crt-j -nél nem történik változás.
Épületek műtárgyal élesítésénél nekem smart maszk és másolatok emelésével sikerült a legjobb eredményeket elérni.
A labot akkor használom a mikor sok apró részlet (pl virágmező) kicsi és apróbb fénykülönbségek vannak, az itt lefutatott erős USM lehet nagyon jó eredményt elérni. Van amikor a színcsatornákat kell kiválasztani és ott kell a szüröket futatgatni.
Végül van amikor a fent leírtak kombinációja a hatásos. Tehát kisérletezni
gyakorolni és megjön az eredmény ami sokkal jobb mint az említett célprogramok.
ha egységesített raw kell akkor ott a DNG konverter, igaz ha később vissza akarod nyerni a rawot akkor érdemes beleágyazni, de ezzel a létrejövő dng fájl mérte is megnő..
a másik kérdés: hogyan lehet megcsinálni az átmenetet:
megvan a kép, csinálsz egy másolatot róla (ne az eredit rontsad el)... bár végülis tök mind1:)
szóval megnöveled a canvas size-t, mondjuk széltében, és azt is csak az egyik irányban... utánna jöhet a festékes vödör alatt megbújó gradient, vagyis színátmenetes eszköz. kiválasztasz 2 színt, de lehet akár 1-el is, úgy talán jobb.
Fent találsz pár sémát (téglalap forma, kör forma, stb.) majd ki tudod választani a foreground to transparent opciót, ez azért lesz jó, mert a festőszínt amit kiválasztottál azzal fogja elkezdeni az átmenetet míg a másik "szín" átlátszó lesz, és szépen fokozatosan átmegy átlátszóba ami meg alatta volt az ugye látszani fog.
hogy melyik irányból kell húzni, ezt a reverse kapcsoló is befolyásolja... én mindíg fordítva csinálom elsőre:)
A másik megoldás, hogy ha maszkolással csinálod meg, itt egy kicsit más a helyzet, a canvas size -> megnagyobbításig minden ugyanaz, kivéve:
létrehozol egy új réteget, teljesen kitöltve azzal a színnel, amivel szeretnéd az átmentet elindítaní... majd erre a rétegre raksz, egy maszkot, és a maszkon dolgozol a gradient / színátmenetes eszközzel... a többi már megint hasonló, viszont itt más csak fekete-fehér színnel tudsz festeni, ami azt jelenti, hogy ami fekete az nem látszik, ami fehér igen, ami a 2 között van, valmamilyen szürke, az átmenetes lesz a szürke tónusának megfelelően...
Ha ezt felrakod, elvileg kezelnie kell a D70s raw-ját is.
A raw (sajnos) nem egy konkrét meghatározott formátum, hanem minden gépé más és más. Így rendszeresen ki kell adni frissítést, hogy ismerje a PS az újabb gépek raw-jait is.
Ja es meg egy problema. Biztos nagyon balek a kerdes. Lentebb lattok egy fotot. A kep ketharmada rendes foto aztan sa kep szepen lassan at megy egy egyszinu mezobe. Ezt a lassu, elhalvanyolu atmenetet a kepen hogyan lehet megcsinalni?
Segitsegeteket kernem!Lehet hogy mar sokan kerdeztek elottem a felvetendo problemamat, de most nem volt idom vegig olvasni a topikot.
Szoval a szituacio a kovetkezo: most telepitettem a PS CS2-t. Van egy Nikon D70s masinam, amivel RAW formatumban keszitem fotoimat. Namarmost, alapbol kellene kezelnie a CS2-nak a RAW formatumot. Igazam van? A problema csak az, hogy megsem kepes megnyitni a fenti fajl formatumot. Hol tudnam beallitani a RAW kezelest? Vagy valami extra script kell hozza? Segitsegeteket elore is koszonom.
Szvsz sikeült kimutatnod, hogy a lencséknek a különbözõ hullámhosszúságú (különbözõ színû) fénysugarakra más és más a törésmutatója. :) Gyanítom a téma olyan, hogy az eredeti képen nem feltűnő a kromatikus aberráció, de ezt a channal mixer-rel mégis sikerült láthatóvá tenned.
Sokan szenvedünk, szenvedtünk a batch process utánni save és állandó enterezéssel, ugye? Nos most próbálgattam mindent, végül 1 kicsit kompromisszumos, de enter nélküli verzióra akadtam.
Ezkezded rögzíteni az action-t, majd utánna mindennel megvagy, és a végén kiadsz egy FILE SAVE AS parancsot. Itt egyszer megkérdezi, hogy milyen minőségben akarod a tömörítést és ennyi, utánna kiadod a close parancsot is. Most jön a kompromisszumos része : a file save as-ben megjegyzi a formátumot, a tömörítést is, de megjegyzi a fránya azt a helyet ahová mented. Tehát ha állandóan akarod ezt használni akkor célszerű mondjuk "d:eksön" könyvtárba először bemásolni a feldolgozásra váró képeket, majd ezután a batch és akkor menti rákérdezés nélkül. Mondom ez az egy hátránya van, hogy ezt a könyvtárat mindíg ott kell hagyni, és ide be kell másolni a képeket, aztán innen már bárhová megy, és annyiban könnyíti meg a feladatod, hogy tudod hogy ezek a képek, biztos átestek azon a bizonyos tetszőleges műveleten. Hát remélem azért tudtam segíteni nektek, ha van ennél jobb ötletetek szívesen várom.
off: elnézést, segítséget kérnék: kiadványhoz keresek ingyenesen letölthető stock fotót; a legál vett Cd-ken nincs megfelelő és sos kellene. Tud vki lehetőséget ajánlani? thx!
Sziasztok! Nos...megvan a megoldas... a PS-nek sajna nincs igazan jo megoldasa erre... probaltam az ecsetes megoldast... azzal az a gond hogy a felso objektumok (jelen esetben arc) attetszoek... szoval a megoldas a PSP (paint shop pro) vagy a Pi (photo impact) tubes-ja... abszolut ezt csinalja
egy angol forumon kaptam a tippet...
mindenestre koszonom a segitseget es jo hetveget mindenkinek!