Keresés

Részletes keresés

Repa Creative Commons License 2000.01.06 0 0 762
Bár nem tudom, pontosan melyik Creative kártyára gondoltál, de könnyen lehet, hogy az TNT2 M64. Ez 64 bites memóriabusszal rendelkezik és 800x600 16 bitnél nagyobb felbontásnál jelentősen lassabb, mint az alap TNT2-es.
Vigyázzatok, mert itthon valahogy nem akaródzik a kereskedőknek kiírni, hogy ha az adott kártya esetleg butított TNT2-es. Csak azt ítják, hogy TNT2-es kártya, ami szigorúan nézve igaz is, csak hát...
Mindenesetre ha nem akarsz magas felbontásban játszani, valós opciót jelenthet. De általában megéri a teljes TNT2.
Előzmény: Menyo (756)
amigatya Creative Commons License 2000.01.06 0 0 761
Ha már ennyi teszteredményt láthatunk ezen fórumon, nem tudna valaki összehasonlítást 'prezentálni' játékokban (sebesség), egy 16MB-os és egy 32MB-os TNT2 között? Van lényegi különbség a gyakorlatban e téren? Kicsit zavaros lett, de talán érthető... :)
Nem sok meggyőző érv hangzik el a Creative ellen... :) Sebesség? Lassabb pár százalékkal... na bumm, de olcsóbb 20-30%-al!!! :)
Jacek Vacek Creative Commons License 2000.01.05 0 0 760
Az hogy Creativ:))
Hat en nem vennek az tuti mindig a leg csigabb:)

Mas Cel567 196mb ram Elsa Erazor 3 Pro 185/210 3DMARK 2000 1950 pont.1024/768 16bit 16bit 16bit z-buffer.
Q3Arena 1024/768 High Quality 35 fps atlag 1600/1200 16 fps
Meg egy dolog ki van kapcsolva az fps korlat es 160 korul volt a leg gyorsabb eddig:))))

Menyo Creative Commons License 2000.01.04 0 0 759
Hát ezzel most sokat segítettél :-) Miért kaki? Mi a gond vele?
Előzmény: Bocsesz (757)
Celeron Creative Commons License 2000.01.04 0 0 758
Szia mindenki!

Itt van néhány 3D Mark 2k-el mért teszteredmény.

Celeron 300@450, 128 RAM, Creative Voodoo Banshee, 800x600 16-bit: 1234
Celeron 366@550, 64 RAM, Diamond Fusion, 800x600 16-bit: 1340
Celeron 300, 128 RAM, Voodoo 3 3000, 800x600 16-bit: 1291
Celeron 466, 128 RAM, Voodoo 3 3000, 800x600 16-bit: 1421
Celeron 366, 128 RAM, Diamond Viper 770 32 Mb, 800x600 16-bit: 1213
Celeron 366, 128 RAM, Diamond Viper 770 32 Mb, 800x600 32-bit: 1198
Celeron 366@550 128 RAM, Diamond Viper 770 32 Mb, 800x600 16-bit: 1629
Celeron 366@550 128 RAM, Diamond Viper 770 32 Mb, 800x600 32-bit: 1598

És, hogy a topic témájánal maradjak a TNT2-t és V3-at megvizsgáltam Q3-al is. Sajnos nem ugyanolyan konfiggal. Azért leírom.

Quake 3 full, timedemo 1, demo001

Celeron 366, 128 RAM, Diamond Viper 770 32 Mb
640x480 16-bit: 39,4 fps
800x600 16-bit: 38,5 fps
1024x768 16-bit: 34,6 fps
640x480 32-bit: 37,6 fps
800x600 32-bit: 34,2 fps
1024x768 32-bit: 24,9 fps

Celeron 366@550, 128 RAM, Diamond Viper 770 32 Mb
640x480 16-bit: 57,0 fps
800x600 16-bit: 52,0 fps
1024x768 16-bit: 37,5 fps
640x480 32-bit: 48,7 fps
800x600 32-bit: 36,7 fps
1024x768 32-bit: 24,9 fps

Celeron 300, 128 RAM, Voodoo 3 3000
640x480 16-bit: 37,6 fps
800x600 16-bit: 37,3 fps
1024x768 16-bit: 35,8 fps

Celeron 466, 128 RAM, Voodoo 3 3000
640x480 16-bit: 51,6 fps
800x600 16-bit: 50,9 fps
1024x768 16-bit: 45,5 fps

Remélem kimerítő volt.


Bocsesz Creative Commons License 2000.01.04 0 0 757
Persze hogy a Creativ egy kaki:)
Parasztos de igaz........
Menyo Creative Commons License 2000.01.04 0 0 756
Hali!

Mégegy vaprosz: Miért kerül csak 21+ÁFÁ-ba a Creative 32M-ás TNT2-ese szemben a Diamond V770 32M 29+ÁFÁ-jával? Az adatlapokat nézve egy a különbség, az előbbi AGP2X az utóbbi AGP4X. Ez forintban tényleg ennyit jelent vagy van még a Creative-nak valami a nyilvánosság elől elrejtett hibája?

Menyo

Hannibál Creative Commons License 2000.01.04 0 0 755
Kedves JOE!

Amit a 25 feletti fps-ekről írtál (mármint hogy afelett az emberi szem tehetetlensége stb...), az azt kell hogy mondjam, finoman szólva sem állj ameg a helyét.

25 fps felett igaz, hogy folyamatosnak látjuk a mozgást, (ennek biológiai okai vannak), de ez csak annyit jelent, hogy NEM LÁTJUK AKADOZÓNAK!

Mit is jelent ez a gyakorlatban? Pl hasonlítsd össze a moziképet és a videó (nem tv) képet! Mit látsz? Mindkettőt akadozásmentesnek, de a videóképet folyékonyabbnak. Miért? Mert igaz, hogy a videó is papíron 25 frame-t ad, de ez valójában 50 fps, mert váltott soros letapogatással jeleníti meg a katódsugárcső a képet a képcsövön! Azaz másodpercenként 25 páratlan + 25 páros sort jelenít meg! Ezek azonban mozgásfázisukban is eltérnek már! Ezért látszik a házi videófelvétel folyékonyabbnak egy filmnél!

Amúgy meg ezt ténylegesen is tapasztalni lehet, mert más a feeling. (strobe effekt, alpha közeli tudatállapot, valószínűtlen kép) Ezért van az, hogy a videóval felvett és filmképszerűvé átalakított anyagoknál strobe effektet nyomnak az anyagra!

Ha részletesebben érdekel a dolog, akkor kérdezz meg egy operatőrt, de DETTÓ ugyanezt fogja mondani.

Ja még valami! Tudod, mi a különbség a PAL-SECAM és az NTSC rendszer között? Míg az első kettő 25 fps-t nyom (a mozi 24-et!), addig az NTSC 30 fps-t. Ezért macerás átírni NTSC anyagot európai szabványra! Az NTSC felvétel mozgásérzete ebből következőleg egész más mint a mienk.

Szóval ennyit arról, hogy "25 fps felett mindegy..." Hát nagyon nem mindegy!

Nekem amúgy csak egy 233MMX-em és V2-őm, meg 32 SDRAM-om van, szóval nekem a 30 fps is csak álom marad egy darabig... :)

azopi Creative Commons License 2000.01.04 0 0 754
Az NFS2 SE a 3D API-k közül csak a Glide-ot támogatja, a D3D-t nem. Csak ezért az egy játékért (nameg a Tomb Raider1-ért) figyel nálam is máig egy Voodoo1-es egy PCI-slotban a TNT2 Ultra mellett ;-). Próbálkozhatsz esetleg valami D3D-Glide wrapperrel (Ha elég gyors a procid), vagy a Creative Unified driver-ével.
Előzmény: alpha_ws (752)
jondoe Creative Commons License 2000.01.03 0 0 753
Csako ......

Ha valaki digizni akar, de szeretne egyszerre egy video kartyat akkor a legjobb valasztas a ATI megfelelo katyai...

Sem a TNT sem a Voodoo nem utotte meg azt a szintet sem TV ki sem bemenetben hogy ne kapjak tole hanyingert!!!!!!

Szoval az ATI arra jo ha neha kb VHS minosegben akarsz digizni, sot nem is rossz egy videokartyatol. Viszobt ha azt nezzuk hogy ez egy videokartya akkor az ATI eg nagy NULLA, Kaka driver, 3D-ben sem igazan vakit, mert az ember azert neha jatszani is akar.

Viszont szerintem jobb kepet ad mint egy Miro PCTV, viszont arra draga, mert videokartyanak meg nem igazan vennem meg, persze ha valakinek van nehany 10000 kidobhato forintja akkor vegye meg de utan meg kell meg venni egy normalis nVidia kartyat mert a Q3-al nem tudsz tekerni es a haverodnal sokkal simabban fut, persze o nem tevezik a szmitogepen......

alpha_ws Creative Commons License 2000.01.03 0 0 752
Hali ! Tudnátok segíteni ? Need For Speed 2 SE-t hogy lehet 3D-ben játszani ASUS V3800 (TNT2) kártyával ? A CD-n van egy exe, de az állítólag "VUDU"-hoz készült ! Van megoldás ?
EMILBEN ha lehet ! Köszi
CsabA Creative Commons License 2000.01.03 0 0 751
Az Klübe a videobemenet akar lenni.
Előzmény: CsabA (750)
CsabA Creative Commons License 2000.01.03 0 0 750
Kedves Menyo!

A Voodoo3 TV KIübe menete szintén förtelmes, nem nagyon használható. A TNT-jé egy fokkal jobb, de még az sem üti meg a Miro PCTV színvonalát. A tapasztalataim szerint, mint komplett kártya, egyedül az Ati all in wonder pro turboval kezdődik a jól digitalizált kép. Ajánlom az Ati all in wonder 128 pro-t 32Mbyte RAM-mal (sajna az is 60000 Ft felett van). Ez utóbbi tudja a real time MPEG2-t tömöríteni és lejátszani is. A minőség azonban az Atinál sem igen jó, hacsak nem használsz valamilyen egyéb tömörítő software-t, mint például a Morgan Multimedia MJPEG tömörítőjét. Én ezzel a programmal (85% adatjóság) az Ati all in wonder pro turbo kártyán már egész jó minőségben tudok videót digitalizálni. (A VHS-nél jobb minőséget kapok.) A baj csak az, hogy így egy film úgy 4 CD-re fér el. Persze lehet MPEG-re tömöríteni, de akkor romlik a minőség.

Előzmény: Menyo (749)
Menyo Creative Commons License 2000.01.03 0 0 749
Úgy tudom, hogy a Voodoo3 3500-nak van bemenete. Csak azt nem tudom, hogy milyen minőségben lehet velük digizni. Volt egyszer nálam kölcsönbe egy Miro PCTV kártya. Na az förtelmes volt.

Jó lenne, ha valaki leírná tapasztalatait, mert ha igaz, hogy ezek a kártyák nem teljesen erre valók, akkor vehetek egy olcsóbb nem video-in-es kártyát. Ha azonban mondjuk video8 minőségben tudok velük szerkinteni, majd visszaírni VHS kazira, akkor megéri a drágábbat megvenni.

Help!!! Nagyon gyorsan el akarom költeni a lóvémat!

Menyo

Arty Creative Commons License 2000.01.03 0 0 748
Menyo: ha kell a video in , akkor a voodoo kilőve. annak csak out van. az uj 3000esek TVkimenete már szép.

bdadam13 Creative Commons License 2000.01.02 0 0 747
Még annyi, hogy B.Ú.É.K. mindenkinek!

ByE

bdadam13 Creative Commons License 2000.01.02 0 0 746
Hello mindenki!

Ha van valakinek GeForce -hoz servere Linuxhoz az legyen szíves szóljon (lehetőleg ide a fórumba).
Köszi!

ByE

Menyo Creative Commons License 2000.01.02 0 0 745
Sziasztok!

Jó pár órámban beletelt, de végigolvastam a topicot. Na jó a felét. Viszont egy-két engem jelenleg nagyon érdeklő kérdésre nem kaptam választ. Igaz ezek már az offtopic határát súrolják.

Szóval Cel300A@450MHz,128MB,Voodoo Banshe 16M AGP rendszeremet szeretném szaggatásmentessé és jólfésültebbé tenni. Nehéz eldönteni a topicból, hogy V3 vagy TNT2, de ezzel párhuzamosan lenne egy másik kérdésem. Milyen ezeknek a kártyáknak a TV-OUT-ja illetve a Video-IN-je. Nem ártana, ha az új kártyámmal a TV-n is tudnék játszani (a 72 centi még mindig több, mint a 17"), illetve jó lenne a házimozijaimat Video8-ról bedigizni. Alkalmasak ezek a kártyák erre? És ha igen milyen minőségben?

Nem akarok túl drága kártyát, bár SSE-hez hasonlóan nekem sem jelentene gondot Ge256 Always Ultra Maxit venni :-), de sajnálok rá annyi pénzt.

Bocsesz, ha hosszúra sikerült, remélem tudtok segíteni,

Menyo, a tanácstalan

Jholinar Creative Commons License 1999.12.30 0 0 744
SSE: Igaz.. Ma voltam egy barátomnál, és tesztelgettünk :)
Cel366@550, 192ram, Asus V6600 Deluxe
DMZG:
Average: 54.7
Min: 23.1
Max: 119.2
azért ez se rossz :)
és tényleg..olyan szép dolgokat tud, pl amit te mondtál a cube enviroment mapping..ejj a kis bogarakon a tükrőződések..nagyon jo
a 3Dmark pontokat nem tudtam sajna megjegyezni :( de kb, 800X600@16bit (minden 16biten, double buffering) 3900 felett volt
Quake3-ba...ejj :) Stencil buffer shadow -okat végre láttam rendes sebességgel :)) (nálam "enyhén" akad)
Nah ennyi, Geforce elég jo kis kártya, megvárom a Ddr-ramosokat és veszek énis
Előzmény: SSE (743)
SSE Creative Commons License 1999.12.30 0 0 743
Nem rossz, csak éppen nem értékelhető, mivel néhány dolgot a TNT nem tud megjeleníteni ( pl. cube environment mapping-os effektusok ), így jóval kevesebbet csinál mint amennyit kellene. Ennek ellenére a GeForce így is kb. 2x nagyobb teljesítményt nyújt a DMZG-ben.
Előzmény: Jholinar (742)
Jholinar Creative Commons License 1999.12.30 0 0 742
Kösz JoE akkor majd megcsinálom ezt.

Letöltöttem a Dagooth Moor Zoological Gardens demo-t, és nyomtam egy Benchmarkot
Cel300@450, 128ram, asusv3400 tnt
Average: 21.1
Min: 10.8
Max: 63.9
szerintem egész jo ahhoz képest, hogy tnt1...nem?

Előzmény: JoE (737)
Laa-Yosh Creative Commons License 1999.12.30 0 0 741
Korrekcio: a lighmapeket nem rajzoljak, hanem a palyaszerkeszto program generalja a map adatok alapjan. Megrajzolni kisse brutko melo lenne :)
Előzmény: hirisov (739)
bdadam13 Creative Commons License 1999.12.30 0 0 740
Ismét hello mindenki!

hirisov: Köszi, ezt jó tudni.

Csak annyi lenne még, hogy jó lenne, ha valaki meg tudná mondani miért lassabb ugyanazon a demon a fastest a normalnál (lésd: előző hozzászólásom), pedig van köztük szépségben különbség egész sok.

Na csak ennyi lett volna.

ByE

hirisov Creative Commons License 1999.12.30 0 0 739
Üdv!

Vertex és lightmap közti különbség:

-elvileg: a quake enginnel lett a pc-s játékok közt elsőként bevezetve a lightmap fogalma. A feladata a fény-árnyék viszonyok helyes megjelenítése. Gyakorlatban megrajzolják a pálya texturáit árnyékok és minden ilyesmi nélkül, ez az egyik textura. Ezután rajzolnak egy másikat, ami szürkeárnyalatos, nincs rajta semmi minta vagy ilyesmi (tégla, stb. ezek az elsőben vannak), ez a lightmap. Renderelésnél a két texturát feszítik a poligonokra, így jön létre a kész kép (ha nincs több textura, csak ez a kettő). Ez ugye kétszer annyi texturazast igényel, ezért hozták létre a multitexturigre képes kártyákat (v2, TNT, s4, g400 és fölötte), hogy ezt bírják fillrateval. Vertex lightingnél nincs lightmap, így a multitexturingre nem képes kártyáknak gyorsabb így a megjelenítés (kétszer akkora framerate kb, mintha a lightmapot is ki kene tenni).

-gyakorlatilag a q3-nál: bár nekem tnt2 ultrám van, mégis vertex lightingot használok (gyak. nincs seb. különbség a kettő közt), mivel azzal világosabbak a pályák, sokkal könnyebb meglátni a gaz ellent...:) de gyak. multitexturingre képes chipnél seb. szempontjából szinte mindegy melyiket használod.

bye, hirisov

bdadam13 Creative Commons License 1999.12.29 0 0 738
Hello mindenki!

Na métem egy kis fps -t.
Configom: Celeron 500 (no tuning), Abit BF6, 128MB RAM, Leadtek Winfast GeForce 32MB SDRAM (eredti driver, no tuning), SB Live!
Eredmények:
Q3A demo001.dm3 -on
(L: Lightmap, V: Veretex)
800/32/L : 47,1
1024/32/L : 33,0
800/16/L : 52,0
1024/16/L : 50,8
800/32/V : 49,8
1024/32/V : 38,7
800/16/V : 52,7
1024/16/V : 51,7

a beállításoknál:
GL Ext.: On
Geom. det.: High
Text. det.: max.
Text. filt.: trilinear

Néhány érdekesség:
Fastest: 56,7
Normal : 59,1
Fast : 59,8
HQ : 54,1
kicsit furcsa, hogy minél részletesebb, annál gyorsabb

Még egy kérdés a végére: Mi a különbség a Lightning -nál a Vertex és a Lightmap között?

ByE

JoE Creative Commons License 1999.12.29 0 0 737
Jholinar, neked azer villodzik, mer pecchedre felraktad a detonator 3.53-as driverokat, ez nagy hiba volt :)
Szedd le, es minden megy mint a karikacsapas. Rakd fel a CD-n kiadott driverokat, amit kaptal.
Kulonben se javit semmit, mert nem tamogatja a kartya a DX7-t, igy nem javit a performencen a dolog.

Amugy valaszolva Hirisovnak a 30 FPS dologra, szoval azt akartam mondani, hogy nincs semmi gond, se swappolas, se akadas, es ahhoz kepest hogy nagyon bena vagyok multiban, jol haladok :)
Amugy sajna nincs 3dmark2k-m, de majd megszerzem.
Es en nem atlagos FPS-re gondoltam, hanem a MIN. FPS-re ! Asszem, de menetek rajta egy bencsmarkot, bar utalom, az majd megmondja.
JoE

MINDENKINEK BUEK !

Előzmény: Laa-Yosh (736)
Laa-Yosh Creative Commons License 1999.12.29 0 0 736
Fps: valahol, valamikor az év elején, iszonyat sokat magyarázgattam erről... a lényeg az, hogy a 30 fps ahhoz elég, hogy passzív szemlélőként, relatíve kis változással az egyes képkockák között, valamint a monitornál jóval gyengébb képet produkáló TV-n/filmvásznon megteremtse a mozgás illúzióját. Ez még véletlenül sem azt jelenti, hogy 24 fps-nél többet nem látsz...

3DMark 2000, PIII500, GeForce DDR: 800*600*16-ban 3900 felett valamivel.

Jholinar Creative Commons License 1999.12.29 0 0 735
3Dmark 2k:
cel300@450 , 128ram, asus v3400 tnt legújabb detonator driverrel
800X600, minden 16bit.en, szóval egy elég "fapados" beállítás, és erre kb 1400-1500 pontot ad, a 98,99 sokkal többet adott (kb 2100)
de van egy kis bajom vele:
a demo mód tökéletesen lefut, csodálatos grafika...ámulás...állak a földön meg ilyesmik.
Viszont a benchmark úgy "villodzik" mintha a monitor valami 10hz képfrissítéssel lenne...pedig nem, (az is érdekes, hogy néhány dolog állandó, pl. a talaj, ég stb, csak a kisebb objektumok villodznak
eléggé idegesítő :( és a legrosszabb, hogy ez már volt máskor is (pl GTA2)
lehet, hogy a legújabb detonator driver (vagyis pontosan nemtudom, hogy a legújabb-e, de olyan 2 hete tettem fel és akkor a legújabb volt)
ha valaki erre tud megoldást akkor az légyszíves szóljon
Lehet, hogy nemsokárra lesz GeForce-om...azzal talán több pontot kapok :)
Előzmény: hirisov (734)
hirisov Creative Commons License 1999.12.29 0 0 734
Üdv!

Kedves JoE: a tuningolhatóság nem egy általános szabály, próbáld ki hogy meddig stabil a rendszered...pont addig tudod túlhajtani :))

Sebesség: háááát...azért az nem egészen így van ahogy leírtad...:) 30 és 40 FPS közt baromi nagy a különbség pl. pont a q3-ban. Hidd el. Ha játszol vele kicsit, meglátod (egyszer pl. azon vitáztunk q2-ben [COLD]Barinnal, hogy 60 és 80 közt mennyire érezni a külöbnséget..szerinte nagyon! Fragek múlnak rajta...hidd el neki, Ő az ország egyik legjobb quakere). És ha az ÁTLAGOS FPS 30, az régen rossz (ha csak nem a pl. crusherben), mert akkor rossz esetben akár 15-ig is lemehet...ami szinte egyenlő a halállal jó játékos ellen. egyébként pontosan mennyi neked az a szakiiiit?...:) Tényleg, mérd le légyszi a demo0001-et azzal a beállítással, ahogy játszod (full), és mond meg plíz. Tényleg érdekel.

3DMark2000: milyen pontszámokat hozott ki nektek? (Gépleírás+pontszám)

bye, hirisov

JoE Creative Commons License 1999.12.29 0 0 733
Emberek, nekem 500-as celeronom van, 64 MB SDram, es hozza egy SIMA TNT 16 MB. Nos elso kerdesem, meddig lehet tuningolni ezt a celeront ?
Via Apollo Pro chipsetes QDI Alaplap /max 155 MHZ bus speed/.
A masik csak egy hozzaszolas, en jaccom fullon a Q3A-t, es szakiiiiiiiiiiiiit mint allat TNT-vel.

Ezzel csak azt akartam mondani, hogy tulontul kritikusak vagytok, hisz nem is akkora a problema, hogy Geforce 2 Ultrat keljen venni.

+ meg valami, nehogy ma valaki nekem azt mondja, hogy eszreveszi ha valami 30 fps-el fut, es eszreveszi ha 40-el. Ez baromsag, ha valami 24 fps felett iszkol, azt az emberi szem egyenletes mozgasnak erzekeli, es ez felett mar csak neeeez, neeez, meg neeez :)))

/a tovabbi hozzaszolasok erdekeben leirom, hogy a Geforce 2 ultra csak wicc volt, amolyan kepletesen valo ertelmezes/

csakany, JoE

Előzmény: Arty (732)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!