Emlékszem annakidején a shareware verziót "HL" minden fokozaton végignyomtam. Rendkívűli játék volt, bár a közepén és a végén voltak uncsi részek.
Ez az új rész ahogy végignéztek a videókat, nagyon pazarul néz ki. A fizika nagyon-nagyon tetszet, plána a víz és a tűz effekt. Szuper. Öt év kemény munkája látszik benne.
Valószínű vannak benne huncutságok, például a biztos, hogy az AI scriptes, főleg amikor átbújik a folyosó alatt az a monster. Az elmozdítható tárgyak száma sem lesz végtelen, és az ablakon belövő katona is gyanús volt. Az effekteken és a fizikán viszont nem lehet csalni. Azok szuperek bár ezt már mondtam.
Egy kicsit el is kedvtelenítet őszintén a programozástól, egy kis csapatban fejlesztünk játékot. Látva, hogy ők hol járnak és mi milyen kis szarságokkal kínlódunk. eh
Összegezve, nagyon jó részek lesznek benne, de remélem nem lesz sok unalmas tereptárgy pakolgatás. Szeptember 15. -én készítem a pénztárcámat !
A legtöbb fejlesztő/publisher szereti jó alaposan alábecsülni a minimális gépigényt.
De ha a Valve/Sierra hű marad magához, akkor a HL2 szépen futni is fog azon a konfigon, amit minimumnak mondanak.
A HL-el kapcsolatban is ezért tiszteltem őket nagyon, eszméletlenül gyenge gépen is szépen futott, főleg ahhoz képest, amit közben grafikailag produkált.
Hiába, csak van még 1-2 olyan csapat, amelyik nemcsak a feature hegyeket tolja az grafikai engine-be, "majd vesz hozzá új gépet is a user" alapon, de optimalizálni is igyekszik a cuccot.
Ez nem mpond semmit. Allitolag a Forgotten Battles is fut 700-on, GeForce1-el, oszt a Duron 1000, GeForce2-nel ugy szaggat, hogy inkabb nagypapa haborus diavetitesenek tunik.
Én fordítottam a cuccot, sajnos csak 10 fejezetet írt meg belőle a szerző (de az tényleg nagyon jó).
Igazából már többször elgondolkodtam rajta, hogy befejezem, jó pár dolog össze is állt már, de mivel sajnos nem tudom, eredetileg mi lett volna a teljes történet, csak azokkal az infókkal legózhatok, ami az elkészült anyagban benne van (és van pár dolog, amit egyelőre minden igyekezetem ellenére nem tudok visszafejteni/kitalálni és egységessé tenni).
Többször próbáltam elérni a szerzőt, hogy elkérjem a vázlatait, ilyesmit, de nyomtalanul eltűnt. :(
Majd dobok belőle, akinek kell, weben már nem nagyon lehet megtalálni, az is csoda, hogy a HCG (ők voltak egykor a PGANet) ott felejtette az egykori magyar host oldalt valami sarokban porosodó szerverén... :)
Igazából a half-life regényt szeretném magyarul megszerezni. A http://quake.pganet.com/thln.html címről próbáltam letölteni, de én nem látom. Meg tudná mondani valaki hogy hol találom? Esetleg ha nem túl nagy kérés megdobná vele a magánpostaládámat?
Köszi!
Ui: Olvasta már valaki? Vélemények érdekelnének...
Hello!
biztos tudtok segíteni.
Elakadtam ezzel a fránya gaméval.
A Lambda Coreban vagy hol a fenében vagyok, az őr meg a doki felszerel minden földi jóval, aztán beterelnek egy nagy terembe. Valami doki magasról dumál, reaktor beindít, repülőszörnyek jönnek, hullanak mint a legyek, doki megint dumál, én megyek beugrom a fénylő reaktor közepébe(talán teleport), loading, aztán meg egy szigeten vagyok, körülöttem a csillagos űr.
Hogyan tovább? vagy vmit rosszul csináltam?
Nem csak hogy el tudom, de szerintem ha az emberre alien slave-ek és human grunt-ok várnak a liftajtó túloldolan, biztos vagyok benne, hogy nem áll nyugodtan :)
1x vagy 2x nálam is előfordult (asszem pontosan ugyanott, és csak ott), de csak az után, hogy valódi HW gyorsítással is rendelkező kártyán toltam (bizony, én anno még software módban nyomtam végig, többször is :).
További megoldások:
- állj a lift közepére
- ne állj a lift közepére
(ez nem vicc, a liftekben van valami bug, ami néha ezt eredményezi szegmensváltáskor, ha épp rossz helyen állsz, de hol ettől, hol attól jelentkezik/gyógyul)
- guggolj le liftezés közben
- ugrálj liftezés közben.
Persze lehet, hogy SW render módba kapcsolással már rég megoldódott a problémád... :)
Körülbelül három órája nem műxik sajnos. Azért kösz.. :-)
Most olvastam a planethalflife fórumán egy ötletet... aszongya egy hasonló esetre, hogy a problémás résznél kapcsoljak software renderingre, aztán vissza... mindjárt meglátjuk.
Volna egy kis problémám... hátha valaki más is belefutott már.
Szóval: "we have hostiles" vagy mifene pálya legvége, amikor is egy lifttel megindulok a felszín irányába. Lift indul, "loading" felirat. Majd amikor eltűnik, a következő történik: lift áll, valami zaj föntről (kijárat kb. húsz méter magasan), én meg mozdulni nem tudok, csak forogni, az életerőm meg folyamatosan fogy, amíg meg nem halok. Vazz.
Olyan, mintha beszorultam volna egy láthatatlan fal, meg a lift közé...
Mi a fene lehet ez? Biztos, hogy bug, mert kínomban belenéztem végigjátszásokba, és mindenhol annyi van, hogy menjek fel, aztán... hát mennék én... :-/