A zold csati ahova csatlakozik ugy remlik az maga a km ó egység alja. Kérdes viszont melyik jelet kapja, de en is arra gondolnék már csak analog amit kap. Bar szamomra ez is azt erositi amit az elobb irtam, hogy míg ez a mutatonal nem koszon vissza, addig ha már az analog jel kiter a temp vezerlo szamara ertelmezheto tartomanybol akkor off.
Nem tudom, hogy a tempomatba egyenesen atmegy-e a sebesseg jel, vagy tortenik-e az oracsoportban barmilyen feldolgozas? Egy szkoppal megneznem mi jon ki a tempomat fele. Valamiert olyan megerzesem van, hogy oda mar egy analog jel megy ki a muszeregysegbol.
Én továbbra is óracsoporton belül maradnék. Egyszerűen más az ahogy a km óra kapja, majd vizualizálja a jelet. Ha hébe hóba van egy kis kontakt hiba, attól még a mutató nem esik 0-ra ahogy épp 240re sem. De még csak 10-20as eses sincs Ha 2 eltero allapotu orat egymas utan beprobalsz kb a "furgesegben" merheto a szemnek az allapot beli kulonbseg egyebkent gyak meg sem allapithato amig nem szelsoseges. (Sok m 0 jel) Ellenben a tenpomat iranyaba ez a kicsi es vagy rovid ideig tarto már pont eleg ahhoz, hogy leoldjon. Hiszen ez is funkcioja, erdemi sebesseg elteres eseten: off.
Ez nekem elegge sebessegjel gyanus, megpedig a vezetek a csatlakozo kornyeken, amit eloszor megneznek. Lehet egy olyan kontakthiba, ami csak melegedesnel jon elo. Jon a huvosebb ido, figyeld ki, hogy javul vagy eppen romlik-e a helyzet!
amit mar kiprobaltam: a sajat oracsoportommal miutan eldobja, nyomok egy "Abruf"-ot es bizony megprobalja visszagyorsitani a beallitott tempora, sikertelenul. csak rangatja az autot, de keptelen elerni a tempot. kiprobaltam egy masik jo allapotu oracsoporttal is. nos, ez sokkal ritkabban dobja el (10km-enkent 1x) de ha visszanyomom, vissza tud gyorsitani. igaz egyikunk sem gyanakodott vezerlore, de legalabb mar azt is kizartam ezzel. eddigi tanulsag: a sajat oracsoportbol szarabb sebbesegjel jon ki, mint a polcon levobol :)
Kontakthiba azon a szalon, ami kikapcsolja? En 99.99% kontakthibara tippelek valahol. Sebesseg jel a muszeregyseg iranyabol? Ugye muszeregysegbol meg soha senki nem latott kontakthibasat... :D Pillanatra elveszti a tapot? Kb barmi lehet. Az alkatresz cserelgetest eny hanyagolnam, minimalis eselyt latok, hogy az hozzon megoldast.
Érdekes, hogy pont most jött elő ez a tempomat gond, mert most gondolkodtam, hogy kéne venni egyet, de látva az árakat, ledöbbentem. Két utat látok, vagy valami hasonló, (pl e34) amit féláron odaadnak és akkor lesz egy kis mókolás, vagy veszek egy univerzálisat, és csak a bajuszkapcsoló lesz gyári, bontott, és lesz egy még nagyobb mókolás. :)
De pont az ilyen rejtélyes hibák miatt félnék több mint 100ezret kiadni valami kétes állapotú 35 éves cuccért.
Szerintem marad az univerzális.
Petrolhead!
Anélkül, hogy az e30 tempomatját konkrétan ismerném, szerintem is a hibakeresés első lépése, hogy megjegyzi az értéket és csak kikapcsol, vagy teljesen elfelejt mindent és újraindul.
Egy ilyen hiba, ami nagynéha előjön, kizárt, hogy a garázsban méregetéssel megtaláld, és pont akkor legyen rossz, amikor méred.
Vagy megvárod míg teljesen beszarik, vagy valakivel elkezded cserélgetni a komponenseket, és ha nem jön többet elő, akkor ott a hiba.
De a kérdésedre válaszolva. Ez egy valszeg 0-5 voltos poti, és a bowden kihúzásával arányos feszültséget kell mérned rajta. De ha ez rossz lenne, akkor el sem indulna, vagy szinte azonnal eldobná magát.
- Ha eldobja a jelet, a resume kapcsolóra visszagyorsít, vagy mindent elfelejt?
latod ezt egyszer sem probaltam ki, majd most...
- A motorjában van egy potméteres visszajelző rész, gondolom, olyan, mint a légtömegmérőben. Ha rámérsz a csatlakozóján (piros és a barna, illetve sárga és a barna kábel között), ott normális értékekvannak? mit ertesz normalis ertekeken? mit kellene majd latnom?
- Féklámpáidnál a kapcsolón kívüli dolgok rendesen működnek, ugye?
pontosan mire gondolsz? rendesen mukodik minden, gyari lampak/izzok vannak mindenhol, van egy usa feklampa, az is gyari.
Szia! Csak ötletelés: - Ha eldobja a jelet, a resume kapcsolóra visszagyorsít, vagy mindent elfelejt?
- A motorjában van egy potméteres visszajelző rész, gondolom, olyan, mint a légtömegmérőben. Ha rámérsz a csatlakozóján (piros és a barna, illetve sárga és a barna kábel között), ott normális értékek vannak?
- Féklámpáidnál a kapcsolón kívüli dolgok rendesen működnek, ugye?
van valami otleted arra, hogy a tempomatom miert dobalja el random a rogzitett sebesseget? eleinte razkodasra gondoltam es indultam el a pedalkapcsolok iranyaba, de annal is randomabb a jelenseg: tehat tok sima uton is van, hogy eldobja illetve katyutengeren athajtva is megtartja ha ugy van. ezen az elmeleten probaltam mar masik kuplung es feklampa kapcsolot is (utobbi volt mar ludas az E36-unknal, bar nem razkodasra). tettem be uj gazbowdent, mert a reginek a vege szetment es bar a feladatat addig is ellatta, de nagyokat lengedezett a helyen a pillangoszelepnel, nem allt feszesen. illetve a difiben is uj sebessegjelado van. a km ora stabilan dolgozik, ennek ellenere lehet rejtett hiba az oracsoporton belul esetleg?
termeszetesen barki mashoz is szol a kerdes, aki talakozott mar hasonloval.
Igen motronic. Ez a motor egy uazba van,ami pár éve nem volt beindítva,de előtte működött.Most nem tudtam beindítani mert nem ment az ac.Kicseréltem a reléket,de nem lett jó.Áthidaltam az ac relé lábait,így indult de összevissza járt.A relére megy egy barna-zöld amin nincs test. Az uaz vezetékkötegébe van bekötve pár vezeték a bmw kötegéből.Ezek:zöld-lila ez az acpumpa, fekete-sárga, zöld, kék, barna-sárga, barna-zöld.A baj az hogy az uaz vezetékek mind egyszínűek,így szétbontás nélkül nem tudom melyik hova lett bekötve.Ezért elsőnek ezt a barna-zöldet kéne kiderítenem hogy az uazba hova mehet.Annó bmw könyvből néztük ki hogy mit hova kell kötni hogy induljon a motor,de a köny az évek során sajnos elkallódott.
Már évek óta nem hallgatom az égésteret, de most újra meggyőzödtem róla, hogy nem véletlen. Kutyaütő egy csapat...
Bármi érdekes téma jött volna, az a fasz PappTibi egyből elkezdett valami érdektelen és végtelen saját sztorit, ami a kutyát nem érdekli. Ha 10 sztorid nem maradt így besülve, akkor egy sem...
Viszont előtted le a kalappal. Szakmai oldalról irigylésre méltó a karriered. :)
Küldtem egy emailt a Nagytétényi úti BMW bontónak. Hamarosan kiderül, hogy mi van a polcukon a projekthez meg mi mennyibe kerül.
Utolsó szériás E46-os kormányművek se egyformák cikkszám alapján, pl. 32136755065 (316i, 320i) 32136757651 (320d, 330i) Itt a fene tudja melyik lesz a "jó" nekem.
Ha rögösnek ígérkezik a projekt (nincs meg minden hozzá), akkor újragondolom a dolgot.