Hmm, tessék több 'Revival' futamot nézni. :) (jelenleg is van verseny Goodwood-ban, pont piros van).
Nyilván nem nyomják ki a szemét, de a gyökkettőtől messze van, én spec. nagyon kedvelem a revival versenyeket (ahol a SC egy E-type :DD)...én nem, nem cserélik ki a váltókat szinkronosra, meg raknak bele szervót, vagy kerámiafékeket..és törnek is néha :( ...bár erre vannak.
Ez azert nem vezet sehova, mert Sennaek nelkul nincs Verstappen sem. Minden tudas kumulalodik, minden ismeretet igyekszik a jovo felhasznalni a multbol. csak annyit mondhatunk, hogy ki mennyit tett hozza az addigi helyzethez es Senna ketsegkivul sokat. De a mai kor rajta kivul is rengeteg mindentol lett az, ami. Engem mindig az erdekelt, hogy ki az, aki ugyanabbol tobbet tud kihozni, nem az, hogy ma mit tudnak a regiekhez kepest.
Nos akkor it véleménykülönbség van :) Én csak arra tennék pénzt hogy Verstappen hozná Senna köridejét az akkori technikával, és arra nem tennék pénzt, semmennyit sem, hogy Senna hozná Verstappen köridejét mai körülmények között.
Egyébként Verstappen jó példa, mert amennyire jó értelemben vett 'versenyállat', ő az egyik versenyző a mezőnyben aki meg is próbálná.
Mondjuk arra nem sok pénz tennék, hogy pl. Verstappen előbb hozná le Senna tempóját a 88-89 Monacóban az akkori technikával, az akkori állapotokkal, mint fordítva. :) A tempókülönbség is az utóbbiakból fakad nem az emberi vagy hozzáállásbeli külőnbségekből...
Ez viszont nehéz alátámasztani, azt hogy a mai versenyző gond nélkül elvezeti a régi technikákat arra minden évben lehet példát látni (pl. tavaly a Button, Jimmie Johnson, Huff, Turkington, Matt Neal..stb), és láthatóan csak az szab határt a tempónak hogy mennyire ritka az autó és ki a gazdája, mennek keresztbe-hosszába, még csóri szívarokkal is néha.
Ellenkezőjét nyilván nehéz bebizonyítani, hiába ültetnéd be Boutsen-t egy Red Bull-ba, nem elvárható hogy bírja a tempót.
...sz@r alaknak érzem magam amiért ezt mondom, de én azon a véleményen vagyok hogy a régi legendák nehezen vezethető autókat vezettek sokkal, de sokkal veszélyesebb körülmények között, és ezért tiszteletből nem lehet eleget mutatni feléjük.
..viszont, szerintem nem lennének gyorsak, hogy mennyire nem azt tényleg nehéz belőni. Az IC vs. F1 sem volt egyszerű vita míg Austin-ban nem ment mindkét sorozat.
DE a mai gépekhez, kell megfelelő kommunikáció a mérnökkel, és a korai gyerekkortól induló gokartos pályafutás, és persze a mentális oldal, a tizedeken belül körözés, a fizikális oldal a terheléshez....és a magas tempó. A nagy tempóból leadni sem egyszerű, sokan esnek olyankor. De 10-20+másodperccel lassabb tempóról nem tudom azt mondani hogy biztos menne a mai tempó.
Ezzel nagyjából egyetértek, talán annyi, hogy ez fordítva is igaz lenne, hogy aki a 80-as években azokat a megzabolázatlan turbókat top szinten tudta vezetni, az a mai technikával is tudna érvényesülni, a mai feltételek között, persze ehhez már egy más utat kellene bejárnia, ami valóban nehezebb lenne + valószínű hogy a jelenlegi top szint eléréséhez az akkori életmód, hozzáállás, stb. nem lenne elég.
Az egész akkori időszaknak innen visszakekintve nagyon amatőr színvolnala volt, mintha az akkor full hobbi lett volna, most a feederek professzionálisabbnak tűnnek.
De ez más sportokban is így van, pl. ha megnézünk fociban egy 80-as évekbeli válogatottat, hát mintha tesiből felmentettek lennének... :)
Még talán a Caterham, a Marussia és a Spyker rémlik ebben a vonulatban. Azok is elvileg autógyártók vagy építők, de ez már csak a 60-as, 70-es évek nosztalgiafaktorát lovagolták volna meg, fordított felállásban.
Igen, a Honda az kicsit idegenül hangzik, ugyanakkor az Aston nagyon régen gyártott saját erőforrást, sok-sok éve inkább valaki másnak a motorját reszelgetik, alapvetően a Ford motorját, hol Ford, hol Jaguár oldalról, sokszor Cosworth partnerséggel. ..amennyire olvasható, hallható (tapasztalni nem volt szerencsém), a saját erőforrások enyhén szólva nem voltak nagyon megbízhatóak (akkoriban amikor a többi GB gyártónál sem).
A Ford tulajdonlás jót tett nekik.
A Honda az gondolható jó partnerségnek az F1 Aston-nak. Kicsit hülyén hangzik de jónak jósolható.
(hasonlóan idgene kicsit mint a kínai Volvo vagy MG)
"Fernando Alonso: “Honda and Aramco are the biggest and best partners in the world. Within the team there are very talented people who will benefit from the new facilities at Silverstone. All things that made the Aston Martin attractive in optics 2026.”
VIA: [formu1a.uno]"
Btw, ha 26-ban vb lesz Alo, akkor Fangio után a legidősebb vb lesz. :-)
Egyre keményebb vagy, Fisico! Ami érthetetlen, mert slimboy jobban megy idén. Lehet az fáj, hogy a modern kor Sennája képében eljött a valóság számod/otokra?
Én is csak arra, de ott nem a névváltoztatás volt a lényeg, hanem az, h - asszem - a ferrari nevet bent kellett tartani az éves közvetítési pénzek miatt, nem?
Ráadásul, kapcsolódva az eredeti témához, abban végképp nem látok gondot, h a motorszállító is megjelenjen a csapat nevében.
Phű, most nem emlékszem a konkrét szereplőkre, de nem volt 2010 körül az "alsóházban" egy olyan eset, hogy a gyors csapatnév-változásnak köszönhetően a Renault Mercedes motorral ment, vagy valami ilyesmi? Valakinek talán jobb a memóriája...
engem meg az zavar, hogy egyes csapatok nevébe beleteszik a szponzport, a másikéba meg nem. A legalja ennek az Visa RB, ami magyarul különösen hülyén hangzik. De amit meg végképp nem értek, az az hogy miért kell évente megváltoztatni annak szerencsétlen csapatnak a nevét. Nem mindegy, hogy Alpha Tauri vagy Toro Rosso? Az RB most mivel jobb? és ha már RB, akkor miért nem lehet úgy hívni a közvetítésben? Egyik másik csapatnak sem szokás modnai a főszponzorát, kivéve ha az nem maga a csapat neve, mint az Alfa Romeo. Ez az egész csak arra jó, hogy az embert felidegesítsék olyan hülyeségekkel, aminek semmi jelentősége nincs.
Erre írtam példának a RB-t, hogy ők legalább nem tesznek úgy, mintha mások lennének, mint amik. Az Alfa Romeo, hiába egy konszern a Ferrarival, mégis csak egy autómárka, és amint látható is, csak azért nevezték így a csapatot, mert marketing célokra használták az F1-es kirakatot. Lehetett volna ugyanennyi erővel IKEA vagy McDonald's is. A Ferrari, a Mercedes legalább bőven átfedésben van azzal, amit a neve mutat (legalábbis hihetőbb), mint mondjuk volt a Jaguar meg most az Alfa volt (az Alpine határeset).
Kb 10-15 (esetleg20?) évvel ezelőtt játszottam valami f1 manager játékkal. Abban volt olyan, h a ferrarinak a honda lett a motorbeszállítója. Röhögtem rajta, h hogyan nem voltak képesek a készítők figyelni ilyenre, mert ez így baromság. Erre idén meg jött a hír, h AM-Honda. :-DDD