Keresés

Részletes keresés

faithful Creative Commons License 1999.02.14 0 0 266
ebből látszik satya, hogy te még soha az életbe nem böjtőltél Isten akaratában, és Isten akaratának megfelelően.

faithful
Előzmény: satya (265)
satya Creative Commons License 1999.02.14 0 0 265
Sok szépet, értékeset olvastam tőletek a böjtről.
A korábbi Egyházi gyakorlat sokkal szigorúbb volt, sokkal több előírás volt. Manapság – éppen, mert megváltoztak az életkörülmények, sokkal inkább az emberre van bízva a böjti gyakorlat.
A böjt nemcsak az önmegtagadások ideje, hanem az előkészület ideje is. Az I. század végén íródott Didaché például azt írja, hogy a keresztelés előtt böjtöljön a keresztelendő, a keresztszülő, és a keresztelő pap is, sőt mások is, akik megtehetik. Ezért hangsúlyosabban a böjt időszaka a nagyböjt. Ahogy a Szentmise egyik imádságában imádkozzuk. most többet imádkozzanak, buzgóbban gyakorolják az irgalmasság tetteit.
A böjthöz hozzátartozik a szeretet is. Vagyis nem jó az olyan böjtölés, amely miatt a szeretet ellen vétünk. Például ha valaki az éhezés miatt sokkal idegesebb, mint egyébként, hamarabb ugrik dolgokra, akkor inkább egyen.
Szoktam ilyenkor hangsúlyozni, hogy ki kell alakítani a saját böjtölési gyakorlatomat. Tudom, hogy mit birok vállalni, esetleg ez az idők folyamán változhat.
A böjt a bűnbánat ideje is. A böjtben Isten iránti szeretetemet mutatom meg, és ehhez komolyan hozzátartozik a bűnbánat.
Ide kapcsolódik a mai Szentmise könyörgése: „Istenünk, tanításodból tudjuk, hogy az őszinte és tiszta szívekben akarsz élni. Kérünk, alakíts minket kegyelmeddel, hogy méltó hajlékod legyünk. A mi Urunk, Jézus Krisztus a te Fiad által, aki veled él és uralkodik a Szentlélekkel egységben Isten mindörökkön örökké.” A böjt ezt a tiszta szívet alakítja, erősíti bennünk. Áldott húsvéti készületet kívánok mindenkinek!

Egyet sajnálok csupán, hogy néhány nem állták meg, hogy ne szúrjanak oda a katolikus egyháznak.

Két makákó cigizik a fán Creative Commons License 1999.02.13 0 0 264
Szia steVe!

A böjt lényege éppen önmagunk megtörése,ami persze sohasem kellemes.
Másrészt kiváló alkalom a szigorú önfegyelem gyakorlására,amit az ember
leginkább csak egy 3 napos szigorú,teljes böjtben ért csak meg.
Jómagam is a gyümölcslevekre voksolok,én a 100%-os narancslevet iszom
ilyenkor,kizárólag.Az ember bioritmusa egyénre szabott.van úgy,hogy képesek
vagyunk arra,hogy ne,vagy csak alig valamicskét együnk,máskor lenyűgöző zabálhatnék tör ránk,amerikai fogyókúrareceptek büntető mellékhatásain kívül értve a dolgot.
Éppen ezért (is) szükséges a böjti felhívás,másrészt természetesen így emlékezünk a Megváltó negyvennapos böjtjére,és egyéb Vele kapcsolatos
eseményekre.
Előzmény: steVe (263)
steVe Creative Commons License 1999.02.13 0 0 263
Bleron!

Persze, mindenki annyit böjtöl, és úgy, ahogy kedve tartja (inkább: Isten vezeti). Szóval szerintem nagyon is rossz kötelezővé tenni a böjtöt, kijelölni böjtnapokat, és keresztényekre nyomást gyakorolni, hogy akaratuk ellenére böjtöljenek, mert ez tényleg nem áldás (olyan, mintha emberi kényszerből kéne imádkozni - annak sincs semmi értelme).

steVe
Előzmény: Bleron (261)
Domonics Róbert Creative Commons License 1999.02.13 0 0 262
Kedves rez!

Általában szokás inni a böjt alatt. Én csak a kezdeti időszakban (megtérésem után) éltem szárazböjttel, mert akkor még rendszeresen csak egy napot bírtam. Azt viszont ital nélkül is. Hosszabb távon 3 nap felett szerintem nem is nagyon lehet ital nélkül kibírni.
Az ivással viszont vigyázni kell, mert nem mindegy, hogy összeiszol-e mindenféle kólát, cukros szénsavas üdítőt, vagy csak egyfajta gyümölcslét, vizet. Én az utóbbit javaslom.

"Mondjuk egy olyan kis "rozsaszin" orszagban, mint kis hazank, ahol nem munkaszuneti napok bizonyos vallasi unnepek (egyenlore), nem art ha valaki eszik a bojt alatt, (ha az eppen nem munkaszuneti nap) es zsakokat kell hordjon... A bojt van az emberert es nem forditva..."

Teny, hogy a böjt van az emberért, de böjt alatt nem lehet enni. Az evéssel ugyanis megtörjük a böjtöt. (angolban például ezért Breakfast a reggeli. fast=böjt)
Létezik viszont olyan önmegtartóztatás is, ami ugyan nem böjt, de szintén szellemi dolog. Erről a Dániel10,2-3-ban olvashatunk:
2. Azokon a napokon én, Dániel, bánkódtam három
egész hétig.
3. Kívánatos étket nem ettem, hús és bor nem ment az
én számba, és soha sem kentem meg magamat, míg el
nem telék az egész három hét.
Ennek a fajta önmegtartóztatásnak a végén Dániel kijelentést kapott Istentől.

A Biblia szerint a "katolikus böjt" semmiképpen sem böjt, legfeljebb valami önmegtartóztató "dolog".

domo
Előzmény: rez (260)
Bleron Creative Commons License 1999.02.13 0 0 261
faithful, steVe!
Felre ne ertsetek! Nekem nem a bojttel vannak problemaim(hogyan is lennenek), hiszen a Bibliat elfogadom es abszolut igazsagnak tartom. Ha a Bibliaban az all, hogy bojtoljunk, akkor annak megvan a magyarazata. Nekem pl. a bojt onmagam legyozeset jelenti es, ha igy van, akkor egy lepessel kozelebb kerultam Krisztushoz. De csak! eromhoz merten vagyok kepes ezt megtenni, mert az ut milyensege mindenkinek egyenre szabott.
En egyszer 3 napig csak gyumolcslevet ittam es mellette versenyszeruen sportoltam(atletika, futas), es higyjetek el, hogy a 3. napon mar nagyon nehezemre esett edzesre menni. Szoval en ugy gondolom , hogy a bojt idotartamaban nagyon sok mai(tarsadalmi)tenyezot is figyelembe kell venni.
A Biblia mondja, hogy bojtoljunk, de szerintem csakis az egeszseg veszelyeztetese nelkul szabad!
rez Creative Commons License 1999.02.13 0 0 260
Sziasztok!

Sajna en nem sokat bojtolok, es erzem az eletemen, hogy tobbet kene. Amikor azonban komolyan valamilyen szandekert bojtoltem, akkor azt Isten tenyleg nagyon megaldotta. Egyszer a karizmatikus imacsoportunk ugyeert a plebaniankon, egyszer pedig most a valasztasokkor. :-)))

Szerintem meg a bojt menetehez hozza kell fuzni, hogy egyszer szinte repul az ido, es az ember eszre sem veszi, hogy bojtol, maskor meg folyton korog a hasa, es igazi lelki kuzdelmet kell vivnia a sikeres bojtert. Szerintem mind a ket fajta nagyon ertekes, es a repulos bojthoz foleg sok Ima kell es Isten kozelsege.

Ti isztok a nem evos bojt alatt? Ha igen az OK, mert a nemevos nemivos bojt szerintem jobb ha nem tobb mint 24 ora...

Domonics Robert baratom! Tudod a katolikus bojt szbalyozas nem ugy szol, hogy csak haromszor ehetsz, de akkor kotelezo! Ez az egyen lelkiismeretere van bizva. Mondjuk egy olyan kis "rozsaszin" orszagban, mint kis hazank, ahol nem munkaszuneti napok bizonyos vallasi unnepek (egyenlore), nem art ha valaki eszik a bojt alatt, (ha az eppen nem munkaszuneti nap) es zsakokat kell hordjon... A bojt van az emberert es nem forditva...

Kedves Echo! Mint irtam volt: a kisbetus "isten" jelzo ertelmezesevel talan meg egyet tudodk erteni, de ha ezt nagy betuvel irjuk, ugy mint Isten, akkor ez mar inkabb vonatkozik a Mindenhatora. Lasd Jn 1.1 szovegkornyezet...

Shalom!
Rez
steVe Creative Commons License 1999.02.12 0 0 259
Hi Bleron!

Ja, Isten nem azt akarja, hogy kínozd magad, ezért a böjt nem is aszketizmus. Fontos az, hogy az ember normális legyen, és ne kezdten mondjuk egy terhes anyuka két hetes böjtbe :-).

De én is azt tudom mondani, mint drugics, hogy egészség szempontjából is nagyon hasznos a böjt. A májad ilyenkor nagyon jól tudja méregteleníteni a szervezetedet (komolyan, egy több napos böjt első pár napjában az ember ezt nagyon jól érzékeli a khmm... "eltávozó testndeveken" is - bocs, nem akarok vulgáris lenni), az agyad kitisztul, felfogóképességed megnő (ezek mondjuk igazán a több napos böjtökön érvényesülnek, mert az első-második napon van egy holtpont, amin ha átesel, már nem is vagy annyira éhes - a tested sokszor csak megszokásból jelzi az éhséged, de egy idő után "átáll"). De ami a legfőbb, hogy a böjt alatt Isten vezetésére is nagyon érzékeny leszel.

De az embernek tudnia kell mit bír, és nem kell fanatizálni, az tuti.

Azonban ha a böjt Isten akaratában van, természetfeletti módon is támogatja az embert. Én ismerek olyan keresztényeket, akik saját bevallásuk szerint (és elhiszem róluk, mert az életük olyan is :-), 40 napig böjtöltek, úgy hogy nem ettek semmit. Most ez természetes szinten a dokik szerint lehetetlen, őknekik meg meg sem kottyant. Viszont az bizti, hogy az atmoszférájuk is tűzben égett Isten jelenlététől és kenetétől. Szóval egy világinak, vagy vallásoskodónak nem ajánlott sokat böjtölni (mondjuk nem is akarnak :-), mert nem biztos, hogy sokat használ (inkább csak árt), de ha az ember Isten vezetése szerint böjtöl, akkor hatalmas áldást jelent ez.
Előzmény: Bleron (254)
faithful Creative Commons License 1999.02.12 0 0 258
Bleron,
Arért az az igazság, hogy csak egy hétig bírtam, utána ettem egy egész napot, és újra egy hétig folytattam. :-))))
egyébként próbáld ki, három napig csak jó minőségű ásványvizet igyál, utána kóstold meg a kedvenc ételedet.
Egy új világ fog kitárulkozni előtted... :-)
(Persze nagyon vigyázni kell a kávéfogyasztásra böjtölés alatt, a rendszeres böjtöléshez pedig lehetetlen hozzákezdeni dohányzóknak, bizonyos gyógyszerek szedése, cukorbetegség esetén pedig határozottan ellenjavallt.)

faithful
Előzmény: Bleron (254)
Domonics Róbert Creative Commons License 1999.02.12 0 0 257
Kedves Bleron!

Szerintem senki sem teszi tönkre az egészségét a böjttel, maximum annyira, mint Jézus. Jézus 40 napig nem evett, legyőzte a sátánt és halála után megdicsőült testben támadott fel. Amin nem fogott semmilyen pszichoszomatikus betegség, de még a halál sem. Ez jó célnak tűnik a számomra.

Más. Ha már a hétköznapi vetületeit nézzük a böjtnek, akkor megemlíteném, hogy én is szoktam böjtölni. És nem eszek az alatt semmit. És munkáimat 100%-nál jobban szoktam teljesíteni. Talán azért, mert nem foglal le olyan sok energiát az emésztés. Sokkal világosabb gondolataim vannak ilyenkor. Talán mert több vér jut az agyba. Sokkal közelebb kerülök Istenhez is. Talán mert ez a célja az egésznek, és a böjt inkább egy szellemi dolog, mint fizikai "éhezés".

A több hetes böjt pedig igen hasznos, szerintem nagy áldás (még nem próbáltam).

Egyébként a böjt az Istennek való odaszánás mértékét is mutatja. Nagyot kacagok a szigorú odaszánt böjtön, ahol csak háromszor lehet enni, meg jóllakni. Hát erre azt mondom, hogy nagy zabálók azok, akiket ilyen szabályokkal kell kordában tartani. De az igazi böjt a mértéktelenség ellen is használ. Ha rendszeresen gyakorlod, akkor megtanulsz háromszor enni és jóllakni, böjtnapokon kívül.
Az apostoli kereszténység az I. században heti két alkalommal böjtölt-azaz nem evett semmit. Ott még volt Isten keresés, és odaszánás.

Na jó, ez megint csak egy adalék a kaotikus felekezetek ellen a sok ezerből.

A böjtről pedig van sok szó a Bibliában. Ajánlom kezdetnek az Ésaiás 58-at.

domo
Előzmény: Bleron (254)
faithful Creative Commons License 1999.02.12 0 0 256
Egyetértek SteVe-vel,

a legnagyobb kijelentéseket mindig böjtölés közben, alatt, után kaptam. Volt olyan is, hogy kifejezett vezetésért imádkoztam és böjtöltem egy ügyben, az is nagyon áldás volt.
A következő nagy téma a szabadulás. Ezért is teljesen biblikus böjtölni.

faithful
Előzmény: steVe (253)
drugics Creative Commons License 1999.02.12 0 0 255
a nagyböjt teljesen furcsa dolog, mert Jézus nem böjtölt a megfeszítése előtt, főleg nem úgy, hogy halat evett, sőt bárányhúst.
Egyébként a igei pészach sem abból állt, hogy böjtöltek előtte 40 napot. A Tóra egyetlen böjt napot rendelt el Yom Kippurkor.
Jézus a pusztában 40 napot böjtölt ugyan, de akkor sem nem evett, sem nem ivott. A tanítványokról pedig úgy nyilatkozott, hogy miután Ő elvétetik tőlük, akkor majd fognak böjtölni. Tehát nem egyházi vezetőkre és liturgiára bízta a böjt idő meghatározását, hanem feltételezte, hogy a tanítványai ismerni fogják a Szent Szellemet és az Ő vezetése szerint fogják keresni az Urat.
Az elkövetkező időbben is egyetek bátran húst meg ami jól esik. Egyébként a Timótheushoz írt első llevélben azt mondja az Írás, hogy LESZNEK HAMIS TANÍTOK, AKIK GONOSZ SZELLEMEKRE HALLGATNAK ÉS TILTJÁK A HÁZASSÁGOT (cölibátus) ÉS AZ ELDELEKTŐL VALÓ TARTÓZKODÁST HIRDETIK.
Bleron Creative Commons License 1999.02.12 0 0 254
faithful!
En nem hiszem, hogy Isten azt keri toled, hogy tedd tonkre az egeszsegedet, mert a 2 hetes non stop nem evessel elegge leepitheted magad mind testileg, mind lelkileg, mind agyilag. Mert, ha valaki 2 hetig semmi taplalekot nem vesz magahoz, annak igenis vannak,(ha csak atmenetileg is)pszichoszomatikus kovetkezmenyei.
Isten nem hinnem, hogy ezt akarja.
Es ez ido alatt nem voltal faradt, a munkadat 100%-osan el tudtad vegezni?
Nem hiszem, mert az ige mellett ugye kenyeren is el az ember. Nem szabad atesni a lo tulso oldalara ! A hit es a fanatizmus kapcsolata borzaszto veszelyes!!
Elni kell es hinni, es nem csak! hinni, mert az mar vallasi fanatizmus!
steVe Creative Commons License 1999.02.12 0 0 253
Böjt :-)

A Bilbilában nincs ilyen fajta kötelező "böjtnap", amit a Katolikus Egyház bevezetett. A böjt nem is aszketizmus céljából történik. A böjt az imádkozó élet részét képezi. Több célja lehet. Amikor az ember böjtöl, úgy tapasztalom, sokkal elérhetőbbé válik Isten Szelleme számára, tehát a böjt célja a megújulás és a Szent Szellem vezetésének és az Úrral való személyes kapcsolatnak az erősítése is lehet. De lehet persze más célokért is böjtölni, mint ahogy erre sok Bibliai példa van (pl. Közbenjárás - Eszter királyné). A böjt célja tehát nem valamiféle megemlékezés, hanem szerintem konkrét, jöjőbe mutató célja kell hogy legyen. Faithfulhoz hasonlóan én is hetente böjtölök, és szoktam több napot (ált. 3) is böjtölni (tehát amikor nem eszek semmit, csak vizet iszom). Úgy találom, hogy ez nagyon nagy áldást jelent. Az ilyen böjtök végén fantasztikus módon be tud lépni az ember Isten jelenlétébe, és az imádásba. Sokszor a Szent Szellem új és friss érintését tapasztalom meg ilyenkor. De van olyan böjt is, ami kifejezetten nagy harcot igényel, mert evidens, hogy a Sátán utálja, amikor böjtölnek a keresztények, mert ez hiszem, hogy egy nagyon erős fegyver a Sátán királyságával szemben. Böjtölés alatt az igét is sokkal tisztábban érti az ember, és az ima is sokkal hatékonyabb.
Előzmény: faithful (252)
faithful Creative Commons License 1999.02.12 0 0 252
Satya,
Ez a saját böjtölési gyakorlatom:

A lényeg az, hogy nagyjából megtérésem óta (1991 január) minden héten két napot böjtöltem. Azóta előfordult egyszer, hogy két hetet böjtöltem, többször is, hogy egy hetet, és rendszeresen két-három-négy napot is szoktam böjtölni. (ez nálam nem azt jelenti, hogy csak halat eszek, hanem azt hogy semmit nem eszek, úgy, ahogy Jézus igazi tanítványai bötjöltek.)

Természetesen ezeknek a böjtöléseknek nem aszketizmus a célja, hanem megújulás.

faithful
Előzmény: satya (248)
faithful Creative Commons License 1999.02.12 0 0 251
Hosszantartó ütemes vastaps... :-)

(tudod, hogy fizikai, földi országra értettem:)
faithful
Előzmény: Echo (250)
Echo Creative Commons License 1999.02.12 0 0 250
Kedves faithful

Bocs Satya, ígérem az utolsó.

Van ilyen 'ország', bár nem rendelkezik a hétköznapi értelemben vett ország jellemzőkkel.

Máté 13.38 A szántóföld pedig a világ; a jó mag az Isten országának fiai; a konkoly pedig a gonosznak fiai.

Ján.18.36 Felele Jézus: Az én országom nem e világból való. Ha e világból való volna az én országom, az én szolgáim vitézkednének, hogy át ne adassam a zsidóknak. Ámde az én országom nem innen való.

Kedves rez

Én a háromságot nem ismerem el. Az isten egy cím, rang. Jézus lehet isteni címmel felruházott személy.
Előzmény: faithful (246)
Wágner úr Creative Commons License 1999.02.12 0 0 249
Csak úgy megjegyezném, hogy van egy totál friss Vallás-Filozófia fórum, ahol nyugiban lehet böjtölni is, meg ünnepelni is :)))
Előzmény: satya (248)
satya Creative Commons License 1999.02.12 0 0 248
Ha már a Biblia olvasása nem igazán megy, úgy, ahogy elépzeltem, egy újabb témát elővehetnénk, amelynek vannak bibliai alapjai.
Kérdésem tehát: Mikor, hogyan böjtöljünk.
Amikor Jézust kérdezték, hogy miért nem böjtölnek tanítványai, azt válaszolta, amig itt a vőlegény, nem böjtölnek, ha majd eltávozik, akkor böjtölni fognak. Az Egyház korán böjti nappá nyilvánította a pénteket, Jézus halálának napját.
Korán kialakult a Húsvét ünnepére előkészületként a nagyböjt időszaka.
Örülnék, ha ki-ki felekezetének/közösségének/egyházának böjti gyakorlatát leírná.
A Katolikus Egyház böjti gyakorlat:
Nagyböjtben 2 szigorú böjti nap van, Hamvazószerda és nagypéntek. Ezeken a napokon 14-60 év közöttiek csak 3-szor esznek, egyszer laknak jól, húst nem fogyasztanak. a nagyböjt többi péntekén a hústól való megtartóztatás kötelező. Az év többi pénteke is böjti, bűnbánati nap, ekkor azonban a hústól való megtartóztatást át lehet váltani jócselekedetre, plusz imádságra, valamilyen áldozatvállalásra.
A nagyböjt időszaka Jézus 40 napos pusztai böjtölésre való emlékezésként 40 nap. Ugyanakkor a vasárnap, miután a feltámadás napja, nem böjti nap. Ezért a nyugati Egyházban hamvazószerdától Hósvátig 46 nap van. Keleten a szombat - mivel a vasárnap előkészületi napja - szintén nem böjti nap. Igy 8 héttel Húsvét előtt kezdődik a nagyböjti idő.
Inkább egy-egy gyakorlat bemutatása lenne jó, sem mint vitatkozás a másik gyakorlatának helyes vagy helytelen módjával.

satya
steVe Creative Commons License 1999.02.11 0 0 247
"Jézus is így tett, Pál is, Péter is, Jakab is. Miért vonod meg tőlem ezt a jogot?"

Ha úgy csinálod, mint ők, akkor OK. Csak ők az igékkel nem Jézus meg a Szent Szellem istenségét, meg a szentháromságot tagadták, hanem épp az ellenkezőjét modták, ez a gond (de ha jól tudom a Jehova tanui még egy csomó más, alapvető igei igazságot is tagadnak, úgyhogy ez csak a jéghegy csúcsa):

Jézus: "Én vagyok az Út, az Igazság és az Élet", "Én és az Atya egy vagyunk", stb.
Pál: "És mikor Istennek formájában volt, nem tekintette zsákmánynak, hogy Ő Istennel egyenlő", "Krisztus, aki mindeneknek felette örökké áldandó Isten", stb...
Péter: "megnyugszik rajtatok a Dicsőségnek és az Istennek Szelleme, akit amazok káromolnak ugyan ,de ti dicsőítitek őt.", "Az Atya Isten eleve elrendelése szerint, a Szellem megszentelésében, engedlemességre és Jézus Krisztus vérével való meghintésre" stb...

"Kettőnk közül ki az aki egy vallásos rendszert követ?"

Szerintem te. :-)

Na mindegy, egyébként értelmetlen a vita, úgyhogy inkább hagyom a jövőben. Hali.



Előzmény: Echo (241)
faithful Creative Commons License 1999.02.11 0 0 246
Echo,

Ezzel egyetértek:
"Olvasom más topicocban, ahogy szidják és gyalázzák egymást, azok, akiknek testvéreknek kellene lenniük. pl. Katolikus topic, BAGY rulez?... gyümölcsök, gyümölcsök mindenfelé.Nézz szét a világban és nézd meg, hogy a háromság zászlaja alatt élő, tevékenykedő magukat keresztényeknek mondó emberek -tisztelet a kivételnek-
milyen gyümölcsöket teremnek. Hallnak-e éhen emberek keresztény országokban, vannak-e nyomortanyák, ölnek-e, háborúznak-e? Sétálj végig Budapest utcáin és figyeld a hajléktalanokat, az éhezőket, azokat a gyermekeket akik éhesen mennek iskolába és utána menj el a Mátyás templomba egy misére és figyeld az autókat. Tiszteletre méltó azoknak a munkássága akik megpróbálnak segíteni, de amit ők adnak annak mások a többszörösét veszik el. Nézd a gyümölcsöket. "


Azonban ha Te, aki olvasod a Bibliát, csak egyetlen egy igét tudsz mutatni arról, hogy létezik az a fogalom, hogy "keresztény ország", akkor megtapsollak.

Szerintem nem a stílus, nem a modor, nem az erkölcs, nem a felekezeti tagság, nem a tanítások, nem az igeismeret, nem vallásos tradíciók követése, nem téveszmékhez való ragaszkodás tesz valakit kereszténnyé, hanem csak is és kizárólag Jézus Krisztus, a Vele való személyes és mindennapos, és az élet minden területére kiterjedő, és totális és drasztikus és örökkévaló KÖZÖSSÉG.

by
faithful
rez Creative Commons License 1999.02.11 0 0 245
Sziasztok!

Kedves Echo!

A Jn.1.1. elemzesed szamomra elfogadhatatlan. Ez az ige annyira tiszta es szep, hogy te sem szivesen vallaltad az elemzest, mert valahogy ennek egyutt van egy uzenete:

Kezdetben volt az Ige, az Ige Istennel volt, es Isten volt az Ige, O volt kezdetben Istennel.

Most helyettesitsuk be az Ige helyere Jezust:

Kezdetben volt a Jezus, a Jezus Istennel volt, es Isten volt a Jezus, O volt kezdetben Istennel.

Nekem ennyi magyarazat eleg...

A Baálos hasonlatodra most sajnos nekem kell azt mondanom, hogy csusztatas. Ugyanis az isten szo talan valoban csak "rang", de az Isten szo mar a mindenhato neve... (lasd Jn. 1.1.)

A megkeresztelkedesrol pedig egy fontos tenyt meg kell allapitsunk: Nem az Atya neveben, a Fiu neveben es a Szentlelek neveben keresztelkedunk!!! hanem az Atya a Fiu es a Szentlelek neveben. Erzed a kulonbseget? Erzed az egyseget? Latod a haromsagot?

Konstantin csaszar a kereszt jeleben gyozott! Ha nem tette volna, akkor talan most Allah titkairol tarsaloghatnank csak ma Europa sziveben... Ne vesd meg Isten eszkozeit!

A haromsag titka melyen benne volt az egyhazban. Az egyhazatyak megkulonboztettek teologiat es okonomiat. A teologia Isten haromsagos belso eletevel foglalkozott, mig az okonomia az udvtortenettel. A ketto szorosan osszefonodik...

Kedves Echo! Azt irtad, hogy szamodra Isten megismerheto, es azert kutatod, hogy minnel jobban megismerjed. Bolcsen szoltal! Nem azt mondtad, hogy teljesen megismerjed, hanem hogy minnel jobban megismerjed. Szamunkra Isten egy Titok, egy nagy, csodalatos, Szereto Titok, mindazzal egyutt amit O (Jezus) keszitett nekunk a menyben.(szem nem latta, ful nem hallotta) Tudjuk, hogy nem ismerhetjuk meg tokeletesen, de ha kozeledunk hozza, akkor O is kozeledni fog hozzank, ahogy megigerte...

Azt irtad meg, hogy mi sokan vagyunk, ti kevesen, es szememre vetetted a mai Magyarorszagot, es az egyes emberek lelkiismeretet. Tudod kedves Echo, a magyar tarsadalom alakuloban van, ebredoben van. Szellemi, lelki es erkolcsi ebredes egyarant zajlik. Mi ugyan "sokan" vagyunk, de mindenkire szuksegunk van akik szeretik Istent, mert egy pogany orszag megteritesehez egysegre van szukseg. Szuksegunk volna a hitbeli egysegre, hogy egyesult erovel hirdethessuk Isten akaratat, uzenetet. Kedves Echo, te nem vagy velunk hitbeli egysegben, ha tagadod Jezus istenseget es a keresztenyseg alaptanitasat a Szentharomsagot... Igy pedig joval nehezebb egyutt tanitani...

Shalom!
Előzmény: Echo (244)
Echo Creative Commons License 1999.02.11 0 0 244
Kedves rez

Nem vagyok megbántva, azért olyat nem tettél és nem írtál amiért megbántódnék. A János 1.1-et ha elemezzük - bár ilyet nem szívesen teszek - akkor sem kapunk egyértelmű bizonyítékot a háromságra. Sőt.

Kezdetben volt az ige - a teremtés kezdete
az Ige Istennél volt... Ő volt kezdetben Istennel - ott volt nála de nem az Isten
és Isten volt az Ige - Visszatükrözi az Atyát. (más fordításban Isteni volt az Ige)

De szeretnék egyértelműen fogalmazni. Az isten szó egy címet, egy rangot jelöl. Baál is isten volt, őt mégsem sorolod a szentháromsághoz. Az isteni címmel rendelkező személyek jól elkülöníthetőek, különállóak.

Isten számomra nem titok, megismerhető és azért kutatom, hogy minél jobban megismerjem.

Atya (Jahveh,Jehovah) nevében - Istennek való megkeresztelkedés
Fiú nevében - Isten Egyházába, amelynek főpapja Krisztus
Szentlélek - a szentlélek erejével

Pontosítanék, a Konstantinápolyi zsinat mondta ki véglegesen a háromság dogmáját, ami már a niceai zsinaton is felmerült. Fő szószólója Athanasius püspök volt. Ezen a zsinaton elnökölt a híresen keresztény Konstantin császár, aki teljes mértékben támogatta Jézus Istenségét - a jelenlévő mintegy háromszáz püspököt nem zavarta az a tény, hogy Konstantin itt egy pogány birodalom, pogány császára volt - Őt a szentlélek vezette ilyen felismerésre? Őt aki sohasem tért meg?

2Kor.6.14 Ne legyetek hitetlenekkel felemás igában; mert mi szövetsége van igazságnak és hamisságnak? vagy mi közössége a világosságnak a sötétséggel?
15 És mi egyezsége Krisztusnak Béliállal? vagy mi köze hívőnek hitetlenhez?
16 Vagy mi egyezése Isten templomának bálványokkal? Mert ti az élő Istennek temploma vagytok, a mint az Isten mondotta: Lakozom bennök és közöttük járok; és leszek nékik Istenök, és ők én népem lesznek.
17 Annakokáért menjetek ki közülök, és szakadjatok el, azt mondja az Úr, és tisztátalant ne illessetek; és én magamhoz fogadlak titeket,

Én is szívből kívánom neked rez, hogy ne kifürkészhetetlen tikot keress, hanem Istent és ha keresed megtalálod.

Máté 7.7 Kérjetek és adatik néktek; keressetek és találtok; zörgessetek és megnyittatik néktek.
8 Mert a ki kér, mind kap; és a ki keres, talál; és a zörgetőnek megnyittatik.

Olvasom más topicocban, ahogy szidják és gyalázzák egymást, azok, akiknek testvéreknek kellene lenniük. pl. Katolikus topic, BAGY rulez?... Gyümölcsök, gyümölcsök mindenfelé.Nézz szét a világban és nézd meg, hogy a háromság zászlaja alatt élő, tevékenykedő magukat keresztényeknek mondó emberek -tisztelet a kivételnek- milyen gyümölcsöket teremnek. Hallnak-e éhen emberek keresztény országokban, vannak-e nyomortanyák, ölnek-e, háborúznak-e? Sétálj végig Budapest utcáin és figyeld a hajléktalanokat, az éhezőket, azokat a gyermekeket akik éhesen mennek iskolába és utána menj el a Mátyás templomba egy misére és figyeld az autókat. Tiszteletre méltó azoknak a munkássága akik megpróbálnak segíteni, de amit ők adnak annak mások a többszörösét veszik el. Nézd a gyümölcsöket.

Luk.6.46 Miért mondjátok pedig nékem: Uram! Uram! ha nem mívelitek, a miket mondok?

Mi kevesen vagyunk, ti sokan

Máté 7.13 Menjetek be a szoros kapun. Mert tágas az a kapu és széles az az út, a mely a veszedelemre visz, és sokan vannak, a kik azon járnak.
14 Mert szoros az a kapu és keskeny az az út, a mely az életre visz, és kevesen vannak, a kik megtalálják azt.

Előzmény: rez (243)
rez Creative Commons License 1999.02.10 0 0 243
Sziasztok!

Kedves Szombatosok!

Szerinted annak, hogy Isten a Szeretet, semmi koze az apostoli hitvallashoz?

A keresztelkedesrol irottakban egy erdekes reszletet talaltam nalad:
"Az Isten Lelke nem kulon szemely hanem Isten ereje, termeszete,stb. Szemelyi tulajdonsagai Istene es nem onmagae. "

Azt mondod tehat, hogy Isten lelke nem kulon szemely, de szemelyi tulajdonsagai vannak. Ez mar majdnem a katolikus definicio: "hit titok".

Kedves Echo!

Eszem agaban sem volt csusztatni, sem szandekomban megbantani Teged! Nagyon tisztelem a meglatasaidat es hozzaszolasaidat! Azert kerdeztem, hogy bent van-e az az ige a Bibliadban, es kell-e az Atya a Fiu es a Szentlelek neveben keresztelni, mert nem tudtam elkepzelni, hogyha bent van, akkor ebbol szamodra nem egyertelmu, hogy akinek a nevere kereszteltetunk az maga az ISTEN az Atya a Fiu es a Szentlelek.
Te irtad:
"Máté 19.19 Elmenvén azért, tegyetek tanítványokká minden népeket, megkeresztelvén őket az Atyának, a Fiúnak és a Szent Léleknek nevében"

Az egyik kerdesemet nem valaszoltad meg: Hogyan ertelmezed ezt az iget? Lehet ezt ugy erteni szerinted, hogy nem csak Isten neveben, hanem masok neveben is keresztteltetunk?

Befejezesul egy sulyos ige a Szentharomsag mellett. (illetve ez csak Jezus Istensege mellett)

Jn.1.1:
Kezdetben volt az Ige, az Ige Istennel volt, es Isten volt az Ige, O volt kezdetben Istennel.

Kedves Echo! Ez a SZENT "SKIZOFRENIA" a kereszteny hit alapja, az egyik evangelium elso mondata. Isten belsejenek titka, amely kivetul az egesz udvtortenetre. Akik megtapasztaltak a Szentharomsag titkat, azok olyan Istenelmenyekrol szamolnak be es ugy, hogy az ember sirva fakad es beleremeg. En is megtapasztaltam, es ismerek ket lanyt, (egyikuk mar asszony) akik egyutt ketten tapasztaltak meg a Szentharomsagot egy lelkigyakorlaton. Ejfel tajban meg nem birtak aludni, mert a Szentharomsagrol beszelgettek, es nem tudtak dulore jutni. Egyszercsak egy sugallatot kaptak es atmentek a szomszedos templomba. Ott imadkoztak, hogy megerthessek a Szentharomsagot. Es megkaptak amit kertek! Sirtak es nevettek, es Isten erejevel teltek el.

Kedves Echo, kedves Szombatosok!
Szivbol kivanom nektek, hogy megelhessetek Istennek ezt a titkat. Esszel fel nemfoghato, de kinyilatkoztatasban atelheto!

Shalom!
Rez
Szombatosok Creative Commons License 1999.02.10 0 0 242
Kedves Rez,

Az altalad felsoroltakat nevezik Neo-Platoi filozofianak teologiai korokben. Mert ez tenyleg emberi ertelmezes es semmi koze az Apostoli vallashoz.

A keresztelkedes helyes ertelmezese is ellentmond a Szentharomsagnak. Ugyanis az Isten neveben a Jezus Krisztus testebe=Egyhaz es a szentlelek erejeben keresztelkedunk. Tehat Isten hiv es beteszi az egyent az egyhazba, aminek Krisztus a feje es megadja a Szent Lelek erejet, ami altal kuzdunk sajat termeszetunk ellen es novekszunk Isten termeszeteben. Az Isten Lelke nem kulon szemely hanem Isten ereje, termeszete,stb. Szemelyi tulajdonsagai Istene es nem onmagae. Ez a szellem tolti be a hivoket es ok megsem resze egy haromsagnak es nem is lesznek soha. De akit ez a szellem vezet azok Isten fiai ugy mint Krisztus akit ez a szellem toltotte be teljessegeben es o is Isten Fia. A haromsag elmelet megtagadja Isten tervet es a teremtes celjat.

Shalom
Előzmény: rez (236)
Echo Creative Commons License 1999.02.10 0 0 241
Kedves steVe

'Hiába recitálod az igéket'

Jézus is így tett, Pál is, Péter is, Jakab is. Miért vonod meg tőlem ezt a jogot?

Máté 15.7 Képmutatók, igazán prófétált felőletek Ésaiás, mondván:
8 Ez a nép szájával közelget hozzám, és ajkával tisztel engemet; szíve pedig távol van tőlem.

Megleplek: Elfogadtam Jézust megváltómnak és Uramnak, vallom, hogy ő Isten Fia a Krisztus aki életét adta a világ bűneiért. Hiszem, hogy a Szentlélek vezérel, mert a magam értelmére nem támaszkodom.

Kettőnk közül ki az aki egy vallásos rendszert követ?
Előzmény: steVe (240)
steVe Creative Commons License 1999.02.10 0 0 240
kedves Echo!

Nem az igével van a baj, hanem azzal, ahogy te azt konzekvensen szövegkörnyezetéből kiragadva, a Biblia szellemével szemben, igei állítások megcáfolására használod. Hiába recitálod az igéket, így is lehet hazudni. Az igéket a hazugság atyja, a Sátán is úgy recitálta Jézusnak, hogy csak na. Ahogy Jézus is mondta, a betü öl, a Szellem az, amely megelevenít. Térj meg Jézushoz, fogadd el Isten fiát megváltódnak és Uradnak, vedd a Szent Szellem erejét. Hidd el, ez sokkal jobb, mint egy vallásos rendszer követése.

Üdv,

steVe
Előzmény: Echo (233)
Echo Creative Commons License 1999.02.10 0 0 239
Kedves rez

Nem szándékosan nem válaszoltam rá. Azt, hogy ki az Atya, a Fiú és a Szentlélek már megválaszoltam.

Hogy miért a hármuk nevében kell keresztelni ?

Máté 19.19 Elmenvén azért, tegyetek tanítványokká minden népeket, megkeresztelvén őket az Atyának, a Fiúnak és a Szent Léleknek nevében,

'Neked ez bent van a Bibliadban valamilyen formaban. ..Na mar ha kell...' Nem szép dolog az ilyen csúsztatás.
Előzmény: rez (236)
rez Creative Commons License 1999.02.10 0 0 238
Kedves Echo!

Azt a keresztelos kerdesemet meg megvalaszolnad ott az elozo irasom vegen? (Atya, Fiu, Szentlelek neveben valo keresztseg)

Shalom!
Rez
Előzmény: Echo (237)
Echo Creative Commons License 1999.02.10 0 0 237
Kedves rez

Tényleg én írtam.

'Ha ez a harom mindig egyet akar!'..'"En es az Atya egy vagyunk" - ez vajon mit uzen?'

Jézus és Fia között akaratbeli közösség van. Ezt én is így gondolom. Követőikben ugyanezen közös szándék és akarati egység kell, hogy meglegyen.

Ján.17.11 És nem vagyok többé e világon, de ők a világon vannak, én pedig te hozzád megyek. Szent Atyám, tartsd meg őket a te nevedben, a kiket nékem adtál, hogy egyek legyenek, mint mi!
.
.
21 Hogy mindnyájan egyek legyenek; a mint te én bennem, Atyám, és én te benned, hogy ők is egyek legyenek mi bennünk: hogy elhigyje a világ, hogy te küldtél engem.
22 És én azt a dicsőséget, a melyet nékem adtál, ő nékik adtam, hogy egyek legyenek, a miképen mi egy vagyunk:
23 Én ő bennök, és te én bennem: hogy tökéletesen egygyé legyenek, és hogy megismerje a világ, hogy te küldtél engem, és szeretted őket, a miként engem szerettél.

A többi amit írtál emberi filozófia. Athanasius írt hasonlókat az arianusok ellen.
Előzmény: rez (236)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!