Nem mínuszoltam, de szerintem talán az lehetett az oka hogy kaptál párat, hogy az eseményleírásban is ott van, volt ezelőtt már két átstartjuk, nyilván okkal. Ezért kicsit meredek dolog azt sugallni/állítani egy húsz mp felvétel alapján hogy a pfl baxott el valamit, nem valamilyen komoly technikai/egyensúlyi/időjárási problémát kellett megoldaniuk a lehető legkisebb járulékos kárral.
a legtöbb általam ismert géptípusnál, ahol a reverse feltétele a berugózás, elegendő egy futóművön mérni. régebbi típusoknál előfordul, hogy egyszerre két futón kell érzékelni, ami nem feltétlenül a két főfutót jelenti. a közhiedelemmel ellentétben a reverse nyitásához sok korszerű gépen egyáltalán nem kell a futónak lent lenni a talajon, a reverse a levegőben is nyitható. ilyen pl. a 737-es és a 777-es is. ezeknél más (kombinált) módon védik a téves/korai nyitást.
valószínű ez a kötelező WoW elvárás azért terjedt el a köztudatban, mert a Lauda Air F004-es balesete után ez volt a legegyszerűbb "gyors" javítási módja a problémának. azóta születtek rá hatékonyabb megoldások.
Ezt meg tudom erősíteni. Ez lett volna az 5. radomi repnapom, és sose volt a szervezés magasiskolája. A vizes mizéria, bejutással kapcsolatos egyéb problémák, nemzetközi repnaphoz képest nagyon gyenge kommunikáció angolul, stb. Az idei rendezvényen pl. sehonnan nem derült ki, mikor nyitják a kapukat reggel. Így sajnos már nem lett jelentősége.
ez a lista Oshkoshon egy húzósabb délelőtt, de amennyi program van a Lengyeleknél, tényleg sok. találtam egy spotter beszámolót a 2023-asról, tényleg pocsék rendezés lehetett. a víz limit meg érthetetlen, pláne hogy bent volt ingyenes kút, így még azt sem lehet ráfogni, hogy azért vették el, hogy a benti boltosoknak kedvezzenek, mint a koncerteken.
az a tavalyi YAK-130 (M-346) baleset elég csúnya volt, arról se hallottam azóta, hogy megtalálták volna, mi lehetett az oka.
Az utóbbi években csak párszor néztem rá (pontszerű) eseményekre.
- 2007: három Zlin darálta le egymást, 2 halott
- 2009 (ott voltam): belorusz Sz-27, 2 halott + a gurulón közel hozzánk egymásnak ment 2 veterán gép + egyik gép átment egy kitérő reptérre, ott is volt valami súlyos sérülés
- 2024 (nem Radom): bemutatóra készülő, korszerű M-346 kiképzőgép zuhant le, 1 halott
- 2025: ismert, aktuális
2023-ban a bejáratnál mindenkitől elvették a vizet, volt aki bő 3 órát várt a bejutásra emiatt, majd bent kiderült, hogy nincs elég víz. Jött pár mentő és elvitte, aki kiszáradt.
Elképzelhető, hogy a lengyeleknek magukba kellene nézni egy kicsit szervezőképesség terén.
Tragédia történt vasárnap délelőtt a Fort Morgan Municipal Airport repülőterén Colorado államban: két kisrepülőgép ütközött össze leszállás közben, egy ember életét vesztette, hárman megsérültek.
Egy ember életét vesztette, hárman megsérültek vasárnap délelőtt, miután két kisrepülőgép ütközött a levegőben leszállás közben egy coloradói repülőtéren – írja a New York Post.
A két gép – egy kétfős Cessna 172 és egy szintén kétfős Extra EA–300 – akkor ütközött egymásnak, amikor mindkét pilóta egyszerre próbált leszállni a Fort Morgan Municipal Airport futópályáján – közölte a Szövetségi Légügyi Hatóság (FAA).
Az Extra EA–300 egyik utasa a helyszínen életét vesztette, jelentette be a Morgan megyei seriffhivatal. A gép másik utasát a közeli kórházba szállították, állapotáról egyelőre nem közöltek részleteket. A Cessna 172 utasait a helyszínen látták el kisebb sérülések miatt.
Az egyik repülőgép az ütközés után lángra kapott – tudatta a seriffhivatal, de nem pontosították, hogy melyik. A 9News által készített légifelvételek szerint mindkét gép összetört, az egyik teljesen porrá és kormossá égett, a másikból csak a farok, egy szárny és egyetlen kerék maradt.
A szemtanúk a lángokhoz rohantak segíteni, amíg az első segélynyújtók megérkeztek, a seriffhivatal szerint egyesek maguk is próbálták eloltani a tüzet.
érdekes, ezt eddig sehol nem említették. ahogy elnéztem, eléggé temetik az eset miatt a kétévente rendezett radomi bemutatókat, amit sajnálnék, bár eddig nem volt hozzá szerencsém.