Keresés

Részletes keresés

A210 820 08 21 Creative Commons License 2025.09.12 -2 0 109225
A210 820 08 21 Creative Commons License 2025.09.12 0 1 109224

Bár a főfutó szára más képek szerint szépen beütött a futóaknába, azt írták, a fő struktúrák nem sérültek, javítható a gép.

Érdekes élmény lehetett az utasoknak a "contact landing", gondolom, most nem volt tapsolás...

Előzmény: feketefelhoo (109222)
Párnahatás Creative Commons License 2025.09.11 0 1 109223
feketefelhoo Creative Commons License 2025.09.09 0 4 109222
Előzmény: feketefelhoo (109218)
V.Gy. Creative Commons License 2025.09.08 0 0 109221

Egy ON film ma. Mindjárt.

feketefelhoo Creative Commons License 2025.09.08 0 1 109220

Megkerestem :)

 

  • OK-AAA 00 to OK-ZZZ 99 (Microlights)
Előzmény: feketefelhoo (109219)
feketefelhoo Creative Commons License 2025.09.08 0 0 109219

Fura ez a cseh lajstromozás : ugyanezzel (OK-BUI) több gép is van, csak az utána lévő számokkal különböztetik meg őket.

 

Sok a gép - kevés a lajstrom ? Vagy más oka van ?

Előzmény: martinaxe7 (109217)
feketefelhoo Creative Commons License 2025.09.08 0 0 109218
martinaxe7 Creative Commons License 2025.09.08 0 0 109217


OK-BUI 78

 

Két halálos áldozat volt: egy 46 éves férfi férfi és egy 72 éves nő.

 

 

Jahno Creative Commons License 2025.09.07 -1 0 109216

Néha semmi oka nincs. Arra jó, hogy 

Előzmény: Syracusa (109214)
feketefelhoo Creative Commons License 2025.09.07 -1 0 109215

Konkrétan tájfun dühöngött akkor és ott. A 109209-ben linkelt videón egész hajmeresztő szélretartások vannak 

Előzmény: Syracusa (109214)
Syracusa Creative Commons License 2025.09.07 -1 2 109214

Nem mínuszoltam, de szerintem talán az lehetett az oka hogy kaptál párat, hogy az eseményleírásban is ott van, volt ezelőtt már két átstartjuk, nyilván okkal.
Ezért kicsit meredek dolog azt sugallni/állítani egy húsz mp felvétel alapján hogy a pfl baxott el valamit, nem valamilyen komoly technikai/egyensúlyi/időjárási problémát kellett megoldaniuk a lehető legkisebb járulékos kárral.

Előzmény: Párnahatás (109206)
Párnahatás Creative Commons License 2025.09.07 -1 0 109213

Kiváncsi lennék a minuszolósok véleményére - már ha merik vállalni azt.

Előzmény: Párnahatás (109206)
Syracusa Creative Commons License 2025.09.05 -1 1 109212
feketefelhoo Creative Commons License 2025.09.05 -2 0 109211

Telex: Iskolára szórta az üzemanyagát az utasszállító, 79 millió dollárt fizet a légitársaság öt év után https://share.google/ZjdBdKIp369xGDYl4

Hattori Hanzo69 Creative Commons License 2025.09.03 -1 0 109210

2:52-nél olyan, mint egy puki (ijedtében) :)

Előzmény: r1232 (109209)
r1232 Creative Commons License 2025.09.03 -1 2 109209

Itt látszik az egész mutatvány.

 

https://youtu.be/uTG0gF8C1cE?si=sZ5GJRHKCi7mUKTd

Előzmény: feketefelhoo (109204)
Kenny___ Creative Commons License 2025.09.02 -1 0 109208

Koszi!

Előzmény: Kront (109207)
Kront Creative Commons License 2025.09.02 -1 2 109207

a legtöbb általam ismert géptípusnál, ahol a reverse feltétele a berugózás, elegendő egy futóművön mérni. régebbi típusoknál előfordul, hogy egyszerre két futón kell érzékelni, ami nem feltétlenül a két főfutót jelenti. a közhiedelemmel ellentétben a reverse nyitásához sok korszerű gépen egyáltalán nem kell a futónak lent lenni a talajon, a reverse a levegőben is nyitható. ilyen pl. a 737-es és a 777-es is. ezeknél más (kombinált) módon védik a téves/korai nyitást.

 

valószínű ez a kötelező WoW elvárás azért terjedt el a köztudatban, mert a Lauda Air F004-es balesete után ez volt a legegyszerűbb "gyors" javítási módja a problémának. azóta születtek rá hatékonyabb megoldások.

Előzmény: Kenny___ (109205)
Párnahatás Creative Commons License 2025.09.02 -3 3 109206

Ilyenkor azt mondták régen: tíz oktatós iskolakör, és örülj hogy nem tépjük össze a szakszód... :)

Előzmény: feketefelhoo (109204)
Kenny___ Creative Commons License 2025.09.02 -1 0 109205

Triplinel a reversehez eleg, ha az egyik futoszaron van suly?

Előzmény: feketefelhoo (109204)
feketefelhoo Creative Commons License 2025.09.02 -1 1 109204

Ez nekem is fájt

 

https://fb.watch/BSSNemb127/

Leadfoot Creative Commons License 2025.09.01 -1 0 109203

Ezt meg tudom erősíteni. Ez lett volna az 5. radomi repnapom, és sose volt a szervezés magasiskolája. A vizes mizéria, bejutással kapcsolatos egyéb problémák, nemzetközi repnaphoz képest nagyon gyenge kommunikáció angolul, stb. Az idei rendezvényen pl. sehonnan nem derült ki, mikor nyitják a kapukat reggel. Így sajnos már nem lett jelentősége.

Előzmény: Kront (109202)
Kront Creative Commons License 2025.09.01 -1 0 109202

ez a lista Oshkoshon egy húzósabb délelőtt, de amennyi program van a Lengyeleknél, tényleg sok. találtam egy spotter beszámolót a 2023-asról, tényleg pocsék rendezés lehetett. a víz limit meg érthetetlen, pláne hogy bent volt ingyenes kút, így még azt sem lehet ráfogni, hogy azért vették el, hogy a benti boltosoknak kedvezzenek, mint a koncerteken.

 

az a tavalyi YAK-130 (M-346) baleset elég csúnya volt, arról se hallottam azóta, hogy megtalálták volna, mi lehetett az oka.

Előzmény: DIE_ROBOTER (109201)
DIE_ROBOTER Creative Commons License 2025.09.01 -1 3 109201

Az utóbbi években csak párszor néztem rá (pontszerű) eseményekre.

 

- 2007: három Zlin darálta le egymást, 2 halott

- 2009 (ott voltam): belorusz Sz-27, 2 halott + a gurulón közel hozzánk egymásnak ment 2 veterán gép + egyik gép átment egy kitérő reptérre, ott is volt valami súlyos sérülés

- 2024 (nem Radom): bemutatóra készülő, korszerű M-346 kiképzőgép zuhant le, 1 halott

- 2025: ismert, aktuális

 

2023-ban a bejáratnál mindenkitől elvették a vizet, volt aki bő 3 órát várt a bejutásra emiatt, majd bent kiderült, hogy nincs elég víz. Jött pár mentő és elvitte, aki kiszáradt.

 

Elképzelhető, hogy a lengyeleknek magukba kellene nézni egy kicsit szervezőképesség terén. 

Előzmény: Kront (109196)
Miocsó Creative Commons License 2025.09.01 -2 0 109200

Hoppá! Másikba szántam.

Előzmény: Miocsó (109199)
Miocsó Creative Commons License 2025.09.01 -2 0 109199
trizs77 Creative Commons License 2025.09.01 -1 0 109198

Tragédia történt vasárnap délelőtt a Fort Morgan Municipal Airport repülőterén Colorado államban: két kisrepülőgép ütközött össze leszállás közben, egy ember életét vesztette, hárman megsérültek.

 

 

Egy ember életét vesztette, hárman megsérültek vasárnap délelőtt, miután két kisrepülőgép ütközött a levegőben leszállás közben egy coloradói repülőtéren – írja a New York Post.

 

A két gép – egy kétfős Cessna 172 és egy szintén kétfős Extra EA–300 – akkor ütközött egymásnak, amikor mindkét pilóta egyszerre próbált leszállni a Fort Morgan Municipal Airport futópályáján – közölte a Szövetségi Légügyi Hatóság (FAA).

 

Az Extra EA–300 egyik utasa a helyszínen életét vesztette, jelentette be a Morgan megyei seriffhivatal. A gép másik utasát a közeli kórházba szállították, állapotáról egyelőre nem közöltek részleteket. A Cessna 172 utasait a helyszínen látták el kisebb sérülések miatt.

 

Az egyik repülőgép az ütközés után lángra kapott – tudatta a seriffhivatal, de nem pontosították, hogy melyik. A 9News által készített légifelvételek szerint mindkét gép összetört, az egyik teljesen porrá és kormossá égett, a másikból csak a farok, egy szárny és egyetlen kerék maradt.

 

A szemtanúk a lángokhoz rohantak segíteni, amíg az első segélynyújtók megérkeztek, a seriffhivatal szerint egyesek maguk is próbálták eloltani a tüzet.

Lbundi Creative Commons License 2025.08.31 -1 1 109197
Előzmény: Kront (109196)
Kront Creative Commons License 2025.08.31 -1 0 109196

érdekes, ezt eddig sehol nem említették. ahogy elnéztem, eléggé temetik az eset miatt a kétévente rendezett radomi bemutatókat, amit sajnálnék, bár eddig nem volt hozzá szerencsém.

Előzmény: homerx (109195)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!