szal,
Volt olyan Ericsson-os mmikro tanfolyam, ahol azok az emberek, akik tervezték az adott kütyüket elhűlve hallgatták, hogy mekkora távolságokat hidaltak át a magyar kollégák.
Én továbbra is fenntartom, hogy az előfizető álltal érezhető mindőséget a telefonközpontok, a cella tervezés, és a fejlesztési csoport indukálja, és az ügyfélszolgálat adjustálja + vagy - irányba.
Az, hogy milyen pl a gerinc volnal maximum az üzemeltetőket szivatja, nem az előfizetőket.
Szerintem, mindkét renccernél megvalósítható lenne, a kerülő vonal, de szerintem egyik szolgaltató sem használ ilyesmit.
A viharok, havazások esetén, meg nem a gerinc háló szokott lehalni, hanem a kisebb szakaszok. (2,8 ..Mb/s).
Igazság szerint azoknak sem kellene, de -a költségek lefaragása miatt- mindenki megpróbál sokkal nagyobb távolságot átlőni, mint az ajánlott. (booster-el, meg ilyesmi)
Csatlakozom Zöldubokához
Ehhez kapcsolódóan $papának:
A szolgáltatás minőségét valamelyest befolyásolhatja a korszerű gerinchálózat, ugyanis az SDH rendszerek lehetővé
teszik a gyűrűs védelmet is, ami nagy megbízhatóságot és rendelkezésre állást biztosít a hálózat számára.
Így egy-egy mikro-állomás kiesése esetén is van kerülő útvonal.
Hozzáteszem nem tudom, hogy a PGSM gyűrűs vagy szakasz védelmet használ-e.
Ezért ez nem arra hivatott, hogy ezt a vitát eldöntse.
Pannon párti vagyok, már csak a fej méret különbség miatt is.
A tererovel kapcsolatban igazad vad, tenyleg nagyban befjasoljak a legkori viszonyok, de a mobil es a bazisallomasok kozotti kommunikaciot (900 MHz) nem zavarja annyira a rossz idojaras, hogy az egyebkent maximalis terereju helyen akar jegeso eseten is nulla legyen. En inkabb arra voksolnek, hogy az az allomas, amirol te szoktal beszelni az leallt a vihar miatt (altalaban elveszitik a mikrohullamu (13-15 GHz) kommunikaciot a telefonkozmonttal az eso miatt. Ugyanis az (jeg)esocseppek merete osszemerheto a hullamhosszal es ekkor a csillapitas merteke akkora lehet, hogy az osszekottetes egyszeruen megszakad.
a térerô egy relatív dolog. Baromir függ az idôjárástól is. Itt a munkahelyemen normál körülmények között max. a térerô, de pl. a múltkor, amikor a jégesô esett, nulla volt... :-))) [Na jó, ez egy extrém példa.] Ugyanigy pl. a Kálvin térnél, a Berliner sörözô PINCÉJÉBEN nekem megszólal a Pannon, a két cimbora Westelje nulla térerôt lát. Miskolc elött Harsányban, az úton, a Pannon hallgat, Westel meg szól.
Ez azért van, mert a w900 a westel450 rendszerét használja. Már van egy pár saját vonala is, de az elég kevés. A pgsm-nek meg megkellett építeni a sajátját és természetesen a legkorszerűbb technikát használta.
Igazából, hogy milyen rencerű a gerinc h., az tökmindegy. Itt a kapacitás a lényeg. A minőség, meg a tel. központokon, a software-on, meg a fejlesztőkön és az üzemeltetőkön múlik.
Nem csak a marketing manager van elszálva, hanem mindenki a board-ban, e meg a legtöbb manager. Az ügyfélszolgálatnál tényleg látszik a minőségromlás, de ha mázlid van akkor egy régi motoroshoz kerülsz, aki viszont sokkal jobb, mint Pgsm-es társai. Csak az ilyen ritka, mint a fehér h.
Üdv,
$
1 -hálistennek- ex westes 9000 alakalmazott.
Sajnos a Westelnél egy kicsit kezd elszlaldni a ménes.
Ahelyett, hogy javítanák a sozlgáltatásaikat, és pl az ügyfélszolgálatot is, ahelyett egy rakás pénzt költenek reklámra, amit a jelenlegi előfizetők megtartásért nyomnak. Mi ez a hülyeség? Úgy nem lehet reklámozni, hogy nincs termékelőny, vagy közben a relatív szolgáltatásminőség romlik.
Szólni kéne a Westel marketing managerének, de lehet, hogy annyira el van szálva magától, hogy az egészből nem vesz észre semmit, mert rövid távon megéri nekik, nem romlanak a pénzügyi muatóik. De mi lesz egy év múlva?
Na.
Apropó, ügyfélszolgálat. W900 ismerőseim anyáznak, hogy gyakorlatilag minden piszlicsáré ügy miatt be kell masírozniuk az ügyfélszolgálatra, papírokkal, stb, sorbanállás, míg a PGSM-nél én azt sem tudom, hogy az hol van, mindent telefonon keresztül intéztem.
Ma ujra volt "szerencsém" a Westel900 ügyfélszolgálat(?)-ához.. 1.5 óra, majd én dolgavégezetlenül balra L. Hálistennek nem a saját ügyemben jártam ott. Szolgáltatás, ár, (kivéve a data szolgáltatást), PGSM a nyerő.
A Kálvin tér környékén (aluljáró könyvesbolt; Vörösmarty mozi elôcsarnok és antikvárium, a Múzeumkert bizonyos részei) pedig Pannon-térerô nincs, Westel meg dögivel.
Meg biztos egy csomó helyet lehetne összeszedni még ahol csak az egyik hálózat fogható.
Ezt már említettem valahol:
A guta megüt, mint westelest, hogy egy csomó helyen (a Fregattban lent, zárt fémszekrényes liftekben stb.) a Westelnek nincs térereje, a Pannoné viszont 5.
Ez a tapasztalatom itt Budapesten.
Én a beszélgetéseim zömét 15-21 óráig intézem,(és nem azért mert nekem Csonka Pici telebeszélte a fejemet. Szervusz!)
Ez az évek során így alakult.
Hozzáteszem, hogy nálam nem utálta senki jobban A MOBILT, de sajna egy olyan albérletem van, ahol nincs Matáv, valamint csak magánjellegű beszélgetéseket folytatok rajta.
Ha lenne sok Pannonos előfizető beszélgetőtársam, akkor valószínű, hogy azt vennék.
Egy kérdésem nekem is van.
Van-e különbség akkor, ha Matávos vonalról W900, PGSM esetleg W-0660-as számot hívok?