Ma lettünk készen a Delfin éves ápolásával és hajtómű cseréjével. Egész télen hétvégenként rajta dolgoztunk. A Li-2-nél is besegítek, hogy ismét repülhessen. A Malvinkát elő kell készíteni a nyári bemutatókra. Szóval egy motorcserét már nem tudok bevállalni. Kellenének a társak.
Aki legalább 5000 Forinttal támogatja a Goldtimer, régi repülőgépeket üzemeltető és fenntartó alapítvány munkáját, egy 2025-ös falinaptárt kap ajándékba.
2011-ben meg el akartak arverezni a repcsit. (1-2 evvel kesobb az akkori NKH vezetoseg akarta megszerezni valami sajat gepnek.)
Osszesen 2013 repult oraval es 1835 leszallassal es azzal, hogy 1989-es gyartasu es 2000-ben repult utoljara ez mar-mar majdnem olyan kategoria, mint amit a Szuhojokkal csinaltak a '90-es evekben.
Amugy meg UVP-E17 valtozat, hogy lehessen valamire hasznalni, E20-ast vagy E9-est kell belole csinalni (annak van EASA-s papirja). Ez meg sokba kerulne. A felebol lehet venni uzemkepeset.
(Nekem morbid, hogy egy repülőgép 11 évet repül ÖSSZESEN. A sárkányban nyilván jóval több van / lenne, így talán ezt a masinát érné meg (apránként) leginkább életre kelteni. Persze feltéve, ha nem erősen hiányos "amúgy"...)
Sziasztok. Segítséget szeretnék kérni egy alkatrész "gazdatestének" beazonosításában. Dísztárgyként van egy lakásban, de nekem nagyon izgalmas lett, hogy milyen géphez tartozott, mi lehet a története. (Egy cirill "GY" betű is van rajta). Ha nem jó fórumba írok, kérlek segítsetek olyan helyet találni, ahol ilyen bogarászásokkal is foglalkoznak.
Ha igen, akkor is biztos, hogy a mai nyálkás időjárási viszonyok mellett kell minden áron felszállni? (amikor pl. HHH-n az adótorony alja és teteje látszik, de a közepe felhőben van)
Illetve a leszállás is érdekes volt: ferihegyi kifutópályára ÉNY-ról ferdén rárepült, futót nyitott elég magasan, majd erős balforduló és süllyedt a landolásig. Nem az a tipikus nagykönyvben foglalt "stabilizált megközelítés". Szerintem a Li-2 az nem C47-es és nem Normandiában 1944-ben deszantolunk éppen, hanem Bp-i sétarepülésről van szó?
Ami még érdekes volt, hogy mögötte egy kínai Jumbo Jet szállt fel:
Ezt sem egészen értem, mert a másik motor meg járhat, sőt,nagy sikerrel jár. Nem hinném, hogy van olyan szabály, ami alapján a jobboldali motort szabad pörgetni, de a baloldalit nem. :-P (Ettől még értem amit írsz és nyilván nem egyszerű ezt az egész folyamatot "lepapírozni". De biztosan nem lehetetlen! Nekem inkább úgy tűnik, hogy valakiknek sokad rangú / nem igazán akarják...)
Egymás után újulnak meg (nagyon helyesen!) a földi kiszolgálás valahai járművei. (Buszok, furgonok, akármik... Egyik szebb lett, mint a másik!) Ezen az egy motorcserén meg már vagy 3-4 éve nyűglődik a park. (Azóta van meg a tartalékmotor is.) :-(
Sokan várták, végre megszületett a Boeing 737 típusfüzet, ami a Magyar Repüléstörténeti Társaságnak gondozásában megjelent korábbi ismertetők folytatásának tekinthető.
A típusfüzet, a Boeing cég által tervezett, Washington állambeli Renton melletti gyárban készített, utasszállító repülőgépekről szól, melyek a 80-as évek végétől napjainkig jelentős szerepet töltöttek, illetve töltenek be a magyarországi polgári légiközlekedésben. A kiadvány a repülőgépeket általánosan ismerteti, kiegészítve általános műszaki leírással és rajzdokumentációjával.
Végigkövethetők a Magyarországon lajstromba vett repülőgépek élete, a velük kapcsolatos események, fényképekkel illusztrálva. A színes rajzok a hazai, illetve hazai vonatkozású, festésváltozatokat mutatják be.
Tehát (ha jól értem) a motor, a szaktudás és a szándék is megvan. "Csak" szervezést és munkaerőt igényelne... (Remélem, idén valahogy ezt sikerül megszervezni! Csodás volna mindkét motort egyszerre megpörgetni! :-) Tudtommal eddig hol egyik, hol másik működött csak, egyszerre utoljára kb. 50-60 éve...)
A motor megvan. A bal oldalit le kellene venni a légcsavarral együtt, aztán Kaposújlakon a levett, és a anno Malév által nagyjavított, Nyíregyházáról elhozott (lecsupaszított) motorból lehetne egy üzemképeset összehozni. A gond az, hogy nincs aki felvállalja. Én tudnám, csak nincs produktív hátterem.
BEKECS IMRE-BREKITŐL, A DELFIN REPÜLŐGÉP FŐSZERELŐJÉTŐL.
Hirtelen halála nagy űrt hagy maga után. Hálásak lehetünk a sorsnak, hogy ismerhettük, hogy köztünk volt és hogy a nagy szakmai tudásából részesülhettünk.
Egy szép tett a magyar ejtőernyős sport emlékének. Lajosnak köszönhetjük?
Még anno úgy hallottam, hogy a Pólus centertől elhozott HA-MDQ lesz átfestve HA-ANA-ra.
Örülök, hogy egy repülőképes példány kapta ezt a nemes feladatot. Köszönet érte.
Ui. Én foglalkozom repülőgép festésekkel is (MOA, MAL, LIQ, LIX, stb.) így a szemem a részletekre hangolódik. A lajstromjel nagyobb és nem ott a helye, a oldalkormánylapon a zászló sem olyan méretű, stb.
A képen még Vajda "tanár úr" is szerepel egy fiatalabb kiadásban. A helyszín a Katlan MÉM oktató bázis 1980. A repülőgép a Vöcsök. Sok felvétele van ebből a korszakból, akit érdekel.