Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Banyek000 Creative Commons License 2017.12.31 0 0 1201

Sziasztok.

 

Először is boldog új évet kívánok mindenkinek.

 

Továbbá szeretném megkérdezni, hogy az alvázszámot hol találom az MPS-en?

 

A kicsike már 3 éve van nálam, a kötelező dolgokat rendszeresen cseréltetem. Szeretném a difiben is frissíteni az olajat valamit, a fékfolyadékot is. Milyet és hány litert/decilitert vásároljak? (A váltó már tavaly átesett ezen.) Miket célszerű átnézetnem és cseréltetnem rajta? (Jelenleg 163 000 km-er van benne).

 

Keresek még hátra ATE fékbetét is, de a boltokban nem találok. Helyette tudok valami jót ajánlani?

 

A válaszokat előre is köszönöm.

 

Üdv, banyek.

Tamás78m Creative Commons License 2017.12.10 0 0 1200

Szia.

Köszi a választ. Voltam egy srácnál akit ajánlottak. Megnézte és vezérlést kell cserélni. tök laza a lánc.

Előzmény: gsis (1199)
gsis Creative Commons License 2017.12.09 0 0 1199

Minél előbb mutasd meg egy hozzáértőnek, mert akár főtengely csapágy problémád is lehet , ami könnyen

motor KO-hoz vezet!

Előzmény: Tamás78m (1198)
Tamás78m Creative Commons License 2017.12.09 0 0 1198

Üdvözlet mindenkinek!

 

Mazda 6 Mps tulaj vagyok.

Segítséget szeretnék kérni.

A motorból kopogó hang hallható, olyan dieseles hangja van.

A láncba kb 30.000 van, 5w30-at kapott mindig.

Mi lehet a gond?

 

Zizi09790 Creative Commons License 2017.11.13 0 0 1197

Szisztok. Nem vagyok autószerelő! Beülök Mazda 6-osba, Kulcs a gyújtáskapcsolóba, Kulcs fordít, Motor indul. Töltésvisszajelző lámpa világít. Vezetek 20-50 Km-et töltésvisszajelző lámpa kialszik minden fasza. Így megy egy hétig majd egyszer menetközben Minden belső kütyü felvillan majd eltűnik. Az Auto nem indul. Csak az önindító relé kattog és a műszerfalon Minden mutató ugrál majd nyugalmi helyzetben megáll.

gsis Creative Commons License 2017.11.09 0 0 1196

Gebriel a Mazda szerelő, már évekkel ezelőtt javasolta a karter cseréjét. Talán azért, mert tud valamit erről

a megoldásról.

Előzmény: trigger187 (1195)
trigger187 Creative Commons License 2017.11.09 0 0 1195

Szia! Jó egyáltalán a 2.3-as szívóra az MPS olajteknője? Van egy sanda gyanúm, hogy nem...

Előzmény: Th3Rock90 (1194)
Th3Rock90 Creative Commons License 2017.10.26 0 0 1194

Sziasztok!

 

Megpróbálom a lehetetlen és megkérdezem, hogy MPS olajteknőt belehetne-e szerezni valahonnan, esetleg itt van-e eladó valakinek? :) (2005 FL 2.3GT-be kellene) 

Üdv

Törölt nick Creative Commons License 2017.09.25 0 0 1193

Köszönöm a válaszodat, továbbitom is az ismerősömnek

Előzmény: trigger187 (1192)
trigger187 Creative Commons License 2017.09.25 0 0 1192

A facebook-csoportban több infót kapsz erről az autóról. Ha jól tudom, Kondor Lajos autója volt - azt írta, mióta eladta, kb 15-20e km-t tettek bele, nála még jó állapotban volt.

Egy dologra oda kellene figyelni az autónál - mivel belenyúltak szoftveresen, le kellene ellenőrizni, hogy a szükséges módosításokat elvégezték-e az autón (pl. magasnyomású benzinpumpa-belső cseréje), és ki írta a progit?

Sok sikert a vásárláshoz!

Előzmény: Törölt nick (1191)
Törölt nick Creative Commons License 2017.09.21 0 0 1191

Imserősöm keres MPS6-ost de ez :


https://www.hasznaltauto.hu/auto/mazda/3/mazda_3_2.3_mps_disi_turbo_6dugos_willwod._xenon._bose-11947268

 

megtetszett neki.

 

Valaki esetleg nem ismeri véletlenül ?

trigger187 Creative Commons License 2017.09.06 0 0 1190

Szia, neked már válaszoltam a facebook csoportunkban... :)

 

Majd írj azért, hogy sikerült-e kifogni egy megkímélt példányt!

Előzmény: BrucknerB (1189)
BrucknerB Creative Commons License 2017.08.31 0 0 1189

Üdv!

 

Érdeklödnék az iránt mire érdemes figyelni egy mps vételekor?

Egy mazda 6 2.0 benzines csodárol váltanék és ha esetleg sopron közelében tudna ajánlani valaki egy hozzáértő szerelőt aki nem elöször lát mps-t azt előre is köszönném!

trigger187 Creative Commons License 2017.08.28 0 0 1188

Az 5w-40-es olaj elvileg tökéletes az MPS-be. Ha a turbótömítéseid halódnak, hosszabb alapjárat (kb 8-10 perc) elteltével elvileg némi fehéres füstöt kellene látnod a kipufogóból. Ha nem a turbód a hibás, a dugattyúgyűrűk is okozhatnak megnövekedett olajfogyasztást, viszont sötétebb (kékesfekete) füstöt kellene látnod, főleg motorféknél (ez nem tuti módszer). A tutit egy kompressziómérés ÉS egy szivárgásmérés (leak down test) mondaná meg. Ha mindkettő pozitív, jó eredménnyel zárul, akkor valszeg a PCV hibája okozza a túlzott olajfogyást.

Előzmény: and1113 (1187)
and1113 Creative Commons License 2017.08.25 0 0 1187

hello

 

igen tovabbra is eszi az olajat az biztos nem a trafotol van ettol a rangatas 

szunt meg. mobil 3000 5w 40 hasznalok  . Mark azt mondta hogy  ez lehet turbo kopas

vagy valami ilyesmi de most szabadsagon vagyok igy erre szeptemberben terek vissza.

 

Előzmény: trigger187 (1183)
trigger187 Creative Commons License 2017.08.25 0 1 1186

Szia!

 

Ha a pontos hibakódot meg tudnád írni, az sokat segítene (valószínűleg P0301). Én elsőként nem gyertyát cseréltem volna, hanem átcseréltem volna az 1-es henger gyertyáját és trafóját mondjuk a 4-es hengerre, és megfigyelni, hogy a hibakód átvándorol-e a 4-es hengerre (P0304). Ha igen, gyertyacsere vissza, és megnézni, hogy visszaváltozik-e a hibakód P0301-re - ebben az esetben egyértelmű a gyertya hibája. Ha marad P0304, akkor egyértelmű a trafó hibája. :)

 

Amennyiben a "szakértő szerviz" (akik kicserélték feleslegesen a gyertyákat) azt mondja, hogy injektort kell cserélned, ülj be az autódba, és soha ne menj oda vissza... és tárcsázd Márkot, még mielőtt kigördülnél a telephelyükről (+36304222661)! :)

 

Az alkatrészekről:

1. gyertyát csak újat (a gyári gyertya NGK ILTR6A-8G, én nem cserélném Denso-ra, max NGK LTR6IX-11-re), és normálisan beállíttatni az elektródtávolságot 0,66-0,71 mm közé (a gyári érték 0,7-0,8 mm, ami túl nagy a tapasztalat alapján)

2. gyújtástrafót csak újat (nem tudom, hogy van-e utángyártottban, szerintem nincs)

3. injektort csak újat (nem létezik utángyártott, csak gyári)

 

Amennyiben a gyertya és a trafó is jók, valószínűleg csak ki kell tisztítani az injektorokat és kicserélni az injektortömítéseket - ebben Márk a profi, és nem is tart hosszú ideig.

 

Sok sikert! Majd írd meg, hogy mi oldotta meg a problémádat!

 

Balázs

Előzmény: Júlia_MPS (1184)
Törölt nick Creative Commons License 2017.08.21 0 0 1185

szerintem a hibádat okozhatja gyujtás trafó vagy akár feszültség szabályozó is

Előzmény: Júlia_MPS (1184)
Júlia_MPS Creative Commons License 2017.08.21 0 0 1184

Sziasztok!

Mazda 6 MPS-em van kb. 5 éve. Beletettem kb. 50-60 000 km-t, így jelenleg 212 000 km van benne. A rendszeres olajcserén és egyszeri gyújtáskapcsoló cserén kívűl nem emlékszem más szervízelésre. A múlt héten elkezdett szaggatottan húzni, ezért ma elvittem szervízbe az autó. A számítógép szerint gyújtás kimaradás van az 1-es hengerben. Kicseréltek a 4 gyertyát. Ezt követően is maradt a jelenség és kigyulladt a motorjel is a műszerfalon. Holnap viszem vissza ismét a szervízbe, ahol ismét rá fogják kötni a számítógépre. Akkor látni majd, hogy a következő lépés a trafó csere lesz-e az adott hengerben vagy az injektort szükséges cserélni. Mivel nem vagyok jártas a témában, egy hozzáértő segítségét kérném abban, hogy érdemes-e használtan esetleg utángyártva megvenni ezeket az alkatrészeket vagy feltétlenül gyárit használjak, valamint hogy ha magas árajánlatot kapok a további szerelésre a holnapi napon, akkor tudnátok-e telefonszámot küldeni Egri Márkhoz vagy egy MPS specialistához, hogy direktben keressem a megoldás miatt. Nem vagyok FB-on, így nem tudok csatlakozni az MPS FB csoporthoz sem.

Előre is köszönöm a segítséget.

Júlia

trigger187 Creative Commons License 2017.08.11 0 0 1183

Apropó, még valami - korábban azt írtad, az olajat is elkezdte enni az autód (csak azt nem írtad meg, hogy milyen olajat használsz - 5w30? 5w40?). Erre mit mondott Márk? Őszintén megmondom, nem tudom, hogy a hibás trafók okozhattak-e megnövekedett olajfogyasztást, ezért kérdezem.

Előzmény: and1113 (1181)
trigger187 Creative Commons License 2017.08.11 0 0 1182

Örülök neki, hogy ilyen "pitiáner" hiba elhárítása megoldotta a gondodat (úgy értem, egy turbócseréhez képest nem egy nagy dolog)! És ezért fontos hozzáértő emberhez vinni, aki nem akar majd rábeszélni egy egyelőre teljesen felesleges turbócserére... Gondolj bele, azok a szerelők, akik a turbóra mutogattak ujjal, vajon tudták-e, hogy miről beszélnek egyáltalán?? Láttak már MPS-t? Ismerik a típushibákat? Stb... :D:D:D

Előzmény: and1113 (1181)
and1113 Creative Commons License 2017.08.06 0 0 1181

szia.

 

ugy nezz ki kesz a verda. el volt repedve az egyik trafo! volt rajta egy hajszalrepedes es a 

masikat is kicsereltuk mert a belseje furan nezett ki mintha le lett volna torve.

kapott ket gyari trafot. azert a biztonsag kedveert Mark beallitotta a gyertya hezagot is.

de a gyertya ugy nezett ki jo volt/ngk iridium/.

most megy mint a mergezett eger:-D

 

koszi a segitseget meg egyszer!   Andras 

 

Előzmény: trigger187 (1180)
trigger187 Creative Commons License 2017.07.25 0 0 1180

Sok sikert! Majd írd meg, hogy mi volt a hibaforrás!

Előzmény: and1113 (1179)
and1113 Creative Commons License 2017.07.24 0 0 1179

szia 

 

koszonom a valaszod megkeresem a markot! de mintha en mar talalkoztam volna vele?!

 atnezzuk az mpst mert egy kicsit beteg!

 

koszi andras

Előzmény: trigger187 (1178)
trigger187 Creative Commons License 2017.07.17 0 0 1178

Szia!

 

Diagnosztizáltátok a turbó hibáját? A rángatásnak-durrogásnak több oka is lehet (gyertya elöregedett, gyertyahézag nem megfelelő, koszos injektor, elromlott injektortömítés, gyújtástrafó, stb) - ugyanúgy, ahogy a túlzott olajfogyasztásnak is (pl. PCV)!

 

Ha teheted, keresd meg Egri Márkot a facebook-csoportunkban, ő nem csak találgatni fog!

 

A gyári K04 felújítása nem javasolt (sokkal hamarabb tönkre fog menni még egyszer). Az utángyártottak 99,9%-a kínai szar (Ebay), kivéve a márkás utángyártott turbók, de azok meg nem olcsók. Javasolnám a BNR S1-et, ami valójában csak egy robosztusabb K04, és változtatás nélkül be lehet rakni a gyári turbó helyére. Arra kell odafigyelni, hogy mivel kicsivel több levegőt tud szállítani a K04-nél, szükséges lehet a szoftver hozzáigazítása. A New Age Auto Parts oldaláról tudod megrendelni (http://www.newageautoparts.com/shopnow.html#!/BNR-S1-Turbo-Mazdaspeed-3-6-CX7/p/70028316). Lehet, hogy vámmal-áfával-szállítással nem jön ki olcsóbbra, mint egy gyári K04 a Mazdától, viszont ez legalább megbízható, minőségi cucc.

Az utolsó lehetőség egy használt, jó állapotú K04...

 

Sok sikert!!

Előzmény: and1113 (1177)
and1113 Creative Commons License 2017.07.16 0 0 1177

sziasztok. 

 

egy kis segitseget kernek. ugy nez ki turbot kell cserelnem. rangat durrog ha lepadlozom

es el kezdte enni az olajat. 

valaki cserelt mar turbot?  gyarit erdemes vagy esetleg jo az utangyartott is esetleg felujitott?!

es honnan erdemes megrendelni mert mondanak ilyen 3-400 ezreket de nekem ez egy kicsit 

horrornak tunik. ha van esetleg tapasztalatotok akkor szivesen meghallgatnam .

 

elore is koszi and1113

trigger187 Creative Commons License 2017.06.14 0 0 1176

Kedves Fórumtársak!

 

Tervezett vki kimenni a TCR versenyhétvégére, a Hungaroringre?

trigger187 Creative Commons License 2017.06.13 0 0 1175

Te jó ég... :(

 

1. olajfolyást tapasztaltál

2. nekiálltak lendkeréktől hajtókarig mindent kicserélni <- én már itt gyanakodtam volna

3. nyílt kérdés MPS-tulajoknak: hallott már vki olyant, hogy DISI motorban főtengely szimmeringet kellett cserélni?

4. turbófelújítás vmennyire jogos, hiszen az egyik első gyanúsított a K04 turbó, ha fogyasztja az olajat (bár, akkor nem folyna belőle, hanem telenyomná a szívótraktust)

5. a 4 hajtókarból 1 nem is bele való? és ez használat közben nem tűnt fel??? oké...

6. a gyorsítás közbeni rángatás (szerintem) arra vezethető vissza, hogy a gyertya, amit szintén kicseréltek, nem lett megfelelően hézagolva (szervizkönyv szerint a hézagtávolságnak 0,7-0,8 mm-nek kell lennie, ami a gyakorlatban inkább legyen 0,66-0,71 mm, ennél nagyobb hézagnál már lehet véletlenszerű gyújtáskimaradás)

7. ha nem kettős- hanem egytömegű lendkereket tettek be (mert sokkal olcsóbb) egy gagyi, esetleg felújított kuplungtárcsával, az bizony okozhat akadozó váltást, de erről sem nagyon hallottam még. Az akadozás inkább a váltókábelek összekuszálásának köszönhető, vagy ha elb@szták a váltósúlyokat...

 

Esetleg ezt a sztorit nem raktad fel korábban a Mazda MPS Garage (HUN) nevű facebook-csoportba? Ez a hajtókar-sztori mintha ismerős lenne vhonnan...

 

Javaslom, hogy keresd fel Egri Márkot, a fenti fb-csoportban megtalálod.

 

ui.: esetleg nevesíthetnéd a szerelő "szakembert" itt, hogy óva ints tőle mindenki mást...

Előzmény: Ildikoka_moka (1172)
Törölt nick Creative Commons License 2017.06.03 0 0 1174

317, és csak a blokk ugyanaz, minden egyéb más. A Focus RS-ben tényleg 350, de arra is igaz, hogy csak a blokk azonos.

Előzmény: Törölt nick (1132)
Törölt nick Creative Commons License 2017.06.01 0 0 1173

Sajnálattal olvastam a sztoridat...

 

 

Ez a tipikus eset, amikor az illető nem szerelő, hanem alkatrész cserélgető. Egyszerűen  nem ért hozzá. Itt ha visszaolvasod a topicot, vannak hozzárétő szerelők. Javaslom azok egyikének meglátogatását.

Előzmény: Ildikoka_moka (1172)
Ildikoka_moka Creative Commons License 2017.06.01 0 0 1172

Sziasztok! 2016 januárjában vettem egy MPS-t, és most a véleményeteket szeretném kérni. Folyt belőle az olaj mióta megvettem. A szerelő azt mondta főtengely szimmeringet kell benne cserélni. Szétszedte az autót, jöttek a telefonok, hogy újítsuk fel a turbót, kéne bele új lendkerék, cseréljünk hajtókar készletet, mert a 4-ből az egyik nem is bele való. Mindenre azt mondtam, rendben csináljuk, legyen ,,hiper" az autó. Tudjuk, hogy most nem kevés pénzről beszélünk... Hozzá teszem előtte semmi baja nem volt a kocsinak az olajfolyáson kívül, élvezhető volt a vezetés, ment, nem fogyasztott az átlagnál többet.

Visszakaptam a kocsit, másnap sajnos a szerelőnél kötöttem ki újra, mert hogy úgy rángat egy sima átlag gyorsulásnál mit ami éppen szét akar esni. Azt mondja véletlenszerű gyújtáskimaradás, ezer baja lehet, ne foglalkozzak vele, szépen komótosan lehet vezetni..... Mondom, ez egy sport autó, de oké, elviszem villamosságishoz. Harmadnap konkrétan már nem tudok váltani, mert minden váltás akad és izom erőből kell húznom a váltókart, illetve ha gyorsan váltanék, nem hosszan kinyomva kuplungot kerepel, mintha összeérnének a fogaskerekek. Visszamentem ismét, amire a válasz semmi köze nincs a váltónak meg a kuplungnak a szereléshez.... Illetve, komótosan lehet vele váltani..... Na most, én nő vagyok, ismerem a kocsim paramétereit, tudom miért választottam ezt az autót. Tudom miért költöttem rá az összes spórolt pénzem... de sajnos műszaki szerelési színten nem értek hozzá... Így laikusan viszont úgy gondolom, hogyha már új lendkereket vettünk vmi köze mégis csak van a szerelésnek a váltóhoz meg kuplunghoz, illetve ha már gyertya cserék voltak meg elég komoly motpr javítás, talán a rángatásnak is van vmi köze a szereléshez.... Tudnátok ehhez hozzászólni vmit, mert ma újra visszaviszem és megpróbálnám kiharcolni, h ne vegyen már tök hülyére...

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!