Továbbá szeretném megkérdezni, hogy az alvázszámot hol találom az MPS-en?
A kicsike már 3 éve van nálam, a kötelező dolgokat rendszeresen cseréltetem. Szeretném a difiben is frissíteni az olajat valamit, a fékfolyadékot is. Milyet és hány litert/decilitert vásároljak? (A váltó már tavaly átesett ezen.) Miket célszerű átnézetnem és cseréltetnem rajta? (Jelenleg 163 000 km-er van benne).
Keresek még hátra ATE fékbetét is, de a boltokban nem találok. Helyette tudok valami jót ajánlani?
Szisztok. Nem vagyok autószerelő! Beülök Mazda 6-osba, Kulcs a gyújtáskapcsolóba, Kulcs fordít, Motor indul. Töltésvisszajelző lámpa világít. Vezetek 20-50 Km-et töltésvisszajelző lámpa kialszik minden fasza. Így megy egy hétig majd egyszer menetközben Minden belső kütyü felvillan majd eltűnik. Az Auto nem indul. Csak az önindító relé kattog és a műszerfalon Minden mutató ugrál majd nyugalmi helyzetben megáll.
Megpróbálom a lehetetlen és megkérdezem, hogy MPS olajteknőt belehetne-e szerezni valahonnan, esetleg itt van-e eladó valakinek? :) (2005 FL 2.3GT-be kellene)
A facebook-csoportban több infót kapsz erről az autóról. Ha jól tudom, Kondor Lajos autója volt - azt írta, mióta eladta, kb 15-20e km-t tettek bele, nála még jó állapotban volt.
Egy dologra oda kellene figyelni az autónál - mivel belenyúltak szoftveresen, le kellene ellenőrizni, hogy a szükséges módosításokat elvégezték-e az autón (pl. magasnyomású benzinpumpa-belső cseréje), és ki írta a progit?
Érdeklödnék az iránt mire érdemes figyelni egy mps vételekor?
Egy mazda 6 2.0 benzines csodárol váltanék és ha esetleg sopron közelében tudna ajánlani valaki egy hozzáértő szerelőt aki nem elöször lát mps-t azt előre is köszönném!
Az 5w-40-es olaj elvileg tökéletes az MPS-be. Ha a turbótömítéseid halódnak, hosszabb alapjárat (kb 8-10 perc) elteltével elvileg némi fehéres füstöt kellene látnod a kipufogóból. Ha nem a turbód a hibás, a dugattyúgyűrűk is okozhatnak megnövekedett olajfogyasztást, viszont sötétebb (kékesfekete) füstöt kellene látnod, főleg motorféknél (ez nem tuti módszer). A tutit egy kompressziómérés ÉS egy szivárgásmérés (leak down test) mondaná meg. Ha mindkettő pozitív, jó eredménnyel zárul, akkor valszeg a PCV hibája okozza a túlzott olajfogyást.
Ha a pontos hibakódot meg tudnád írni, az sokat segítene (valószínűleg P0301). Én elsőként nem gyertyát cseréltem volna, hanem átcseréltem volna az 1-es henger gyertyáját és trafóját mondjuk a 4-es hengerre, és megfigyelni, hogy a hibakód átvándorol-e a 4-es hengerre (P0304). Ha igen, gyertyacsere vissza, és megnézni, hogy visszaváltozik-e a hibakód P0301-re - ebben az esetben egyértelmű a gyertya hibája. Ha marad P0304, akkor egyértelmű a trafó hibája. :)
Amennyiben a "szakértő szerviz" (akik kicserélték feleslegesen a gyertyákat) azt mondja, hogy injektort kell cserélned, ülj be az autódba, és soha ne menj oda vissza... és tárcsázd Márkot, még mielőtt kigördülnél a telephelyükről (+36304222661)! :)
Az alkatrészekről:
1. gyertyát csak újat (a gyári gyertya NGK ILTR6A-8G, én nem cserélném Denso-ra, max NGK LTR6IX-11-re), és normálisan beállíttatni az elektródtávolságot 0,66-0,71 mm közé (a gyári érték 0,7-0,8 mm, ami túl nagy a tapasztalat alapján)
2. gyújtástrafót csak újat (nem tudom, hogy van-e utángyártottban, szerintem nincs)
3. injektort csak újat (nem létezik utángyártott, csak gyári)
Amennyiben a gyertya és a trafó is jók, valószínűleg csak ki kell tisztítani az injektorokat és kicserélni az injektortömítéseket - ebben Márk a profi, és nem is tart hosszú ideig.
Sok sikert! Majd írd meg, hogy mi oldotta meg a problémádat!
Mazda 6 MPS-em van kb. 5 éve. Beletettem kb. 50-60 000 km-t, így jelenleg 212 000 km van benne. A rendszeres olajcserén és egyszeri gyújtáskapcsoló cserén kívűl nem emlékszem más szervízelésre. A múlt héten elkezdett szaggatottan húzni, ezért ma elvittem szervízbe az autó. A számítógép szerint gyújtás kimaradás van az 1-es hengerben. Kicseréltek a 4 gyertyát. Ezt követően is maradt a jelenség és kigyulladt a motorjel is a műszerfalon. Holnap viszem vissza ismét a szervízbe, ahol ismét rá fogják kötni a számítógépre. Akkor látni majd, hogy a következő lépés a trafó csere lesz-e az adott hengerben vagy az injektort szükséges cserélni. Mivel nem vagyok jártas a témában, egy hozzáértő segítségét kérném abban, hogy érdemes-e használtan esetleg utángyártva megvenni ezeket az alkatrészeket vagy feltétlenül gyárit használjak, valamint hogy ha magas árajánlatot kapok a további szerelésre a holnapi napon, akkor tudnátok-e telefonszámot küldeni Egri Márkhoz vagy egy MPS specialistához, hogy direktben keressem a megoldás miatt. Nem vagyok FB-on, így nem tudok csatlakozni az MPS FB csoporthoz sem.
Apropó, még valami - korábban azt írtad, az olajat is elkezdte enni az autód (csak azt nem írtad meg, hogy milyen olajat használsz - 5w30? 5w40?). Erre mit mondott Márk? Őszintén megmondom, nem tudom, hogy a hibás trafók okozhattak-e megnövekedett olajfogyasztást, ezért kérdezem.
Örülök neki, hogy ilyen "pitiáner" hiba elhárítása megoldotta a gondodat (úgy értem, egy turbócseréhez képest nem egy nagy dolog)! És ezért fontos hozzáértő emberhez vinni, aki nem akar majd rábeszélni egy egyelőre teljesen felesleges turbócserére... Gondolj bele, azok a szerelők, akik a turbóra mutogattak ujjal, vajon tudták-e, hogy miről beszélnek egyáltalán?? Láttak már MPS-t? Ismerik a típushibákat? Stb... :D:D:D
Diagnosztizáltátok a turbó hibáját? A rángatásnak-durrogásnak több oka is lehet (gyertya elöregedett, gyertyahézag nem megfelelő, koszos injektor, elromlott injektortömítés, gyújtástrafó, stb) - ugyanúgy, ahogy a túlzott olajfogyasztásnak is (pl. PCV)!
Ha teheted, keresd meg Egri Márkot a facebook-csoportunkban, ő nem csak találgatni fog!
A gyári K04 felújítása nem javasolt (sokkal hamarabb tönkre fog menni még egyszer). Az utángyártottak 99,9%-a kínai szar (Ebay), kivéve a márkás utángyártott turbók, de azok meg nem olcsók. Javasolnám a BNR S1-et, ami valójában csak egy robosztusabb K04, és változtatás nélkül be lehet rakni a gyári turbó helyére. Arra kell odafigyelni, hogy mivel kicsivel több levegőt tud szállítani a K04-nél, szükséges lehet a szoftver hozzáigazítása. A New Age Auto Parts oldaláról tudod megrendelni (http://www.newageautoparts.com/shopnow.html#!/BNR-S1-Turbo-Mazdaspeed-3-6-CX7/p/70028316). Lehet, hogy vámmal-áfával-szállítással nem jön ki olcsóbbra, mint egy gyári K04 a Mazdától, viszont ez legalább megbízható, minőségi cucc.
Az utolsó lehetőség egy használt, jó állapotú K04...
2. nekiálltak lendkeréktől hajtókarig mindent kicserélni <- én már itt gyanakodtam volna
3. nyílt kérdés MPS-tulajoknak: hallott már vki olyant, hogy DISI motorban főtengely szimmeringet kellett cserélni?
4. turbófelújítás vmennyire jogos, hiszen az egyik első gyanúsított a K04 turbó, ha fogyasztja az olajat (bár, akkor nem folyna belőle, hanem telenyomná a szívótraktust)
5. a 4 hajtókarból 1 nem is bele való? és ez használat közben nem tűnt fel??? oké...
6. a gyorsítás közbeni rángatás (szerintem) arra vezethető vissza, hogy a gyertya, amit szintén kicseréltek, nem lett megfelelően hézagolva (szervizkönyv szerint a hézagtávolságnak 0,7-0,8 mm-nek kell lennie, ami a gyakorlatban inkább legyen 0,66-0,71 mm, ennél nagyobb hézagnál már lehet véletlenszerű gyújtáskimaradás)
7. ha nem kettős- hanem egytömegű lendkereket tettek be (mert sokkal olcsóbb) egy gagyi, esetleg felújított kuplungtárcsával, az bizony okozhat akadozó váltást, de erről sem nagyon hallottam még. Az akadozás inkább a váltókábelek összekuszálásának köszönhető, vagy ha elb@szták a váltósúlyokat...
Esetleg ezt a sztorit nem raktad fel korábban a Mazda MPS Garage (HUN) nevű facebook-csoportba? Ez a hajtókar-sztori mintha ismerős lenne vhonnan...
Javaslom, hogy keresd fel Egri Márkot, a fenti fb-csoportban megtalálod.
ui.: esetleg nevesíthetnéd a szerelő "szakembert" itt, hogy óva ints tőle mindenki mást...
Ez a tipikus eset, amikor az illető nem szerelő, hanem alkatrész cserélgető. Egyszerűen nem ért hozzá. Itt ha visszaolvasod a topicot, vannak hozzárétő szerelők. Javaslom azok egyikének meglátogatását.
Sziasztok! 2016 januárjában vettem egy MPS-t, és most a véleményeteket szeretném kérni. Folyt belőle az olaj mióta megvettem. A szerelő azt mondta főtengely szimmeringet kell benne cserélni. Szétszedte az autót, jöttek a telefonok, hogy újítsuk fel a turbót, kéne bele új lendkerék, cseréljünk hajtókar készletet, mert a 4-ből az egyik nem is bele való. Mindenre azt mondtam, rendben csináljuk, legyen ,,hiper" az autó. Tudjuk, hogy most nem kevés pénzről beszélünk... Hozzá teszem előtte semmi baja nem volt a kocsinak az olajfolyáson kívül, élvezhető volt a vezetés, ment, nem fogyasztott az átlagnál többet.
Visszakaptam a kocsit, másnap sajnos a szerelőnél kötöttem ki újra, mert hogy úgy rángat egy sima átlag gyorsulásnál mit ami éppen szét akar esni. Azt mondja véletlenszerű gyújtáskimaradás, ezer baja lehet, ne foglalkozzak vele, szépen komótosan lehet vezetni..... Mondom, ez egy sport autó, de oké, elviszem villamosságishoz. Harmadnap konkrétan már nem tudok váltani, mert minden váltás akad és izom erőből kell húznom a váltókart, illetve ha gyorsan váltanék, nem hosszan kinyomva kuplungot kerepel, mintha összeérnének a fogaskerekek. Visszamentem ismét, amire a válasz semmi köze nincs a váltónak meg a kuplungnak a szereléshez.... Illetve, komótosan lehet vele váltani..... Na most, én nő vagyok, ismerem a kocsim paramétereit, tudom miért választottam ezt az autót. Tudom miért költöttem rá az összes spórolt pénzem... de sajnos műszaki szerelési színten nem értek hozzá... Így laikusan viszont úgy gondolom, hogyha már új lendkereket vettünk vmi köze mégis csak van a szerelésnek a váltóhoz meg kuplunghoz, illetve ha már gyertya cserék voltak meg elég komoly motpr javítás, talán a rángatásnak is van vmi köze a szereléshez.... Tudnátok ehhez hozzászólni vmit, mert ma újra visszaviszem és megpróbálnám kiharcolni, h ne vegyen már tök hülyére...