Sziasztok! Szeretnék segítséget kérni, miszerint az összes megtett km villog a kijelzőn...Igazából egyik elindulás után elkezdte, azóta is villog.... 222750 km, esetleg van valamilyen megoldás erre a jelenségre? 2008 as Grande punto, 1.4. 16 v 95 Le
Nem grande punto, de ez áll hozzá a legközelebb - Fiat Idea 1.4 16V 2004.
Külföldi oldalakon próbáltam keresni, de ott is csak grande puntonál írták, hogy ez valamiféle típushiba lehet - röviden: a világítást nem lehet lekapcsolni. Minden működik, minden megy faszán, csak lekapcsolni nem lehet. Korábban csak a helyzetjelzőt nem lehetett lekapcsolni (azaz kikapcsolt állapotban égett az is), most már tompított is megy, akármilyen állásba is teszem a világításkapcsolót. Mondjuk nálam tompított mindig világít, ha közlekedem, engem nem zavar, de vajon vizsgán ez mennyire probléma, mert a héten esedékes (távolságit, ködfénylámpákat, indexet természetesen normálisan lehet ki-bekapcsolni). Valakinek volt ilyen problémája esetleg? Olvastam olyan véleményt, hogy a bajuszkapcsolót kéne szétszedni, és a karban a világításkapcsolóhoz menő vezeték szokott elszakadni, és ilyenkor ha nem kap jelet onnan a computer, akkor automatikusan felkapcsolt állapotba teszi. Szóval ahogy gyújtásra teszem, a távolsági ég, a műszerfalon a visszajelző pedig világít.
Másik - egyik napról a másikra elszállt az ajtónyitás. A kulcs elvileg működik, ha nyomom a gombot, villog a LED, de biztonság kedvéért elemet is cseréltem. A kulccsal való ajtónyitásra hol kinyitja az összes ajtót, hol csak a vezető oldalit (inkább utóbbi, de néha nyitja az összeset). Zárni természetesen lezárja az összes ajtót.
Vagy csak én nem értem, "menet közben történik álló helyzetben"?
Ha a kérdés lényege az, hogy álló motornál van ez a jelenség, akkor az jogos, mert akkor az akksiról megy. Beindítva, a generátor visz minden terhelést, és a töltést is, és visszaáll a ventilátor a max fordulatra.....
Ha automata a klímád, akkor az másképp is kinézhet, de azt nem ismerem.
Van egy 2010 Fiat Punto Evo-m és azt a jelenséget produkálja, hogy kb 4-5 perc elteltével lecsökken a ventilátor teljesítménye. Legnagyobb fokozaton indítom, de néhány perc elteltével, mintha elvesztené az erejét nem fúj olyan intenzitással. Ez leginkább menet közben történik álló helyzetben, járó motorral nem tapasztalható. Találkozott valaki ilyesmivel? Mi lehet a gond? Köszi a segítséget!
Jól értjük, hogy amikor reggel (egy nap állás után) indítani szeretnéd, akkor csak tekre, majd egyszer elkapja és utána megy?
Mi történik akkor ha már elkapta és pár másodperc járás után leállítod és ujra indítod? Akkor megy rendesen?
Ha igen akkor a benzin pumpát és a benzin útját ellenőrizném először, hogy hosszabb állás után nem levegősödik-e fel valahol...
Ugyanakkor ezt az indítási problémát okozhatja a felső (vagy alsó) holtponti jeladó hiba is - lehet egy kontakt spray is megoldja. Egyszerűen ilyenkor nem tudja a motorvezérlő, hogy hol jár a főtengely és mikor kellene gyújtást adni neki. Ezek sem nagy dolgok, egy normális szerivzben kimérik a csere is meg van bő fél óra alatt (autó tipus függő).
Mondjuk azt jó lenne tudni, hogy tényleg karburátoros-e (mert autóban már vagy 20 éve nem nagyon gyártanak olyat) :). Ha a vezérlés el van menve (téve) - pl volt -e vezérlés csere mostanában - az a menetközbeni teljesítményben is jelentkezik.
újból itt. Újabb gond a fiat grande puntoval. Hidegen önindítozás, hosszas indítózás háromszor vagy négyszer. Mikor nagy nehezen elkapja robban egy párat és minden rendben van, megy alapgázon. Hagyom hogy bemelegedjen aztán míg meleg addig úgy startol mintha nem lenne semmi gond. Hibakód nincs. Gyertyát cseréltem, levegőfiltert cseréltem, pipákat cseréltem,elosztófejet cseréltem. Már elvittem szervízbe. Azt mondták cseréljem ki az olajat, lehet azért csinálja. A szerelőnél volt három napig + a hétvége. Azt mondták hogy lehet a lenkerék vagy a vezérszíjnál valami. Az okosok. Oda sem viszem az autómat többé. Nem találni egy normális szerelőt. Mindenki csak találgat. Amúgy már két szerelőnél is volt az autó. Szégyen. Van valakinek valami ötlete? Szivattyú ami viszi a benzint? Esetleg a tankban piszok? Karburátorban valami gond? Nem tudom mi lehet.
Úgy néz ki, megoldódott a probléma. A mai napig minden gyújtásrá adásnál törölt, de ma mikor hátramenetben adtam rá a gyújtást, meg sem mozdultak az első lapátok. Probálgatom még, de lehet h ennyi kelllett neki, h újra megtanulja a dolgát?!
Van egy mixelő lapát középen, az azt állító motor tengelyéről törhet le a bütyök, ami állítgatja magát a lapátot és szabályozza a meleg/hideg levegőt. Bravonál gyakori hiba, GP -nél én nagyon kevésről tudok. Ha letört akkor kellene hallanod ahogyan a tengely forog körbe. Csak gyújtáson fülelj a váltó és a klímavezérlő között. Ez a rosszabbik eset. Maga a motor nem drága, de vázig kell bontani a kocsi belsejét, így a munkadíj magas. Bár úgy emlékszem, hogy a GP -nél kézzel el lehet érni ezeket a mixelő lapátokat és kézzel valamilyen szinten be lehet őket állítani, mint low budget megoldás, de most erre nem mernék megesküdni. Meg kell nézni. FIAT szerelők tudni fogják miről van szó. Aki nem tudja, oda lehet nem is kell vinned.
Illetve lehet valami mágikus kombinációval resetelni a klímát, arra keress rá google -ön (itt is volt szó róla, de hogy mikor és milyen szavakkal....), de kevés az esély, hogy ez megoldja.
Sziasztok! Abban szeretnék segítséget, tanácsot kérni, miszerint grande punto 2008 1.4 16v 95 Le, autóba lévő kétzónás digitklíma egyik oldalon meleget, a másikon hideget fúj...valamikor jó mindkettő oldalon, de időnként eljátsza a hibát..
Azt tudom, hogy ahol érzékeli a hőmérsékletet, oda érdemes befújni sűrített levegővel, de több ötletem nincs.
Esetleg volt valakinek hasonló tapasztalata, illetve hogy sikerült megoldani?
Sajnos hátulról belémszállt egy taxi a zebránál, ahol megálltam átengedni egy gyalogost. :-( A képen látható sérülésen kívül a nagyobbik baj, hogy nem indul az autó sem, Fuel Cut-off hibajelzés van a kijelzőn, gyújtásra téve elindul a be nem kapcsolt index, de csak a műszerfalon villog, az indexlámpa maga nem és még sorolhatnám az anomáliákat.
Elvileg holnap jön a kárszekértő felmérni és árajánlatot tenni, de aggódom, hogy magasabb lesz a javítási költség, mint amit fizetni szeretnének. Ami a kérdésem lenne, hogy tudtok-e ajánlani Budapesten olyan műhelyt az autó javítására, amivel jó tapasztalatotok van illetve Allianzos kárrendezésben is hátha tudnak segíteni - vagyis ők intéznek mindent a biztosítóval.
Amúgy mi a menete a KGFB-re történő autójavításnak? Szerencsére ezen a téren semmi tapasztalatom, eddig ...
Urak! Most hogy tavaszodik, többször meglepett, hogy egy kereszteződéshez közeledve a még nem üzemmeleg hűtővíz miatt megemelt fordulatszámmal, gázpedálról levett lábbal, relatíve nagy sebességgel érkeztem.
Úgy érződött, mintha belöknének a kereszteződésbe, ahol napjába amúgy többször is járok....
Télen sem volt ilyen "problémám", most meg hogy melegszik az idő, nem értem a dolgot.