Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Zénóka23 Creative Commons License 2016.11.20 0 0 25834

Köszönöm :) 

Előzmény: Beki apukája (25828)
GAgyiXyXy Creative Commons License 2016.11.19 0 0 25833

Milyen fejegységet tetettél bele?

Előzmény: SeLe909 (25832)
SeLe909 Creative Commons License 2016.11.19 0 0 25832

Sziasztok !

 

Meg tudná valaki mondani, hogy a Kia Ceed-ben (2016) milyen méretű hangszórók vannak az ajtóban?

Ha a hangszóró paramétereit is megkapnám az nagyon jó lenne!

Az autó átvétele óta (július)a jobb hátsó hangszóró elég furán szól. Basszus hatására zörög, zizeg vagy valami hasonló. 

Garanciában cserélnék, de ha már meg lesz bontva nem lenne jobb egy minőségileg jobbat beletenni?

Az is lehet, hogy a hangszórónak semmi baja csak nincs rendesen rögzítve.

A gyári fejegységet kicseréltettem és így nagyon szépen szól csak az a fránya zörgés ne lenne !!

 

A válaszokat előre is köszönöm !

herkó Creative Commons License 2016.11.19 0 0 25831

Szia!

Köszönöm, ki fogom próbálni.

Előzmény: Jónás György (25829)
zöldcorsa Creative Commons License 2016.11.19 0 0 25830

Üdv. Ilyet én is tapasztaltam a Riomba,pár napja reggel,amikor fagyott. A műszerfal balofali részén,mintha lötyögött volna valami folyamatosan. De ahogy melegedett belül,el is múlt,szóvsl a hidegtől van. 

Előzmény: herkó (25821)
Jónás György Creative Commons License 2016.11.18 0 0 25829

Szia.

 

A hideg beálltával normális dolog, hogy itt-ott jobban zörögnek a műszerfal műanyag elemei, főleg azért, mert a hideg műszelfalra vereti az ember a forró levegőt. És elkezdenek tágulni a dolgok más más ütemben, és terjedelemmel.

Volt papírszwift-em is. Na az zörgött....

A fejtámla rezgés nekem is előjött rossz úton, amikor nem ült senki a jobb1-ben. Pedig az enyémben csak 5000 kilóméter van.

De nem szaladtam vele szervizbe, mert otthon is meg lehet oldani pikk-pakk.

Azért zörög, mert ha kihúzod a fejtámlát, meglátod, hogy csak a jobb oldali rúd fogasléc, a bal oldali, az sima.

Tehát a jobb oldali rudat tartja a retesz, a bal oldal viszont csak bele van tolva az ülésben kiképzett jukba, és amikor gödörbe mész, megmozdul az ülés háttámlája, ami az erőkar miatt felerősödve megremegteti a fejtámlát. (Az ülés tetején lévő műanyag karikánál zörög egészen pontosan.

Két megoldás van. Ha nem ül meletted senki álítassz a háttámlán, közel függőlegesbe, és akkor nem fog zörögni.

Vagy én pl. tekertem a bal oldali rúdra egy réteg textil bandázsszalagot, úgy, hogy betolva a műanyag karima még takarja, és meg is szünt a rezgés, és nem is látszik.

Előzmény: herkó (25821)
Beki apukája Creative Commons License 2016.11.18 0 0 25828

https://filterabc.hu/TOTAL-QUARTZ-9000-HKS-5W30-1L

 

Én ezt használom mióta megvettem, igaz az enyém 2010-es 90Le. Holland autó volt, ott is 10w40-s Shell olajat raktak bele a szervizkönyv szerint. De szelephangot, vagy valami kopogást én is hallok. Voltam vele szervizben, azt mondták ez nem veszélyes, ha erősödik akkor sok szeretettel várnak... :) A hidrotőkék meg "nem szoktak tönkre menni". Lassan eléri a 180e km-t, 90e-ként kell szelephézagot ellenőrizni, úgyhogy majd valamikor megejtem.

Előzmény: Zénóka23 (25823)
GAgyiXyXy Creative Commons License 2016.11.18 0 0 25827

Ma Szombathelyről zúgtam haza, kollégám ült mellettem, aki a fordban is rendszeres társam volt. Azt mondta nagyon húz ez a fordhoz képest. Neki is az van....Szóval az érzetem lehet csal.

Egyre jobban azt érzem, hogy ebbe kia-ba a sima MOL gázolaj a legjobb. Padig de szerettem volna elkerülni...

Előzmény: Laikus Testvér (25816)
Laikus Testvér Creative Commons License 2016.11.18 0 0 25826

Estleg lehet olyan probléma is, hogy valahol eltömődött, leszűkült egy olajvezeték. Ha úgyis lecseréled az olajat, akkor a csere előtt meg kellene próbálni egy motortisztító adalékot (Wynns, vagy Liqui Moly) rakni bele és egy-két órát járatni vele.

 

Ha marad a hidrotőke csattogás, akkor viszont csere :-(

Előzmény: Zénóka23 (25823)
Zénóka23 Creative Commons License 2016.11.17 0 0 25825

Igen, lehet, hogy hidrotőke.

Előzőleg Skoda Fabiam volt, abba is a Magnatech-et használtam és csendes volt.

Lehet, hogy visszatérek rá.

Köszönöm!

Előzmény: cápaFeri (25824)
cápaFeri Creative Commons License 2016.11.17 0 0 25824

Nem értek hozzá, de szerintem túl vastag egy ilyen motorba a 10W-40-es olaj. Egy idősebb, esetleg 8 szelepes motorba jobban passzolna. Én 5W-30 vagy 5W-40-et öntenék bele, esetleg ha nem garázsban áll éjjelente akkor akár 0W-30 is. Kopogni szerintem nem a szelepeket hallod, hanem a hidrotőkéket. De lehet, hogy nem az olaj az oka, hanem valamelyiket cserélni kellene. Ez így látatlanban csak találgatás.

Castrolban volt egyébként hamis olaj is...

Én az előző autómba ami egy 95 lovas 16 szelepes 1,4-s benzines volt, Castrol Magnatec 5W-40 C3-at használtam.

A ceed-em dízel így az abba öntött olajat hiába is írom neked.

Előzmény: Zénóka23 (25823)
Zénóka23 Creative Commons License 2016.11.17 0 0 25823

Senkinek nincs ötlete, miért kopog jobban a motorom az új olajtól? 

Rosszabbul keni a szelepeket? 

Olaj: Castrol EDGE 

Autó: Ceed SW 1,4 benzin DOHC, 109 LE 2009-es évjárat.

Milyen olajat ajánlotok akkor, ha olaj?

Köszi

Törölt nick Creative Commons License 2016.11.16 0 0 25822

Az természetesen más kérdés valószínű félre értettem. (Nekem sajnos azért több gondom volt az autóval.)

Előzmény: dokeee (25820)
herkó Creative Commons License 2016.11.16 0 0 25821

Üdv mindenkinek!

 

Tanácsot szeretnék kérni! Van egy 2012-es faceliftes 1.6 crdi sw-m, amiben minden nap újabb, és újabb zörgések, cicergések jönnek elő. A műszerfalban a középkonzol környékén, és az anyóülé előtt is. Most a legújabb, hogy az anyósülés fejtámlája zörög olyan frekvencián, hogy vallatni lehetne vele. Ha megfogom a rúdját, vagy a támla hátulját elhallgat. Már utálok a kocsiba ülni, és a cseréjén gondolkozom. Az autó még garis, de a szervíz felteszi a kezét, mert szerinte ez ilyen. Volt esetleg valakinek ilyen jellegő problámája?

 

Köszönöm

dokeee Creative Commons License 2016.11.16 0 0 25820

Elütött futóműről milyen jegyzőkönyvet vetetnél fel? A többi szerintem apróság, nem gondolnám, hogy azokat nem lehet orvosolni.

Előzmény: Törölt nick (25818)
Törölt nick Creative Commons License 2016.11.16 0 0 25819

Bocs davide83-nak akartam írni...

Előzmény: Törölt nick (25818)
Törölt nick Creative Commons License 2016.11.16 0 0 25818

Ha nem szűnnek/szüntetik meg a hibákat vetess fel jegyzőkönyvet minőségi eltérésről! Minden problémáról amiért gariztattad az autót legyen papírod! Az ember nem azért vesz új autót, hogy a szervizt járja vele. Én is hasonlóképp jártam sok-sok bosszúság.

Előzmény: Nolf (25817)
Nolf Creative Commons License 2016.11.15 0 0 25817

Ezeknek a nagyrésze garanciába cserélhető, javítható szerintem.

Előzmény: davide83 (25815)
Laikus Testvér Creative Commons License 2016.11.15 0 0 25816

Nagyon szépen köszönöm ezt az összehasonlítást. Én egy 11 éves 1.6 TDCI (110 lóerős) Ford Focus utódját keresem, ez az összehasonlítás nagyon hasznos nekem.

 

Én sem szeretem a Focusban a hátbaverősen feléledő motort, de ha előzni kell, akkor nagyon hasznos ez a karakterisztika (a Focusban csak 5 fokozatú a váltó, nem forognak le túl gyorsan az áttételek).

 

Ha a Focusban lenne 6. fokozat és 5-6 évvel fiatalabb lenne, akkor 6 évig nem cserélném, mert ha kedvem támad rá, akkor hatalmasat lehet autózni vele a nagyon nyomatékos motor és nagyon közvetlen kormányzás kihasználásával.

 

Viszont már 11 éves, zajos mint egy zetor, ha reggel az indítás után mögé kell menni letörölni a hátsó ablakot, akkor megőrülök a büdös kipufogógáztól, 15 km alatt sem melegszik be a motor, nincs benne ESP, szóval tavasszal mindenképpen mennie kell :-(( Meglátjuk, hogy tavasszal milyen kinálat lesz a KIA-nál...

Előzmény: GAgyiXyXy (25809)
davide83 Creative Commons License 2016.11.15 0 0 25815

Sziasztok!

 

2015-ös 1.4 benzines Kia Ceed SW-m van. Olyan, lényegében állandó bajom van már kb. 6-8 hónapja, hogy állandóan valamerre húz az autó. KIA szervízben kétszer is csináltak futómű beállítást, de csak a harmadiknál éreztem úgy, hogy talán nem húz. Ciki kicsit, mert már én éreztem kínosan magam. Úgy nagyjából elfogadható lett, de kb néhány hete megint elkezdett húzni. Most éppen balra. Ami érdekes, hogy 100 km/h felett nem húz sehova. Úgy vettem észre, hogy igazából városi, 40-60km/h óránál a legrosszabb. Itt szó szerint ellen kell tartani. Ha egyenesbe tartom, és elengedem a kormányt, akkor 2-3 másodperc múlva egy adott egységnyit fixen elmozdul a kormány balra, és rögtön visz át a másik sávba. Ezt például ma este, ahogy jöttem haza a kisfiammal sötétben, baromira látható volt, így, hogy a kormányon minden gomb világít. Így külső szemlélő számára is teljesen észrevehető. Volt egy utunk tavaly nyáron Hajdúszoboszlóról hazafelé, amikor is történt valami egy úthibánál, valahova ide tudom időben betenni, hogy azóta állandóan ezzel a kormánnyal szívok. Egyszerűen azóta mindig húzott valamelyik irányba. Arról már nem is beszélek, hogy a vezető ülés biztonsági övének zár szerkezete kb. 1,5 hónapja csak kifejezetten erős és lendületes nyomásra nyílik ki. De ezt is csak akkor csinálja, ha már bekapcsoltam, mozgott a testem az ülésben, és utána próbálnám kinyitni. A következő probléma, hogy a vezetőülés magasság állítójával baj van. Két teljes felemelésnyit húzok rajta, és 3 nap alatt koppra vissza megy. Idegesítő, hogy állandóan állítgatni kell. 

A kormányra vonatkozóan problémával küzd-e más is?

 

Üdv.: davide83

dokeee Creative Commons License 2016.11.15 0 0 25814

Én pont azt kedvelem benne, hogy nem az a paraszt hátbarúgós, aztán meghalós dízel, egészen benzinesen lehet vele autózni.

Előzmény: -peter (25813)
-peter Creative Commons License 2016.11.15 0 0 25813

szia

az offos Fiesztám a Top N üzemanyagból eszi a legkevesebbet, utána a MOL normál GO jön, és legtöbbet a Top N Plus prémium üzemanyagból evett. Érdekes...

 

mással még nem próbálkoztam :)

 

ui.

Gondolom, azért érzed nyomatékszegénynek a Kiát, mert az 16 szelepes, a Ford meg 8 szelepes volt, és a kisebb szelepszámú motorok rendszerint alul erősebbek. Én legalábbis mindig ezt tapasztaltam.

Előzmény: GAgyiXyXy (25809)
GAgyiXyXy Creative Commons License 2016.11.15 0 0 25812

Anno a benzines vw pólómba a shell v-power racing áldás volt. Vagy abban az időben még tényleg prémium volt a prémium, nem tudom, de nyaraláskor mindig csak azt töltöttem bele, máskor kb. felesbe/harmadába. fél literrel kevesebbet evett, és érezhetően jobban húzott az autó. Na de ennek már 10-15 éve.
Mióta dízeles lettem, igazából azóta nem érzek semmit a prémium üzemanyaggal kapcsolatban azon kívül, hogy jóval drágább.

Nagy hidegben meg minden kút adalékolja szerintem a dízelt, nehogy ledermedjen mert az nagyon rossz reklám.

Előzmény: aamen3 (25810)
Törölt nick Creative Commons License 2016.11.15 0 0 25811

A kormányzás szokható de az elején nagyon fura volt nekem is. Én 19e km-nél tartok, 1.6 GDI még facelift előtti. Nekem volt garanciális gondom több is belenyúlhattam egy beteg darabba :-(. Az autó ettől leszámítva ár-érték arányban szerintem a legjobb vétel a piacon annak aki új autóban gondolkodik. Ennek ellenére azért még van fejlődni valója a Ceed-nek. A Golf nivót még nem éri el - talán nem is akarja - igaz koránt sem kerül annyiba. (mielőtt megköveznétek ismerem a Golf VII-est, jártam vele össze tudom hasonlítani). 

Egy új Hyundai i30-at is megpróbálnék szívesen - 1.4 T-GDI-t - talán lehetne valamilyen következtetést levonni milyen lesz az új Ceed. No meg mennyire közelítette meg az "etalont". Állítólag minden versenytárs jó tulajdonságait próbálták ötvözni a Hyundai tervezői - így a marketing szöveg :-).

Előzmény: GAgyiXyXy (25809)
aamen3 Creative Commons License 2016.11.15 0 0 25810

"prémium üzamanyagokkal nem tudok mit kezdeni"

 

hogy jobban menne tőle az autó azt én se éreztem
hogy kevesebbet enne, azt se
hogy jobban tisztítja a nemtommit ottan belül, azt készséggel elhiszem, bár nem tudom ellenőrizni
de konkrétan a lukoil top-ból határozottan többet eszik

viszont tavaly télen végig azzal jártam mert ha hemzsegnek a minuszok azzal könnyebben indult az autó (kevesebbet teker az indító mire bepöccen)
idén nyáron próbáltam egyszer a shell nemtommilyen nevű drágáját, abból legalább nem evett többet
ha a hidegindításban is jeleskedik, akkor télen azzal fogok járni

 

Előzmény: GAgyiXyXy (25809)
GAgyiXyXy Creative Commons License 2016.11.15 0 0 25809

12000km után egy rövid leírás személyes tapasztalataim alapján az új 1,6crdi lx ecl. (136LE)autómról. Óhatatlanul lesz egy-két összehasonlítás előző, szintén 1,6 ford focus kombimmal (90LE), amit 8 évig nyúztam.

Ennyi idő alatt már be lehet lakni az autót. Nekem is sikerült, megbarátkoztunk, de az a szerelem nincs, mint a fókával volt. Ez annak tudható be, hogy a durván 1,5-szörös LE különbség igazán nem érzik. Furcsa, de ez annak tudható be, hogy a KIA nagyon nyomatékszegény alacsony fordulaton. Én így érzem. És ezen a 6 fokozatú váltó sem segít, én az 5.-nek nem igazán látom értelmét. A másik a fogyasztás, ami csak 0,06 l/100km-el marad a a fókától. Pedig az kombi volt. Most 5,51 az átlagom, én picivel 5 felett elégedett lennék, ezt sokallom. A tempomatot sokat használom, lehet az is rátezs egy kicsit(érzésre igen).És még csak most jönnek a nagy hidegek. Amit legnehezebb volt megszoknom, az a kormány nyúlóssága. A ford kormányzása álom volt ehhez képest.

A csalódásom ennyi, nem több.

Az már most kijelenthető, hogy ár/értékben ez a modell verhetetlen, fordban ez >1-1,5millával drágább lenne ezzel a felszereltséggel, mazda3 >2milla, toyota szintén.

Egyébként kezes jószág, aránylag gyorsan melegszik és akkor hangja már szinte nincs is, szigetelése jobb mint a (8éves)fordé. A belseje is funkcionálisabb, kompaktabb mint a fordé volt. Még a hely is szélesebb picivel, hátsó sor egyértelműen tágasabb. A csomagtartótól kicsit féltem a kombi után, de kellemes csalódás, minden elfér benn. Az anyaghasználat az elmarad, de nem zavaró. Remek a digit klíma, egyenletes a hőfok, a fűtés is ilyen, nagyon komfortos, jó a keringetés. Ülésfűtés/kormányfűtés nagyon rendben, én nagyon tudom értékelni. A kihangosító egy álom, bár hívást indítani nehézkes, nem is értem a kormányról miért nem lehet scrollozni a névjegyek között. Szóval külső belső megjelenés tetszik.
A hangparancsokat még nem sikerült használnom, ez az egyetlen amit még nem tapasztaltam ki (ebben várom 2 mondatos segítségeteket). Sajnos a kezelési ezen részét (sem) olvastam.

Én részemről bátran ajánlom mindenkinek, nagyon jó vétel új autóban. A garanciáról nem tudok nyilatkozni és nem is akarok a jövőben sem tapasztalatot szerezni :)

 

Jó autózást mindenkinek!

 

Ezekkel a prémium üzamanyagokkal nem tudok mit kezdeni. Fordban sem éreztem semmi pozitívat, a KIA-ban sem. Sőt negatívat, mert a fogyasztás nem hogy csökkent, inkább még nőtt is. Most a lukoil prémet próbálom, de érzésre semmi pozitív ezzel sem.

Zénóka23 Creative Commons License 2016.11.15 0 0 25808

Bocsánat, KIA Ceed SW 1,4 benzin. 2009 és 95ezer km-el.

 

Előzmény: Zénóka23 (25807)
Zénóka23 Creative Commons License 2016.11.15 0 0 25807

Sziasztok! 

 

Egy kérdés. 

4000 km-el ezelőtt volt olajcsere. Olaj: Castrol EDGE 10W40

Most kopog a motor. Illetve nagyon erős szelephangja lett.

Ha megmelegszik, akkor is hangos marad.

Tipp? 

Nem szereti ezt az olajat? A szelepeknek nincs rendes kenésük? 

GAgyiXyXy Creative Commons License 2016.11.15 0 0 25806

Örülj neki, egy gonddal kevesebb :)

Előzmény: Nolf (25805)
Nolf Creative Commons License 2016.11.14 0 0 25805

Valóban nem volt benne, megvolt a téli gumi csere. :)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!