A Passnave-kikötések szorgalmasan felkerülnek a honlapra, amit Jakyg linkelt, követhető a rendszer, bár kicsit felületes, (honnan érkezik??? hová távozik???) de a célnak megfelel.
Második a rangsorban a Bravodock Kft., itt egy excell-táblázatban vannak a kabinos-kikötések, ez jelenleg nem nyilvános, nekem is csak azért van hozzáférésem, mert most véletlenül pont én hosztolom a folyamhajón.
A harmadik az Infopark, őszinte leszek, halvány fogalmam sincs, hogy ki fia borjáé, de oda jószerivel csak a négy ukrán érkezik, melyeknek immáron kiszámítható és tervezhető az érkezésük/távozásuk (péntek és hétfő között minden reggel 9-kor érkezik 1-1 db úgy, hogy egyszerre csak 2 legyen átfedésben - ez nekem kicsit szomorú, mert jó lenne egyszer elkapni még együtt a négyet. :)
A fenti három befogadóból összeollózva nagyjából kiadódik a teljes a budapesti kabinosforgalom.
Az ugye egyértelmű, hogy északi part. A vasúti átjáró kb. ilyen közelben és irányban Alsóörsön, Révfülöpön Akaliban, Badacsonyban és Györökön van.
Révfülöpnél a jellegzetes kikötőépület látszana. Badacsonyban az átjáró a móló tengelyében van. Akalit a móló kialakítása zárja ki, ahogy Györököt is, továbbá az átjáró ott is a móló tengelyében van.
És akkor a háttérben a Csere-hegy jellegzetes formáját még nem is említettem. :-)
Budapesti kabinos indulások fenn vannak a neten valahol? Kerestem, de nem találtam, pedig úgy rémlik, régen közzétették. Persze lehet, rosszul emlékszem.
Indul a szezon, megtörtént 2019. első rövidebb lélegzetű szpottingja Horányban.
2019. 04. 26. péntek 14 óra és 2019. 04. 28. vasárnap 14 óra között (48 óra alatt) összesen 85 hajóelhaladás esett meg a 1669. fkm előtt.
Az első 24 órában 43, a második félidőben pedig 42, ez meglehetősen egyenletesnek mondható, ráadásul nem csak a napi eloszlás, hanem a személyhajó-áruszállító fele-fele arányában is mutatkozik javuló tendencia az utóbbiak esetében, hiszen:
a 85 hajóból:
- személyszállító: 43, ebből -- kabinos: 40, ebből --- hagyományőrző kabinos: 3 --- modern kabinos: 37 -- szárnyas: 3 (megj.: mindháromszor a VÖCSÖK-II)
- áruszállító és egyéb: 42, ebből -- önjáró vagy tolóönjáró: 31 -- tolt kötelék: 9 -- toló szeparát: 1 -- roro: 1
Lobogó szerint: CH 20 -> D 18 -> SK 11 -> UA 8 -> M 6 -> NL 6 -> HU 5 -> RO 4 -> BG 3 -> A 2 -> F 1 -> HR 1
Különlegesség, rendkívüli esemény, szokatlan hajóviselkedés: - nem volt tapasztalható.
Én dolgoztam a Fonyódon a zuhany rácsot lehet takarítani. A kormány állás előtti tér nyitott legyen jó megoldás, de erős napsugárzásnál kellemetlen lenne. Hátsó fedélzet lehetne magasabb az jó ötlett.