Keresés

Részletes keresés

jakyg Creative Commons License 2019.06.04 0 2 128599

Legalább megnéznéd mielőtt írsz, hogy hány cm egy láb.

Előzmény: etomcat (128598)
etomcat Creative Commons License 2019.06.04 -10 0 128598

> Az a 29 méteres szélesség még mindig jó lesz 11,45-nek.

 

Szerintem az 29 láb lett volna és valahol az ft átcserélődött méterré?

Amúgy ha 29m széles lenne, akkor nem utasok szállnának fel rá, hanem vadászgépek, mert ő lenne az anyahajó. Másrészről csak a Panama-csatornán tudna átzsilipelni, mert Bős-Nagymaros zsilipje nincs olyan bő.

Előzmény: viking star (128591)
mindenev Creative Commons License 2019.06.04 -4 0 128597

A hajó szélességét a Vikipédiáról vettem, ha az tévedett, én is. A zöld/fehér táblák pedig a hajózóút két szélét jelölik, nyilván a zöld csúcsok között lehet hajózni. Az, hogy a kisebb átkelők, BKV hajók a szélső nyílásokat is használták/használják, jelen baleset esetében nem lehet figyelembeveendő tényező.

Előzmény: viking star (128591)
Mwin Creative Commons License 2019.06.04 0 1 128596
Előzmény: Zoltika (128595)
Zoltika Creative Commons License 2019.06.04 0 0 128595

Mi most éppen a hajózási rend a Margit-hídnál?

A pesti oldal köépső nyílása nyilván nem járható. A másik kettőt szabad most használni?

Merre mennek a hegymenők? Ideiglenesen kétirányú forgalom van a budai ágban?

révész64á Creative Commons License 2019.06.04 0 0 128594

 Régen a BKV. hajók használtak a Pesti első hídnyílást. Magaság nem volt akadály magas víznél döntve volt az árboc. Nincs meg tiltva másik hídnyílás.  

jakyg Creative Commons License 2019.06.04 0 2 128593

A zöld-fehér tábla meg éppen nem tilalmat jelöl.

Előzmény: mindenev (128590)
gumidani Creative Commons License 2019.06.04 0 1 128592
Előzmény: mindenev (128590)
viking star Creative Commons License 2019.06.04 0 6 128591

Az a 29 méteres szélesség még mindig jó lesz 11,45-nek.

Legalább a tényadatok tekintetében ne örököljük át a hülyeségeket.

Előzmény: mindenev (128590)
mindenev Creative Commons License 2019.06.04 -3 0 128590

Előre is elnézést kérek a kép készítőjétől, az internetről töltöttem le. Ezen a képen talán jól látható a Margit híd pesti oldalának hajózóút-kijelölése. A vizikresz előírásai szerint a jelzett területen kívüli áthaladás tilos (a két szélső zöld-fehér tábla), tehát ott hajó nem mozoghat. A magas vízállás miatt a szállodahajónak valószínüleg középen kellett volna áthaladnia. A híd két pillérje közötti távolság nem egészen 83 méter, ha a két szélső hajózóút-tábla távolságát, azaz a hajózóút pontos szélességét lemérnénk, legfeljebb 70-75 métert kapnánk. Ebből, illetve a két hajó szélességi adataiból (29, illetve 4,8 méter), illetve a szintén előírt kötelezően betartandó 30 méteres oldaltávolságot beszámítva a két hajó egyszerre nem hajózhatott volna be a híd alá - s akkor még a követési távolságról, az előzésnél használandó jelzésekről és rádiózási előírásokról, radarról még nem is beszéltünk...

Előzmény: forgószem (128529)
Mwin Creative Commons License 2019.06.04 0 5 128589

Mindeközben:
A KOZARA (a szerb flotta parancsnoki hajója ) magyar vizeken, most kb az 1499-nél jár.
(Fotó: Kovács Zoltán, FB)


doncike Creative Commons License 2019.06.04 -2 1 128588

Fussunk neki másfelől.

 

És tényleg én kérek elnézést ha hibásan feltételezem, hogy ebben a topikban nem csak a hajókért rajongó kisiskolások vannak, hanem olyanok is, akiknek legalább valami rálátásuk van arra, hogy egy ilyen Viking kategóriájú hajó vezetése a gyakorlatban hogyan történik.

 

Ha nem hajókról, hanem repülőgépekről lenne szó, akkor az ottani topikban arról folyna a diskurzus, hogy milyen oka lehetett annak, hogy nem volt rádiózás.

Nem látták a radaron? (A híd szerkezet bezavarhatott? Vagy a hajózásban is transzpondert használnak, tehát másodlagos jelet?)

 

Egy repülőt, amin ennyi utas van, kétfős személyzet vezet, megfelelő munkamegosztással.

Pontosan azért, hogy egyetlen ember hibája/figyelmetlensége nem okozzon problémát.

Létezik, hogy egy ilyen Viking-kategóriájú hajót egyetlen ember vezet, segítség és kontroll nélkül? És ha ő hibázik, akkor kész a baj?

alaptalan Creative Commons License 2019.06.04 -9 0 128587

talán önmérséklet!

 

Esetleg a júzer ne bármi áron győzni, eltiporni, megszégyeníteni akarjon egy ilyen súlyos trgédia ürügyén!

Előzmény: gigabursch (128586)
gigabursch Creative Commons License 2019.06.04 0 4 128586

Elkéne ide egy kis moderáció...

 

Ritkán mondok ilyet, de most nagyon...

Mlle. Grenelle Creative Commons License 2019.06.04 -1 2 128585

Biztos, hogy ez a stílus ide való, uraim?

alaptalan Creative Commons License 2019.06.04 -13 0 128584

...és megvakarja a hátát, masnit köt a hajába, sőt a legújabb modell még le is szopja!

 

(a halálfának van szára kis fotelpopej! Ihajcs!)

Előzmény: doncike (128583)
doncike Creative Commons License 2019.06.03 -1 1 128583

Úgy érted, kisautós barátom, hogy szerinted a radar szól a kapitány bácsinak? Meg rádiózik is helyette?

 

Még a kérdést sem érted...

Előzmény: alaptalan (128581)
Jani2-3 Creative Commons License 2019.06.03 -1 0 128582

Ez csak 1 sima dresszírozás volt, nem kell különösebbet belegondolni. De küldök effélét, hátha jobb. :)

De az alapállapoton nem változtat!

Előzmény: smith (128579)
alaptalan Creative Commons License 2019.06.03 -4 2 128581

radarról, kis fotelpopej!

Előzmény: doncike (128580)
doncike Creative Commons License 2019.06.03 -2 0 128580

 

Jelen állás szerint az előírt rádiózás nem történt meg.

De vajon miért nem?

 

Az internetre feltöltött videókból úgy látszik, hogy az utolsó pillanatig egyik hajó sincs tisztában azzal, hogy a másik ott van.

 

Honnan kellet volna a Vikingnek látni a Hableányt?

Van erre külön ember vagy mindent a hajót éppen vezető csinál egyszemélyben?

smith Creative Commons License 2019.06.03 0 3 128579

Ezzel mondjuk csúnyán lyukra futottál, vagy ahogy anno mondták volna, lemaradtál néhány brossurával...

Előzmény: Jani2-3 (128573)
alaptalan Creative Commons License 2019.06.03 -3 0 128578

vastík is tanál szöget...

Előzmény: jakyg (128571)
Jani2-3 Creative Commons License 2019.06.03 0 0 128577

A legújabb szonár felvétel

https://cdn.nwmgroups.hu/s/img/i/1906/20190603hajo-baleset-hableany-20190603-hajoroncs21.jpg?w=644&h=483

szerint a tatja van a sodrás felé, ezek szerint jól értelmeztem a lehetséges, sodrásból eredő nagy dinamikus erőhatást a kiemelésnél.

Előzmény: Jani2-3 (128570)
paca664 Creative Commons License 2019.06.03 0 0 128576
Előzmény: paca664 (128575)
paca664 Creative Commons License 2019.06.03 0 1 128575

Ahol a Ladoga-tóból kifolyik a Néva, ott a torkolatban van az Oresek-sziget. Nagyon jelentős történelmi- és remek hajós szpotter helyszín. A sziget és Slisszelburg között átkelőzik egy hasonló Moszkvics, büszke nagy vörös csillaggal. De az internet szerint rengeteg van még máshol is.

Előzmény: siófoki35 (128569)
paca664 Creative Commons License 2019.06.03 0 0 128574

Fogási pontokhoz egy kérdésem van. A roncsok kiemeléséhez adott esetben nem szoktak a testre szemeket hegeszteni? Főleg egy ilyen sérült hajónál lehet, hogy a gyárilag alkalmas fogási pontok kevésnek bizonyulnak.

Eddig csak 150 kilós külmotor kiemelést láttam, az sem volt egy egyszerű történet.

Előzmény: gigabursch (128550)
Jani2-3 Creative Commons License 2019.06.03 -6 0 128573

Azért nem kell beleborulnod a vízbe! :D

Más, ezek, még a vízben vannak, csak nehogy közéjük ess. :)

https://www.divecenter.hu/hir/127/robbanoanyag-es-holttestek-a-szabadsag-hid-toveben

Előzmény: jakyg (128571)
etomcat Creative Commons License 2019.06.03 -5 1 128572

Hát nem egy kémműhold felvétel minőségű ez szonárkép, de szerintem azt mutatja, hogy a jobb oldalon az a nagy barna folt már az elzátonyosodás lenne és ha nem igyekeznek el fog temetődni a hajó teljesen hordalékkal.

Előzmény: Menroting (128565)
jakyg Creative Commons License 2019.06.03 0 8 128571

Egek! Megéltük, hogy etomcat hivatkozási alap. :)))

Előzmény: Jani2-3 (128570)
Jani2-3 Creative Commons License 2019.06.03 -4 2 128570

Kérdések voltak, hogy mennyi a vízzel teli HL súlya. Olvasgatni kell a kádban fürdő ókori görög élményeit. :)

 

Tömege 50 tonna statikus állapotban, natúr, a szárazföldön. 
Szerintem a nagyobb gond, hogy a bonyolult felületű testre milyen - a kiemelésnél megpördül és dinamikus erők is hatnak -, a víz áramlásából ható erők ébrednek, amely benne még az időközben lerakódott hordalék többlete is nagyon nagy erőhatásokat ébreszthetnek. Nem kis tárgyról van szó, hossza 27,2, szélessége 4,8 méter, magassága 5,2 méter.

Kifolyik a víz a lassú emelésnél, úgyis ki vitt már a sodrás amit akart.

Talán jobb megoldás, amit a http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=151539697&t=9011160 elmond az olvtárs, csak ez hosszabb időt igényel. 
Inkább ez, mint hogy kapkodjanak és újabb baj legyen. Bízok a szakemberekben - itt. :)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!