Ez a topic azoknak van,akik nem tudnak/nem akarnak írni a zártkörű topicba.Ide jöhet a Hajdú volánról és a DKV-ról infó,kép,kérdés,egyszóval bármi:-)
Ha tetszik a topik akkor jó szórakozást,ha értelmetlen,akkor elnézést kérek,és tessék törölni nyugodtan.
Minden esetre jó szórakozást kívánok!:-)
A városi szükségleteket tudja teljesíteni. Amúgy a Wesselényi út-Petőfi tér megállók között kb 400 m az, ímíg a wesselényitől indulva eléri a homokkerti felüljárót, ezen a szakaszon folyamatosan lehet menni, még lejtő is van. Nos, ezen a távon padlógázzal 40-re sikerült felgyorsítani. Amúgy hozzá kell tenni, hogy első szériás troli volt, az újabbakban nagoybb teljesítményű a rendszer.
Elvileg megoldható, de gyakorlatilag nem. Ugyanis hiába raknád ki az önjáró trolit az "idegen" vonalra pótlásra (még ha turbóra van feltöltve, hogy vissza is érjen Segner térre), a mögötte lévő nem kimaradó busz utoléri. Tehát ugyanott vagyunk, hogy kimarad a menet...
Erre piaci alapon semmi igény sincs (sem lenne), mert sem gyorsabb, sem olcsóbb (nem lenne) a fuvaroztatónak. Ahhoz hogy működjön, (ezt is) támogatni kellene, hogy megérje a fuvaroztatónak ezt választani.
Kérdés hogy ezzel ki nyer és mit a nemzetgadzaságban? Én adófizetőként csak bukok rajta, mert végső soron én fizetem azt a támogatást, úgyhogy leszavaztam ezt az ötletet.
Az elméletet nem tudom, de gyakorlatilag ebben a formában hülyeség. Vedd figyelembe, hogy baleset, stb. miatt nem adható ki mindegyik dieseles troli, valamit azt, hogy a trolik azért nem tudnak száguldani, elég lassan gyorsul még padlógázzal is. Szóval ezt szerintem el lehet felejteni.
Lehet nem volt egyértelmű, de az előző hozzászólásomban azokat a mellékvonalakat ítéltem feleslegesnek, amin nincs számottevő teher- és személyforgalom. A forgalamas vasútvonalakkal semmi bajom sincs.
Az agymosást meg kikérem magamnak. Megnézem én magamnak a menetrendeket, megnézrem a környéken hogy mivel mennyien utaznak, számolgatok, nem ad senki semmit a számba. Úgy ítélem meg, hogy a vidéki kis településekre jobb a busz, - és inkább azt választják az utasok is, ahol lehet a kettő között választani, pl. Hajdúböszörmény, Hajdúsámson - és ez a saját véleményem, nem mástól átvett okosság.
A "volánlobbira" reagálva : ha a busszal jelentősen gyorsabb az eljutási idő a vonatnál, akkor ne szivassuk az utast azzal hogy csak a lassabb vonat van - lásd Salgótarján-Budapest, itt a menetrendeket nézve elég nagy, 44 perces különbségek vannak - hanem a gyorsabb tömegközlekedési módot favorizáljuk azért, hogy felvegye a versenyt az egyénivel szemben. Ha az a vonat, akkor a vonatot (már ha van elég utas) ha az a busz, akkor a buszt. Debrecenbe nem véletlenül nem engedélyezik a buszt Budapestről, lenen arra is kereslet, kapna rajta a volán is meg a narancsbusz is. De rendben van, aránylag kicsi lenne az időnyereség az autópályán, meg itt az aránylag jól karbantartott fővonal, legyen csak vonat.
Egy picit hadd világítsak rá egy távoli példával erre a nemzetgazdasági szintre:
Van egy szép kis zalai vonal Zalaegerszegről Rédicsre. Teherforgalma minimális, kimerül az MT egy-egy leközlekedésében.
De Rédicsen átlag 3-5 percenként belép egy kamion, amely java része behatol Hazánk belsőbb területeire: ergo a látens Ro-La igénye igen magas lehet(ne.)
Nem is beszélve arról, hogy 2010 tavaszától/ nyarától Zeg-ig villamos lesz a vontatás.
Ennek a vonalnak a megmaradása nemzetgazdasági szinten evidens, oszt' mégis...
Szomorú azt hallani, hogy felesleges a vasút... Nem akarok tiszteletlennek tűnni, de a közúti lobbi agymosása látszik nálad is -> Volán-lobbi alakítja a közlekedéspolitikát
"Nemzetgazdasági szinten kell nézni a szárnyvonalakat"
Így van és észrevehetnéd, hogy sok mellékvonalnál nincs semmilyen olyan gazdasági szereplő, ami vasúti teherszállítást igényelne, még hiper-szuper pályaállapotok esetén sem. A lakosok, utazni vágyók száma meg nincs olyan nagy, hogy busszal ne lehetne őket elszállítani. Tehát: elég a közúti infrastruktúra, a vasúti pálya felesleges, fenntartása pénzpocsékolás.
A teherforgalom közútra terelődésének fussál neki még egyszer, mert szerintem oltári nagy baromságokat írtál. Meg legyél szives mondjál már példát, hogy mit, honnan hova lenne ésszerű vasúton szállítani mondjuk a Debrecen-Létavértes vonalon, jó?
A Fehérgyarmat-Zajta vonalat a fentebb leírtak jellemzik, a vasút felesleges.
"Kérlek, mielőtt billentyűzetet ragadsz tájékozódj és ne írj valótlan, hamis, megtévesztő és hangulatkeltő hozzászólásokat."
Nemzetgazdasági szinten kell nézni a szárnyvonalakat és nem kiragadva egy példát. Manapság a karbantartás hiánya miatt olyan szintre süllyedt a MÁV személyszállítási üzletága valamint teherszállítás, hogy szállítási idők és árak miatt mindenki meggondolja, hogy vasúttal vagy más eszközzel érje el célját. A vasúti teherforgalom a fenti okok miatt terelődött át közútra, noha a józan ész és az ország érdekei azt kívánnák, hogy közút helyett vasúton szállítsanak. Most a közúti lobbi hatására megszüntetik a vasutat, sűrítik a buszjáratokat, majd amikor rájönnek, hogy még sem ez a legjobb megoldás, akkor már nem lesz lehetőség a vasútvonalak újra üzembehelyezésére. És pont ezt kellene megérteni, hogy további buszjáratok beállítása csak ideig óráig jelent megoldást, hiszen ezzel a volánok egyes feladatainak kiszervezését, egyes részeinek eladását készítik elő. Miután eladták, kiszervezték a volánok részeit vagy egészét, akkor fognak rájönni az emberek, hogy privatizált magántársaságok profitérdekre hivatkozva kardinális döntéseket meghozva drasztikusan csökkentik majd a számukra nyereséggel nem bíró járatokat. Ekkor már hiába sírják majd vissza az állami kézben levő vasutat, mert a megszüntetést követő 1 éven belül az etnikum minden mozdíthatót el fog vinni, és ebben a formában az újraindítást az állam már nem fogja vállalni a ráfordítások összege miatt. Jó példa lesz erre a szüneteltetésre ítélt Szabolcs megyei 25 km hosszú Fehérgyarmat-Zajta vonalszakasz, amelynek mentén a falvakban a munkanélküliség konvergál 50-70% felé, de van ahol a polgármesteri hivatali dolgozókon kívül senki nem dolgozik, s az etnikum aránya BAZ megye után a legmagasabb. Mindenfajta rasszizmus és előítélet nélkül állíthatom, hogy 1 év múlva még egy BZ sem tud majd végigmenni a vonalon, mert nem lesz se sín, se állomás épület, se biztosító berendezések... Komplett rekultiváció:(( Egyébként tudni illik, hogy e vonalnál kb 3-4km vasútsín hiányozna ahhoz, hogy egészen Szatmárnémetibe átmenjen a vonat. Trianon után a határ túloldalán felszedték ezt a szakaszt.(Határpontnál még megvannak a sínek) Pedig ha újjáépítenék ezt a szakaszt és a szüneteltetésre ítélt 25 km-t rendbe tennék, akkor jelentősen nagyobb forgalmat generálna, tekintettel arra, hogy Románia 2010.január 1-től Schengeni zónába tartozik, tehát határ megszűnik létezni.
Sajnos a mellékvonalak többsége ilyen vagy alacsonyabb -átlag-sebességgel járható a pályafelújítások elmaradásának következményeként. Ennek egyenes következménye a menetidők jelentős megnövekedése, az utasok elmaradása, a teherforgalom szünetelése... Egy autónál is ha elmaradnak a karbantartások, akkor előbb utóbb működésképtelen lesz.
Azért nem lesz lehetőség a térségben semmire, mert - erről is volt már szó - az etnikum megélhetési bűnözés keretében szépen felszedi a síneket, visznek majd mindent ami mozdítható, lásd LÁÉV. Szóval pont ez a sajnálatos cél, hogy vissza se lehessen állítani, se személy, se teher forgalom.... Aki azt hiszi, hogy ilyen nincs, annak emlékeztetőül, a Lilafüredi kisvasút vonalán egy éjszaka leforgása alatt loptak el több mint 500 méter sínt, másnap pedig a vonatvezető éberségén múlott, hogy nem történt tragédia, hiszen elfogyott a sín a mozdony elől....
Kérlek, mielőtt billentyűzetet ragadsz tájékozódj és ne írj valótlan, hamis, megtévesztő és hangulatkeltő hozzászólásokat.
A tisztánlátás kedvéért:
- a Sáránd - Létavértes vonalon a személyszállítást akarják megszűntetni, a teherszállítás lehetőségét nem - tehát nem lenne akadálya a torma vasúton történő szálíltásának, csak az a helyzet, hogy erre már most sincs igény, tehervonat jópár éve nem jár ezen a vonalon;
- a vonatok leállításával be van tervezve többletbuszok beállítása, itt megnézheted
Ez még csak a kezdet...:((( A HV nem lesz képes átvenni a vasút szerepét! Az utaslemaradás szinte minden napos lesz, hiszen a HV ha megszűnik a vasút Létavértesen nem fog többlet buszokat beállítani, mert az állam nem fogja ezeket a többlet szolgáltatásokat és többlet kilométereket kifizetni. Ráadásul a Létavértesi vasútvonal szüneteltetése egy hungarikum (Brüsszelben levédett termék: Hajdúsági Torma) elszállítását is veszélyezteti.
A busz már megtelve érkezik Létavértesre. Szerencsére én mindig Álmosdon szállok fel rá akkor már félig tele van mert ugye Bagamérból jön. Kokadon már meg is telik. Létárvértesről induló buszok is megtelnek mire leér a város másik végére pedig 10 percenként járnak és nem férnek fel az emberek a csuklós buszra sem és ez megy egészen a 5:30-8:00 között.