A topic célja a BMW motorkerékpárok tulajainak és azoknak a szimpatizánsokanak az összefogása, akik szeretik ezt a motormárkát.
Szinte hihetetlen, hogy nincs ilyen Topic még!
Szolgálati közlemény: ma eladtam az NC-t. Csak érdekességként, az mutatja, hogy mennyire jó motor volt arra felhasználási módra ahogy eddig használtam (sok város, rövidebb túrák hétvégén), hogy túlélt egy GS-t, egy R1200R-t és egy Tigert is. 6 évig volt nálam, ezzel abszolút rekorder. A második helyezett az Innova volt kb. 3 évvel. Most is csak azért adtam el, mert nem járok városban mostanában, túrázgatni meg a GS jobb.
De hol van az a sok elégedetlen ember? Nem látom.., legalábbis egyik sem eladni akarja, hanem mind kivágta a szemétbe a navigációját? Se navi 5, se navi 6 aktív hirdetést nem látok sehol.
Érdekes, hogy már 2018-ban fórumokon felmerült a Navi 7, lesz vagy nem lesz, mi lesz helyette, mert már akkor azt írták, hogy Navi 6 befejeződött.
Persze a TFT kijelző fejlődésével talán egy új navigáció szükségessége jobban megkérdőjeleződik.., de még mindig van olyan a motoron, hogy navi előkészítés, illetve még mindig nem látni térképet minden típuson a kijelzőn. (sőt ha jól tudom csak valamelyik új típuson van).
Nem kétlem, hogy ez a jövő, de azért egy "rendes" navigáció többet tud navigálásnál, ez az ami miatt mindig oda jutok, hogy még így a ciklus vége után 3 évvel is érdemes lenne egy navi 6-ra beruházni.
Ilyen pl. a nyomvonalak, ezek követése oda-vissza, a gpx-ben lévő részletes adatok, időpont, sebesség, a poi pontok, az időjárás figyelembe vétele a tervezéskor, az utólagos statisztikák, mint átlagsebesség, legmagasabb pont. (emiatt egy tájékozódásin rögtön le is buktunk, mert nem mentünk fel valami pontra ami még 100m-el magasabban volt, mint a mi legmagasabb pontunk)
A WunderLINQ sem megoldás erre :(, bár valószínűleg hétköznaponként azt többet használnám, amikor a fent felsorolt tulajdonságok nem fontosak, mert tényleg csak oda akarok találni (de ehhez nem kell a wunderlinq), illetve a telefon teljes körű használhatósága.
Egyébként beszéltem egy ismerősömmel, aki Garmin termékeket forgalmaz, főleg órák futóknak, a szervizes azt mondta, hogy szinte alig van hardver hiba, azaz szoftveres problémák vannak, amiket a frissítések megoldanak. (már aki frissíti). Ez nem jelenti azt, hogy nincs hardveres probléma, de általában nem az. Ez igaz a bmw navikra is.
Ha Bacus variál a bölcsővel meg a töltéssel, azzal még mindig csak félmegoldást kap, mert a gyűrű nem fogja vezérelni a navit, és itt ez is a lényeg. A "vizes" GS-hez még mindig a Navigator 6 esetleg 5 a legjobb megoldás. Én a 6-ost 2,5 éve vettem kicsit szürkén de zsír újan Érdről, és azóta probléma nélkül, külföldi utakon is nagy megelégedéssel használom - bár tudom, hogy itt a fórumon ezzel szinte egyedül vagyok, mindenki szidja.
Egy motoros barátomat tudnám ajánlani, de Győrben van.
Sok javítást mindegy ki csinál, de van pár hely, ahova javításkor kötelezően bele kell "üssék" (inkább olvasszák) a pecsétjüket. (2 évente kell megújítani).
Baleset esetén ha ilyen elem okozza a balesetet, nem fizet a biztosító illetve további felelősséged lehet! Pl autó alsó burkoló műanyag elem javítása, eltörik, leesik az útra, ami a mögötted jövő autó balesetét okozza..
Ha rám írsz e-mail-en, akkor megadom a nevét, telefonszámát.
Az R1200R 2008 gyári topbox-om lába mellett elrepedt a műanyag, szeretném megjavíttatni. Szerintetek egy specialista kell a javításhoz, vagy bármelyik műanyag hegesztő szaki meg tudja oldani?
Én az RS-en , kicseréltem a BMW tartót ( csak a tartót ) egy Garmin tartóra , azt béke van . Bekötöttem a konnektorra , szóval gyújtás rá , kap áramot ...
Ha gondolod keress meg mélben . Biztosan lehet valami megoldást találni...
A cél, hogy még a kikapcsolt (lemerült) telefonodat is fel tudják éleszteni és értesíteni valakit akit megjelöltél.
Ha le van merülve feltöltés után..
Ehhez az kell, hogy legyen a telefonban SIM kártya, PIN kód le legyen tiltva.
(Ha nincs képernyőzárad sem, akkor bármit tud csinálni a telefonoddal, nem szerencsés)
Ha van képernyőzár (szerintem ez az alap, banki app talán nem is működik e nélkül), akkor bekapcsolás után csak azokat a dolgokat éri el, amiket te engedélyeztél, pl vezérelni a zene lejátszót, elolvasni az értesítéseket.
Nálam pl konkrétan semmi nincs engedélyezve, ezért a lezárt telefonnal csak két dolgot tud csinálni:
1. fényképezni, ez engedély nélkül is megy (samsungon biztos), de pl galériába már nem lát bele, csak az ő általa készített képeket látja.
2. felnyitni a telefonrészt, ahol a Kroni1 által linkelt képen hívhatja a 112-t segélyhívót illetve a lap tetején megjelenő ICE névjegyeket, illetve megnézheti a kitöltött orvosi adataim.
Ahogy Kroni már írta, névjegyzék applikációban tudod szerkeszteni ezeket az adatokat, hozzáadni az ICE csoporthoz.
Elvileg - mert ezt én még nem próbáltam - a 112 segélyhívót MINDEN telefonról fel kell tudd hívni, olyanról is amiben még SIM káryta sincs, vagy amiben lejárt vagy idegen SIM kártya van, tehát amelyik telefon nem tud hívhatóan feljelentkezni egyik elérhető mobil hálózatra sem. (de azért kell hogy legyen az adott helyen legalább egy mobilhálózatnak amivel a telefon kommunikálni tud, meg a telefont is be kell tudd kapcsolni :) )
"Szerinted mennyi esélye van annak, hogy a Garmin két eszközbe ugyanolyan csatit szerel be és azokat máshogy köti be?
Fejelszt, gyárt külön tartót, raktározza, stb. Kb. nulla. ;)"
Szerintem van esélye :( A garmin xt -t teljesen áttervezték, a garmin 590 és 595 teljesen ugyanaz, a garmin 395 teljesen egyedi, a 396 is más, a navi V, VI, garmin 660 viszont megegyezik.
Ez minimum 4 féle, miért ne lehetne 5?
A zár átalakítása nem fontos, eddig se tudtam rázárni a motorra, ezután se. A kiemelés elvileg jó ötlet lenne, ha tényleg kompatibilis lenne. Ha ehhez tudsz információt szerezni, azért természetesen hálás lennék.
Az információ birtokában pedig a bmw autós tartójára rá lehetne pattintani a garmint.
Ezer éve beszéltem egyszer a navigate-el, kit kéne ott keresni? Vagy mindegy?
Ma egy barátommal motoroztam. Ő egy Moto-Guzzi Norge- val jött, amin tök ugyanolyan a tükör van gyárilag mint a GS-en. :-O
Amúgy kimotoroztam az első tank benzint. Rohadt jól motorozható ez a GS, még nem nagyon húzogatom a bajszát, de nagyon szeretne menni, egyelőre ECO üzemmódban használom az első szervizig. Fülig ér a szám, alig akarok leszállni róla :-)
Nem kell elvileg létrehozni csoportot. Androidos samsung-okról tudok nyilatkozni, mert ilyeneket használunk: itt a névjegyzékben a saját profilodra kattintva kitölthetőek az eü adatok, és itt hozzáadhatóak meglévő kontaktok a vészhelyzeti számokhoz, szerintem ez egyéb márkáknál is hasonlóan működik.
Ember nincs aki ezt meg tudná mondani, de ha rá lehetne pattintani egy kiemelés után se biztos, hogy merném ezek után, mert se a motort, se a garmint nem szeretném tönkre tenni. :(
Szerinted mennyi esélye van annak, hogy a Garmin két eszközbe ugyanolyan csatit szerel be és azokat máshogy köti be?
Fejelszt, gyárt külön tartót, raktározza, stb. Kb. nulla. ;)
Amúgy a NaviGate megmondja, csak normálisan kell velük beszélni. ;)
Gondoltam segítek, de így nehéz lesz.
Maga a kiemelés elkészítése kb egy fél óra munka. A nagyobb munka a zár átalakítása, de szerintem az se több 1-1,5 óránál.
Valóban ez volt a probléma, hogy csak akkor tudták elérni a telefonkönyvet ha nem volt beállítva a képernyő feloldására biztonság.
Én is pont úgy csinálom, ahogy bacus leírta: A kártyazár, tehát a SIM PIN kikapcsolva de a telefonzár aktív, ujjlenyomat vagy kód kell a feloldáshoz. Így az ICE kontaktok és az EÜ adataim elérhetőek, de (ott hirtelen) mást nem tudnak csinálni a telefonnal.
Régebben tényleg azt ajánlották a mentősök, hogy írjuk a neve elé az ICE rövidítést, de a mai telefonok már nagyrészt valóban fel vannak készítve erre és van bennük vészhelyzeti hívócsoport. Samsung-on ha előre beállítjuk akkor a vészhívás gombra kattintva még EÜ adatokat is megoszthatunk magunkról, vércsoport, érzékenység, betegségek, stb..