Ez egy jóval későbbi elképzelés. Az Irinyi pusztára (az Ázsia Centertől a mai körvasútig) tervezett Északi rendező építésébe 1918-ban fogtak bele. Az Aranylúd utca melletti terület már akkor, a Rákoshegytől induló külső körvasút nyomvonalában érdekelt volt.
Köszi. A jövő héten tervezek arra egy utat motorral + fényképezőgéppel, mert amikor utoljára ezt a vonalat végigjártam, még BZ-n ülve sikerült, most marad az egyéni közlekedés.
A hosszúhetényi képen az épület előtt kisvasúti pálya látható? Ha igen, milyen kisvasút? Ha nem, akkor miért hagyták meg a nagyvasúti vágányt azon a darabon?
1.: Igen. 2.: A jobb oldali oszlopok az ívviszonyokat jelzik. Távolabb, bal oldalon láthatók a huzaltartó oszlopok (az előjelzővel szemben átvitték a huzalokat a sínek alatt). 3.: Köszi. Igen, én fotóztam.
Nekem az alábbi leírás rémlik az északi teherpályaudvarnak. De ez a Rákos patak mellett van. Vagy keverem. Akkor viszont érdekelne, hogy ott hol lett volna? :-)
Ha nem tévedek és meglenne valahol a festés utáni káoszban "Bp-közlfejl terve 196x, vagy 7x" valahol, akkor térképpel tudnám illusztrálni, hogy a mai Rákos állomás felett, a Rákos patak észeki oldalán, Felsőrákos városrészben. (Pesti határút alatt, Rákos patak felett)
Többek között ezért olyan "íves" az Aranylúd utca a 120-as vonal mentén, mert ott lett volna a rákötés az új rendezőre. További bekötés a 80-asról Rákoscsaba felől, valamint a bal oldalán a körvasútra mindkét irányba.
Hm, kár érte... Pedig annak idején felkeltette az érdeklődésemet amikor beszéltünk egyszer rőla... Kíváncsi lettem volna ezekre a félkész építményekre.
"Nem az a baj, hogy felszedték, hanem hogy a sok-sok fővonali felújításból nem raktak helyette 48-as pályát."
Szerintem az még nagyobb baj, hogy a már megkezdett felújítást félbehagyták, az oda szánt vágánymezőket elvitték máshova... Valaki már írta, hogy a Pécsi Igazgatóság a 40-es vonalat fejlesztette a többi vonal rovására... :-(
Azok tippeltek jól, akik szerint a képen látható vágánybontás a Dombóvár-Tamási vonalon volt. Nagykonda-Dalmand. A bontást a Zalai kisvasút emberei végezték, a pályaanyag a Kistolmács-Lenti szakaszban fényesedik jelenleg.
Nem az a baj, hogy felszedték, hanem hogy a sok-sok fővonali felújításból nem raktak helyette 48-as pályát.