Kina meglehetosen nagy es gorsan fejlodo orszag novekvo belso piaccal. Lenyegeben onellato, de ott van neki kereskedni fel afrika es fel azsia. Azt nem tudom miket importal europabol, azt sejtem hogy mi mit tole, mert ha akarmelyik elektronikus keszulekembe belenezek tele van kinai csipszekkel, es tobbnyire Kinaban vagy a kotnyezo orszagokban raktak ossze.
Túloz szerintem a futur, hogy Kínának fontosabb a nyugati világgal kapcsolat mint annak vele. Mindenkire káros ez de hát a globalizáció csak lefele épül, mire befejeződik lejjebb kerül mindenki mint előtte volt. 2020. január 1. el ha nagyon pontosan akarnánk meghatározni, megroppant valami ami azóta se indult újra, szerintem nem is fog, ott valami véget ért.
Vannak például hatalmas méretű hipermodern kínai tejtermelő tehenészetek, ezek a lucernaszénát az USA-ból importálják, nagy kockabálákban. Nemtudom ez mennyire létkérdés, de van ilyen is, telepeket mutogató videón el is mondják. Szaúd-Arábiában szintén vannak ilyenek.
Nem tudom, kérdeztem, hogy mire költik vajon most a kínaiak? Ami nélkülözhetetlen az életükhöz és innen szerzik be? Az oroszokról tudom pl innen a gyulai húskombináttól kenőmájast, legalábbis nem sokkal régebben csak arra a piacra termeltek.
a globalizáció viszont most emeli majd fel Indiát,
Az orosz szénhidrogénekre érted? Az lehet, kontinensek közti kereskedelem mindég volt és lesz is, de a globalizáció alatt ennek egy más szintjét értjük, az most lefele épül már.
De kínai akkumulátorod már nem valószínű, hogy lesz, telód se.... sok egyebed se.... ruhád cipőd se biztos.
És igen, lehetséges, hogy stabil erőművi kiegyenlítő akkuként akár be is fognak majd válni (soha nem lesz az energiasűrűségük közelében sem a lítiumosoknak,
De. lehet, az ólom is lehet annyi mint egy lítium akkumulátor, csak nem lehetne feltölteni, csak kisütni, gyárban kellene csinálni ólmot és ólom-dioxidot az ólom szulfátból.
még a nagy hőmérsékletű, olvadt ként használóknak sem, pedig azok járműben alkalmazhatatlanok biztonsági okokból) - de autókba valami más kell.
Miért kellene más? Egy benzin motorban is csak miligrammnyi üzemanyag ég egyszerre nem az egész tank. ...csak hát sajna, ezt se lehetne megoldani az autóban )-: a tartálykocsi visszafele is rakottan menne a benzinkútról a gyárba. ))-:
Ez csak az eszedre érvényes, az már felbomlóban van, eddig nem volt, és már nem is lesz. a globalizáció viszont most emeli majd fel Indiát, és Afrikát, az erősködő Kína, meg az oroszok, lehet körön kívül kerülnek, de az az ő bajuk lesz.
Nem az energia hiányzik az EV átálláshoz, egyébként is az egy 20 éves folyamat minimum, és most indul az óra, szóval akár atomerőműveket is építhetnek rá, ha éppen azt akarnak.
21GW körül volt, attól szinte sose megy több szénerőmű az országban, bár kétszer annyi a kapacitása, mehetnének nagyon kevés szénfelhasználással, viszont cserébe időnként lenne feleslegük, megújulóból, amit tárolni kellene.
Annyi atomerőművük azért sosem volt, hogy ez igaz legyen. De amúgy igen, nem bezárni kellett volna az atomerőműveiket, hanem üzemidő hosszabbítani, és befejezni a már elkezdetteket, valamint építeni még pár újat. Akkor sokkal, de sokkal jobban állnának ma.
Ha akarod, láthatod az adatokat. Egyébként azért tettek a dánok is, a németek is inkább a szél-, mint a napenergiára, mert annak a napszakos és évszakos ingadozása egyaránt kisebb. Viszont ugyebár nekik vannak rendkívüli adottságú területeik ehhez, egész konkrétan a Dán-szoros A VILÁG LEGSZELESEBB HELYE, de hányszor leírtuk már ezt is, hiába...
A világ nagy részén nincs ahhoz elég szélpotenciál, hogy arra lehessen építeni - amúgy is, ez már megint átment mára a gazdagok hobbijába, a leghatékonyabb óriási szélturbinák már a sokszázmillió-dolláros árkategóriába tartoznak, gyártásuk szintén aligha lenne globálisan felskálázható, de megfizetni sem tudná őket a világ lakosságának a fele - és akkor az árukat még szépen megötszörözné a tárolási költség...
Még egyszer: a norvég energiarendszer alapja a vízenergia, ami ráadásul hatalmas (és nem szivattyúkkal, hanem természetes módon, folyókkal-esőkkel) évszakosan feltöltött tárolókkal kombinálva nagy rugalmassággal tudnak működtetni (tehát jelentős fogyasztásingadozást is ki tudnak szolgálni).
De ilyen adottságú ország Paraguayon kívül talán több nincs is a világon, ÉS PONT.
Nem példa semmire. Igen, nekik nincs energiagondjuk, és az EV-k töltése sem lesz gond, de az ára sem, meg gennyesre keresik magukat az otthon nem elhasznált olaj-gáz exportjával. De egyszerűen világméretekben alkalmatlan a modell. És nem, nem akarod megérteni. Te is hinni akarsz igazándiból, nem tudni...
Mindenesetre a német butaság látszik, ha nem zárják be az atomerőműveket, már zöld áramot termelhetnének, az osztrákok szintjén lehettek volna, ami még messze van a franciától, vagy a svédtől, de már egyértelműen jobb, mint a magyar, ehelyett, az egyik legpiszkosabb áramot termelik az EU-ban, talán 2-3 ország rosszabb csak tőlük.