Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Az Utolsó Európai Creative Commons License 1999.12.01 0 0 12
Whitey, 2.0L ügyben igazad lehet, de 1.8-ban tévedsz... :-)) van ui. nálunk 1.8 Brava, a neve ELX-re végződik, és 3.675 millát kóstál. A hivatalos árlistán legalábbis ott díszeleg.
Egyébként az új 1.6-os Mégane-motor nem egy elveszett gép. Vezetted már? Nagyon erős (110 LE) és kultúrált, meg takarékos is. De nem olyan sportos, mint egy Fiat.
Előzmény: Whitey (10)
Whitey Creative Commons License 1999.12.01 0 0 11
Na, mivan? Senkinek nincs Bravoja?
Tuning ügyben mik a tapasztalatok?
Whitey Creative Commons License 1999.11.26 0 0 10
Az idei modellfrissítés óta a 2000-es Fiat motor már 155 lóerős, köszönhetően a szelepvezérlés és a motorelektronika kisebb módosításainak. Egyébként egy régebbi tesztben az 1.6 Renault és Fiat motor közül egyértelműen a Fiatét hozták ki jobbnak, úgyhogy a renaultos "jogosan" ismerte el.
1.8-as Bravot tudtommal nálunk nem is forgalmaznak.
Mivel a részletfizetésem 2001 júliusában jár le, akkor lesz időszerű eladni a gépet. Addigra remélem pont kijön az új széria vagy az Alfa 145/146 utódja, amiből majd választhatok... Az a gond, hogy az Alfa túl drága, nem akarom minden pénzem kocsiba ölni. Na, majd meglátjuk!
Előzmény: Az Utolsó Európai (9)
Az Utolsó Európai Creative Commons License 1999.11.26 0 0 9
A Marea HLX és a Bravo HGT motorja azonos: 5 hengeres, 147 lovas. Erről egy interjúban a Renault értékesítési vezetője elismerte (!), hogy sokoldalúbb a Mégane Coupé egyébként igen dögös 2.0 literes négyhengeresénél. A motorban kiegyensúlyozó tengelyek is működnek, amik selymessé teszik a járását, bár 1-2 decit fogyasztásban ez bizonyosan jelent.
A 3 millió csakugyan soknak tűnik picit; meg szvsz sok ez a gép ide, ebbe a görge országba. Vegyél inkább 3.6-ért vadiúj Bravo 1.8 GT-t, ide ez is bőven elég...
Előzmény: Whitey (7)
Az Utolsó Európai Creative Commons License 1999.11.26 0 0 8
Az új Bravo-ról most ősszel, Olaszországban láttam számítógépes fotót...hát, ha ez lesz a végleges forma, akkor az merész dolog lesz. Picit olyan volt, mint egy új Punto-ba oltott Renault Scénic. Egyébként a tervezett megjelenés dátuma 2001 eleje. Addig még jócskán változhatnak a dolgok.
Előzmény: Whitey (7)
Whitey Creative Commons License 1999.11.26 0 0 7
Pedig átlagban 7.2. A legkisebb fogyasztásom eddig 6.26l, a legnagyobb 8.9l volt. Pedig hajtom rendesen! Igaz ésszel, mert ha látom, hogy piros a lámpa stb., akkor gurulok. Ezekkel szerintem 100-on akár 1.5 liter is megspórolható, persze a körülményektől függően.
Utolsó Európai!
A Marea nekem is tetszik, de nekem (szerencsére) nincs szükségem családi autóra. A Marea-ban persze a 2000-es HLX (vagy HGT?, nem tudom) lenne a csúcs, akárcsak a Bravoban. Gondolkoztam is egy használt HGT-n, de 3 évesen 60e km-el volt 3M, ami szerintem sok. Igaz újonan már több, mint 4.5M.
Hallott valaki valamit a Bravo/a utódról? Lassan időszerű, nem?!
Előzmény: stewe (5)
Az Utolsó Európai Creative Commons License 1999.11.26 0 0 6
Bocs, ha picit offtopic, de 1.6-os Marea-ról tudok beszámolni - igen közeli a rokonság...
A motorikus részről szólok csak, mert ez a közös pont. Az autó 1999 júliusi, de már van benne 30 ezer km. Főleg hosszú, országúti menetekben használjuk (120-130 km/h), az átlagfogyasztásunk alig haladja meg a 7 litert - igaz, többnyire egy ember megy vele és jórészt nyári-őszi mérések alapján kaptuk ezt az eredményt.
A motor pörgős, ami a 4000 körül leadott max. nyomatéknak köszönhető, de nem gyenge ezalatt sem. A hangja kifejezetten stimulálja azt, aki fogékony a sportos hangulatra, s ha ennek örömére lenyomod a gázpedált, vérbő olaszos tenorhanggal válaszol. A dinamikája igen jó (bár azért vannak az 1.6-osok közt fürgébbek is, de nem sokkal), én úgy tapasztalom, hogy a 140-et úgy éred el vele, hogy észre sem veszed: a könnyedség varázsával. Nehéz vele tartani bármilyen sebességkorlátozást, főleg az autópályákon, mivel a nyomatékmaximuma pont 3500 felett kezd kiteljesedni (120 fölött picivel), ahol is a pedál legkisebb moccanására is 140 felé kúszik a mutató.
Érdekes, hogy alapjáraton és kis fordulaton markáns hangja van a gépnek, ami nem hangosodik föl számottevően akár 150-160-nál sem. A kisfordulati motorhangot szívesen elengedtem volna cserébe a csendesebb utastérért.
Összességében nagyon meg vagyunk vele elégedve. S ha belegondolunk, hogy 3.1 milláért két légzsákos, ABS-es, elektromos kütyükkel teli, tágas autónk van - igazi alkalmi vétel.
Előzmény: Whitey (4)
stewe Creative Commons License 1999.11.26 0 0 5
A 7.2 városban az túl jónak tűnik. Én inkább 8.5 körül!!
Előzmény: Whitey (4)
Whitey Creative Commons License 1999.11.26 0 0 4
Mi van emberek?! Senkinek nincs Bravoja?
Whitey Creative Commons License 1999.11.25 0 0 3
Mielőtt a topic végleg elsűllyedne...
1998. július végén vettem újonan egy 1.6 SX-et. Extraként csak ködlámpát és fűthető, motoros külső tükröket kértem. Mondhatom mindkettő nagyon bejött. A ködlámpa mostanság k***ajó, a fűthető tükör úgyszintén, nembeszélve a parkolásnál sokat segítő dologról, hogy a jobboldali könnyedén lehajtható.
Fogyasztásával teljesen meg vagyok elégedve. Újkora óta minden tankolásnál kiszámolom. Mivel 75%-ban városban használom és sajnos elég rövid távon (nincs idő a motor rendes bemelegítésére), ezért szerintem a 7.2l-es átlag kiemelkedően jónak mondható.
Formája szerintem király, a belső tér óriási, nagyobb, mint az Audi 80-ban vagy a 3-as BMW-ben. Az 1.6-os motor 103 lóerős, ami nagyon dinamikusan mozgatja a kasztnit. Papíron 184km/h a vége, de én ötödikben, féltankkal, két személlyel mentem vele 195-öt is, bár állítólag negyedikben át lehet lépni a 200-at is. A 144Nm-es nyomaték könnyedén viszi fel ötödikben is a közepes emelkedőkön. A motor egyébként imádja, ha pörgetik, főleg én, mivel én meg a hangját imádom...
A minőséggel semmi bajom, az árért (2.5M volt tavaly) pont azt kaptam, amit vártam.
Az úttartása is nagyon pöpec, bár 205-ös gumikkal lenne az igazi, de többet már nem akarok rákölteni. A havi 40 rongy részlet, 10e casco, meg a negyedévi 12e kötelező, valamint a havi 2x-i tankolás így is bőven túllépi az évi fél millát, szóval a sportkipu, alufelni, hátsószárny, hifi cuccokról lemondtam...
Az 1.4-esekről nem sok jót hallottam, állítólag szar a gyújtása és rengeteget zabál. Az új 1.2-es, 86 lovasról meg semmi tapasztalatom nincs.
Lehet, hogy elfogult vagyok, de szerintem nagyon jó vétel. Ha bármi kérdés van, szívesen válaszolok - ha tudok.
Üdv
Whitey
stewe Creative Commons License 1999.10.14 0 0 2
Hölgyek,urak!

Imhol egy élő Bravo tulaj!))
Jelentem nekem több mint egy éve van egy 1.6-om. Egy nagyon kedvező ár miatt vettem újonan, bár voltak a márkával szemben averzióim.
No eddig ezek nem igazolódtak be, bár fogyasztásilag ne számítson senki nagy jóságra.
Viszont kényelmes, ennyiért messze a legtöbb extrát nyújtja és valóban szép a fazonja.
stewe

alexandrosz Creative Commons License 1999.10.14 0 0 1
0 helyett a következő info:
Több ismerősömnek van ilyen autója, mellesleg nekem is nagyon tetszik. Egy fontos dolog van, állítólag az 1.6-os változatok kevesebbet fogyasztanak, mint 1.4-es társaik. Ez érdekes dolog, biztosan a vezetési stílustól is függ a dolog. Viszont szépek, modernek és megbízhatóak már ezek a Fiat-ok. Én is szívesen hajtanék egyet...
Előzmény: mezga geza (-)
özv. Bármi Áronné Creative Commons License 1999.10.14 0 0 0
Nekem 0 tapasztalatom van a témában.
De biztos jól nézhet ki.
Bár a Fiat-ok nem mindig tökéletesek.
mezga geza Creative Commons License 1999.10.14 0 0 topiknyitó
Sziasztok

Nekem nagyon tetstik a gep es gondolkozom egy 2-3 eves vetelen de elotte kivancsi lennek a tapasztalataitokra.

Foleg azok velemenye erdekel akiknek ilyen gepuk van vagy volt.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!