Itt pedig egy megboldogult Brava 1.6 16V SX (99-es) ex-tulaj jelentkezik. (az auto boldogult meg egy @#!!!@SZ buszos altal)
Az elottem szoloakohoz csatalkozvan: az uj 1.6-os moci jobban erzi magat 3500 folott, ekkor kezd el igazan dolgozni, viszont mesebeli hangja van alapjaraton is.
Igazibol nagyon tetszett az auto, teljesen meg voltam vele elegedve, ezert most csak azt a par negativumot irom le, amit eszrevettem.
Kb. 5ezer km-t tettem bele, ezalatt egy apro hulyesegen kivul semmi sulyos nem volt vele. A motor nyari melegben hideginditas utan pruszkolt, le akart allni, sot neha le is allt. Lathatoan a motorvezerles problat korrigalni, es egy kis gazzal segitve kb 10 sec utan ugy ment, ahogy kell. Kerdeztem egy szakit, allitolag az uj 1.6-osok mind csinaljak ezt, de csak melegben, hideginditasnal, a megoldast allitolag egy majdani visszahivas fogja jelenteni.
Szorszalhasogato autobuzi levenelso dolgom volt a kocsi ala maszni, ki is boktem, hogy a huto egyik rogzitocsavarja nincs rendesen meghuzva, de ezt a beta-kulcs gyorsan orvosolta.
Menettelj.: sokat jartam vele az M3-ason, es bizony tobb szemellyel 5-ben csak akkor kedvelte az emelkedoket, ha 140-150-nel nekifutottam, igy kb. 120-ig esett vissza a tetejere, ha 120-szal kezdem a felhajtast, vissza kellett tenni 4-be, de ez kimelo fokozat leven nem meglepo. Extrem kanyarokban pedig a gyari 175-os gumikkal kedzte kidobni a farat, de ez nem hiszem, hogy sokaknak gondot okozna. Ja, es a legkondi kompresszora baromira leterhelte a motort, erezhetoen visszaesett a nyomateka, tehat ha ugy hozta a helyzet inkabb kikapcsotam.
Javaslat: a regi 12V-s 1.4-es erezhetoen lomhabban mozgatja az autot, mint az uj 1.6-os. Ha jol tudom, meg a regi 1.6-os de 103LE-s bol is elerheto nehany hasznalt peldany. Az uj 1.2 80LE-s-rol meg nincs tapasztalatom.
A "Passion ci guida" melle ajanlom a "Cuore sportivo"-t is, kukkantsatok at az Alfa Romeo topicba is:
http://index.hu/forum/forum.cgi?a=t&t=9008578&uq=70
Nekem is van egy 10 hónapos Bravo 1,6 SX, egyszerűen szerelmes vagok bele. A belseje gyönyörű, kényelemes, a motor nagyon dinamikus. Nemrég pár napig hajtottam eg Bora 1,6-ost és alig vártam, hogy visszaüljek a Bravoba. A Bora lomhább, kényelmetlenebb, a belső tér unalmas, funkciótlan, kanyarstabilitása is sokkal gyengébb. Talán csak a fék volt egy hangyányival jobb. És 9 kilóval drágább, igaz, ABS-el.
Hogy valamit a hátrányokról is. Egyedi lehet, de nálam 5000-nél váltót kellet javítani (szinkrontárcsa). A váltó lehetne könnyedebb. Az alkatrészellátás elég lassú. És nem tartja olyan jól az árát, mint a német vagy japán márkák, de ennek pszihés oka van szerintem.
Whitey, 2.0L ügyben igazad lehet, de 1.8-ban tévedsz... :-)) van ui. nálunk 1.8 Brava, a neve ELX-re végződik, és 3.675 millát kóstál. A hivatalos árlistán legalábbis ott díszeleg.
Egyébként az új 1.6-os Mégane-motor nem egy elveszett gép. Vezetted már? Nagyon erős (110 LE) és kultúrált, meg takarékos is. De nem olyan sportos, mint egy Fiat.
Az idei modellfrissítés óta a 2000-es Fiat motor már 155 lóerős, köszönhetően a szelepvezérlés és a motorelektronika kisebb módosításainak. Egyébként egy régebbi tesztben az 1.6 Renault és Fiat motor közül egyértelműen a Fiatét hozták ki jobbnak, úgyhogy a renaultos "jogosan" ismerte el.
1.8-as Bravot tudtommal nálunk nem is forgalmaznak.
Mivel a részletfizetésem 2001 júliusában jár le, akkor lesz időszerű eladni a gépet. Addigra remélem pont kijön az új széria vagy az Alfa 145/146 utódja, amiből majd választhatok... Az a gond, hogy az Alfa túl drága, nem akarom minden pénzem kocsiba ölni. Na, majd meglátjuk!
A Marea HLX és a Bravo HGT motorja azonos: 5 hengeres, 147 lovas. Erről egy interjúban a Renault értékesítési vezetője elismerte (!), hogy sokoldalúbb a Mégane Coupé egyébként igen dögös 2.0 literes négyhengeresénél. A motorban kiegyensúlyozó tengelyek is működnek, amik selymessé teszik a járását, bár 1-2 decit fogyasztásban ez bizonyosan jelent.
A 3 millió csakugyan soknak tűnik picit; meg szvsz sok ez a gép ide, ebbe a görge országba. Vegyél inkább 3.6-ért vadiúj Bravo 1.8 GT-t, ide ez is bőven elég...
Az új Bravo-ról most ősszel, Olaszországban láttam számítógépes fotót...hát, ha ez lesz a végleges forma, akkor az merész dolog lesz. Picit olyan volt, mint egy új Punto-ba oltott Renault Scénic. Egyébként a tervezett megjelenés dátuma 2001 eleje. Addig még jócskán változhatnak a dolgok.
Pedig átlagban 7.2. A legkisebb fogyasztásom eddig 6.26l, a legnagyobb 8.9l volt. Pedig hajtom rendesen! Igaz ésszel, mert ha látom, hogy piros a lámpa stb., akkor gurulok. Ezekkel szerintem 100-on akár 1.5 liter is megspórolható, persze a körülményektől függően.
Utolsó Európai!
A Marea nekem is tetszik, de nekem (szerencsére) nincs szükségem családi autóra. A Marea-ban persze a 2000-es HLX (vagy HGT?, nem tudom) lenne a csúcs, akárcsak a Bravoban. Gondolkoztam is egy használt HGT-n, de 3 évesen 60e km-el volt 3M, ami szerintem sok. Igaz újonan már több, mint 4.5M.
Hallott valaki valamit a Bravo/a utódról? Lassan időszerű, nem?!
Bocs, ha picit offtopic, de 1.6-os Marea-ról tudok beszámolni - igen közeli a rokonság...
A motorikus részről szólok csak, mert ez a közös pont. Az autó 1999 júliusi, de már van benne 30 ezer km. Főleg hosszú, országúti menetekben használjuk (120-130 km/h), az átlagfogyasztásunk alig haladja meg a 7 litert - igaz, többnyire egy ember megy vele és jórészt nyári-őszi mérések alapján kaptuk ezt az eredményt.
A motor pörgős, ami a 4000 körül leadott max. nyomatéknak köszönhető, de nem gyenge ezalatt sem. A hangja kifejezetten stimulálja azt, aki fogékony a sportos hangulatra, s ha ennek örömére lenyomod a gázpedált, vérbő olaszos tenorhanggal válaszol. A dinamikája igen jó (bár azért vannak az 1.6-osok közt fürgébbek is, de nem sokkal), én úgy tapasztalom, hogy a 140-et úgy éred el vele, hogy észre sem veszed: a könnyedség varázsával. Nehéz vele tartani bármilyen sebességkorlátozást, főleg az autópályákon, mivel a nyomatékmaximuma pont 3500 felett kezd kiteljesedni (120 fölött picivel), ahol is a pedál legkisebb moccanására is 140 felé kúszik a mutató.
Érdekes, hogy alapjáraton és kis fordulaton markáns hangja van a gépnek, ami nem hangosodik föl számottevően akár 150-160-nál sem. A kisfordulati motorhangot szívesen elengedtem volna cserébe a csendesebb utastérért.
Összességében nagyon meg vagyunk vele elégedve. S ha belegondolunk, hogy 3.1 milláért két légzsákos, ABS-es, elektromos kütyükkel teli, tágas autónk van - igazi alkalmi vétel.
Mielőtt a topic végleg elsűllyedne...
1998. július végén vettem újonan egy 1.6 SX-et. Extraként csak ködlámpát és fűthető, motoros külső tükröket kértem. Mondhatom mindkettő nagyon bejött. A ködlámpa mostanság k***ajó, a fűthető tükör úgyszintén, nembeszélve a parkolásnál sokat segítő dologról, hogy a jobboldali könnyedén lehajtható.
Fogyasztásával teljesen meg vagyok elégedve. Újkora óta minden tankolásnál kiszámolom. Mivel 75%-ban városban használom és sajnos elég rövid távon (nincs idő a motor rendes bemelegítésére), ezért szerintem a 7.2l-es átlag kiemelkedően jónak mondható.
Formája szerintem király, a belső tér óriási, nagyobb, mint az Audi 80-ban vagy a 3-as BMW-ben. Az 1.6-os motor 103 lóerős, ami nagyon dinamikusan mozgatja a kasztnit. Papíron 184km/h a vége, de én ötödikben, féltankkal, két személlyel mentem vele 195-öt is, bár állítólag negyedikben át lehet lépni a 200-at is. A 144Nm-es nyomaték könnyedén viszi fel ötödikben is a közepes emelkedőkön. A motor egyébként imádja, ha pörgetik, főleg én, mivel én meg a hangját imádom...
A minőséggel semmi bajom, az árért (2.5M volt tavaly) pont azt kaptam, amit vártam.
Az úttartása is nagyon pöpec, bár 205-ös gumikkal lenne az igazi, de többet már nem akarok rákölteni. A havi 40 rongy részlet, 10e casco, meg a negyedévi 12e kötelező, valamint a havi 2x-i tankolás így is bőven túllépi az évi fél millát, szóval a sportkipu, alufelni, hátsószárny, hifi cuccokról lemondtam...
Az 1.4-esekről nem sok jót hallottam, állítólag szar a gyújtása és rengeteget zabál. Az új 1.2-es, 86 lovasról meg semmi tapasztalatom nincs.
Lehet, hogy elfogult vagyok, de szerintem nagyon jó vétel. Ha bármi kérdés van, szívesen válaszolok - ha tudok.
Üdv
Whitey
Imhol egy élő Bravo tulaj!))
Jelentem nekem több mint egy éve van egy 1.6-om. Egy nagyon kedvező ár miatt vettem újonan, bár voltak a márkával szemben averzióim.
No eddig ezek nem igazolódtak be, bár fogyasztásilag ne számítson senki nagy jóságra.
Viszont kényelmes, ennyiért messze a legtöbb extrát nyújtja és valóban szép a fazonja.
stewe
0 helyett a következő info:
Több ismerősömnek van ilyen autója, mellesleg nekem is nagyon tetszik. Egy fontos dolog van, állítólag az 1.6-os változatok kevesebbet fogyasztanak, mint 1.4-es társaik. Ez érdekes dolog, biztosan a vezetési stílustól is függ a dolog. Viszont szépek, modernek és megbízhatóak már ezek a Fiat-ok. Én is szívesen hajtanék egyet...