Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Az Utolsó Európai Creative Commons License 1999.12.03 0 0 26
Whitey: A különböző karosszériával, ám ugyanolyan motorral szerelt változatok esetében leggyakrabban a váltóáttételekkel babrásznak. Ezzel csökkenthető, vagy akár meg is szüntethető a súlykülönbség és egyéb dolgok ( pl. légellenállás) okozta eltérés a menetteljesítményekben.
A motorhoz ritkán nyúlnak, konkrétan a Fiatok és Alfák esetében sem tudok arról, hogy más lenne a motor a Bravo/Brava/Marea/Multipla és a 145/146/156 gépekben. A váltóáttételek (néha csak az arányok, de van, hogy a végáttétel is) viszont mások.
Előzmény: Whitey (25)
Whitey Creative Commons License 1999.12.03 0 0 25
Hello,
Hát ez érdekes, mert minden 1.6-oson 185/60 R14-es gumik vannak. Egyébként messziről a dísztárcsáról lehet megkülönböztetni az 1.4-eseket az 1.6-osoktól. Éppen ezért elég sokat megnéztem utcán közelről, de mint mondtam az 1.6-os Bravokon kivétel nélkül 185-ös gumik voltak.
A baleset után mi lett a kocsival? Mennyi volt a javítás? Motor is tropa? Nemrég olvastam valahol, hogy az 1.6-os Fiat motor ára 1.400.000ft újonan. Azt nem tudom, hogy ez áfás ár-e. Azért nem semmi.

Hogy lehet az, hogy a 145 és 146-os Alfa menettulajdonságai szinte azonosak - ugyanolyan motorral persze - amikor a két kocsi között lényeges méret és súlykülönbség van. Lehet, hogy 146-osba szerelt erőművek kicsit meg vannak piszkálva?

Előzmény: VMax (23)
VMax Creative Commons License 1999.12.02 0 0 24
>de akinek csak 3 milliója van, az - bár
>szerényebb formában - egy Marea-ban is hasonló
>élményre tehet szert

Ja, vagy ajanlom a 145-os alfat :)))

Előzmény: Az Utolsó Európai (21)
VMax Creative Commons License 1999.12.02 0 0 23
Whitey:

Szertintem erdeklodj az aktualis markaszervizben. Nekem a pilisszentivani fiat-nal boktek ki, hogy valoszinuleg visszahivas lesz a dologbol, mert meg aa gyariak sem jottek ra az okara. De a hideggel egyutt eltunt ez a "feature".

A gumim 175/65R14 volt. En vegigneztem egy csomo ujat a szalonban, es mindegyiken ez volt, kivetel a Bravo Abarth amihez ugye dukal a 195/55R15 az alufelnin. Mondjuk nekem Bravam volt, de a Bravokon is ugyanezt a meretet lattam. A 185/60R14 egy joval vaskosabb meret... 145/146-os ill. 155-os alfan van ilyen. Mondjuk szerintem eleg fura, hogy gyarilag ilyennek kaptad (mar ha uj volt). Egyebkent a felszerelheto meretek a lineaccassori katalogusban vannak 14-tol 17 collig.

Mas: azert eleg massziv egy auto ez. Az emlitett balesetnel egy kerites beton alapjat valasztottam a busz helyett, ami csunyan bement a motorterbe. Az eleje (meg a lelke) jol osszetort, de az utaster teljesen serteten maradt.. gyujtas le, kezifek behuz es gond nelkul kinyilt az ajto. A masik ami nagyin pozitiv, az elso ontottvas lengokar. Na ezt neztem, hogy milyen pici darab, birja-e majd ez a magyar utakat? Az utkozesnel ezen csuszott a beton elen a kocsi, de semmi marado alakvaltozas... azert ez nem semmi.

Előzmény: Whitey (19)
stika Creative Commons License 1999.12.02 0 0 22
Whitey,
csak az általános benyomásomat írtam, három nap alatt nem tudtam teljesen kiismerni a Borát. Vagyis: a Bravohoz képest lomha, a kanyarba nem olyan "sínautó", a Bravoban sok apró szelemes, egyedi megoldás van, ilyeneket hiányoltam a Borából. Pl. az utas előtt az ablak és a műszerfal között egy nagy kihasználatlan felület van, ide egy bemélyesztett tálca kellene. A rádióból ki kell venni egy előlapi chippet loppásgátlás miatt, a Bravo rádiót nem lehet lopni mert az egyedi forma miatt csak másik Bravoba lenne jó. A műszervilággítás kékes-fehér színe engem nagyon zavart. A pedálok közel vannak, előfordult, hogy egyszerre nyomtam a gázt és a féket. A Bravoban sokkal kényelmesebben érzem magam, minden kézre áll, az üllés is fotelszerűbb. A Bravo kívűl-belül gömbölyded, izgalmas, a Bora unalmas tucatautó. És az ár. Az én Bravomban van elektromos ablak, metálfestés, szinezett ablakok, CD-s HI-FI. Abban a Borában ezek nincsenek, plusszként van ABS, de 900 kilóval drágább.
Előzmény: Whitey (20)
Az Utolsó Európai Creative Commons License 1999.12.02 0 0 21
picit off!
Whitey: Igen, vezettem 120 lovas Alfa 156-ot. Csendesebb, erősebb és pörgősebb, mint egy 1.6-os Brava/Bravo/Marea. Nagyon igaz rá a Cuore Sportivo szlogen, 3000 felett keményen húzza az autót - gyönyörű hangon, ez alatt visszafogott, és a hangját se hallod. Aki nincs beoltva olasz autó ellen, az elismeri, hogy ez a motor jelenleg a legjobb 1.6-os, ami kapható.
Maga a kaszni jól összerakott, testreszabott és eredeti. Azonnal kialakítja az Alfa-varázst, én pl. egy zsír új autót vezettem - amit ugye nem ildomos hajszolni -, mégis megkérdeztem a srácot, hogy odaléphetek-e neki picit... és nem mondta, hogy mit képzelek.
Egy hátránya is van: kicsi a csomagtere, a méretéhez képest.
4.5 millát nagyon megér, de akinek csak 3 milliója van, az - bár szerényebb formában - egy Marea-ban is hasonló élményre tehet szert.
on
Van Bravo 1.8-as is, a listák szerint. Ki tudja, mennyire frissek...
Előzmény: Whitey (13)
Whitey Creative Commons License 1999.12.02 0 0 20
Stika!
A Bora tényleg szarabb? Nem mintha nem bíznék a Brvomban, de már csak az ár miatt is gondoltam, hogy a Bora biztos egy kicsit f@szább. mik a részletes tapasztalataid?
Előzmény: stika (17)
Whitey Creative Commons License 1999.12.02 0 0 19
VMax!

Nekem Bravo 1.6. A nyári hidegindítás utáni prüszkölés, leállás nálam is detto. Apró gázfröccsöket kell adni közvetlenül a beindulás után és akkor 10mp múlva már rulez. Mit tudsz erről a majdani visszahívásról?
Nekem ötödikben két személlyel is vígan veszi 130-al az érdi emelkedőt az M7-en, bár az igaz, hogyha valami eke miatt kicsit vissza kell venni a gázból, akkor már csak 4-ben éled újra.
Én gyors kanyarvételnél semleges csúszást vettem észre, de szerintem az összes 1.6-oson 185/60 14-es gumik vannak. Neked tényleg 175-ös volt?
A motor valóban 3500 fölött muzsikál gyönyörűen, ezért én váltás előtt - országúton - szinte mindig 5500-ig szoktam húzatni. Próbáltátok már, hogy amikor szabályoz le az elektronika? Én egyszer kettesben nyomtam egy padlót, mit bír. 7000-es fordulatnál leszabályozott, ha jól emléxem, akkor valahol 95-100km/h körül volt a tempó. A hangja viszont gyönyörű volt!

Előzmény: VMax (18)
VMax Creative Commons License 1999.12.01 0 0 18
Itt pedig egy megboldogult Brava 1.6 16V SX (99-es) ex-tulaj jelentkezik. (az auto boldogult meg egy @#!!!@SZ buszos altal)

Az elottem szoloakohoz csatalkozvan: az uj 1.6-os moci jobban erzi magat 3500 folott, ekkor kezd el igazan dolgozni, viszont mesebeli hangja van alapjaraton is.
Igazibol nagyon tetszett az auto, teljesen meg voltam vele elegedve, ezert most csak azt a par negativumot irom le, amit eszrevettem.
Kb. 5ezer km-t tettem bele, ezalatt egy apro hulyesegen kivul semmi sulyos nem volt vele. A motor nyari melegben hideginditas utan pruszkolt, le akart allni, sot neha le is allt. Lathatoan a motorvezerles problat korrigalni, es egy kis gazzal segitve kb 10 sec utan ugy ment, ahogy kell. Kerdeztem egy szakit, allitolag az uj 1.6-osok mind csinaljak ezt, de csak melegben, hideginditasnal, a megoldast allitolag egy majdani visszahivas fogja jelenteni.
Szorszalhasogato autobuzi levenelso dolgom volt a kocsi ala maszni, ki is boktem, hogy a huto egyik rogzitocsavarja nincs rendesen meghuzva, de ezt a beta-kulcs gyorsan orvosolta.
Menettelj.: sokat jartam vele az M3-ason, es bizony tobb szemellyel 5-ben csak akkor kedvelte az emelkedoket, ha 140-150-nel nekifutottam, igy kb. 120-ig esett vissza a tetejere, ha 120-szal kezdem a felhajtast, vissza kellett tenni 4-be, de ez kimelo fokozat leven nem meglepo. Extrem kanyarokban pedig a gyari 175-os gumikkal kedzte kidobni a farat, de ez nem hiszem, hogy sokaknak gondot okozna. Ja, es a legkondi kompresszora baromira leterhelte a motort, erezhetoen visszaesett a nyomateka, tehat ha ugy hozta a helyzet inkabb kikapcsotam.

Javaslat: a regi 12V-s 1.4-es erezhetoen lomhabban mozgatja az autot, mint az uj 1.6-os. Ha jol tudom, meg a regi 1.6-os de 103LE-s bol is elerheto nehany hasznalt peldany. Az uj 1.2 80LE-s-rol meg nincs tapasztalatom.

A "Passion ci guida" melle ajanlom a "Cuore sportivo"-t is, kukkantsatok at az Alfa Romeo topicba is:
http://index.hu/forum/forum.cgi?a=t&t=9008578&uq=70

stika Creative Commons License 1999.12.01 0 0 17
Nekem is van egy 10 hónapos Bravo 1,6 SX, egyszerűen szerelmes vagok bele. A belseje gyönyörű, kényelemes, a motor nagyon dinamikus. Nemrég pár napig hajtottam eg Bora 1,6-ost és alig vártam, hogy visszaüljek a Bravoba. A Bora lomhább, kényelmetlenebb, a belső tér unalmas, funkciótlan, kanyarstabilitása is sokkal gyengébb. Talán csak a fék volt egy hangyányival jobb. És 9 kilóval drágább, igaz, ABS-el.
Hogy valamit a hátrányokról is. Egyedi lehet, de nálam 5000-nél váltót kellet javítani (szinkrontárcsa). A váltó lehetne könnyedebb. Az alkatrészellátás elég lassú. És nem tartja olyan jól az árát, mint a német vagy japán márkák, de ennek pszihés oka van szerintem.
Whitey Creative Commons License 1999.12.01 0 0 16
Életem leggyönyörűbb Bravoja: http://www.fiatbravo.net/other/frampage2.htm
Kattints az Off.Org.Vergelli linkre baloldalt!
Toms Creative Commons License 1999.12.01 0 0 15
Fiat Bravo rulez! :-)))

Toms Creative Commons License 1999.12.01 0 0 14
Fiat Bravo rulez! :-)))

Whitey Creative Commons License 1999.12.01 0 0 13
Azt tudom, hogy 1.8-as Brava van, de tudtommal nálunk Bravo nincs - persze lehet, hogy tévedek.

Sajnos nem vezettem, de gondolom, hogy jó gép lehet. 120 lovas 1.6-os Alfát vezettél már? Én sajna azt sem :-( de nagyon kipróbálnám.

Előzmény: Az Utolsó Európai (12)
Az Utolsó Európai Creative Commons License 1999.12.01 0 0 12
Whitey, 2.0L ügyben igazad lehet, de 1.8-ban tévedsz... :-)) van ui. nálunk 1.8 Brava, a neve ELX-re végződik, és 3.675 millát kóstál. A hivatalos árlistán legalábbis ott díszeleg.
Egyébként az új 1.6-os Mégane-motor nem egy elveszett gép. Vezetted már? Nagyon erős (110 LE) és kultúrált, meg takarékos is. De nem olyan sportos, mint egy Fiat.
Előzmény: Whitey (10)
Whitey Creative Commons License 1999.12.01 0 0 11
Na, mivan? Senkinek nincs Bravoja?
Tuning ügyben mik a tapasztalatok?
Whitey Creative Commons License 1999.11.26 0 0 10
Az idei modellfrissítés óta a 2000-es Fiat motor már 155 lóerős, köszönhetően a szelepvezérlés és a motorelektronika kisebb módosításainak. Egyébként egy régebbi tesztben az 1.6 Renault és Fiat motor közül egyértelműen a Fiatét hozták ki jobbnak, úgyhogy a renaultos "jogosan" ismerte el.
1.8-as Bravot tudtommal nálunk nem is forgalmaznak.
Mivel a részletfizetésem 2001 júliusában jár le, akkor lesz időszerű eladni a gépet. Addigra remélem pont kijön az új széria vagy az Alfa 145/146 utódja, amiből majd választhatok... Az a gond, hogy az Alfa túl drága, nem akarom minden pénzem kocsiba ölni. Na, majd meglátjuk!
Előzmény: Az Utolsó Európai (9)
Az Utolsó Európai Creative Commons License 1999.11.26 0 0 9
A Marea HLX és a Bravo HGT motorja azonos: 5 hengeres, 147 lovas. Erről egy interjúban a Renault értékesítési vezetője elismerte (!), hogy sokoldalúbb a Mégane Coupé egyébként igen dögös 2.0 literes négyhengeresénél. A motorban kiegyensúlyozó tengelyek is működnek, amik selymessé teszik a járását, bár 1-2 decit fogyasztásban ez bizonyosan jelent.
A 3 millió csakugyan soknak tűnik picit; meg szvsz sok ez a gép ide, ebbe a görge országba. Vegyél inkább 3.6-ért vadiúj Bravo 1.8 GT-t, ide ez is bőven elég...
Előzmény: Whitey (7)
Az Utolsó Európai Creative Commons License 1999.11.26 0 0 8
Az új Bravo-ról most ősszel, Olaszországban láttam számítógépes fotót...hát, ha ez lesz a végleges forma, akkor az merész dolog lesz. Picit olyan volt, mint egy új Punto-ba oltott Renault Scénic. Egyébként a tervezett megjelenés dátuma 2001 eleje. Addig még jócskán változhatnak a dolgok.
Előzmény: Whitey (7)
Whitey Creative Commons License 1999.11.26 0 0 7
Pedig átlagban 7.2. A legkisebb fogyasztásom eddig 6.26l, a legnagyobb 8.9l volt. Pedig hajtom rendesen! Igaz ésszel, mert ha látom, hogy piros a lámpa stb., akkor gurulok. Ezekkel szerintem 100-on akár 1.5 liter is megspórolható, persze a körülményektől függően.
Utolsó Európai!
A Marea nekem is tetszik, de nekem (szerencsére) nincs szükségem családi autóra. A Marea-ban persze a 2000-es HLX (vagy HGT?, nem tudom) lenne a csúcs, akárcsak a Bravoban. Gondolkoztam is egy használt HGT-n, de 3 évesen 60e km-el volt 3M, ami szerintem sok. Igaz újonan már több, mint 4.5M.
Hallott valaki valamit a Bravo/a utódról? Lassan időszerű, nem?!
Előzmény: stewe (5)
Az Utolsó Európai Creative Commons License 1999.11.26 0 0 6
Bocs, ha picit offtopic, de 1.6-os Marea-ról tudok beszámolni - igen közeli a rokonság...
A motorikus részről szólok csak, mert ez a közös pont. Az autó 1999 júliusi, de már van benne 30 ezer km. Főleg hosszú, országúti menetekben használjuk (120-130 km/h), az átlagfogyasztásunk alig haladja meg a 7 litert - igaz, többnyire egy ember megy vele és jórészt nyári-őszi mérések alapján kaptuk ezt az eredményt.
A motor pörgős, ami a 4000 körül leadott max. nyomatéknak köszönhető, de nem gyenge ezalatt sem. A hangja kifejezetten stimulálja azt, aki fogékony a sportos hangulatra, s ha ennek örömére lenyomod a gázpedált, vérbő olaszos tenorhanggal válaszol. A dinamikája igen jó (bár azért vannak az 1.6-osok közt fürgébbek is, de nem sokkal), én úgy tapasztalom, hogy a 140-et úgy éred el vele, hogy észre sem veszed: a könnyedség varázsával. Nehéz vele tartani bármilyen sebességkorlátozást, főleg az autópályákon, mivel a nyomatékmaximuma pont 3500 felett kezd kiteljesedni (120 fölött picivel), ahol is a pedál legkisebb moccanására is 140 felé kúszik a mutató.
Érdekes, hogy alapjáraton és kis fordulaton markáns hangja van a gépnek, ami nem hangosodik föl számottevően akár 150-160-nál sem. A kisfordulati motorhangot szívesen elengedtem volna cserébe a csendesebb utastérért.
Összességében nagyon meg vagyunk vele elégedve. S ha belegondolunk, hogy 3.1 milláért két légzsákos, ABS-es, elektromos kütyükkel teli, tágas autónk van - igazi alkalmi vétel.
Előzmény: Whitey (4)
stewe Creative Commons License 1999.11.26 0 0 5
A 7.2 városban az túl jónak tűnik. Én inkább 8.5 körül!!
Előzmény: Whitey (4)
Whitey Creative Commons License 1999.11.26 0 0 4
Mi van emberek?! Senkinek nincs Bravoja?
Whitey Creative Commons License 1999.11.25 0 0 3
Mielőtt a topic végleg elsűllyedne...
1998. július végén vettem újonan egy 1.6 SX-et. Extraként csak ködlámpát és fűthető, motoros külső tükröket kértem. Mondhatom mindkettő nagyon bejött. A ködlámpa mostanság k***ajó, a fűthető tükör úgyszintén, nembeszélve a parkolásnál sokat segítő dologról, hogy a jobboldali könnyedén lehajtható.
Fogyasztásával teljesen meg vagyok elégedve. Újkora óta minden tankolásnál kiszámolom. Mivel 75%-ban városban használom és sajnos elég rövid távon (nincs idő a motor rendes bemelegítésére), ezért szerintem a 7.2l-es átlag kiemelkedően jónak mondható.
Formája szerintem király, a belső tér óriási, nagyobb, mint az Audi 80-ban vagy a 3-as BMW-ben. Az 1.6-os motor 103 lóerős, ami nagyon dinamikusan mozgatja a kasztnit. Papíron 184km/h a vége, de én ötödikben, féltankkal, két személlyel mentem vele 195-öt is, bár állítólag negyedikben át lehet lépni a 200-at is. A 144Nm-es nyomaték könnyedén viszi fel ötödikben is a közepes emelkedőkön. A motor egyébként imádja, ha pörgetik, főleg én, mivel én meg a hangját imádom...
A minőséggel semmi bajom, az árért (2.5M volt tavaly) pont azt kaptam, amit vártam.
Az úttartása is nagyon pöpec, bár 205-ös gumikkal lenne az igazi, de többet már nem akarok rákölteni. A havi 40 rongy részlet, 10e casco, meg a negyedévi 12e kötelező, valamint a havi 2x-i tankolás így is bőven túllépi az évi fél millát, szóval a sportkipu, alufelni, hátsószárny, hifi cuccokról lemondtam...
Az 1.4-esekről nem sok jót hallottam, állítólag szar a gyújtása és rengeteget zabál. Az új 1.2-es, 86 lovasról meg semmi tapasztalatom nincs.
Lehet, hogy elfogult vagyok, de szerintem nagyon jó vétel. Ha bármi kérdés van, szívesen válaszolok - ha tudok.
Üdv
Whitey
stewe Creative Commons License 1999.10.14 0 0 2
Hölgyek,urak!

Imhol egy élő Bravo tulaj!))
Jelentem nekem több mint egy éve van egy 1.6-om. Egy nagyon kedvező ár miatt vettem újonan, bár voltak a márkával szemben averzióim.
No eddig ezek nem igazolódtak be, bár fogyasztásilag ne számítson senki nagy jóságra.
Viszont kényelmes, ennyiért messze a legtöbb extrát nyújtja és valóban szép a fazonja.
stewe

alexandrosz Creative Commons License 1999.10.14 0 0 1
0 helyett a következő info:
Több ismerősömnek van ilyen autója, mellesleg nekem is nagyon tetszik. Egy fontos dolog van, állítólag az 1.6-os változatok kevesebbet fogyasztanak, mint 1.4-es társaik. Ez érdekes dolog, biztosan a vezetési stílustól is függ a dolog. Viszont szépek, modernek és megbízhatóak már ezek a Fiat-ok. Én is szívesen hajtanék egyet...
Előzmény: mezga geza (-)
özv. Bármi Áronné Creative Commons License 1999.10.14 0 0 0
Nekem 0 tapasztalatom van a témában.
De biztos jól nézhet ki.
Bár a Fiat-ok nem mindig tökéletesek.
mezga geza Creative Commons License 1999.10.14 0 0 topiknyitó
Sziasztok

Nekem nagyon tetstik a gep es gondolkozom egy 2-3 eves vetelen de elotte kivancsi lennek a tapasztalataitokra.

Foleg azok velemenye erdekel akiknek ilyen gepuk van vagy volt.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!