Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

NpL Creative Commons License 1999.12.20 0 0 46
Sziasztok!
Bocs, hogy off vagyok, de végre egy topic, ahol nem fikázzák az olasz autókat. Tudom hogy ez egy FIAT topic, de segítségre lenne szükségem. A FIAT Magyarországtól tudom, hogy nincs Lancia klub Magyarországon, (megint bocs az off-ért), az Alfa klubnak meg nincs meg a mélcíme. Kérésem, egyrészt ha vki tudja az Alfások mélcímét, előre is kösz. Másrészt érdekelne a véleményetek, érdemes-e egy Lancia klubot kreálni, (pl. szerintetek van-e annyi Lancia-s hogy működne a klub) vagy csináljunk-e inkább egy Olasz Autók klubját,(erre azért is szükség lenne, hogy a közvélemény ne csak a fapados német autókat értékelje megbízhatónak). A klub címszó alatt ne tagdíjakra gondoljatok, meg egyéb ilyen visszaélési lehetőségekre, hanem csak magára az ötletre. Lehetne pl. szervizektől, autóklubtól kedvezményeket kicsikarni, találkozókat szervezni, költségfedezés mehetne ki-ki alapon, és teljesen nyilvánosan.

Előre is kösz a hozzászólásokat,
Üdv mindenkinek:
NpL

Whitey Creative Commons License 1999.12.20 0 0 45
Nem, ez nem az. Ennek mechanikus, köszörülő hangja van. Az AC pumpát ismerem, az halkan duruzsol hátulról 3-4 mp-ig, miután gyújtásra teszem.
Előzmény: VMax (42)
prb Creative Commons License 1999.12.20 0 0 44
A szervízben igen gyakran mondanak hűlyeségeket.
Egyszer elvittem az autót, hogy nem gyorsul rendesen. A munkafelvevő megkérdezte, hogy hány kilóméter van benne. Mondtam, hogy 30000, mire közölte velem, hogy elkopott a motor. Ugyanott mások szerint az AC pumpa nem megfelelő nyomással nyomja a benzint, de volt aki a hidrotőke hibályára gyanakodott. (Ez nem tudom mi lehet.) Végülis nem mertem otthagyni.
stika Creative Commons License 1999.12.20 0 0 43
A szervo király, állva is nagyon könnyen lehet forgatni, menet közben mégis azonnal érezni a csúszósságot, útegyenetléseget. Pl. a Könyves Kálmánon a Fertő-Elnök utca között a külső sáv nagyon hullámos meg egyes helyeken le van marva. Ha erre ráhajtok akkor a kormány elkezd enyhén ficánkolni. Előtte egy Astrát hajtottam, az a közelébe se jött.
Igen Whitey, pontosan ez a tünet. Tavaly télen nem tapasztaltam (decemberben vettük), csak most, de mégsem a hideg lehet az oka, mert garázsban is csinálja, ahogy már írtam.
VMax Creative Commons License 1999.12.20 0 0 42
Ha jobb hatulrol jon, akkor az az elektromos AC. Egyszeruen felnyomja az uzemanyagrendszer nyomasat az eloirt ertekre, aztan leall, majd ujraidul ha kell. Ez tok normalis, leven benzin nelkul meg egyik auto sem megy....
Előzmény: stika (38)
Whitey Creative Commons License 1999.12.20 0 0 41
Ez engem nagyon érdekelne! Hol lehet ezt a Szabolcsot elérni?
Előzmény: Pitypang (39)
Whitey Creative Commons License 1999.12.20 0 0 40
Hallok bizony! Közvetlenül beindítás után kb. 1 mp-ig. olyan, mintha egy rücskös alumíniumlemezen húznál végig hirtelen egy csavarhúzót, nem? Nálam csak idén télen jelentkezett először, nyáron még soha.
Előzmény: stika (38)
Pitypang Creative Commons License 1999.12.20 0 0 39
Whitey !

Szabolcs volt a neve a szerelőnek aki végül megoldotta az indítási problémát.

Üdv

stika Creative Commons License 1999.12.20 0 0 38
Tapasztaltatok már inditáskor kb. 1-2 mp-ig egy sivító hangot? Fűtött garázsban és -10 fokban is hallom mostanában. Mintha ékszíj lenne, de akkor miért csak indításkor? Amúgy pöccre indul bármilyen időben.
Whitey Creative Commons License 1999.12.20 0 0 37
Most már értem! Én úgy vettem észre, hogy a szervó jól közvetíti az úttest állapotát. Pl. esőben, nyálas időben puhábbnak érzem, ami figyelmeztet is egyben a rossz körülményekre. Száraz időben meg pont ideális a kormány "keménysége".
A bajuszkapcsolóval meg szerencsére ezidáig semmi gond nem volt, szerintem jól meg van szerkesztve.
Előzmény: prb (36)
prb Creative Commons License 1999.12.20 0 0 36
Kedves Whitey!

A bajuszkapcsoló állítólag gyenge konstrukció. Az nem tudom, hogy az 1.6-ban más típus van-e.
A szervókormányról mondottakat úgy értettem, hogy vezettem egyszer egy Colt GLX-i-t nyáron. Tíz kilóméterenként esett utánna sütött a nap és száraz volt az út. A nedves és minden bizonnyal csuszós valamint a száraz szakaszokat kormányzás közben egyáltalán nem lehetett érezni. Lehet, hogy megszokás kérdése, de engem nagyon zavart.

Előzmény: Whitey (30)
Whitey Creative Commons License 1999.12.19 0 0 35
Hello Pitypang!

Ezt a mondatot nem értem: "Ha inditással kapcsolatos problémád van Rögtön kérd hogy a Szabolcs töltse le a legujabb szoftvert hogy jók legyenek az arányok mert más nem tudja megcsinálni"
Csak azért kérdezem, mert nekem néha vannak indítási problémáim.

Előzmény: Pitypang (31)
Antee Creative Commons License 1999.12.19 0 0 34
Sziasztok!
Nekem ugyan Brava 1.6 van, de azért közétek tartozni érzem magam.
Megbízható autó. A szokásos olaszos, Fiatos műanyagnyikorgás az utastérben még mindig standard.
A szervó nagyon jó, nekem volt már szervós autóm, és ez az egyik legjobb.
Whitey Creative Commons License 1999.12.17 0 0 33
Kötelező
Előzmény: Arabella (32)
Arabella Creative Commons License 1999.12.17 0 0 32
Sziasztok!
Szeretném kérni a segítségeteket, ha tudtok légyszíves segítsetek.
Egy autó eladásánál az eredetvizsgálat kötelező-e? Ha igen ,akkor ki végzi mikor és ki
finanszirozza? Vagy ez megállapodás kérdése?
Előre is köszi a seítséget!
Arabella
Pitypang Creative Commons License 1999.12.17 0 0 31
Jól néz ki de pocsék a szerviz.
Van tipushibája. Hidegben és melegben jól indul, de 10 és 20 fok között köhög mind a skoda 105 .
Az Auto Néro ban van egy mesemondo servizes aki lyukat beszél a hasadba de csak harmadszorra csinálja meg a komolyabb hibákat.
PLD ne világítson a légzsák visszajelző.
Ha inditással kapcsolatos problémád van Rögtön kérd hogy a Szabolcs töltse le a legujabb szoftvert hogy jók legyenek az arányok mert más nem tudja megcsinálni.
Whitey Creative Commons License 1999.12.17 0 0 30
Bravoban az 1.6-os sokkal jobb, mint az 1.4-es. Hihetelen, de kevesebbet fogyaszt, és persze lényegesen jobban megy. Ha tudod, cseréld le! Az enyém pl. télen rövid városi használat mellett (nincs is szegény motornak ideje bemelegedni) max. 7.8-at eszik, országúton (100-120) 6.8 l, autópályán (150-180) 7.3 l átlagban. A szervója szerintem nagyon jó, pont azért mert lehet "tudni", hogy mi van az útfelületen.
A bajuszkapcsolódat miért kellet kicserélni? Csak nem leégett? Mert én 55W-os égők helyett 100W-osakat raktam a fényszóróba, és azt mondták, hogy lehet, hogy a bajuszkapcsoló emiatt meg fogja adni magát.
Előzmény: prb (29)
prb Creative Commons License 1999.12.17 0 0 29
Kérdeztetek az 1,4-es Bravoról. 98 májusi Bravom van és 70.000 km tettem meg vele eddig. A legkomojabb műszaki hiba a bajuszkapcsoló kétszeri cseréje volt. A motor teljesítménye elégséges, de a 112 Nm nem nevezhető soknak. Városi fogyasztása nagyon függ a forgalmi viszonyoktól, 8-10 között szokott lenni. Városon kívül 90-110 között alig több 6 liternél.
Az autónak egyébként van egy nagyon érdekes szokása. Időnként gyengélkedik viszont néha kirobbanóan jó erőben van (1,6-nál van ilyen?) és ilyenkor meglepően jól megy. Az érdi emelkedőn nekifutás és visszakapcsolás nélkül is mindig eléri a 130-at.
Gondolkodom, hogy amint lehetőségem lesz lecserélem 1,6-osra. Írjatok, hogy az 1,6-ban milyen a szervókormány mert eddig nekem egy szervókormány sem tetszett. Semmilyen visszajelzést nem adtak az út állapotáról.
Whitey Creative Commons License 1999.12.15 0 0 28
Hello,

Nekem még garanciában ki kellett cserélni a jobb első sárvédőben lévő elektromos kis kütyüt, ami valami relé segítségével a felesleges benzingőzt pumpálja vissza a tankba. 1400-1600 fordulatszám között az utastérben lehetett hallani, hogy kattog benne a relé. Ez kb. egy Tic-Tac doboz méretű fekete valami, amit miután kiszerelt a fickó láttam, hogy Made in Canada. Azt mondta, hogy kb. 23e forint!!!!
Na, a kicserélt kütyü megint kattog! jövőhéten újra csere!

VMax Creative Commons License 1999.12.03 0 0 27
>A baleset után mi lett a kocsival?
Leven a motor fogta meg az egeszet, uj motort lehetett volna bele rakni, igy inkabb totalkarosnak minositettek. Az uj motor arara add ra az elso ket futomuvet, a hutot, legkondit (leven minden le elfolyt, ami csak volt) meg a kasznismunkat. Hala egnek volt cascom. De ha teheted, hat ne a HB-nel koss cascot (otven napot lazan felkerekitettek harom honapra, az ertekvesztesi gorbe meg ugy expon. csokkent b@sszak meg). Szoval lesz meg egy-ket szavam hozza.

>a két kocsi között lényeges méret és súlykülönbség
Meretben 20 cm a 146 javara, persze ez sokat valtoztat az aerodinamikan. Sulyban pedig ha jol emlekszem ugy 60-70 kg a kulonbseg, szoval nem veszes. De legkozlebbre kinezem neked katalogusbol, ha kell :)) A valtoatteteleket is...

Előzmény: Whitey (25)
Az Utolsó Európai Creative Commons License 1999.12.03 0 0 26
Whitey: A különböző karosszériával, ám ugyanolyan motorral szerelt változatok esetében leggyakrabban a váltóáttételekkel babrásznak. Ezzel csökkenthető, vagy akár meg is szüntethető a súlykülönbség és egyéb dolgok ( pl. légellenállás) okozta eltérés a menetteljesítményekben.
A motorhoz ritkán nyúlnak, konkrétan a Fiatok és Alfák esetében sem tudok arról, hogy más lenne a motor a Bravo/Brava/Marea/Multipla és a 145/146/156 gépekben. A váltóáttételek (néha csak az arányok, de van, hogy a végáttétel is) viszont mások.
Előzmény: Whitey (25)
Whitey Creative Commons License 1999.12.03 0 0 25
Hello,
Hát ez érdekes, mert minden 1.6-oson 185/60 R14-es gumik vannak. Egyébként messziről a dísztárcsáról lehet megkülönböztetni az 1.4-eseket az 1.6-osoktól. Éppen ezért elég sokat megnéztem utcán közelről, de mint mondtam az 1.6-os Bravokon kivétel nélkül 185-ös gumik voltak.
A baleset után mi lett a kocsival? Mennyi volt a javítás? Motor is tropa? Nemrég olvastam valahol, hogy az 1.6-os Fiat motor ára 1.400.000ft újonan. Azt nem tudom, hogy ez áfás ár-e. Azért nem semmi.

Hogy lehet az, hogy a 145 és 146-os Alfa menettulajdonságai szinte azonosak - ugyanolyan motorral persze - amikor a két kocsi között lényeges méret és súlykülönbség van. Lehet, hogy 146-osba szerelt erőművek kicsit meg vannak piszkálva?

Előzmény: VMax (23)
VMax Creative Commons License 1999.12.02 0 0 24
>de akinek csak 3 milliója van, az - bár
>szerényebb formában - egy Marea-ban is hasonló
>élményre tehet szert

Ja, vagy ajanlom a 145-os alfat :)))

Előzmény: Az Utolsó Európai (21)
VMax Creative Commons License 1999.12.02 0 0 23
Whitey:

Szertintem erdeklodj az aktualis markaszervizben. Nekem a pilisszentivani fiat-nal boktek ki, hogy valoszinuleg visszahivas lesz a dologbol, mert meg aa gyariak sem jottek ra az okara. De a hideggel egyutt eltunt ez a "feature".

A gumim 175/65R14 volt. En vegigneztem egy csomo ujat a szalonban, es mindegyiken ez volt, kivetel a Bravo Abarth amihez ugye dukal a 195/55R15 az alufelnin. Mondjuk nekem Bravam volt, de a Bravokon is ugyanezt a meretet lattam. A 185/60R14 egy joval vaskosabb meret... 145/146-os ill. 155-os alfan van ilyen. Mondjuk szerintem eleg fura, hogy gyarilag ilyennek kaptad (mar ha uj volt). Egyebkent a felszerelheto meretek a lineaccassori katalogusban vannak 14-tol 17 collig.

Mas: azert eleg massziv egy auto ez. Az emlitett balesetnel egy kerites beton alapjat valasztottam a busz helyett, ami csunyan bement a motorterbe. Az eleje (meg a lelke) jol osszetort, de az utaster teljesen serteten maradt.. gyujtas le, kezifek behuz es gond nelkul kinyilt az ajto. A masik ami nagyin pozitiv, az elso ontottvas lengokar. Na ezt neztem, hogy milyen pici darab, birja-e majd ez a magyar utakat? Az utkozesnel ezen csuszott a beton elen a kocsi, de semmi marado alakvaltozas... azert ez nem semmi.

Előzmény: Whitey (19)
stika Creative Commons License 1999.12.02 0 0 22
Whitey,
csak az általános benyomásomat írtam, három nap alatt nem tudtam teljesen kiismerni a Borát. Vagyis: a Bravohoz képest lomha, a kanyarba nem olyan "sínautó", a Bravoban sok apró szelemes, egyedi megoldás van, ilyeneket hiányoltam a Borából. Pl. az utas előtt az ablak és a műszerfal között egy nagy kihasználatlan felület van, ide egy bemélyesztett tálca kellene. A rádióból ki kell venni egy előlapi chippet loppásgátlás miatt, a Bravo rádiót nem lehet lopni mert az egyedi forma miatt csak másik Bravoba lenne jó. A műszervilággítás kékes-fehér színe engem nagyon zavart. A pedálok közel vannak, előfordult, hogy egyszerre nyomtam a gázt és a féket. A Bravoban sokkal kényelmesebben érzem magam, minden kézre áll, az üllés is fotelszerűbb. A Bravo kívűl-belül gömbölyded, izgalmas, a Bora unalmas tucatautó. És az ár. Az én Bravomban van elektromos ablak, metálfestés, szinezett ablakok, CD-s HI-FI. Abban a Borában ezek nincsenek, plusszként van ABS, de 900 kilóval drágább.
Előzmény: Whitey (20)
Az Utolsó Európai Creative Commons License 1999.12.02 0 0 21
picit off!
Whitey: Igen, vezettem 120 lovas Alfa 156-ot. Csendesebb, erősebb és pörgősebb, mint egy 1.6-os Brava/Bravo/Marea. Nagyon igaz rá a Cuore Sportivo szlogen, 3000 felett keményen húzza az autót - gyönyörű hangon, ez alatt visszafogott, és a hangját se hallod. Aki nincs beoltva olasz autó ellen, az elismeri, hogy ez a motor jelenleg a legjobb 1.6-os, ami kapható.
Maga a kaszni jól összerakott, testreszabott és eredeti. Azonnal kialakítja az Alfa-varázst, én pl. egy zsír új autót vezettem - amit ugye nem ildomos hajszolni -, mégis megkérdeztem a srácot, hogy odaléphetek-e neki picit... és nem mondta, hogy mit képzelek.
Egy hátránya is van: kicsi a csomagtere, a méretéhez képest.
4.5 millát nagyon megér, de akinek csak 3 milliója van, az - bár szerényebb formában - egy Marea-ban is hasonló élményre tehet szert.
on
Van Bravo 1.8-as is, a listák szerint. Ki tudja, mennyire frissek...
Előzmény: Whitey (13)
Whitey Creative Commons License 1999.12.02 0 0 20
Stika!
A Bora tényleg szarabb? Nem mintha nem bíznék a Brvomban, de már csak az ár miatt is gondoltam, hogy a Bora biztos egy kicsit f@szább. mik a részletes tapasztalataid?
Előzmény: stika (17)
Whitey Creative Commons License 1999.12.02 0 0 19
VMax!

Nekem Bravo 1.6. A nyári hidegindítás utáni prüszkölés, leállás nálam is detto. Apró gázfröccsöket kell adni közvetlenül a beindulás után és akkor 10mp múlva már rulez. Mit tudsz erről a majdani visszahívásról?
Nekem ötödikben két személlyel is vígan veszi 130-al az érdi emelkedőt az M7-en, bár az igaz, hogyha valami eke miatt kicsit vissza kell venni a gázból, akkor már csak 4-ben éled újra.
Én gyors kanyarvételnél semleges csúszást vettem észre, de szerintem az összes 1.6-oson 185/60 14-es gumik vannak. Neked tényleg 175-ös volt?
A motor valóban 3500 fölött muzsikál gyönyörűen, ezért én váltás előtt - országúton - szinte mindig 5500-ig szoktam húzatni. Próbáltátok már, hogy amikor szabályoz le az elektronika? Én egyszer kettesben nyomtam egy padlót, mit bír. 7000-es fordulatnál leszabályozott, ha jól emléxem, akkor valahol 95-100km/h körül volt a tempó. A hangja viszont gyönyörű volt!

Előzmény: VMax (18)
VMax Creative Commons License 1999.12.01 0 0 18
Itt pedig egy megboldogult Brava 1.6 16V SX (99-es) ex-tulaj jelentkezik. (az auto boldogult meg egy @#!!!@SZ buszos altal)

Az elottem szoloakohoz csatalkozvan: az uj 1.6-os moci jobban erzi magat 3500 folott, ekkor kezd el igazan dolgozni, viszont mesebeli hangja van alapjaraton is.
Igazibol nagyon tetszett az auto, teljesen meg voltam vele elegedve, ezert most csak azt a par negativumot irom le, amit eszrevettem.
Kb. 5ezer km-t tettem bele, ezalatt egy apro hulyesegen kivul semmi sulyos nem volt vele. A motor nyari melegben hideginditas utan pruszkolt, le akart allni, sot neha le is allt. Lathatoan a motorvezerles problat korrigalni, es egy kis gazzal segitve kb 10 sec utan ugy ment, ahogy kell. Kerdeztem egy szakit, allitolag az uj 1.6-osok mind csinaljak ezt, de csak melegben, hideginditasnal, a megoldast allitolag egy majdani visszahivas fogja jelenteni.
Szorszalhasogato autobuzi levenelso dolgom volt a kocsi ala maszni, ki is boktem, hogy a huto egyik rogzitocsavarja nincs rendesen meghuzva, de ezt a beta-kulcs gyorsan orvosolta.
Menettelj.: sokat jartam vele az M3-ason, es bizony tobb szemellyel 5-ben csak akkor kedvelte az emelkedoket, ha 140-150-nel nekifutottam, igy kb. 120-ig esett vissza a tetejere, ha 120-szal kezdem a felhajtast, vissza kellett tenni 4-be, de ez kimelo fokozat leven nem meglepo. Extrem kanyarokban pedig a gyari 175-os gumikkal kedzte kidobni a farat, de ez nem hiszem, hogy sokaknak gondot okozna. Ja, es a legkondi kompresszora baromira leterhelte a motort, erezhetoen visszaesett a nyomateka, tehat ha ugy hozta a helyzet inkabb kikapcsotam.

Javaslat: a regi 12V-s 1.4-es erezhetoen lomhabban mozgatja az autot, mint az uj 1.6-os. Ha jol tudom, meg a regi 1.6-os de 103LE-s bol is elerheto nehany hasznalt peldany. Az uj 1.2 80LE-s-rol meg nincs tapasztalatom.

A "Passion ci guida" melle ajanlom a "Cuore sportivo"-t is, kukkantsatok at az Alfa Romeo topicba is:
http://index.hu/forum/forum.cgi?a=t&t=9008578&uq=70

stika Creative Commons License 1999.12.01 0 0 17
Nekem is van egy 10 hónapos Bravo 1,6 SX, egyszerűen szerelmes vagok bele. A belseje gyönyörű, kényelemes, a motor nagyon dinamikus. Nemrég pár napig hajtottam eg Bora 1,6-ost és alig vártam, hogy visszaüljek a Bravoba. A Bora lomhább, kényelmetlenebb, a belső tér unalmas, funkciótlan, kanyarstabilitása is sokkal gyengébb. Talán csak a fék volt egy hangyányival jobb. És 9 kilóval drágább, igaz, ABS-el.
Hogy valamit a hátrányokról is. Egyedi lehet, de nálam 5000-nél váltót kellet javítani (szinkrontárcsa). A váltó lehetne könnyedebb. Az alkatrészellátás elég lassú. És nem tartja olyan jól az árát, mint a német vagy japán márkák, de ennek pszihés oka van szerintem.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!