Keresés

Részletes keresés

Carpy Creative Commons License 2011.05.02 0 0 13227

Amit írsz, az nem a verseny kategóriája, hanem az egyszerű üzleti racionalitás, szerintem.

A konkrét esetben pedig az egyszerre közlekedésnek szerintem nem verseny-okai vannak, inkább hagyomány. Sőt, amolyan besegítés jelleget is látok, tapasztalok.

Előzmény: Törölt nick (13226)
Törölt nick Creative Commons License 2011.05.02 0 0 13226

A versenyt én úgy értettem, hogy az egyes járatüzemeltetők a saját érdeküket tartják szem előtta rendszerszintű hatékonyság helyett. Te pedig egyszerű járatindítást értettél alatta, innen a félreértés.

 

" A verseny definíció szerint utasbarát (a monopol helyzethez képest) "

 

Hát, ez a definíció esetünkben elég könnyen megcáfolható. :P

 

Ha monopólium, azaz egyetlen Volán-társaság lenne az egész országban, vajon előfordulnának-e olyen esetek, hogy délután 3-kor egyszerre indul két járat is Keszthelyről Balatonfüred felé, és előtte-utána hosszú órákig semmi? Mennyivel utasbarátabb itt a verseny, mintha széthúznák a járatokat időben (megszüntetni nem tudnák, mert kevés lenne a kapacitás)?

Előzmény: Carpy (13225)
Carpy Creative Commons License 2011.05.02 0 0 13225

Az első esetben az adófizetőknek van kára, és nem az utasoknak. A "ráindítás" jobb az utasnak, mint ha nem történne semmi, még akkor is, ha egyenetlen a kínálat.

A megvétózás pedig versenyellenes, és én épp azt mondom, hogy a verseny az utasbarát.

 

A verseny definíció szerint utasbarát (a monopol helyzethez képest), - csak nem feltétlenül hatékony.

Előzmény: Törölt nick (13224)
Törölt nick Creative Commons License 2011.05.02 0 0 13224

Adott költségen rendszerszinten kevésbé jó szolgáltatást adnak az utasoknak, mint ami kihozható lenne belőle. Például igyekeznek a konkurencia egy forgalmas járata közelébe helyezni a sajátjukat ahelyett, hogy széthúznák őket, jobb időbeli lefedettséget nyújtva.

 

De ide vehetjük azt is, ha megvétózzák egy rendszerszinten is rentábilis járat indítását, nehogy elveszítsenek 2 utast a saját meglévő járatukról.

Előzmény: Carpy (13223)
Carpy Creative Commons License 2011.05.02 0 0 13223

Az utasoknak hogyan származhat kára a szolgáltatók versenyéből?

Előzmény: Törölt nick (13222)
Törölt nick Creative Commons License 2011.05.02 0 0 13222

" Az meg, hogy egyes térségeknek milyen a közlekedése, nagyon nem jó ha az alapján kerül meghatározásra, hogy a területileg illetékes Volánok mennyi bevételt tudnak összeszedni, vagy buknak el "idegen" területeken. "

 

Nemjónak nem jó, viszont a gyakorlatban mégis így működik. Amíg ez nem  változik meg, a helyi Volán vezetők racionálisan viselkednek, ha az utasok vagy az adófizetők kárára versengenek a testvércégeikkel.

Előzmény: setra415HD (13220)
M62,306 Creative Commons License 2011.05.02 0 0 13221

Húbazdmeg... A hozzászólásokat, főleg az általad feltett kérdéseke adott válaszokat el szoktad olvasni? Nem úgy tűnik :-(

 

Nagykanizsa - Pécs között munkanapokon Setra S319UL jár (KNM-642), szabad- és munkaszüneti napokon Volvo (JKM-773).

Nagykanizsa - Budapest között általában az LHR.249 (5:40), LLH-198 (7:40), LOY-020 (9:40), GWH-639 (13:40) jár.

Az EFU-423 helyett kb. egy éve jár a KNM-642. De csak munkaszüneti napokon megy Veszprémbe. Munkanapokon Pécs, szabadnapokon nem dolgozik.

Előzmény: Batti89 (13219)
setra415HD Creative Commons License 2011.05.02 0 0 13220

"Az más kérdés, hogy ez nem túl "igazságos", de elektronikus rendszer nélkül máshogy sem nagyon lehet megoldani szvsz."

 

Többféleképpen lehetne kezelni, de az tény, hogy a minden tekintetben legigazságosabb rendszert az elektronikus bérletekkel lehet elérni.

Amúgy a KSZ-nek van erre vonatkozó része, érdemes elolvasni.

 

"Itt olyasmire gondoltam, hogy a "csóró" volán húzogatja/húzogatná kifelé még a helyközi járatait is, lepukkant buszai vannak stb., a "gazdag" volán pedig merész járatokat is beindít/beindítana"

 

Erre megint azt mondom, hogy rendszerszinten vizsgálva nincs különbség, hiszen a 24 Volán bevétele változatlan.

Ha a csórónak több pénzt adsz, akkor a gazdag lesz csóróbb. Hangsúlyozom: a rendszerben ugyanannyi pénz marad, csupán a területi eloszlása változik. Az meg, hogy egyes térségeknek milyen a közlekedése, nagyon nem jó ha az alapján kerül meghatározásra, hogy a területileg illetékes Volánok mennyi bevételt tudnak összeszedni, vagy buknak el "idegen" területeken.

 

(Tudom, hogy én vagyok a fárasztó, de nem tudok egyesével tekinteni az egyes cégekre, csak egységként.:-))

Előzmény: archlinux (13205)
Batti89 Creative Commons License 2011.05.02 0 0 13219

Sziasztok. Nagykanizsa-Pécs között még mindig a 3 tengelyes Merci busz jár?

Melyik 3 busz jár Nagykanizsa-Budapest között?

EFU-423 helyett mkióta van 3 tegelyes busz a veszprémi fordán?

Törölt nick Creative Commons License 2011.05.01 0 0 13218

Nem kell variálni semmit, csak kommunikálni. Tavaly télen vizsgaidőszakban meg tudták tenni, hogy a Volánbuszos kocsi szabad helyeinek függvényében állítsák ki a keszthelyi rásegítőt. Nem tudom van-e összefüggés, de érdekes módon épp akkor kezdték el csinálni, miután beírtam ide egy hasonló szösszenetet.

Előzmény: MBman (13216)
MBman Creative Commons License 2011.05.01 0 0 13217

Lent a buszállomáson meg már lehet variálni, átszállítani egy buszra (bár ez valószínűtlen), vagy kiállítani még egyet.

Előzmény: MBman (13216)
MBman Creative Commons License 2011.05.01 0 0 13216

Ne fogjuk a volánbuszra, le lehetett volna ezt normálisan is vezényelni. Senki nem tiltotta meg, hogy leszthelyen is bevezessék a jegyelővételes rendszert. Illetve azt sem tiltja senki, hogy a sofőrök kommunikáljanak egymással, azt sem, hogy legalább estére oda állítsanak egy embert, aki levezényelné a beszállítást. És azt sem, hogy az egyik buszt felküldjék rendszeresen Hévizre, ne csak add hock módon egyszer a Bercsényire, egyszer Hévizre, máskor meg sehova, majd a ZVR-102-re felpréselődnek.

 

Már rég módosítani kellett volna a ZVR-102 menetrendjét Szentgrót-Héviz között vasárnap, előbb érjen Hévizre, és biztosan elhozza az utasokat a Volánbusz elől. De ha ezt nem is húzzák meg, akkor az egyik busznak rendszeresen Hévizről kellene indulnia így elvinné egész Hévizt és a Bercsényit együttvéve a Volánbusz elől.

Előzmény: Törölt nick (13214)
Törölt nick Creative Commons License 2011.05.01 0 0 13215

" Múlt héten ennél is rosszabb volt az arány "

 

Ja nem, mert kb. 200 utasra 310 helyett végül csak 266 ülőhely indult el, mert utolsó pillanatban beküldték az egyik buszt.

Előzmény: Törölt nick (13214)
Törölt nick Creative Commons License 2011.05.01 0 0 13214

Finoman jelezném, hogy az esti keszthelyi Zala-Volánbusz járatpároson a "nehogymá a konkurencia vigyeela zutast" szellemében ismét sikerült kb. 150 utasra 212 ülőhelyet megmozgatni (melyből 111 Keszthelyen állt ki). Múlt héten ennél is rosszabb volt az arány, bár abban a Volánbusz finoman szólva sem barátságos utaslenyúló húzásai is vastagon benne voltak.

 

Múlt csütörtökön lettek volna csak feleennyire nagyvonalúak a 14:15-ösön, és akkor nem kellett volna utast elküldeni, hogy elnézést, de nem fér már több álló hering a sárga-fekete konzervdobozba. Ja, hogy akkor közel és távol monopolhelyzetben van a Zala Budapestről Keszthely felé? Pech... az utasoknak.

kettőhatvanhatos Creative Commons License 2011.05.01 0 0 13213

Köszönöm a jótanácsot, mentségemre szóljon, hogy volt két másodpercem fotózni-))

Előzmény: htibor (13212)
htibor Creative Commons License 2011.05.01 0 0 13212

OFF

Az ilyen helyzetben, amikor hétágra süt a nap, és ajtótlanban süti nagyon jól a fotózandó tárgyat, ne így lődd ki, mert nagy a kontraszt a napsütötte és árnyékos részek között. Ajtótlanban viszont szép zöld hátteres/kék eges fotó lett volna belőle.

ON

Előzmény: kettőhatvanhatos (13209)
milos-007 Creative Commons License 2011.05.01 0 0 13211

Most basszatok le:D

Az első kép az menetközben készült nemvolt időm megállni és pont beleesett a villanyoszlop is a készítéskora,de én úgyvéltem,hogy türhető.

A második képet úgy akartam,hogy a busz elvegyüljön a sok autó között.

Én úgyvagyok vele,hogy nem csak azokat a képeket osztom meg ami tökéletes,hanem azokat is amiban van hiba.:D

Előzmény: SmallG (13206)
Batti89 Creative Commons License 2011.05.01 0 0 13210

Szia. Az itt láható képeidet eredetibe megkaphatnám? Előre is köszönöm.

Előzmény: kettőhatvanhatos (13208)
kettőhatvanhatos Creative Commons License 2011.05.01 0 1 13209

DUD-579 Zalalövő, 2011.04.10.

kettőhatvanhatos Creative Commons License 2011.05.01 0 1 13208

Zalalövő, 2011.04.15.

DUD-881 (háttérben LOY-452)

LOY-419

 

EZW-637

bobalt Creative Commons License 2011.05.01 0 0 13207

De az már unalmas. :-))

Előzmény: SmallG (13206)
SmallG Creative Commons License 2011.05.01 0 0 13206

Akkor ne nevezd buszfotónak. Én se csak buszfotókat csinálok, vannak hangulatképeim is. Bár a Te képeid még hangulatképeknek sem jók. Arra nem gondoltál hogy arrébb kéne menni hogy a villanyoszlop ne felezze meg a buszt?

Előzmény: milos-007 (13203)
archlinux Creative Commons License 2011.05.01 0 0 13205

"Amúgy itt arról van szó, hogy a Zalától átcsoportosításra kerül a bevétel az Albához? Szerintem nem egészen. Ennyire ne egyszerűsítsd le."

 

Nyilván nem. Azt is lehetne mondani, hogy ez csak egy "üzleti kockázat", hogy aki Magyarországon tömegközlekedéssel akar foglalkozni, annak el kell fogadnia a más cég által eladott bérletet is (gondolom a piacnyitás után is így lesz, legalábbis remélem). Az más kérdés, hogy ez nem túl "igazságos", de elektronikus rendszer nélkül máshogy sem nagyon lehet megoldani szvsz.

 

"3. Egy adott volán működése befolyásolja az általa lefedett terület lakóinak tömegközlekedését,"

 Ezzel mit is akarsz mondani?

 

Itt olyasmire gondoltam, hogy a "csóró" volán húzogatja/húzogatná kifelé még a helyközi járatait is, lepukkant buszai vannak stb., a "gazdag" volán pedig merész járatokat is beindít/beindítana, első osztályú buszokkal stb. Nyilván ez a dolgok rendje (a láblógatásra dőlő bérletbevételtől eltekintve), csak érzékeltetni akartam, hogy az "egyik zseb, másik zseb" megközelítés itt is túl leegyszerűsítő.

Előzmény: setra415HD (13196)
MBman Creative Commons License 2011.05.01 0 0 13204

A LOY-121-nél szerintem simán közelebb mehettél volna, hogy ne legyen benne az oszlop a képben. Nem lett volna az rossz kép.

Előzmény: milos-007 (13203)
milos-007 Creative Commons License 2011.05.01 0 0 13203

OKÉ,majd legközelebb jobban használom a zooooooooom funkciót:D

amúgy egy időnbelül unalmassak ezek a képek amin teljes alakban van a busz

Előzmény: MBman (13191)
Balázs1 Creative Commons License 2011.05.01 0 0 13202

Ez igaz. (Azt mondjuk nem tudom, járathatnának-e többet, vagy akkor a veszprémiek nyögnének.) De az is biztos, kevés az olyan utas, aki napi ingázásban meg tudja oldani örökké egy volánnal, teszem azt a Zalával. Felfelé elmész 6.45-kor (Veszprémből 5.40-kor), visszajössz 14.15-kor. Ha mindig ilyen a munkaidőd (tanítási rended, stb.), akkor működik, másként nem. Volánokra lebontva nagyjából egységesen keveset közlekedtet az összes off társaság, a VB emelkedik ki. Viszont aki fehérvári, és egy sok az ilyen ingázó, az mind helyben, az Albánál fog bérletet venni, a veszprémi a Balatonnál. A jegyeseknek még annyi fogalmuk sincs a buszközlekedésről, mint a bérleteseknek, de azok úgyis annál a társaságnál fizetnek, akikkel éppen utaznak.

 

Bp - Zeg expresszeknél, vagy a kanizsaiaknál egyszerűbb olyan értelemben, hogy valaki vagy a fővárosból indul, vagy az úticél környékéről. Ha Pesten él, ott vesz bérletet, ha a megyében, akkor ott. Ez két társaság között oszlik meg. De mondjuk az északi parti lassújáratok, vagy a JWC esetében sok az érintett terület, több (szinte teljes) utascsere is lezajlik ezalatt (pl. Tapolca, Veszprém, néha Várpalota, utána Szfvár, délebbre talán Bfüred vagy Almádi). Nem elvárható, hogy ezek a törzsutasok is mind zalás bérlettel rendelkezzenek, ha nincs zalás jegyiroda (és nyilván nincs) a lakóhelyükön. Legfeljebb annyit lehetne tenni, hogy a bérletek váltásakor az utas önkéntesen kitölthet egy kérdőívet, amelyen egyszerűen megjelöli vagy bekarikázza azt a járatot vagy szolgáltatót, akivel legtöbbet utazik. (Ez még a jövőbeli elektronikus rendszer előtt kivitelezhető.) A nem Pestre közlekedő zalás távolsági járatok helyzete ugyanilyen lehet (Sopronig, Győrig, Szegedig, Pécsig ugyancsak többször cserélődnek a népek).

Előzmény: MBman (13200)
Balázs1 Creative Commons License 2011.05.01 0 0 13201

Persze, hogy nincs sok értelme. Hiszen, ha a viszonylatigazolás a hiteles papír, akkor a bérletre elég lenne a kilométer, meg az érvényesség hónapja. Vagy csak egy számla, hogy befizettem a havi fuvardíjat. :) Az igazolás hosszabbítgatását meg én sem értem, hiszen tényleg mindig nézik a diákigazolványok érvényességét. De a Volánbuszt leszámítva senki nem kreténkedik a viszonylatigazolással. (Náluk persze kell még a diák mindkét oldala, a bérlet, esetleg annak tokja is, minden utastól, minden beszállásnál, hadd tartson el bő 5 percig.) 

Előzmény: Törölt nick (13192)
MBman Creative Commons License 2011.05.01 0 0 13200

A rossz rendszer miatt lényegében igen, de nem csak a Zalától. A Veszprém-Budapest vonalra az Alba feltűnően sok bérletet ad el, miközben alig közlekedtet járatokat :)

Előzmény: setra415HD (13196)
setra415HD Creative Commons License 2011.05.01 0 0 13199

Ezt én is ismerem, innen írtam be a közel 1 milliárdot a Zala esetében.

Előzmény: Törölt nick (13198)
Törölt nick Creative Commons License 2011.05.01 0 0 13198
Előzmény: setra415HD (13197)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!