Sziasztok
Nekem egy meglatasom van ezzel a fogyasztas-temaval kapcsolatban:tenyleg ez a legfontosabb
tema a BRAVO korul???
En 4 honapja vettem egy vadi uj 1.2 16v-t,es
meg kell mondjam,maximalisan elegedett vagyok vele.Termeszetesen en is nezegetem a fogyasztasat, de abszolut nem izgat,ha 1-2 literrel tobbet eszik,mint szeretnem(amugy
pont annyit eszik ammennyi ettol a motortol
elvarhato..:).
4 honap alatt 5500 km ment bele,vegyesen hajtottam,sok varossal,orszaguton 100-150 kozotti
tempoban,es hal'istennek semmi gond,problema ...:)
Asszem' az olszok csinaljak Europaban mar a legjobb autokat (elerheto aron).
A masik ami zavar ebben a fogyasztas dologban:
meg tudsz venni egy vasat 2,5-2,6M-ert,nem mindegy,mennyit eszik?????
Menjen,legyen szebb mint a tobbi,legyen kenyelmes,
ne legyen vele gond,a tobbi NEM SZAMIT!!!
Nincs igazam?
(Ja es bocs hogy elfoglalom a fel topicot,de mar
rendkivul untam a nyavalygast....:)
Hello kedves autóstársak!
Kisebb probléma van a géppel, kérem, ha valaki tud, segítsen!!
A motorból nyöszörgő hangot hallottam, a vezérműszíj közeléből. Lecseréltettem az összes szíjat. Még mindig nyöszörög, és ráadásul rángat az autó (többnyire csak alapjáraton), valószínüleg nem sikerült ugyanúgy összerakni a dolgokat.
Ha valakinek volt már valami hasonló, szóljon!!
Köszi.
Örömmel jelentem, hogy megvan a járgány, de megcsaltam a topicot :-)
Nem Bravo.
Belecsöppentem egy Punto II-be. Nagyon jó vétel volt, nem tudtam kihagyni. Fekete, három ajtós és szerintem gyönyörű. 2000. januári, 1,7 mill. Ft, extrákkal. Két személyre kényelmes, könnyed autó, a kis motorhoz képest (1,2 8V) elfogatható teljesítménnyel és persze jó fogyasztással.
Azért nálam továbbra is a Bravo a top, de egyrészt nem találtam most olyat ami nem volt valahol sérült, no meg ezért az árért "csak" 3-4 éveset kaptam volna.
Azért olasznak olasz, Fiat-nak Fiat és már most 400 Km után tudom, hogy a következő is az lesz.
Ha valakit érdekel, szívesen írok róla bővebben.
Én Korzikán jártam kb. 1 hónapja.
3505 km (szinten kb 40% autópálya, 70 % bekapcsolt klímával) 221 liter. Ez 6.31 l/100 km.
Pedig elég gyors tempóban haladtunk, igaz "óvatos pedálkezeléssel".
De télen, városban (Bp.) sem ment soha 8.8 fölé.
Köszi, de a szerviz cime nincs ott :( Megadnád?
Nekem Bontex optikai tuning van: első lökháritó alatt kiegészitő ca 50e, oldalküszöb szintén, hátsó alsó szárny szintén, dupla csöves sportkipu+dob 70e, hátsó ablakszárny 35e plussz fény. Nem nagyon emlékszem, mert tavaly januárban csináltattam meg.
Nagyon dögös :)) de parkolni majdnem lehetetlen a városban vele.
Szia,
jó Fait szervíz ügyben lásd Zak (129). Én is voltam náluk, mindenben igazolni tudom Zak véleményét. ÁFA mentesen is tudsz fizetni, netto árat említs a munkafelvételnél. Ha anyagot is építenek be, akkor arra muszáj ÁFÁ-t fizetni.
Az hátsó ablaktörlőm nekem is megszorult, ne erőltesd, mert leéghet a motor. Szét kell szedni, megtisztítani és leolajozni a tengelyt.
Milyen az a BONTEX spoiler és mennyibe kerül?
Kisérlet képpen tegnap a visszajelző félállásánál megtankoltam.28 liter ment bele kattanás után még rátöltve.Azt hiszem az 50 liter+5liter még ráfér a tank helyes mérete.Egyébként a fogyasztásom csak városi futással,mindig klimát használva 10 liter lett.
Köszi, de nem csak a tuning spoiler (Bontex), hanem az eredeti (felette) is megrepedt, de nem javítani, hanem cserélni kell. Azon felül cascóra csinálják, tehát nekem mindegy mennyibe kerül, viszont számla kell róla.
Ja, és pótszemle is kell a casco miatt, ezért keresek Fiat szervizt.
Ariana !
Ha jól értem egy tuning spoiler javításra van szükséged ! Akkor nem a márkaszervíz segít, hanem egy muanyag javító szakmuhely... hirdetések az autóslapokban találhatóak, nekem anno a Szentmihályi úton javítottak és fényeztek, de ha kell, szerzek más címeket is... Egyébként pedig mindenféle olasz autó alkatrész, javítás ügyben javaslom az Alfás topicban Turbo Lada nick felkeresését, neki alkatrész boltja van (Ital-Autó Bt) meg bír némi szerelési tapasztalattal is.
Sziasztok!
Ket dologban kérnék segitséget, ha lehet:
1. Mivel Kiskunhalason vettem a Bravot, de pesti vagyok, kéne egy jó(!) Fiat szerviz Pesten, mert legyalultam a Bontex spoilerem, cserélni, fényezni kell. Eddigi tapasztalataim nem túl jók (pl. Fiat Boldizsar, Fiat M0),de azért még reménykedem!
2. úgy néz ki, behalt a hátsó ablaktörlőm, gondolom ez sokatoknak ismerős téma... Elindul, de nem töröl végig, garancia már lejárt, nincs valami házilag kivitelezhető ötletetek?
Előre is köszi!
Elnézést a témához nem kapcsolódó hozzászólásért,de hátha valakit érdekel.Nekem is volt Puntom és Bravom is,amit most cseréltem el egy 145 1.6TS-re.Szóval én is olaszauto mániás vagyok.De most van egy gondom,mivel a Bravon jól mutató felnim nem jó az Alfára,mert éppen beleüt a hátsó sárvédőbe.Így hát sajnos meg kell tőle válnom.Típusa Alessio Racing,
ötágú és a küllők végei csúcsosodnak-mérete 7Jx15-,különlegessége és ettől mutat jól a paripán,hogy az ET száma 30-as. Ez azt jelenti,hogy egy centivel szélesebb lesz a nyomtáv a gyár által ajánlotnál -ET 35-.
Útfekvés nagyon rulez,ajánlott gumiméret 195/50x15.
Ha valakit érdekel,dobjon egy mailt.
Üdv Mindenkinek
Átvételkor a mutató abszolute nem tért ki.Azt hittük,hogy rossz ezért visszavittük a mühelybe az átadóval.Ott levizsagálták és azt mondták müködik.Az átadó még megjegyezte,hogy pedig kérte rakjanak bele 5 litert.(ezt bele rakták,csak nem az én gépembe)Hiába ez Magyarország,mindent ellopnak.Majd felhivta a figyelmemet,hogy ha ott maradok az ut szélén az első kút felé nyugodtan hivjam,majd bevontatnak(azért kedves,nem?)Ezek után tankoláskor kattanásig 49,8 liter ment bele.Következő tankolást az első osztá alá menve,de még nem sárga lámpánál végeztem.Kattanásig 40 liter ment bele,majd még 5!!!! liter fért rá.Szerintem a Brava tankja 50 literes,de még vagy 5 liter rá fér.
A műszer meg elég érdekes mivel menet közben nem lefele hanem felfelé változik a szint egy ideig.Ezért rövid utnál nem is lehet megállapitani mennyi van a tankban.
Na igen, csak az előző autóm névleg 40 literes tankjába soha nem sikerült 37 liternél többet tenni 2 év alatt. Ezért most csodálkozom picit, de nyilván meg fogom szokni.
Jó lett volna tudni azért, hogy mi mennyi.
Ez mar tobb topicban, tobbszor elojott. Az auto tankja csak nevleg annyi amennyi: tipikusan nehany literrel eleve nagyobb szokott lenni. Ehhez jon meg hozza a beonto cso, ami szinten 1-2 litert elnyelhet (nyilvan hossztol fuggoen).
A már többször tárgyalt üzemanyagmérő/tankméret témához volna kérdésem, nevezetesen:
mekkora valójában egy vadiúj Bravo tankja?
Adalékok, események (1 hetes az autó):
- Miskolcon sikerült átvétel után 53 litert tankolni az Aral-nál a Búza téren. A tank a gépkönyv szerint csak 50 literes, úgyhogy itt valakinek nincs igaza, vagy csalt.
- A sárga lámpa felvillanása után kb. 30 kilométerrel 48.6 litert tankoltam Füzesabonynál (MOL)
az ötven literes tankba, holott a tartalék a gépkönyv szerint 7 liter.
- Miskolcon az átvételnél szőnyeget is akartunk venni, de nem volt raktáron, mert mint elmondták, ez a Bravo a legutolsó szériából való, és a tank környéki módosítások miatt a régebbi hátsó szőnyegek alakja nem passzol tökéletesen az új autóba.
Ez a mondat akkor föl sem tűnt, de most szöget ütött a fejembe a dolog. Létezik, hogy mostanában módosították a tank méretét 55 literesre? Így ugyanis a tankolások decire kijönnek: 53 liter átvétel után, 48.6 liter a sárga lámpa felvillanása után pár kilométerrel. Így már az is hihető lenne, hogy 100 kilométert lehet menni sárga lámpával (7L/100 km esetén).
Valahogy hihetetlen, hogy egymás után kétszer, más kútnál és más megyében pont ugyanúgy és ugyanannyival vegyenek le tankoláskor. Nem mintha nem fordulhatna elő, csak furcsa.
Tehát: tud-e valaki arról, hogy a legutóbbi időkben 55 literesre módosították a Bravo tankméretét?
Több helyen lehet a használt kocsit beszámítani az új(abb) használt árába. Bár a kereskedő persze a piaci ár alatt veszi meg a verdát, de így nem kell utána mászkálnod. Nekem egy 18 éves Renaultom volt, amit ugyan így "adtam el". Talán érdemes gondolkodni rajta...?
Zippo22:
Köszönöm a tippeket, szemem-fülem-orrom nyitva tartom és a megfelelő pillanatban lecsapok :-)
Sajnos még a mostani autómat sem sikerült eladnom, pedig azt hittem, hogy ez egy keresett típus, (HONDA Civic 1,5i 16V,3a,1990) és szép is, jó is, csak hát koros darab és néhány kényes ponton kezd rozsdulgatni.
PRB:
Tudnál írni részletesen járgányról (szín, km, felszereltség...), no meg,
hogy hol lehetne megtekinteni. Lehet, hogy érdekelne a dolog. (e-mail-ben már kérdeztelek, de nem jött válasz, az én címem: amok@pannon-net.hu)
Az alap Kappa (a kétliterers) ára olyan 8 miller körül van, a 2.4jtd 9 M deafult. Amit én anno kinéztem magamnak, az egy (még nem jtd) 3 éves volt, 60e km-vel, 3,4 M induló árért. Úgyviszont már meggondolandó volt (lett volna) céges kocsinak.
De mondjuk nekem a.) valszeg soha a büdös életben nem lesz má' pénzem új kocsira b.) nem is nagyon hiszek abban, hogy érdemes új kocsit venni, pont a fentiek miatt c.) van, akinek fexik az a vezetési stílus, amit egy nagy, erôs, nyomatékos turbódízel nyújt (nekem is), ezen már csak plusz hab az alacsony fogyasztás/olcsóbb nafta.
Ha csak rajtam múlna, 30 éves, 7,2 literes Dodge Chargerrel vagy új 5,7-es Corvette-el járnék...
Na, akinek van pénze Kappára (most nem is tudom, hogy mennyi az alapára), az nehogy már a gázolajon spóroljon, mert szemberöhögöm. Bár itthon nagyon sok ilyen példa van: rengeteg 7-es BMW meg S Merci dízelmotorral :))))
A Thema 8.32 az tényleg nagyon állat, egyszer kipróbálhattam egy ilyet, ráadásul volt benne valami tuning is, merzt a Ferrari motor visszakapta a 300 Le-jét ebben a kocsiban. Egy szóval: brutális, ilyenek, hogy Mitsubishi 3000
GT labdába sem rúghat mellette :)Sajnos vioszont ilyen autót nagyon nehéz szerezni, ami jó, azt
nem adják el, a többi pedig...
Hát ha a szívemre hallgatnék, akkor nem is Kappát szeretnék, hanem a Thema 8.32 a király! De hát a realitásokm, józan számolgatás... :-) lehet azért közlekedni azzal a majd' 140 LE-s dízellel is meglepôen jól, jó persze más érzés, mint egy 200 LE feletti V6-os, de más érzés tankolni is a 210 forintos dízelt, 6-6,5 l körüli fogyasztással számolva... :-))) (annyi bizony!)
Köszönöm a segítséget. Remélem mihamarább kamatoztathatom.
Eléggé nehéz itt errefelé (Győr) használtan Bravot venni (főleg ha az ember még válogat is közöttük :), pedig viszonylag sok fut az utakon. A jövő hétre ígértek egyet egy kereskedésben, ami talán jó lesz. Még nem tudom, hogy 1,4 vagy 1,6 -os, de SX és EZÜST. Sajnos nem hiszem, hogy 1,2-es lenne, mert '97-es évjáratú.
Majd jelentkezem, aztán kérem a tanácsokat :-)
Amok,
Ismétlésekbe nem bocsátkozom, az S és SX közti különbség le van írva. A két motor ég és föld az 1.2 16V javára ! Kevesebbet eszik, rugalmasabb. Pörgetve (szereti) szinte észre sem veszed, milyen kicsi a lökettérfogata ! Ezenkívül az ilyen motorkkal szerelt gépek csak SX felszereltséggel vannak, de volt kis módosítás is rajtuk : Hutomasz, muszerfal és a legfontosabb : az ülolap 8 centivel hosszabb lett ! Jobb az oldaltartásuk is a székeknek. Érdemes a visibility -csomagos darabokat nézni (ködlámpa +futheto el. tükrök). Persze nyilván ez pénzkérdés is, mert ezek a gépek max. kb. egy évesek lehetnek...
Az olasz autók meg jók és kész ! :))
mint mar az olasz kocsik topikjaban 100x leirtam, egyaltalan nem kell felni az olasz kocsiktol. Hidd el, akinek olasz kocsija volt, nagy valoszinuseggel ismet olaszt vesz.
Nekem Tipom van, az elozo tulaj Ritmo utan vette es mikor nekem eladta, Bravat vett. A szomszedom Skoda utan Dunat vette, mikor eladta nem is vett mast, mint Temprat. A volt baratnom testvere osszetorte az Unot es Tipot vett. A ficko, aki a szatelitot szerelte be nalunk, Unoval jott, par napja lattam, mat Cromaban ult. A haverom most csereli le a Punto I-et Coupera...
Az SX-ben alap a szervókormány, centrálzár, első motoros ablakok, színre fújt lökhárítók, ha jól tudom, de a Bravo-s kollégák biztos jobban tudják, mert nekem "csak" egy Punto 75 ELX-em van. Egy biztos: az S-t, bármilyen Fiatról van szó, kerüld el messzire, nagyon alap, ha teheted, minimum SX, vagy még jobb, ha ELX.
Új vagyok a fórumon, és még nincs szerencsém birtokolni egy ily' autószépséget, de talán jövő héttől... Ezért is örülök, hogy rátaláltam erre a fórumra, mert így legalább kompetens személyek véleményével találkozhatok, és nem az van, hogy bárkinek megemlítem, hogy FIAT-ot szeretnék venni és kiröhög. Én nem félek minőségi gondoktól a FIAT-nál, ez szerintem a múlté és formailag pedig szerintem a legszebb autó a BRAVO ebben a kategóriában.
Szóval egy kis segítségre lenne szükségem: Mit takar az S és az SX jelzés? Gondolom az SX felszereltsége gazdagabb, de miben pontosan?
Átolvastam a korábbi hozzászólásokat, tényleg nem túl nyerő az 1,4 12V-s motor?