So-so. Nem rossz az azért, bár nem egy sikerült darabnak mondják, nem véletlenül cserélte le villámgyorsan az 1.2 16v. Gyengusz picinyt szerintem, pláne ha klíma is van benne, de abszolút normálisan lehet vele autózni. Érdekes módon a sógorom 1.4-ese kb. annyit fogyasztott, mint az én 1.6-osom, és hangosabb is volt.
Erre ne nagyon szamits. Alacsony fordulaton eszre sem venni a sportszurot, igy mindenki hajlamos porgetni a motrot, hogy jobban huzzon, na meg a hangja is szebb lesz tole (picit) magasabb fordulaton, ugyhogy alacsonyabb fogyasztas csak akkor lesz, ha tudatosan ugyanugy fogsz jarni a kocsival, ahogy idaig.
Jamex szuro tulaj vagyok. A papirok szerint elettartam orok, tisztitas minden 60ezer km utan, nagyon poros kornyezetben+szukseg eseten minden 10ezer utan. Mas kerdes, hogy a Jamex bedobta a taccsot = tonkrement, igy tisztito keszletet nem lehet kapni...
Megvettem, megkérdeztem az élettertamot, a lényeg a következő. Ezt a légszűrőt az amerikaiak és a franciák is gyártják, semmi lényegi különbség nincs, csak az amerikai egy kicsit drágább. Az amerikaiak 1milió mérföldet mondanak, a franciák óvatosabbak, ők csak 250000 km-t. A 60000 onnan jöhet, hogy a mosókit 6 tisztításra elég. (Persze az utolsó tisztítás után még 700000-ig jó a szűrő.) Amint van fogyasztási adat, jelentkezem.
Hát te is bedőlsz ennek a marhaságnak? Már legalább 10x láttam ezt a listát különböző topikokban. És a közreadókat nem zavarja, hogy már rég nincs Szamuely utca meg Mártírok útja.
Automata traffipaxokat szereltek az alábbiakban felsorolt helyeken lévo
közlekedési jelzolámpákba Budapest területén.
A Róbert Károly krt-on a Róbert Károly krt. és Reitter Ferenc utca sarok
után következo elso lámpasor.
Ferenc krt - Ülloi út sarok
Rákoczi tér , József krt / Nyugati felé /
Szamuely u . - Petofi híd felhajtónál
Attila u. - Alagút sarok
Hegyalja út - Jagelló út sarok
Fehérvári úti piacnál
Budafoki út
Mártirok útja - Bimbó utca sarok
Moszkva tér
Kobányi út / Egészségháznál /
Kobányai út - Könyves Kálmán krt
Szentendrei út felüljáró + minden lámpasor Csillaghegyi elágazásig
Flórián tértol a Tímár u irányában három lámpasor
Az automata traffipax lényege , hogy piros lámpánál lefotózza a tilos
jelzésen áthaladó jármuvet, zöld jelzésnél pedig a
keresztezodésen (mért szakaszon) az áthaladási sebességet.A sebességméro
muszer három fotót készít és rögzít a
keresztezodésben
10.000 km-enként kell tisztítani a mosó kittel. Vagy esetleg előbb is, mert volt akinek már hamarabb csökkent a motor teljesítménye. A 60.000 km utáni kukát még én sem értem. Majd B.ON.Tex-et megkérdem.
Mindenesetre az autó jobban fogyaszt.
Végre találtam egy B.ON.TEX. hirdetést, most 10000 a JR légszűrő. (Akit érdekel: 1204 Bp, Damjanich u. 40/b, 284-3445 ) De nem értem a dolgot, itt az áll, hogy örök életű. Akkor mi ez a mosókit és hogy ezzel 60000 km-ig jó? Illetve a mosást még értem, csak a 60000-et nem.
Valaki belinkelt egy Fiat site-ot, ott is az van, hogy a tuning első lépése a sportlégszűrő. De a chiptuningot meg a többi motorátalakítást szigorúan csak a felfüggesztés és a kipufogórendszer hozzáhangolásával ajánlják.
Teljesen igazad van! Jobban szereti a 3000 körüli fordulatszámot, könnyebb váltani, dinamikusabb, stb.
A fogyasztással kapcsolatos múltkori megjegyzésemet viszont továbbra is fenntartom. 50 % Bp. + közút mellett 462 km -> 35,8 l (7,75 l/100 km átlag)
Szervízügyben viszont kérdésem van! 60e km-es szervíz előtt vagyok. Úgy tudom, hogy meghajtószíjak, olaj+olajszűrő csere, hűtőfolyadékcsere, stb. esedékes. Mennyire vágnak meg, ha márkaszervízbe megyek?
Én a helyedben óvatos lennék, ugyanis volt egyszer egy 1.9 Td gtd digit Típóm, én is úgy tudtam, hogy 55 literes a tankja. Én sem tudtam 40 liternél többet tankolni, azután egyszer csak kiderült hogy kétféle tankkal lehetett kapni ezeket, és az enyém csak 45 literes volt!
Tank A Tipo tankja allitolag 55 literes. Egy tankkal altalaban 520-600 km-t megyek. Neha mar 430-nal villogni kezd a jelzo. Megyek meg vele 2 napot, es amikor mar totalisan ureset jelez, meg megyek 10-15 km-t. A max. amit sikerult beletankolnom, megis csak 43,17 liter volt, tehat meg tobb, mint 10 liter volt benne. Tehat ez nem csak a Bravonal fordul elo, es valamire azert jo:
1) nem fordul elo, hogy leallsz
2) mivel mindig van lityi a tank aljan, kevesebb a valoszinusege, hogy valami szemetet szippant be a tank aljarol.
Ami pedig az aktualis allast illeti, szerintem valamilyen joslasi kepessege is van. Nekem ugyanis digitalis a kijelzo - ha odalepek neki, az allas lejjebb ugrik. Visszaengedem a gazt es beallok stabil 90-es sebessegre - 2-3 perc utan visszaugrik a mutato.
Hatso ablaktorlo A tengely beszorulasa azota tipushiba, miota a hatso ablaktorlot kitalaltak, es nem csak a FIATokon. A Tipon a tengely vegen van gumi es fem tomites is, de pici nedvesseg mindig kerul bele, elkezd rozsdasodni, szorulni, utolso fazisban eleg.
Sziasztok,
a gyári gumikról szeretnék érdeklődni. Az enyémen Firestone van (98 decemberi) de láttam hasonló korú Bravokon mást is. Van jellemző márka, vagy teljesen kiszámíthatatlan? Nektek hogy vált be, amivel a gyár szállította? Én előtte Astrát hajtottam Continental-al, de a két kocsi stabilitása ég és föld, ugyhogy nem tudom összehasonlítani.
Tipikus négyszelepes motor ez is, én úgy éreztem, hogy eleve minden a magasabb fordulatszámra van optimalizálva. Városban is akkor fogyasztott a legjobban a Bravam, amikor 3.000 körül/felett kapcsoltam fel, habár bírta volna 2.200 körül is.
egy Brava 1.6 SX-em van, es penteken viszem szervizbe, mert nyikorog a belso levegokeringetes ventillatorja, es neha ha 4-es kapcsolom a ventillatort, akkor elkezd lassulni a ventillator (jol hallhatoan) es vegul megall, es budos muanyagszag lesz a kocsiban.
Fordul elo ez massal is?
Nézz be ide: http://www.fiat.de/index_neu.htm (Nagyon jó Fiat site!)
Láthatod, hogy az 1.6 és az 1.8 között 10 LE és 4100 DM különbség van. Akkor már inkább a 2.0 , mert itt 51 LE különbség csak 9700 DM-el drágább.