Az AKGV oldalon való nézegetés közben jött rám a téglagyári vasutazás.
Eredetileg is kisvasutat modellezem, csak eddig valahogy nem sikerült összehozni egy szép kis erdei vasutat ahogy én gondolnám. Mármint a növényekkel szúrtam el nagyrészt. Mert én télleg ,,erdei,, vasutat akartam, De nembaj, letettem erről!
S így jött a téglagyári vasút. Itt csak tömény rozsda, roncsok meg minden jó dolog van és a növényzet is egyszerűbb!
A terepasztal egy 3 részből álló modul lesz. Egy modulon a bánya, egyen maga a gyár és egyen a szárítók. Úgy gondoltam, hog a gyár területén lenne elég sok fűbe ágyazott vágány, amin persze már nem lenen forgalom, de még roncsok igen! Kis fűtőházra gondoltam még, meg a harmadik modulon jópár favázas szárítóra!
A csillealap ami a képen van, képzelet szülötte, és nem hasonlít semmilyen létező csillére! de nekem ez is elég, ezzel is szenvedtem sokat! A szárítók környékére pedig polcos kocsikat gondoltam!
De ezek még nagyon tervezés alatt vannak, még sokat változhatnak!
Tyűű, erről hallhatnék részletesebben? Téglagyárivasút-fanatikus vagyok, eddig még nem láttam magyar honban, hogy valaki feldolgozta volna a témát. Mik a tervek, milyen alapterületen, milyen anyagokból?
Miután a mútkor lemarháztál,csak kimodizták. :-)))))))..............
Címezd már meg a válaszaidat,mert így egy kicsit kusza. Köf hajtás (gondolom én) az arnold N köf,ami a H0e C50-be jó. Tudsz jobb elérhetőt. Érdekelne!!!
Olvasni még tudok, de talán pontosabban kéne fogalmazni. ;) A 2091 és társai számomra ennek a mozdonynak a más-más sorozatszámú változatait jelentik, pl. 2041, vagy a DR és ÖB megfelelőit, amelyek számozásait nem vágom fejből. Innen megközelítve pedig továbbra is azt mondom, hogy sem a Stängl, sem a Roco nem gyárt ilyen kész-modellt. Az MSE gyártotta régebben, bár ők csak bausatzot, valamilyen Arnold N mozdony hajtáshoz.
Sem megerősíteni, sem cáfolni nem tudom viszont, hogy a Stängl gyártja a Ferro-Trainnek a 2091-es hajtást, és ez a Ferro honlapján sincs feltüntetve, ellentétben a 2095-el, ahol szépen megemlítik, hogy kooperációban készül a modelljük. Persze egy osztrák 2091 rajongó valószínűleg ezeket jobban tudja nálam. :)
Nem olvasol figyelmesen, Te! Összevetve említettem őket. A 2091-es is stanglis hajtású. Egy tapasztalt 2091-es fan azt mondta, hogy a liliputty hajtás jobb mint a stangli, kaszniban viszont a tré-é a pontosabb. Ha még emlékeztek, az északis kiállításon jelen volt osztrák H0e-s modulosokra, most december 5-8-ig ismét moduloznak Észak-Ausztriában, Mistelbachban. A tökéletes, túlemelt, íves moduljaikra még mindig irígykedem. A deltamodul sem volt kutya...
2091-est mondjuk sem a Roco, sem a Stängl nem gyárt, a többi viszont majdnem stimmel. :) A 2095-ös, aminek a hajtását a Ferro a Stängl-től veszi, de pont a tegnapi összehasonlítós hozzászólásom repült valamiért. :(
Na igen... Adott mozdonyok mindig a saját otthonukban a legnépszerűbbek. Lásd az osztrák és német piacon elterjedt 2091-est és társait, amiből "rengeteg" fogy a Roco, a Liliput, Ferro-tré és a Stangl kiadásában... Ezek közül mondjuk az utolsó a legjobb, ők gyártják tré-éknek is a hajtást. Tré, csak festési variációkban gazdagabb, meg típusgazdagságban és azt hiszem sokkal drágább is. Az O&K kéttengelyes gőzös, látványosan eggerbahn hajtással 500 ojró fölött mozog! ???? Gőzösökből mondjuk még lenne variáció!! Csak a hajtást baromi nehéz szépen megcsinálni. Egy resicától némethonban is összepisilnék magukat a modellezők. Kérdés: mennyire legyen élethű? Legyenek ívbeálló első és hátsó kerekek? Resicából rengeteg variánst lehetne kihozni! Vagy egy O&K Mallet....szerkocsis, vagy tartályos... Én most 0e-ben rakok össze egy szerkocsis változatot... Baromi jól néz ki!