Szia Trafo 2000! Köszi a gyors választ. Először is, lejjebb láttam ezt a teszt csatlakozós okosságot, és még nem beszéltem a szerelővel. ( 60 év feletti öreg szakember, nincs internetje) Viszem neki a képet, hátha tudja miröl van szó. momentán lövésem sincs mit akar a vezetékeléstől. Én nem szerelem a vasat, csak hajtom és gondozom. Publikussá tettem a Mail címemet, és ha eldobod ezt a vezetékelési rajzot, megköszönöm. Üdvözlettel: RWATI.
Úgy áll a helyzet, hogy vennék még egy tranzitot. Segitenétek abban, hogy mit érdemes megnézni rajta? Tudom, hogy a motorba nem lát bele senki, de hogy mégis mire figyeljek?
Ehhez mit szóltok:www.hasznaltauto.hu/2654546_ford_transit_1995
Ja így már érthető. Vectra az a kategória ahol azért már akkor is volt extra rendesen.
Van benne valami, de utálom a cd-ket pakolgatni, meg cserélgetni. Nem vagyok nagy zenehallgató, így arra nem is áldozok, hogy sok táras CD legyen meg hifi erősítő.
Befújtam WD40-el az ajtózárakat, komolyan mondom újjászülettek! Köszi Trafó az ötletet. Ma reggel elment a töltésem ismét teljesen. Félreállok. megnézem ugyan mi történhetett generátor kefecsere után 1 hónappal? Hm, nem húztam meg a generátor feszítővasának az alsó csavarját ékszíjbeállításkor így az kicsavarodott...
persze, ebből nem szabad hogy harag legyen, hisz mindenkinek csak a saját véleménye, és persze benne van hogy kiu mire használja a kocsit.
nekem 92es autóm van. klimás, szervós, 4elektromos ablakos, elektromos tetős, távos központizáras, 350000kmes
abszolut nem javitom, csak megy..de minden nap (min 150 km/nap)...csak fék van cserélve, olaj, vez szij...
van a családban egy 7 éves ugyanilyen tipus...alig használjuk, én pl utálom, nincs benne semmi full fapad na jó távos zár...56000 km és tavaly 250000pénz volt rá egy felujitott adagoló, meg mindig van vmi nyűgje...
már most agyalok a cserén, mert a 92 es már csak 17 éves...de nagyon nem tudom mit vegyek helyette...sztem csak 3-4 évet lépek majd előre :D
Ja,bocsánat nem mindenki vállalkozó! De azért volt már olyan,hogy fiatal autó,kevés kilométerrel,törlesztő részlettel aztán mégis lerottyant.....Például az adagoló (és ez még csak nem is a pdtdi-tcdi-hdi-akármi volt) többe került,mint amennyiért én vettem az öreg transitot+ állt is néhány hetet míg külföldről beszerezték. Természetesen nem vagyunk egyformák,mindenkinek szíve-joga miben hisz,mire költi a pénzét. Azért nincs harag? :)
Megnézek egy régi kocsit, látom le van lakva millió km benne, hullik szét. Nem győzöm javítani. Azt se tudni hányszor volt törve.
Nekem az autó használati eszköz. Minden nap kell. Nem érek rá javítgatni mert nincs időm rá, kiesett idő sokba kerül.
Veszel egy öreg autót x összegért, és a többszörösét költöd rá mire rendbeteszed.
Sajnos azért is van gazdasági válság mert szórták ki az új autókat, osztogatták szinte ingyen, és levetrék a használt árát.
Nem akarok OT-s rendszámot. Mostanában az L-es jobban tetszik:)
Nem tudnám elképzelni, hogy olyan autót használjak, amiben nincs klíma elektromos ablakemelő, távirányítós központi zár, meg sok más kényelmi felszerelés.
Extramániás vagyok.
Tudom minél több a sallang annál hamarabb meghibásodik.
Mivel valamilyen szinten az autóiparban dolgozom, tudom, a mai autókat nem 20 évre gyártják, hanem 5-6 évre. És ez az idő egyre rövidül.
Minden tiszteletem az öreg autóké, tudom a maguk korában kiváló szerkezetek voltak, szinte nyűhetetlenek, motorok simán elmentek 6-800.000 km-et .
De valljuk be kiöregedtek. Most már javításigényesek.
Azt is tudom, hogy a mai TDCi HDi D4D stb motorok soha nem fognak annyit menni mint a régi jó öreg szívó dieselek, de nem is akarom addig hajtani őket.
Benne lesz 2-300.000 Km és megy a háztól. Jön majd egy újabb.
Van "öreg" autóm is. 1996-os corolla. 2.0D. Az marad. Mivel nem nagyon használjuk. Azt az évi 6-8000 km-et kibírja.
De ha többet futna, már rég cseréltem volna. :)
Azért, hogy ott álljon a garázsban nem veszünk több millás autót.
Most éppen a gyerek tanul vezetni rajta, arra jó. / mielőtt valaki feljelentene, jogsi már megvan:)/
Aztán majd jó lesz tanulni a többinek is:)
Én meg élvezem az új TDCI sokextrás autó kényelmét:)
megnézel egy régi kocsit, azon látszik hogy össze van rakva, jó anyagokból. Belül is jó megfogni bármit, a műanyagok is olyan "jó tapintásuak", meg plüss meg minden....most széthullós, zörgős, kemény műanyag mindenhol. ugy érzed hogy ha erősebben megfogod, rögtön eltörik. 15 év mulva ezeken nem igen kell fogdosni semmit. :D
a mai kocsikra nem igen kell majd OT - és rendszám. Az autógyártás átment tömegcikk gyártásba. Nagy a verseny, mindenki próbál, ujabb dolgot, csillogósabb dolgot bemutatni ugyanazon vagy olcsóbb áron. És ez a minőség rovására megy.
Én bármit veszek, inkább a kevésbé feltűnő dobozt választom ugyazaon az áron...az talán belül jobb.
N apersze aki megteheti hogy 3-4 ávente lecseréli a taxit, annak jó...de tiz évekre nem nagyon szabad tervezni a mai kocsikkal.
Nem is vennék 2000 utáni autókat,az összes egy fostömlő.Marketingesek terveznek nem mérnökök már. Remélem kihúzom a jó öreg York blokkal addig amíg lesz villany autó.
A transitos könyvemben van bekötési rajz,de pocsék módon kivitelezve és szinek helyett számokkal jelölt vezetékekkel csak éppen elfelejtették a számokhoz rendelni a szineket. De mit kerestek benne?Hova megy gyújtás vagy állandó áram?Azt kimérhetem az enyémen ha segít.
Bocs, a lényeget kifelejtettem. Az izzító működik, ha direkt áramot viszünk az aksiról. Be is gyújtja az üz.anyagot, relé behúz, és indul is a motor. Csak a kábelkorbácsból (20-25 szál) kéne kiválasztani a sérültet. Ehhez kellene a vezetékelési rajz. Köszi a segítséget. Attila
Az nem psa fejlesztés hanem Ford-Psa,ugyan is a két cég 50-50 százalékban tulajdonosak abban a motorgyárban ahol készülnek ezek a motorok.Ezért a sok közös megoldás. De ez mindegy,nekem sem kellene tdci,pdi meg mz/x meg tdichkjlimnrtg tököm motorok.
Mindig az kell amit a gyári leírás előír,szerintem benne van a használati utasításban. Acea szabványnál valóban a nagyobb szám az korszerűbb,a B1 diesel olajnál a B5 újabb,de ez nem jelenti azt hogy a B1 nem jó neked. Ha 5w30 kell a motorodba a gyár szerint akkor jó az,Mobil jó márka. Amúgy az az 1,8 as motor nem egy mai darab,már a nyolcvanas évektől faragja a Ford,szóval mechanikailag nem egy High tech szerkezet szvsz.