Keresés

Részletes keresés

eric35 Creative Commons License 2015.10.28 0 0 45444

70. 000 fő, az már nem épp kisváros...

De az ötlet nem rossz.

Előzmény: trizs77 (45435)
Dante001 Creative Commons License 2015.10.28 -1 0 45443

Pont azért mondom hogy alulmotorizált, ami túlfogyasztásba csaphat át. Ráadásul az a 895 nm-es nyomaték is elég vicces kategória.

Előzmény: torqmatic (45442)
torqmatic Creative Commons License 2015.10.28 0 1 45442

Az, hogy kisebb a motorja, még nem jelenti azt, hogy kevesebbet is fog fogyasztani, sőt.

(Hányszor le lett már írva itt is, hogy a tapasztalatok szerint a nagyobb hengerűrtartalmú fekvő motoroknak jobb a fogyasztásuk, és az élettartamuk is hosszabb.)

Előzmény: Dante001 (45441)
Dante001 Creative Commons License 2015.10.28 -1 0 45441

A MAN-hoz képest a V127 szinte alulmotorizált, a MAN 12 méterjét 10 literes motor hajtja, míg a V127 12.7 méterét csak egy 6.7-es.

Előzmény: torqmatic (45440)
torqmatic Creative Commons License 2015.10.28 0 2 45440

Nem csak a váltó más, hanem a motor, az önsúly és a befogadóképesség is, ráadásul lehet, hogy az MAN jobban van hangolva; az általad leolvasott érték pedig nem biztos, hogy pontos, és az se biztos, hogy egy egész flotta fogyasztásai adataira kellene következtetni belőle. Ráadásul a Modulónál pedig ez az érték ha jól értem, akkor becsült, a valóságban majd ez is lehet más. Szóval ennyi infóból én nem mondanám meg, hogy melyik váltó a jobb...

Előzmény: fberci (45438)
Dante001 Creative Commons License 2015.10.28 -1 0 45439

A BKV valahogy nem szereti, pedig Egerbe került Ecolifeos kocsi. Pláne hogy mostmár a Credo is átállt rá, alap kéne hogy legyen. Az, hogy visszahozná az árát, az itthoni beszerzéseknél sosem számított. Az a lényeg hogy vételkor x millával olcsóbb az Allisonos kotla.

Előzmény: fberci (45438)
fberci Creative Commons License 2015.10.28 0 0 45438

Ezért kérdezem, mert OK, hogy van különbség, de ekkora? Így valószínűleg visszahozná az árát egy drágább EcoLife.

Előzmény: Dante001 (45436)
fberci Creative Commons License 2015.10.28 0 0 45437

Én a 22-esen szoktam látni a szintén Euro 6-os (majdnem) új MAN-ek fedélzeti számítógépén kiírt fogyasztást, és az soha nem szokott 45 fölé menni. Az átlag inkább 41-42, de a mai buszon 36 volt. És ez hegyi vonal, és még így is van egy 20%-os különbség. Ezért kérdezem, hogy ez az érték mennyire reális.

Előzmény: trizs77 (45433)
Dante001 Creative Commons License 2015.10.28 -1 0 45436

Allison váltós, nem csodálkozom az értéken.

Előzmény: fberci (45432)
trizs77 Creative Commons License 2015.10.28 0 0 45435

Melyik kisvárosban lehetne troli?

 

---------------------

 

 

Érd.

70.000 lélek.

Előzmény: eric35 (45434)
eric35 Creative Commons License 2015.10.28 0 0 45434

Hol?

Melyik kisvárosban lehetne troli?

Sok nagyobb városban normális buszközlekedés sincs...

Előzmény: 18-09 (45409)
trizs77 Creative Commons License 2015.10.28 0 0 45433

Elég reális fogyasztás euro 6-os motorú buszokhoz.

 

Sajna el lehet felejteni, hogy anno a 10-es vonalon***, zsír új Ik-280-nal eljártunk 31-33 literrel.

Volt.

Elmúlt.

Új idők, új szelek fújnak.

Ma ennyi a városi buszok átlaga (sík úton) amit írsz.

Szólónak kb. 45-50 liter.

Csuklós kb. 55-70 liter.

 

 

 

***= az akkori 10-es vonal extrém takarékosnak számított akkor is,  az akkori csuklós vonalak között.

 

 

Előzmény: fberci (45432)
fberci Creative Commons License 2015.10.28 0 0 45432

Ha már fogyasztás, a MABI a rendelkezésre tartásos tenderen az M108D-khez 48,34 literes fogyasztást adott meg, ami egy Euro6-os járműhöz képest meglehetősen magas. Vajon tényleg ennyit fogyaszt? Összehasonlításképp a Conecto G-re 58,04-et adtak meg.

Előzmény: Dante001 (45431)
Dante001 Creative Commons License 2015.10.28 0 0 45431
Előzmény: norbee601 (45430)
norbee601 Creative Commons License 2015.10.28 0 0 45430

A Volkswagen-botrány megfelelő pillanatot ad arra, hogy az autógyártók komolyan vegyék a gázüzemű meghajtás minél szélesebb körű alkalmazását 

 

 

Gyönyörű nyílt beismerő vallomás arról hogy mindenki csal, és bullshit az Euro 6.

Előzmény: Dante001 (45427)
Dante001 Creative Commons License 2015.10.27 0 0 45429
Előzmény: kristoof (45428)
kristoof Creative Commons License 2015.10.27 0 0 45428

Biztos van rajzon CNG-s V127 és 187? Mert én még erről nem hallottam. Amúgy a Siriusból volt CNG-s, csuklós is papíron. Micsoda pech, hogy nincs az a gyár!

 

Mondjuk Mészárosnál meg kellene lennie a rajzoknak, de ő inkább a Modulóból csinált CNG-t.

Előzmény: Dante001 (45427)
Dante001 Creative Commons License 2015.10.27 0 1 45427

Nem busz, de haszonágazat:

 

http://24.hu/fn/gazdasag/2015/10/26/dizelbotrany-eljott-a-gazmeghajtasu-teherautok-ideje/

 

Lehet a hazai gyártóknak is a CNG verziókra kéne gyúrni az elektromos helyett? V127-187-ből papíron létezik olyan.

Előzmény: MCA-001 (45426)
MCA-001 Creative Commons License 2015.10.27 0 0 45426

Majd annak is megemelik az adóját és elmúlik a varázsa:(((

Előzmény: Itoérambolafoci (45424)
Dante001 Creative Commons License 2015.10.27 0 0 45425

Arra most itthon úgyis rákaptak.

Előzmény: Itoérambolafoci (45424)
Itoérambolafoci Creative Commons License 2015.10.27 0 0 45424

Oké, akkor legyen CNG :-))))

 

De LPG semmi esetre se.

Előzmény: Dante001 (45422)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2015.10.27 0 1 45423
Előzmény: Dante001 (45422)
Dante001 Creative Commons License 2015.10.27 0 0 45422

Mi az a CPG?

Előzmény: Itoérambolafoci (45421)
Itoérambolafoci Creative Commons License 2015.10.27 0 0 45421

Pontosabban: a hidrogén/CPG buszoké lesz a jövő.

 

Az akkus busz hosszú távon egyikkel sem lesz árban versenyképes.

 

Ettől függetlenül tény, hogy akkus buszból is lehetne használhatót csinálni, ha nem csesznék el.

 

De újra meg újra elcseszik.

Előzmény: AegonT (45416)
kristoof Creative Commons License 2015.10.27 0 0 45420

A Modulóról nekem mindig az amerikai AVS-22 jut eszembe. Hasonlít is rá a Modulo. A sorsa meg pont az lesz, mint az amcsi cuccnak:

 


Előzmény: Ivoa (45419)
Ivoa Creative Commons License 2015.10.27 -1 0 45419

Őszintén remélem, hogy sikeresen kicsúsznak a határidőből a Modulokkal, csak azt fogom sajnálni, ha ezek a torzszülöttek végül Pécsett kötnek ki.

 

Küldjék őket a tajgára, jól ellesznek ott :)

Előzmény: kristoof (45418)
kristoof Creative Commons License 2015.10.27 0 0 45418

Egyáltalán nem jön BYD. Evopro Modulo lesz helyettük. Hát azért a BYD néhány fokkal jobb busz, mint a műanyag szekér... így én el is morzsolok értük egy könnycseppet!

Előzmény: torqmatic (45414)
AegonT Creative Commons License 2015.10.27 0 0 45416

Inkább a hidrogén/LPG lesz az, amié a jövő. Az e-busz csak a nagyon zöldek marhasága. 

Előzmény: MCA-001 (45410)
AegonT Creative Commons License 2015.10.27 0 0 45415

Amilyen Nokia az Evopro...  

Előzmény: kristoof (45412)
torqmatic Creative Commons License 2015.10.27 0 0 45414

Majd elmorzsolunk érte egy könnycseppet.

Előzmény: kristoof (45413)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!