Az, hogy kisebb a motorja, még nem jelenti azt, hogy kevesebbet is fog fogyasztani, sőt.
(Hányszor le lett már írva itt is, hogy a tapasztalatok szerint a nagyobb hengerűrtartalmú fekvő motoroknak jobb a fogyasztásuk, és az élettartamuk is hosszabb.)
Nem csak a váltó más, hanem a motor, az önsúly és a befogadóképesség is, ráadásul lehet, hogy az MAN jobban van hangolva; az általad leolvasott érték pedig nem biztos, hogy pontos, és az se biztos, hogy egy egész flotta fogyasztásai adataira kellene következtetni belőle. Ráadásul a Modulónál pedig ez az érték ha jól értem, akkor becsült, a valóságban majd ez is lehet más. Szóval ennyi infóból én nem mondanám meg, hogy melyik váltó a jobb...
A BKV valahogy nem szereti, pedig Egerbe került Ecolifeos kocsi. Pláne hogy mostmár a Credo is átállt rá, alap kéne hogy legyen. Az, hogy visszahozná az árát, az itthoni beszerzéseknél sosem számított. Az a lényeg hogy vételkor x millával olcsóbb az Allisonos kotla.
Én a 22-esen szoktam látni a szintén Euro 6-os (majdnem) új MAN-ek fedélzeti számítógépén kiírt fogyasztást, és az soha nem szokott 45 fölé menni. Az átlag inkább 41-42, de a mai buszon 36 volt. És ez hegyi vonal, és még így is van egy 20%-os különbség. Ezért kérdezem, hogy ez az érték mennyire reális.
Ha már fogyasztás, a MABI a rendelkezésre tartásos tenderen az M108D-khez 48,34 literes fogyasztást adott meg, ami egy Euro6-os járműhöz képest meglehetősen magas. Vajon tényleg ennyit fogyaszt? Összehasonlításképp a Conecto G-re 58,04-et adtak meg.
Biztos van rajzon CNG-s V127 és 187? Mert én még erről nem hallottam. Amúgy a Siriusból volt CNG-s, csuklós is papíron. Micsoda pech, hogy nincs az a gyár!
Mondjuk Mészárosnál meg kellene lennie a rajzoknak, de ő inkább a Modulóból csinált CNG-t.
Egyáltalán nem jön BYD. Evopro Modulo lesz helyettük. Hát azért a BYD néhány fokkal jobb busz, mint a műanyag szekér... így én el is morzsolok értük egy könnycseppet!